Škoda Auto představuje elektromobil Citigo-e iV, dojezd 265 km WLTP

V Bratislavě u příležitosti tamního hokejového mistrovství představuje Škoda Auto svůj první elektromobil Citigo iV a plug-in hybrid Škoda Superb iV.

Jak je pro elektromotory typické, je maximální točivý moment 210 Nm, který je z důvodu elektrického pohonu vyšší, k dispozici ihned po startu. Pružné zrychlení z 60 na 100 km/h tak zvládá za 7,6 s, zrychlení z 0 na 100 km/h činí 12,5 s. Maximální rychlost činí 130 km/h.
foto: Škoda

Mladoboleslavká Škoddovka píše novou kapitolu své 124leté historie. Novou dílčí značkou iV vstupuje do éry elektromobility. Šlkoda iV zahrnuje výrobu vlastních elektrifikovaných vozů a speciální ekosystém pro řešení v oblasti mobility.

Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast Technického vývoje, říká: „Vstup do éry Emobility je pro značku Škoda důležitým krokem do budoucna. Vozy Superb iV s plugin hybridním pohonem a Citigo-e iV jsou pouze začátkem. Již v roce 2020 bude následovat první čistě elektrický vůz Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen.“

Škoda Citigo-e iV

Elektromobil Škoda Citigo-e iV je první čistě elektrický vůz značky Škoda. Díky délce 3 597 mm se lokálně bezemisní městský vůz, který je vybaven elektromotorem o výkonu 61 kW, skvěle hodí do velkoměst.

Škoda Citigo-e iV

Škoda Citigo-e iV
foto: Škoda Auto

Lithiumiontová baterie o kapacitě 36,8 kWh umožňuje dojezd až 265 km v režimu WLTP. Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít pomocí kabelu kombinovaného nabíjecího systému (CCS) u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW na 80 % kapacity za 1 hodinu.

Navzdory délce, která činí 3 597 mm, a šířce, která činí 1 645 mm, nabízí nejmenší vůz Škoda dostatek prostoru v interiéru až pro čtyři cestující a zavazadlový prostor o objemu 250 l, který lze sklopením opěradel zadních sedadel snadno zvýšit na 923 l.

Vůz Škoda Citigo-e iV s pohonem předních kol je první čistě elektrický sériově vyráběný vůz značky Škoda, který je vybaven elektromotorem o výkonu 61 kW.

Zdrojem energie ve voze Škoda Citigo-e iV je lithiumiontová baterie o kapacitě 36,8 kWh, respektive 60 Ah. Akumulátor umístěný v podlaze vozu má rozměry 1,1×1,7 m a výšku pouhých 0,3 m. Baterie se skládá ze 168 článků a umožňuje dojezd 265 km dle režimu WLTP.

Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít pomocí kombinovaného nabíjecího systému (CCS) u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW na 80 % kapacity za 1 hodinu.

U wallboxu na střídavý proud o výkonu 7,2 kW trvá dobíjení na 80 % kapacity 4 hodiny 8 minut, u domácí dobíjecí stanice o výkonu 2,3 kW trvá dobíjení 12 hodin 37 minut.

Možnost dobíjení pomocí kombinovaného nabíjecího systému a potřebný kabel pro nabíjení u wallboxu nebo domácí nabíjení stanice jsou standardně dodávány ve výbavovém stupni Style. Pokud nejsou tyto nabíjecí stanice dostupné, lze baterii vozu Škoda Citigo-e iV dobít také z běžné domácí zásuvky.

Charakteristickým znakem je maska chladiče v barvě vozu

Škoda Citigo-e iV, který je nabízen výhradně v pětidveřové verzi, je k dispozici ve výbavovém stupni  Style. Od verze se spalovacím motorem se opticky výrazně odlišuje zejména na přídi.

Typická maska chladiče je v barvě vozu. Přední nárazník, který se nachází pod ní, byl také přepracován. Součástí standardní výbavy vozu je LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování (Corner).

