Volkswagen ID.3 oficiálně představen! Začíná nová éra koncernu

Společně s přelomovým elektromobilem Volkswagen ID.3 představil koncern Volkswagen také své nové logo.

Volkswagen ID.3 se začne vyrábět v továrně Cvikov v listopadu, ale k zákazníkům se první kusy dostanou až příští rok v létě.
foto: Volkswagen

Základní verze elektromobilu Volkswagen ID.3 nabídne baterii o kapacitě 45 kWh a dojezd až 330 km WLTP při ceně „pod €30 000“. Palubní nabíječka zvládne 7,2 kW a rychlonabíjení až 50 kW. Max. rychlost je 160 km/h.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3
foto: Volkswagen

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3
foto: Volkswagen

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3
foto: Volkswagen

Střední varianta s 58kWh baterií umožní dojezd až 420 km. Nejvyšší výkon rychlonabíjení je 100 kW, palubní nabíječka zvládne 11 kW. Pětimístné auto nabízí ve všech svých variantách 385 litrů zavazadlového prostoru. V žádné také nenajdeme středový tunel.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3
foto: Volkswagen

Nové logo Volkswagen je maximálně jednoduché

Nové logo Volkswagen je maximálně jednoduché
foto: Volkswagen

Nejvyšší verze nabízí kapacitu 77 kWh a dojezd až 550 km. Palubní nabíječka je 11 kW a rychlonabíjení až 125 kW. Ceny dvou nejvyšších variant zatím nejsou známy.

tisková zpráva

168 Comments on “Volkswagen ID.3 oficiálně představen! Začíná nová éra koncernu”

  1. Takže tu najmenšiu verziu 45kWh(48kWh) degraduje
    Takže tu najmenšiu verziu 45kWh(48kWh) degraduje nabíjanie..Zmysel to má až od strednej verzie, teda 58kWh využitelných (62kWh celkova) to pôjde nabiť na 100kW nabíjačke a batéria vydrží tých 100kWh aspon 20-25 minút dúfam. Cenu strednej verzie neprezradili ale odhadujem 35000E ? Takže žiadna revolúcia sa nekoná. Zatiaľ najlepšie vychádza asi Peugeot e208 s 50kWh baterkou a cenou okolo 30000E.

      1. Je menšie ale kto nemá 195cm a potrebu prevážat 4 kufre
        Je menšie ale kto nemá 195cm a potrebu prevážat 4 kufre tak stačí. Ja považujem za obrovskú vyhodu že e208 je klasicka 208…skus si pozrieť čo stojí čelné sklo na leaf a čo na obyčajný nissan..alebo pneu na BMW i3…uplne divoký rozmer…stavím sa že čelné sklo na ID.3 bude ovela drahšie ako na e208…aj po 5 rokoch má e208 obrovský zdroj lacných dielov lebo tych 208 sa predajú mraky v spalovacej verzii . Zoženieš predné dvere za babku.

        1. Samozřejmě… komu stačí menší auto, koupí si menší.
          Samozřejmě… komu stačí menší auto, koupí si menší. Ale kdo chce/potřebuje větší, koupí si větší. Jak říkám, je zcela logické, že větší auto stojí obvykle více, na tom nic nepochopitelného není.

          Kolik stojí čelní sklo mě nikdy u auta nezajímalo, měnil jsem je skoro na každém autě (někde i vícekrát) a vždy to šlo na pojistku z povinnéhu ručení, takže není co řešit. Ale to vůbec nesouvisí s velikostí auta, o které je tady řeč.

          Stejně tak mě nezajímá, kolik stojí přední dveře, na to slouží havarijní pojištění 🙂

          1. Lenže havarijka ma význam tak do 5 rokov auta. Aj to len ak
            Lenže havarijka ma význam tak do 5 rokov auta. Aj to len ak je s GAP. Ja počítam naklady na auto ako celok..a aj ta havarijka bude na 35000 auto ina ako na 18000 auto. Ten rozdiel medzi havarijkou s GAP na 18000 a 35000 bude taky že sa to v ušetrenom palive ani nevráti.
            Elektromobilom fandím ale za 35 000 je to stále mimo ekonomický zmysel oproti klasike.

            1. Jenže toto jsou 19″. Před zimou jsem kupoval sadu zimních
              Jenže toto jsou 19″. Před zimou jsem kupoval sadu zimních na Lexus, předtím na Volvo, oboje o palec menší, 18″ a sada tuším za 17 tisíc 🙂 Takže v pohodě. Obyčejné 16″, co si pamatuji na Mazdu 3, tak byly za 10, pokud teda to nejsou čínské šmejdy, já kupoval tuším Pirelli. Takže na tu i3 to není žádná tragédie.

