TEST: Elektromobil Renault Zoe – málo muziky za spoustu peněz

829 900 Kč. To je cena elektromobilu Renault Zoe na českém trhu, kde se auto od června letošního roku prodává. Konečně jsme ho vyzkoušeli v redakčním testu.

Renault poskytuje v Česku na elektromobil Renault Zoe záruku 5 let/100 000 km. Za kabel pro nabíjení z běžné domácí zásuvky si nicméně musíte připlatit 12 000 Kč.
foto: Hybrid.cz

Renault Zoe patří vedle trojčat (Mitsubishi i-MiEV, Peugeot iOn, Citroën C-Zero) a Nissanu Leaf k nejstarším moderním elektromobilům na trhu. Vyrábí se od roku 2012. Bohužel, je to na autě dost poznat.

Za cenu začínající na 829 900 Kč dostanete dnes verzi s 41kWh baterií (dříve bylo k dispozici jen 22 kWh), 68kW elektromotorem a 22kW palubní nabíječkou. Právě palubní nabíječka je asi jediným velkým plusem Renaultu Zoe.

V ostatních oblastech totiž v konkurenci nejnovějších vozů jako je nový Nissan Leaf, Hyundai Ioniq Electric nebo Hyundai Kona Electric tahle francouzská kráska spíše zaostává.

Renault Zoe

Renault Zoe má rozměry 4084 mm délky, 1945 mm šířky a 1562 mm výšky. Objem zavazadlového prostoru je 338 litrů, po sklopení zadních sedaček 1225 litrů.
foto: Hybrid.cz

Předně, pětimístné městské mini je opravdu malé. Na zadní sedačky se vejdou maximálně malí dospělí nebo větší děti. Co ovšem u auta za necelý milion korun opravdu zamrzí je provedení.

Palubní deska materiálově i použitím malých LED diod připomíná konec 90. let minulého století. Na přístrojovém panelu s z nějakého záhadného důvodu skví nápis „TFT Display“. Jako by se Renault chtěl pochlubit nejzákladnějším a nejlevnějším typem LCD displejů.

Elektromobil Renault Zoe

Elektromobil Renault Zoe jsme k testování obdrželi bez mapových podkladů v navigaci.
foto: Hybrid.cz

Dvakrát nás Zoe doslova praštil přes uši. Poprvé, když jsme zavřeli dveře. Ozval se tak nelichotivý plechový zvuk, že bychom se za něj u auta z 829 900 Kč museli stydět. Podruhé pak když jsme zapli blinkr. Ozval se zvuk malého kladívka tepajícího v dálce plech.

Ještě že nám Renault dává na výběr ze tří stylů přístrojového panelu a zároveň tří typů zvuků pro směrová světla. Škoda, že to samé neumí i dveře.

Se Zoe jsme se z Prahy vydali po dálnici D1 do Jihlavy. Dorazili jsme po 123 km s průměrnou spotřebou 17,5 kWh/100 km a průměrnou rychlostí 86,3 km/h. S radostí jsme v Jihlavě využili parádní 22kW palubní nabíječky, kterou nelze než vynachválit.

Na druhou stranu, jiná možnost nabíjení u Zoe ve verzích R90 a R110 není, až nejdražší Q90 s cenou začínající na 847 900 Kč má navíc také 43kW Chameleon. Plné nabití 22kW nabíjecím kabelem trvá 2 hodiny 40 minut.

Renault Zoe elektromobil

Netradiční tvary elektromobilu Renault Zoe se vám můžou zamlouvat a nemusí, za nás jde o originální, chytlavý design.
foto: Hybrid.cz

Auto je vybaveno tepelným čerpadlem, takže vytápění ani klimatizace se na spotřebě nijak tvrdě nepodepisují. Avizovaného dojezdu 300 km lze ovšem se Zoe dosáhnout jen s velmi lehkou nohou na plynu a při cestách po okresních silnicích.

Maximální rychlost je u všech verzí Zoe omezena 135 km/h, takže na dálnici žádné honičky nečekejte. Ona R90/Q90 verze obecně není žádný rychlík a proti prakticky všem elektromobilům na trhu jí chybí ten známý „wow efekt“ když v elektromobilu sešlápnete pedál plynu.

Zoe R90 v tomto ohledu připomíná spíš slabší Fabii. Papírově přitom zrychlení 0-50 km/h zvládá za 4,1 sekundy, 0-100 km/h pak za 13,2 sekundy.

Renault Zoe elektromobil

Že byste snad do Zoe nacpali něco víc než dva dospělé, dvě tři děti a pár menších zavazadel? Těžko, je to prostě mini.
foto: Hybrid.cz

Normovaná spotřeba elektromobilu Renault Zoe je 13,3 kWh/100 km, což zhruba odpovídá klidné jízdě po městě a kolem něj. Tři stovky kilometrů na jedno nabití tedy umí, ale musí k tomu mít elektromobilně zkušenějšího řidiče.

My jsme po ujetí 553 km končili na průměrné spotřebě 17,4 kWh/100 km. Vysloužili jsme si za to 47/100 „ekoskóre“ zelených lístků, což napovídá, že příliš šetrně jsme s autem nejezdili. Eko mód si nicméně v autě zapnou snad jen opravdoví masochisté – už tak chabé zrychlení pošle úplně do kopru a jízda s autem je pak spíš utrpení než zábava.