Škoda Citigo-e iV

Škoda Citigo-e iV
foto: Škoda Auto

Kryty zpětných zrcátek v černé barvě nebo v barvě vozu mají integrovaná směrová světla. Na víku zavazadlového prostoru se stejně jako u ostatních modelů značky Škoda nachází nápis Škoda. Charakteristickým znakem vozu Citigo-e iV jsou také plakety iV a Citigo-e na pátých dveřích.

Vůz Škoda Citigo-e iV je standardně vybaven dvoubarevnými 16″ koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a pneumatikami o rozměru 185/50 R16.

Na přání jsou také nabízena kola Scorpius ve stříbrném provedení. Na výběr jsou čtyři nemetalické barvy karoserie: bílá Candy, červená Tornado, žlutá Sunflower a také exkluzivní barva zelená Kiwi. Nabídku doplňují metalické odstíny černá Deep s perleťovým efektem, modrá Crystal a stříbrná Tungsten.

Interiér s novou přístrojovou deskou

Přepracován byl i interiér vozu Škoda Citigo-e iV. Nový design má i černá přístrojová deska a plocha nad ní, která je ve výbavovém stupni Style ve stříbrném provedení.

Součástí standardní výbavy je také elektrické ovládání předních oken, Climatronic, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio Swing druhé generace a dokovací stanice pro mobilní telefony Move&Fun na přístrojové desce.

Škoda Citigo-e iV

Škoda Citigo-e iV
foto: Škoda Auto

Ta je schopna propojit mobilní telefon s aplikací Move&Fun a vytvořit tak druhý displej k zobrazení údajů o voze, přehrávání médií nebo navigačního systému. Kromě toho jsou pro tuto aplikaci nabízeny specifické mobilní online služby, které umožňují ovládat na dálku baterii nebo klimatizaci.

Vůz Škoda Citigo-e iV je také standardně vybaven asistentem hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a nabízí přední airbagy a hlavové a boční airbagy na předních sedadlech.

Výbavový stupeň Style nabízí ambientní osvětlení na přístrojové desce, elektricky nastavitelná, vyhřívaná zpětná zrcátka a malý kožený paket, který obsahuje kožený volant, koženou hlavici řadicí páky a kožené madlo ruční brzdy.

Přední sedadla jsou výškově nastavitelná a mají kvalitnější látkový potah. Kličky dveří jsou chromované. Na přání je nabízen paket Style Plus, který obsahuje tempomat, mlhové světlomety s přisvěcováním při odbočování (Corner) a zadní parkovací senzory.

Pro výbavový stupeň Style je exkluzivně nabízen zimní paket, který obsahuje vyhřívání předních sedadel a vyhřívání čelního skla. Paket Simply Clever obsahuje mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, držák na multimediální přístroje a odpadkový koš ve výplni dveří.

Cena elektromobilu Škoda Citigo-e iV bude oznámena v době kolem autosalonu ve Frankfurtu 2019 v září.

tisková zpráva

116 Comments on “Škoda Auto představuje elektromobil Citigo-e iV, dojezd 265 km WLTP”

  1. Šéf Škody prozradil plán, jak v ČR příští rok prodat
    Šéf Škody prozradil plán, jak v ČR příští rok prodat 2500 elektroaut. I bez dotací
    https://www.autorevue.cz/skoda-citigoe-iv-superb-iv-rozhovor-lubos-vlcek

    To je zvýšení plánu o 500 kousků. 😀

    15. září 2018
    „Za rok 2020 chce Škoda prodat celkem 2 000 elektrických a plug-in-hybridních vozidel.“
    https://www.novinky.cz/clanek/proc-skoda-jeste-neprodava-elektromobil-nestaci-jen-postavit-auto-40071155

  2. Srovnání rozměrů Citigo-e iV / Fabia / Renault
    Srovnání rozměrů Citigo-e iV / Fabia / Renault ZOE:

    Délka: 3597 / 3992 / 4084
    Šířka (bez zrcátek): 1645 / 1732 / 1730
    Výška: 1478 / 1467 / 1562
    Rozvor: 2407 / 2455 / 2588

    Ještě pořád si někdo myslí, že Citigo-e iV je srovnatelné se ZOE?
    ZOE je dokonce větší než Fabia.

Napsat komentář