                1. Ano, je to normální, k tomu dizajnu i3 to patří, menší
                  Ano, je to normální, k tomu dizajnu i3 to patří, menší kola by tam působila nepatříčně. Jsou to 19″, ale úzké (155, resp. 175 vzadu) s optimalizací na spotřebu. A proto to auto dosahuje dobré spotřeby a s těmi koly i dobře vypadá.

                  A i3 není žádná malá škatulka, nevím jestli si v ní seděl (já ano, včera), je to na svou velikost prostorné auto, je tam hodně místa pro 4 lidi.

                1. A práve preto hovorím peugeot e208… Rovnaké diely ako na
                  A práve preto hovorím peugeot e208… Rovnaké diely ako na klasicky peugeot

                2. A nebo si to prostě pojistíš a nemusíš pak shánět díly
                  A nebo si to prostě pojistíš a nemusíš pak shánět díly někde z vrakáče nebo od Poláků 🙂

                3. Ty díly u nás z vrakáče nebo od poláků jsou nezřídka
                  Ty díly u nás z vrakáče nebo od poláků jsou nezřídka dražší než nový originální díl.

                4. Záleží na stáří vozidla. Nová vozidla mají náhradní
                  Záleží na stáří vozidla. Nová vozidla mají náhradní díly v servisu mnohem levnější než vrakáče. U starších vozidel je to přesně naopak.

                5. Krasny usmev..ale ja som nikde nepisal o dieloch z
                  Krasny usmev..ale ja som nikde nepisal o dieloch z vrakača..ale normalny oficialny diel peugeot. Ma to rovnaký blatník,dvere,okno..takže cena bude normálna ako na peugeot za 12000. Mam poistene kazde auto ale kedže sa havarijka a GAP odvíja od ceny auta na 30000 elektromobil to bude viac penazí ročne ako uspora na palive…Teraz ani mna nezaujímajú ceny dielov…lebo okno stojí par stoviek eur..ale ako tu dakto písal..ioniq cez 2000 ! eur. Poistit sa oplatí len nove auto..cca 5 rokov..a čo potom?

                6. Mám pojištěný Lexus GS, rok 2013 a bez problémů.
                  Mám pojištěný Lexus GS, rok 2013 a bez problémů. Pojistná cena 450000 KČ a roční pojistka POV+HAV je 17000 včetně skel. Není co řešit 🙂

                  A předtím jsem taky pojistoval auto staré 7 let, úplně v pohodě.

                  Musím mít havarijní kvůli služebním cestám

                7. Tak si daco nastuduj o poisteni a GAP..a zistit aka je hlupost
                  Tak si daco nastuduj o poisteni a GAP..a zistit aka je hlupost poistovat stare auto…kukni co je totalna skoda a pouvazuj…
                  Oni ti ho poistia velmi radi…lebo si ho podpoistil a este je stare…takže super obchod pre nich.

                8. Ten Lexus jsem koupil za 460, takže o jakém podpojištění
                  Ten Lexus jsem koupil za 460, takže o jakém podpojištění to tady píšeš? Samozřejmě, že při totální škodě za něho nedostanu tolik, co jsem to koupil, s tím počítám. To je to samé, jako kdybych ho teď chtěl prodat, dostanu za něj stěží 400.

                  Gap jsem měl kdysi, ale to šlo jen na nové auto do 3 let.

                9. To isté pri krádeži to isté pri oprave.. Poistil si cca na
                  To isté pri krádeži to isté pri oprave.. Poistil si cca na 1/3? …takze aj pri oprave povedzme tukanca ta 100000 dostaneš len 1/3…

                10. Ne, při ťukanci a jeho opravě dostanu proplaceno vše
                  Ne, při ťukanci a jeho opravě dostanu proplaceno vše kromě spoluúčasti, která je 10%, min. 10.000 KČ. Měl jsem těch aut už několik a, bohužel, měl jsem i nehody, tak tady nešiř bludy 🙂

                  A měl jsem i totálku, kde mi proplatili zhruba tolik, co bych dostal v bazaru na výkupu, takže za mě pohoda. Nevím, co tady strašíš.

                11. Mistře, to co tu šíříte je nesmysl. Havarijní pojistka
                  Mistře, to co tu šíříte je nesmysl. Havarijní pojistka kryje škody při havárii a samozřejmě bere v potaz náklady na opravu auta. Ne jen hodnotu auta, ta samozřejmě cenu pojistky snižuje, protože se snižuje hodnota do totální škody a maximální pojistná výplata pro pojišťovnu.

                12. 🙂 ani ty si sa nezmyslel? On si to auto podpoistil.. Ty
                  🙂 ani ty si sa nezmyslel? On si to auto podpoistil.. Ty máš myslím BMW i3.. Keby ho poistis na 300 000 a nie na 900 000 aká je cena nového.. Myslíš že ti pri havárii za 100 000 vyplatia to co tomu co poistil na 900 000. Ved použite Google a zadaj podpoistenie..

