Mercedes nabídne elektrické dodávky i auta do města

Lokálně bezemisní jsou podstatnou součástí strategie značky . Stuttgartská automobilka to dokazuje třemi osobními , která jsou již v současné době vyráběna v sériových podmínkách a jezdí už i v běžném provozu: nová třída A E-CELL, třída B F-CELL a .  

, který je již od listopadu 2009 vyráběn v sériové produkci, doplňuje toto výrobní portfolio. Jeho základ tvoří modulová systémová stavebnice E-Drive umožňující využití stejných dílů v nejrůznějších typech automobilů.

Paralelně k němu urychluje vynálezce automobilu budování centrálních oblastí kompetence kam patří např. akumulátorová technika. A protože elektromobily vyžadují vhodné rámcové podmínky běžného provozu, angažuje se Mercedes-Benz ve všech relevantních aspektech bezemisní jízdy: od techniky vozidla až po projekty a .

elektromobily Mercedes-Benz elektromobily Mercedes-Benz elektromobily Mercedes-Benz

„Při vývoji moderní má nejvyšší prioritu prospěch zákazníků,“ říká , v představenstvu zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj v Mercedes-Benz Cars. „Úspěch e-mobility stojí a padá s tím, jak ji přijmou zákazníci, což závisí na třech faktorech: uplatnění se v denním provozu v kombinaci s radostí z jízdy, dále hospodárnosti a pro elektrické energie resp. tankování . Proto analyzujeme toto téma jako celek s cílem realizace přesvědčivého celkového řešení.“

Orientace na zákazníky znamená pro Mercedes-Benz také to, že nabízené elektromobily budou mít vlastnosti typické pro tuto značku. Kromě bezpečnosti a komfortu také výkon a příkladnou funkčnost. Tyto „klasické“ přednosti produktu kombinují inženýři Mercedesu s jejich po řadu desetiletí získávanými zkušenostmi v oblasti elektromobility.

elektromobily Mercedes-Benz

K tomu Dr.Weber: „V téměř 125 leté historii našeho podniku jsme získali bohaté zkušenosti a poznatky v oblasti elektromobilů – jak s , tak s . Vycházejíce z tohoto základu jsme mohli vyslat na již dva každodenního provozu schopné elektromobily jako je smart fortwo electric drive a třídu B F-CELL. S novou třídou A E-CELL, jejíž výroba běží již od října, důsledně v této cestě pokračujeme.“

Třída A E-CELL: elektromobil, který zákazníci maximálně využijí

Nová třída A E-CELL je ukázkovým případem automobilové koncepce s přímou orientací na zákazníky. Plnohodnotný pětimístný vůz kombinuje běžné každodenní využití a zaměření s nejmodernější bezpečnostní technologií a suverénními jízdními výkony. Jeho základ tvoří aktuální třída A a také v této variantě nabízí flexibilní prostor kabiny i zavazadelníku.

elektromobily Mercedes-Benz

Je to dáno tím, že oba vysokovýkonné , které umožňují přes 200 kilometrů (podle jízdní normy), jsou umístěny prostorově výhodně a bezpečně ve zdvojené sendvičové podlaze. Pro tichý a bezemisní pohon slouží 70 kW (95 k) s maximem točivého momentu 290 Nm.

V Rastattu vyrobených 500 kusů nové třídy A E-CELL bude pronajímáno vybraným zákazníkům v některých evropských zemích formou nájemní smlouvy obsahující kromě jiného veškeré servisní úkony.

Jedná se převážně o , a . S koncepcí , nositelem technologií nebo studií a ukazuje Mercedes-Benz další perspektivy elektromobility šetrné k ať již na čtyřech nebo dvou kolech.

Modulární E-Drive systémová stavebnice pro dosažení maximální účinnosti

Rychlého zavedení sériových elektromobilů na trh spojené s nejnižšími náklady dosáhne Mercedes-Benz prostřednictvím modulárně vytvořené systémové stavebnice E-Drive. Toto inteligentní řešení umožňuje vysoký stupeň využití totožných dílů pro různé elektromobily – jak s akumulátory, tak s .

