Šéf koncernu Daimler, Dr. Dieter Zetsche, převzal od evropského komisaře Günther H. Oettingera cenu za nejudržitelnější německý automobil. Stal se jím nákladní vůz Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid.
Hybridní náklaďák je postaven na modelu Atego 1222 L, který sám o sobě vyhovuje směrnici Euro 5. Kompaktní čtyřválcový diesel o objemu 4,8 l má výkon 160 kW.
V hybridní verzi je doplněn ještě vodou chlazeným elektromotorem o výkonu 44 kW. Energii mu dodávají výkonné lithium-iontové baterie. Elektrický motor je umístěn za spalovacím agregátm a spojkou, ale před převodovkou.
Fuso Canter E-Cell – elektrický náklaďák od Daimleru
Díky této konfiguraci jde tedy o plný hybrid, takže náklaďák může jezdit čistě na elektřinu, čistě na naftu nebo na kombinaci obojího. Architektura paralelního hybridu umožňuje autu startovat čistě na elektřinu, využívat rekuperaci a optimalizovat chod dieselového motoru.
Ve výsledku to znamená snížení spotřeby až o 15% a nižší hlučnost auta. Motor se může pochlubit také funkcí Stop&Start. Atego Hybrid bude také jedním z prvních diesel-hybridů na trhu.
Prvních 50 kusů hybridního nákladního auta Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid bude zákazníkům v Německu dodáno začátkem roku 2011.
Daimler patří k jedněm z mála automobilek, které se výrazně zabývají alternativními pohony také v oblasti užitkových automobilů. Firmy na možné úspory slyší přeci jen víc než běžní řidiči.