                13. Pojišťovna mileráda nechá staré auto pojistit na 900
                  Pojišťovna mileráda nechá staré auto pojistit na 900 tisíc, i když má hodnotu 300 tisíc. V pojistných podmínkách je totiž napsáno, že auto je pojištěno do své tržní hodnoty podle tabulek pojišťovny. Takže fakticky to bude tak, že pokud pojistíte auto na 300 tisíc a bude mít hodnotu 300 tisíc, bude pojištěno tak akorát. Pokud dojde k havárii za 100 k, pojišťovna zaplatí opravu úplně stejně, ať je pojištěno na 900 k nebo 300 k. Pokud by byla havárie za 200 k, pojišťovna auto pošle většinou do totálky (66 %). A překvapivě, oba pojištění dostanou stejně, tedy hodnotu té totálky. Ten první nedostane ani o korunu víc, byť platil za pojistku víc.

                14. Dobre.. Nechám v tom aj teba.. Pekný deň.
                  Dobre.. Nechám v tom aj teba.. Pekný deň.

                15. Mimochodem, cituji z podmínek České: „Podpojištění
                  Mimochodem, cituji z podmínek České: „Podpojištění vozidla a s ním spojené riziko krácení pojistného plnění – pokud by k datu pojistné události byla pojistná částka nižší, než je obvyklá cena vozidla, jednalo by se o podpojištění. V takovém případě Pojišťovna sníží pojistné plnění ve stejném poměru, v jakém je výše pojistné částky k obvyklé ceně vozidla.“

                16. Přesně tak.
                  To znamená, že pokud si člověk pojistí auto

                  Přesně tak.

                  To znamená, že pokud si člověk pojistí auto na +- tržní hodnotu, není v žádném případě podpojištěné, jak se nám tady ten truhlík snaží namluvit.

                  On to chápe zřejmě tak, že auto je podpojištěné, když je pojistná částka nižší než cena nového auta. To je, samozřejmě, nesmysl.

                17. Máte pravdu, ale v případě vyšší částky to už tak
                  Máte pravdu, ale v případě vyšší částky to už tak černobílé není. Úskalím je právě ta tržní cena.

                  Kolega vyhrál soudní spor nad pojišťovnou, u které měl pojištěné auto na stále stejnou cenu. jako by bylo nové.
                  Jenže – jednalo se o sběratelskou limitovanou verzi (300ks).
                  A pojišťovna se dostala do důkazní nouze při stanovování tržní ceny, protože tato varianta nikde na trhu ojetin nebyla (a ani dnes není, díval jsem se) nabízena a nebylo možné sestavit na bázi srovnání znalecký posudek.
                  Soud neuznal argumentaci zástupce pojišťovny, že se jedná o cenu podobnou běžné verzi. Kolega byl dokonce schopen doložit, že na to pojišťovnu upozorňoval, když trval na vyšším limitu pojištění, přestože mu při obnově smlouvy pojišťovna nabízela snížení.

                  Pojišťovna musela nakonec solit plnou částku, na kterou bylo auto pojištěno.

                18. Jo, to jsou jiné případy. U Ferrari a dalších značek
                  Jo, to jsou jiné případy. U Ferrari a dalších značek cena fakticky roste. A u veteránů je to už úplně jinak. Jsou auta, jejichž hodnota prostě neklesá nebo ji nelze snadno určit.

                19. Nic jsem si nepodpojistil. Ten Lexus má dnes tržní hodnotu
                  Nic jsem si nepodpojistil. Ten Lexus má dnes tržní hodnotu max. kolem 400 tisíc, mám pojistku na 450 a teď v listopadu na výročí to budu snižovat na těch cca. 400. Z toho se počítá kolik platím. A byl bych opravdu debil, kdybych si to pojistil na 1,8 milionu, což je hodnopta nového. Proč bych to dělal? Platil bych hodně víc, ale plnění třeba při totálce by bylo jenom do výše tržní ceny auta a to samé při havárce třeba za 100 tisíc.

                  Ano, i u té i3, která bude mít hodnotu cca. 500 tisíc a pojistím si ji na 500, dostanu v případě havárie za 100 tisíc proplaceno těch 100 tisíc. Úplně stejně jako někdo, kdo si to pojistí na nesmyslných 900 a bude platit více.

                  Nemusím používat google, těch aut jsem už několik měl a mám zkušenosti i s řešením pojistných událostí, takže na rozdíl od tebe mluvím z praxe a ne z google 🙂

                20. Nesmíte věřit všemu co tady někdo napíše, originální
                  Nesmíte věřit všemu co tady někdo napíše, originální přední sklo na IONIQa stojí 14355,- CZK bez DPH.