Zapojením , které přesahují působnost koncernu, se zkracuje a , navíc se dosáhne také „zeštíhlení“ výroby. Systémová stavebnice E-Drive má stejné výhody jako systémová stavebnice Mercedesu – Hybrid, kterou lze upravovat pro široké spektrum velikosti a výkonu vozidel.

elektromobily Mercedes-Benz elektromobily Mercedes-Benz elektromobily Mercedes-Benz

Pružně využívané komponenty se hodí pro různé konfigurace pohonu a v elektromobilech Mercedes-Benz a smart už našly svoje uplatnění. V nové třídě A E-CELL je použit například stejný elektromotor, který se stará o pohon třídy B F-CELL s palivovými články.

Pro akumulaci elektrické energie využívá třída A E-CELL techniku osvědčenou ve voze smart fortwo electric drive: poháněný disponuje dvěma výkonnými lithium-ionovými akumulátory s kapacitou 36 kWh.

Také inteligentní řízení nabíjení nové třídy A E-CELL tzv.SmartCharge Communication je postaveno na technologii vyzkoušené a osvědčené v praxi z elektromobilu smart fortwo electric drive.

Výkonné lithium-ionové akumulátory

Společně se svými partnery urychluje Daimler také vývoj moderních lithium-ionových akumulátorů. Na jejich základě vznikají pro světově ojedinělé portfolio výrobků řešení přesně šitá na míru, která pokrývají veškeré potřeby mobility. Přitom Daimler těží z vlastních technologií získaných dlouhodobým .

Co se týká automobilů s elektrickým pohonem s využitím akumulátorů má Daimler na svém kontě více než 600 patentů – z nich přes 230 se týká lithium-ionové technologie. Cílená spolupráce s kompetentními partnery zaručuje, že specifickým požadavkům na akumulátory pro elektromobily bude optimálně vyhověno.

E-mobilita ve všech podstatných oblastech mobility

Jako předpoklad pro přijetí a rychlé rozšíření elektromobilů u zákazníků urychluje Daimler společně s dalšími výrobci automobilů a dodavatelů energie normování zástrčky a komunikačního rozhraní mezi vozidlem a infrastrukturou nabíjení.

Proto se koncern intenzivně angažuje v rámci řady projektů a kooperací na celoplošnou výstavbu infrastruktury se stanicemi pro dobíjení elektrické energie a . Elektromobily značek Mercedes-Benz a smart jsou již dnes úspěšně nasazeny do projektů „e-mobility“ v Německu, Francii, Itálii, Španělsku, a ve .

elektromobily Mercedes-Benz

K dalším perspektivním trhům patří kromě jiných Belgie, Holandsko, Portugalsko, Dánsko a , v Americe pak USA a . Iniciativou „H2-Mobility“ se Daimler angažuje společně s významnými dodavateli energie, olejářskými firmami a dalšími partnery na výstavbě široké struktury v .

Do budoucnosti po více kolejích

„Elektromobilita bude mít stále větší podíl na našem každodenním životě. A my jsme na tuto skutečnost dobře připraveni,“ říká Dr.Thomas Weber. „Ale také víme, že elektromobilita nepřijde jenom pouhým stisknutím nějakého spínače. Pro naše aktuální a budoucí vozy stavíme na inteligentní rozmanitosti pohonů, které nezávisle na použité technologii mají jedno společné: fascinaci. Neboť – především prémiové kategorie – zůstane i v budoucnosti jako dosud vysoce emotivním výrobkem.“

Zákazník očekává bezpečné, komfortní a výkonné automobily, které budou zároveň výrazně hospodárné a ekologicky únosné. Ústřední výzvou tedy je, že automobily musejí pracovat s ještě vyšší účinností a vykazovat ještě čistší provoz, aniž by bylo třeba řešit kompromis v oblasti a komfortu.

S optimalizovanými automobily využívajícími high-tech nebo různých výkonových stupňů a s vybavenými akumulátory nebo se Mercedes-Benz vědomě vydal na vícekolejnou cestu k automobilům stále příznivějším k a posléze k jejich bezemisnímu provedení.

tisková zpráva

Napsat komentář