                21. Kazdy auto je bez pojistky nesmysl. 🙂 🙂 🙂
                  Kazdy auto je bez pojistky nesmysl. 🙂 🙂 🙂

                22. Třeba ty nejprodávanější do 100 tis? 🙂
                  Třeba ty nejprodávanější do 100 tis? 🙂

                23. Ale no tááák… v jakých měnách se tu bavíte?
                  Přední

                  Ale no tááák… v jakých měnách se tu bavíte?
                  Přední nárazník Kia Soul Electric (díl č. 86511E4010) stojí 7868,- CZK + DPH.

                24. Důležitý je co jsem platil v servisu, včetně práce,
                  Důležitý je co jsem platil v servisu, včetně práce, barvy, čidel, držáků atd.

                1. To jo, kompresor bez pohonu (respektive klíňákem). Tenhle
                  To jo, kompresor bez pohonu (respektive klíňákem). Tenhle má v sobě vysokonapěťový DC elektromotor.

              1. Máte servis v ceně? Já našel někde u i3 dle VIN dekodéru
                Máte servis v ceně? Já našel někde u i3 dle VIN dekodéru tuto položku: S7NWA BMW Service Inclusive

                Znamená to, že je servis v ceně třeba na 3 roky/60 tis. nebo 5/120? A hlavně, při koupi ojetiny to platí i na druhého majitele?

                1. Jojo mam, auta bez servisu nekupuju a plati to na auto .
                  Jojo mam, auta bez servisu nekupuju a plati to na auto .

        1. A vy jako věříte, že to tam od první minuty do poslední
          A vy jako věříte, že to tam od první minuty do poslední teče 100kW??? Když dnes přijedete k 50 kW DC stojanu, a začnete na 48kW, tak tam za 15 minut máte 45kW, za 20 minut 40kW, a jak se dostanete na 60% baterie tak to klidně spadne na 30kW. Nakonec jste rád, když končíte u 15kW.
          Ten výkon tam poteče prvních pár minut.

                1. i3 jede do 92 % pořád plnej.
                  i3 jede do 92 % pořád plnej.

                2. Ne, to i3 neumí ale maximum které umí stanice a né jako u
                  Ne, to i3 neumí ale maximum které umí stanice a né jako u většiny ostatních že to padá na míň a míň a to se asi bude dít i u ID3

                3. Ved o tom sa bavíme ze 100kW skrátka nedokáže brať 45kWh
                  Ved o tom sa bavíme ze 100kW skrátka nedokáže brať 45kWh batéria do 80%. Povedzme 60-70kWh ano.

              1. Tady máte nabíjecí graf i3 od
                Tady máte nabíjecí graf i3 od Fastnedu:

                https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/204784718-Charging-with-a-BMW-i3

                U té nejmenší baterky to klesá někdy po 60%, ale u těch nových (33 a 42 kWh nebo kolik to je) už to nabíjí skoro naplno 50 kW až do 85% a ještě v 90% má 30 kW! To je obrovský rozdíl proti tomu Číňanovi, z kterého asi plyne vaše zkušenost s poklesem nabíjecího výkonu. Opravdu je to tak, že ne všechna auta to mají stejné, jsou i auta, která dokáží ten svůj deklarovaný výkon dodržet až do 80-85 procent.

                Pak se klidně může stát, že pojedete na cestu, kde bude potřeba dvakrát nabíjet a budete v cíli s i3 dřív než s tím Číňanem, i když má baterku o cca. 10 kWh menší, ale zase dokáže podstatně rychleji nabíjet.

                1. Bavíme sa o 100kW…50kW nik nespochybnuje.
                  Bavíme sa o 100kW…50kW nik nespochybnuje.

                2. Já vím. Já reagoval na Kerosina, který zpochybňoval
                  Já vím. Já reagoval na Kerosina, který zpochybňoval právě to 50 kW nabíjení. Přečtěte si jeho příspěvek.

                  ————————————–
                  Vložil/a Kerosin, Út, 2019-09-10 14:20

  2. jaja docela pěkná kár
    jaja docela pěkná kár 😉

    https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/vw-id-3/

    kajne frank nj
    pěkný aero křídlo to aby na zadní dekl moc nesvítilo 😉
    nemá to rezervu soudluzi ;(
    tyoe a co ta palubovka! no lepší jak tm3 ale piditablet místo palubovky… taky nemusíte kopírovat kdejakou volovinu!! :))) zase ufokár… zlatej egolf 😉
    PS: a kdo říkal ze nechci středový tunel vo kterej si vopřu koleno!??
    ládn fajne ale 7dmikiloprd si strčte vítekam soudluzi 😉

    1. https://www.thedrive.com/tech/29729/the-worlds-most-important-e
      https://www.thedrive.com/tech/29729/the-worlds-most-important-electric-car-is-launching-now-and-its-not-a-porsche-or-tesla

      V porovnání s tímhle (čínským nebo pro Čínu) Renaultem City K-ZE je to trošku hodně. Jo, baterka malinká, ale na drandění po městě ok. Co se mě týče, stejně pak potřebuju velký kombík, kterým se dá odvézt 4-5 lidí a hromada nákladu (dovolená a pod.) a jet celý den. Momentálně by byl na tohle ideální velký kombík plugin hybrid (na to drandění po městě by to bylo dobré taky). EV menší až střední velikosti je zrovna pro mě těžko použitelné nebo využitelné.

    2. Není to moc. Je to správná a přiměřená cena – už se s
      Není to moc. Je to správná a přiměřená cena – už se s miřte s tím, že většina populace si prostě nebude moci dovolit koupit auto. Auta za 250 tisíc už prostě nebudou – NIKDY.
      Možná tak městská miniauta jako CitiGo iV apod… ale běžná střední třída snad už ne.

      1. Je to pořád dost, i když už je to lepší než když na
        Je to pořád dost, i když už je to lepší než když na počátku elektromobility za podobnou cenu člověk sehnal akorát tak toho mrzáka Peugeot Ion 🙂

        A cena zcela jistě pomalu půjde dolů, vždyť to vidíte u toho Citigo. Neobávám se konce individuální mobility a ani nějakého drastického snížení počtu aut.

        Ono, doteď ta nová (spalovací) auta prakticky z roka na rok zlevňovala, protože cena se prakticky neměnila, výbava byla lepší a lepší a kvůli inflaci to vlastně bylo reálně levnější. A stejně to bude i s EV – na počátku budou drahá, kdo si je nebude moct dovolit, bude pořád jezdit ve spalováku, min. klidně 2-3 další období životnosti. No a časem už bude cena EV na úrovni co je dnes odpovídající spalovák. A i kdyby byla o 10-20 procent vyšší, vykompenzuje to snad levnější provoz a údržba.

        Nestrašte tady pořád s tou nedostupností aut v budoucnu 🙂

        1. Budu, já v ní tak strašně doufám… tak strašně moc
          Budu, já v ní tak strašně doufám… tak strašně moc bych chtěl, aby aut ubylo.
          Upřímně, kdyby jsme fakt nahradili každýho fosila EVéčkem, tak to bude ekologickej problém (troufám si říct – ekologická katastrofa – zejména kvůli těžbě surovin na baterie a jejich následné recyklaci).
          Já právě to nejekologičtější na celé elektromobilitě vnímá tu naději, že si lidi už prostě nebudou moci koupit auta.

  3. Interier+exterier
    Velmi pekna

    Interier+exterier
    Velmi pekna recenzia:
    https://www.youtube.com/watch?v=op4HO6GHC8Q

    Vyzera to dobre, bral by som, len ta cena…
    Podla Bjornoveho videa je ta stredn avybava (1st edition) co sa zacne prdavat ako prva 33 000 Eur ,ale ot je v NOR takze to je bez dane!
    Takze normlane auto vyjde na minimalne 40 000 Eur zase, zase…ach.
    Lebo t anajnizsia vybava co bdue za cca 36 000 Eur s danou je nepouzitelna (nabijanie max 50 kW).

    1. Přesně! Prostě vlk se nažral, ale koza zůstane celá. Mě
      Přesně! Prostě vlk se nažral, ale koza zůstane celá. Mě VW zatím nepřesvědčil, že to s elektromobilitou myslí vážně. Zatím z toho mám pořád pocit, že dělají jen to co musí aby splnili limity, ale samozřejmě na venek to všechno prezentujou jak oni jsou ti co změní svět…. leda prd… TESLA ho změnila. Model S, Model 3 a především vlastnosti které tyto auta mají… dojezd, zrychlení, on-line aktualizace, displeje….. tohle všechno se teĎ ostatní snaží více či méně napodobit.

  4. Nejdříve tedy poděkuji VW, že už KONEČNĚ udělalo
    Nejdříve tedy poděkuji VW, že už KONEČNĚ udělalo reálný krok.
    Na autě se mi líbí několik detailů, v zadních sedačkách je možnost otevření tunelu do kufru rozhodně PLUS, navíc sklopené zadní sedačky sice nejsou do roviny, ale alespoň nemají vůči podlaze kufru zub. Eliminace středového tunelu u zadní sedačky rozhodně pozitivum.
    A ani to rozdělení rychlostí nabíjení mě tak nedrásá.
    Co ale považuji vyložena za škodu je, že nabíjecí port (zřejmě ze zvyku od spalováků) umístili opět dozadu na zadní blatník – místo tak užitečného přístupu v čumáku jako mají Leafy. To se zase budume šikovat k nabíječkám jen tou správnou stranou, protože kabely nedosáhnou na druhou stranu – prostě detail, který není u EV problém, a je příjemný. Ale co hlavně, proboha proč je ta středová obrazovka tak vysunutá nad palubku, vždyť je to tam jako vřed, jak bradavice? To to nešlo nějak hladce integrovat do palubky? Chápu, že vyčnívá kaplička – tam je stejně volant, ale proč ten středovej? Vždyť to vypadá tak hrozně jako ty přidávaný infoteinmenty v E-Upu, taky takovej nepřirozeneje výrůstek uprostřed palubky, ale tam to člověk chápal, nebylo to v koncepci vozu, bylo to navíc – ale proč to u ID 3 zase vypadá jak něco dodělanýho navíc???

  5. Netuším proč se pořád v názvu továrny objevuje Cvikov,
    Netuším proč se pořád v názvu továrny objevuje Cvikov, to jako bychom psali Solnohrad. Podle mě to není zažitý název jako Norimberk či Mnichov.

    Nevypadá to auto špatně, délka 4260 je fajn do města, píší 4 sedadla, takže ne úplně rodinné, dobíjení v pohodě (rychlost 280km/h), původní eGolf měl 220km/h a nový Leaf má 230 km/h (když má studené baterie).

  6. Hmmm. Opravdu docela hezké. I cena už začíná být taková
    Hmmm. Opravdu docela hezké. I cena už začíná být taková mimo říše pohádek. Jezdím už rok s Nissanem Leaf 40kWh a taky se mi zdá, že jsou si obě auta z venčí dost podobný (jsou obě docela hezká).
    Zajímalo by mne, zda je VW alespoň tak veliký, jako je Leaf. Podle fotek kufru se mi zdá být VW menší, než je Leaf. Když si uvědomíme, že se v kufru budou vozit 2 dobíjecí kabely (230V a 400V), tak nevím, zda to nebude pro rodinu moc malé auto.
    Nevíte někdo rozměry tohoto vozidla????
    Jaká má VW systém chlazení baterky? U Leafu – když jedu po dálnici v létě 130 km/h, tak za hodinu jízdy je baterka tak zahřátá, že u rychlonabíjecí stanice (DC 50kW) nabíjí maximálním výkonem 26 kW – nemluvě o opotřebení baterky….. Jinak jsem s Leafem maximálně spokojený…

    1. Tady jsou i rozměry a srovnání s Leafem. Nevím jestli je
      Tady jsou i rozměry a srovnání s Leafem. Nevím jestli je to tajné, proč to redakce nezveřejnila:

      https://www.autorevue.cz/novy-volkswagen-id3-poprve-nazivo-dulezitejsi-auto-tady-uz-dlouho-nebylo

      Na dělku je to kratší, ale rozvor má delší, takže místa by tam mohlo být min. stejně. Kufr stejný. Cena nižší a pokud nebude mít problém s přehříváním baterek jako Leaf, tak dle mě lepší koupě. Samozřejmě, až bude na trhu. A nabíjení, samozřejmě, CCS. To znamená přístup k rychlým nabiječkám (od té prostřední verze). Leaf pořád Chademo?

  7. To je proste parada! Konecne vsichni vidi ze to nejsou jen PR
    To je proste parada! Konecne vsichni vidi ze to nejsou jen PR studie. Ze to Nemci mysli opravdu vazne. To je realny auto z masa a kosti ktery ted natrhne vsem spalovacim popelnicim prdel. Hlavne tem premotorovanejm velkejm SUV se zlocinne velkou spotrebou ktery prispivaji k oteplovani Zeme a na kterejch si jejich majitele leci nevimco. A co je super ze i nejlevnejsi verze ma ultrarychle nabijeni. Bal jsem se aby tam v ramci setreni nenechali jen AC nabijeni. I tady me nemecti inzenyri nezklamali, budeme moci nabijet velice rychle.

    Jedine co me trapi je ze se zacne prodavat vlastne az za rok. Proc? To ty auta budou nekde zrat nako vino?
    Porad jeste VW neverite?

    P.S. Vypada jak Nissan Leaf. Asi zakony aerodynamiky.

    1. No vypadá to docela dobře, ale.
      To o tom „ultrarychlém“

      No vypadá to docela dobře, ale.

      To o tom „ultrarychlém“ nabíjení si děláš srandu, ne?

      Nejmenší verze má mizerných 50kW. To znamená, že na 80% se to bude nabíjet přes 1 hodinu!!! (45khw 80% = 36 na nabíječce označené 50kW, ve skutečnosti 45 kW do 50% a zbytek bude klesta k nule.)

      To znamená, že nejmenší verze bude horší než které-koli současné a minulé elektroauto.

      Střední verze s 58kWh baterkou už na tom je o chlup líp, ale 100kW je pro takhle velkou baterku šíleně málo. Bude se to opět nabíjet okolo 1 hodiny do 80%.

      To znamená, opět horší, než většina elektroaut minulých a součšasných.

      Největší vareianta se 77kWh baterií ta má mít prý 125 kW, to je asi tak nejlepší, ale technologicky asi 6 let starý, než se to začne vyrábět a prodávat bude to zastaralý a nikdo to chtít nebude.

      Nabíjení do 80% tady možná bude asi trochu lepší, možná do jedné hodiny, tipuji 45-55 minut.

      Ani u jedné verze není posun v nabíjení od současných elektromobilů, kdy je zhruba standard 30 minut na 80%.

      Sorry, ale tohle je jedna velká a obrovská chyba těch aut.

      A je to škoda, protože nabíjení je nejdůležitější součást elektromobilu.

      Fakt škoda, protože jinak to auto vypadá dost dobře.

      To auto má mít s nabíjení s nejmeněí baterií 150, další 200 a poslední 250 kW.

      Proč tam dávají tak pomalé nabíjení, když v Evropě už stojí minimálně 130 OPRAVDU ULTRARYCHLÝCH nabíječek s maximálním výkonem 350kW!

      Nazývat nabíjenín o výkonu 50kW jako „ultrarychlé“ je hodně velký úlet.

            1. Spíš realita, když projdu datasheety většiny baterek, tak
              Spíš realita, když projdu datasheety většiny baterek, tak se tam člověk dozví, že umí dobíjet až, zvládá trvale dobíjet něco mnohem menšího a pak ty nejslušnější mají doporučený max dobíjecí proud zase třeba o čtvrtinu až třetinu menší než proud trvalého dobíjení. Samozřejmě se k tomu ještě váže teplotní závislost, jak velká kapacita se z článku dobije – velmi často je jmenovitá kapacita článku právě při dobíjecím proudu 0.2C, při vyšších je menší atd atd..

      1. Třeba mě by ani to 50kW nabíjení nevadilo. Jsem tak nějak
        Třeba mě by ani to 50kW nabíjení nevadilo. Jsem tak nějak zvyknutý z IONa. Zastávka 30 min mi stačí na to, abych si objezdil po okolí vše co potřebuju. Navíc s 45kWh baterkou to z 95% případů objezdím bez nabíjení. Ale rozhodně né za tu cenu co za to chtějí. Akceptoval bych to za cenu e-citigo. A prcka citigo někde okolo 350-400 tis. Víc ani ťuk.

        Třeba tam nedávají víc, protože nemají aktivní chlazení baterek. Nebo jak už tu někdo psal, kvůli opotřebení, kdyby to někdo nabíjel výhradně jen na rychlonabíječkách.
        Nicméně vzhledem k tomu, že se to má být model roku 2020 je to bída.

                1. Nacpat tam 2 tony baterií, urobit to vodotesné aby to mohlo
                  Nacpat tam 2 tony baterií, urobit to vodotesné aby to mohlo jazdiť po dne a je to 🙂

                  Ale vážne. Neviem akú to má spotrebu, tipujem 100L na 100km, to by bolo 500kg paliva, prevodovka a čo ja viem čo ešte by sa mohlo vyhodiť.

                2. To tipujete správně, je to skutečně 100 na 100, protože
                  To tipujete správně, je to skutečně 100 na 100, protože potřeba výkonu se pohybuje neustále okolo maxima 200 kW.

                  A teď spočítejte, kolik by vážily lithiovky, které by musely taky dodávat kontinuálně 200kW.
                  Mě to vychází mezi 7 až 10 tunami, což znamená, že při +70% extra zátěže vám ten výkon zase nebude stačit takže nakonec skončíte někde u 30 tun hmotnosti, což zaprvé podvozek zmuchlá jako papír a zadruhé jste už ve třídě tanků.

                  Takže to fakt nejde.

                3. Tak 200kW kontinualneho výhonu dodá, ľavou zadnou, 200kWh
                  Tak 200kW kontinualneho výhonu dodá, ľavou zadnou, 200kWh baterka. Špičkovo aj 2MW.
                  Teoreticky by tam bolo treba 1MWh, čo by bolo asi (vychádzam z aktuálnej gravimetrickej hustoty 300Wh/kg) 3,3 tony baterií. Ale, samozrejme, sa bavíme o nezmysle.

                  P.S. bolo by to ale pekne zákerne tiché 🙂

    1. Uz jste se vyzvracel? Doufam ze jste stihnul dobehnout na onu
      Uz jste se vyzvracel? Doufam ze jste stihnul dobehnout na onu mistnost. 🙂
      Ne, ted vazne, proc se vam to tak nelibi? Ze je to porad drahy? Ze je na elektriku? Ja si fakt myslim ze v budoucnu spalovaky vymizi. A vymizeli by stejne i bez dotaci, jen by to trvalo o neco dele. Posledni zpravy (ja vim ze uz jich bylo ale tyhle vypadaji realne) o vyvoki baterii jsou nadejne. Vam asi nejvic vadi ty dotace co?

      1. Hodnotím to jako každé jiné auto, ne jako elektrický
        Hodnotím to jako každé jiné auto, ne jako elektrický zaslepenec nadšený z toho, že to má baterku.

        Je to prťavý, neegonomický (vzádu dřevěná lavice, plochá ovládací tlačítka nesmyslně rozházená), designově odporný (plné nesymetrie, milión linií ve stylu rozhozené mikádo), dva vředy na palubce… no hnus.

        Je to vlastně tragické – s všeobecným hloupnutím se i VW svrací s řešeními do minulosti. A tím nemyslím jen omezující elektromobil, ale designér interiéru už ani nechápe, proč je důležité mít přístrojovku v kapličce a klidně vám strčí přímo před ksicht nestíněné sklo.

        Degenerace.

        1. S tou pristrojovkou souhlasím. Vidím špatně do dálky a s
          S tou pristrojovkou souhlasím. Vidím špatně do dálky a s brýlemi které nosím už budu mít tu pristrojovku rozostřenou. Díky tomu jsem pochopil proč se dřív dělaly pristrojovky zasazeny hluboko. A nebo holt bifokální brejle.

          1. Tak to buďte rád, že zůstala alespoň zrcátka.
            Tak to buďte rád, že zůstala alespoň zrcátka. Frikulínské kamery místo nich s přeostřováním oka na blízko místo do dálky, to je taky zvěrstvo za které by měli výrobce seřezat jak psa.

            Měl jsem za život odhadem 30 aut a už jsem fakt vysazený na opouštění vychytaných správných řešení a jejich nahrazování za polofunkční debility.

            Tohle auto je jich na první pohled plné. Přitom VW se celkem držel.

                1. No to každopádně, souhlas.
                  No to každopádně, souhlas.

          1. Dávám tam vždycky část nákupu buď flašky, nebo naopak
            Dávám tam vždycky část nákupu buď flašky, nebo naopak citlivého chipsy, pečivo. vezl jsem tam i melouna… občas na delší trasy tam má několik balení 0,5L s vodou, ať to nelítá po kufru, samo je tam mennekes a někdy i normální nabíječka.
            Za mne frunk nepostradatlná věc, tlačítko na sloupku super nebo na dálce- co víc si přát? Menu jako v TM3?

              1. Auto vypadá solidně, uvidíme za rok, jak bude fungovat v
                Auto vypadá solidně, uvidíme za rok, jak bude fungovat v reálu jestli soudruzi vychytali všechny mouchy. Auto jako takový bych opravdu viděl spíše do flotili a tam asi budou mířit, domů bych si to asi nekoupil (ale každý máme jiný vkus). Jako největší problém vidím stále tu výrobní kapacitu… v roce 2020 maximálně 100.000ks BEV a celkovou maximální kapacitu výroby 330.000ks (počítám že tu využijou nejdříve v roce 2025). Takže reálně to pořád vidím jako natahovágen… tj. vyrobíme jen tolik, kolik musíme abychom splnili emise.

                Ještě přidám za mě negativa
                – předek se mi fakt nelíbí (zadek už docela jo)
                – ten středový panel na palubce měl být fakt o dost níž, alespoň horní hrana zároveň s druhým displejem co je u řidiče, takhle to vypadá jako když si to někdo koupil na Aliexpressu a přilepil to navíc.
                – auto je evidentně určené jen pro krátké trasy s tím (rychlo) nabíjením to bude za rok nebo za dva úplný výsměch.

                A nakonec, všude píšou jak moc důležité auto ID3 je, podle mě mnohem zásadnější roli v historii bude mít Tesla model S, to bylo a je to přelomové auto, které to všechno nastartovalo. Na VW si v souvislosti s přechodem na BEV v budoucnu nikdo nevzpomene (snad jen na ten Diesel gate).

      1. Jj. No staci si zkusit dat par priplatku do blbe Scaly a ses
        Jj. No staci si zkusit dat par priplatku do blbe Scaly a ses na 600k kč. Tohle kdyby bylo za 750k kč, tak i stou nejmensi baterou si myslim ze to uz dorite konecne zacna davat smysl i obycejnemu lojzovi z vidlkova. Ale jeste je brzo hodnotit.

Napsat komentář