Zoe také chybí některé zásadní prvky komfortní výbavy. Vyhřívání předních sedadel lze dokoupit za 5000 Kč, ale vyhřívání volantu dokoupit nelze. Pro mrazivá zimní rána je to přitom v elektromobilu jeden ze zásadních prvků výbavy.

Elektromobil Renault Zoe

Elektromobil Renault Zoe
foto: Hybrid.cz

Před šesti lety byl Zoe bezesporu zajímavý kousek. Zubu času ale odolává ještě hůř, než nový Nissan Leaf. Víme, že Renault už testuje druhou generaci Zoe a my pevně doufáme, že vylepší všechny nedostatky, které nám brání dát aktuální verzi pochvalné hodnocení.

Hlavním problémem elektromobilu Renault Zoe je jeho cena. Pokud by se pohybovala kolem půl milionu korun, byli bychom v našem hodnocení mnohem shovívavější a plechově znějící dveře i levnou palubní desku odpustili mnohem snáze. Jenže s cenou, která je srovnatelná se všemi ostatními elektromobily na trhu prostě není současná verze Zoe konkurenceschopná.

Nabízí slušný dojezd, průměrné až podprůměrné zpracování a skvělou palubní nabíječku. Na elektromobil jehož cena začíná na 829 900 Kč je to dost málo.

vlastní

30 Comments on “TEST: Elektromobil Renault Zoe – málo muziky za spoustu peněz”

  1. elbil.no
    The result indicates that 200 kilometers are

    elbil.no

    The result indicates that 200 kilometers are completely within for most in winter conditions, provided that you drive for speed limits and generally avoid turbulent high-speed raids. In practice, it would probably have been somewhere between 220 and 230 kilometers this day.

    If compared to the experience of the first test run in Portugal , where the temperature was 15-16 degrees, the real range of Zoe ZE 40 will be between 200 and 350 kilometers depending on weather, driving and driving style.

    Každopádně nejdelší dojezd mimo Teslu, Bolta.

  2. To bylo před rokem řečí, že u nás Renault neprovává
    To bylo před rokem řečí, že u nás Renault neprovává elektromobily a že na Slovesku jo.

    Nyní tady v diskuzi o tom autě ani neštěkne pes.

    Asi měli pravdu, že jsem tak dlouho s elektomobila nešli ,stejně by nic neprodali. Pořád se o tom jen mluví ,ale reálně to nikdo nechce.

    1. Renault na Slovensku neprodává elektromobily. Laskavě se
      Renault na Slovensku neprodává elektromobily. Laskavě se uvolil dodat pár modelů ZEO. Žádné Twizy, Kangoo ZE ani Fluence ZE. Kdo ignoruje, bude ignorován. Jeho ignorace se navíc promítla i v ceně. Chce za tu svoji malou plechovku to, co Nissan za Leaf. přitom je to o něco větší eUP. Proto ho reálně nikdo nechce.

      1. Máte pravdu, všichni jsme čekali lepší cenu, toto je
        Máte pravdu, všichni jsme čekali lepší cenu, toto je mimo.

        Jak je možné že ve Švýcarsku se fungl nový MIEV model 2018 prodává v přepočtu za 500 tis? a tolik horší zas není přeci?
        Má led světla, vytápěné sedačky v základu dálkové ovládání nabíjení klimatizace, topení.

        Jsem ho koupil ročního za 300 tis. a dodnes si chrochtám jak to pěkně jezdí. když mě netrápí dojezd, tak bych do ZOE nešel ani kdyby stál těch 500-600 tis.

  3. OFF Tohle fakt pobaví. Doufám, že stránky jako auto.cz
    OFF Tohle fakt pobaví. Doufám, že stránky jako auto.cz zruší. Jde o velice čtené weby, které vypouštějí samé dezinformace co se e-mobility a obnovitelných zdrojů týče.

    http://www.auto.cz/dieselova-auta-ekologictejsi-nez-elektromobily-tvrdi-nova-studie-125375

    Jinak Audi e-tron muselo být odloženo o 4 týdny kvůli softwarové chybě a navíc má problémy s tím, že LG zdražuje svoje baterie.

    K tématu článku: Ano, novou generaci Zoe to chce co nejdříve. To samé nissan e-NV200, což je pouze NV200 se středovou konzolí z modernizovaného Leafu 1. generace. A ty multimédia to je u všech japonských automobilek tak trochu vtip – grafika a velikost displeje o 10 let nazpět.
    A ještě to chce pořešit to místo vzadu, buď budou muset snížit sedadla, víc sklonit opěradla nebo zvýšit střechu. Opěradla jsou navíc krátká, takže se vzadu moc dobře dospělému nesedí.

    1. 250k/rok je počáteční kapacita, až to za dva roky na tom
      250k/rok je počáteční kapacita, až to za dva roky na tom poli postavěj. Za další dva až tři roky to bude svištět tempem 500k/rok, což je na Čínu/blízkou část Asie i tak málo. Jo v Číně nemaj tolik nezbytnejch papírů a rozjet továrnu jako kráva od nuly jde za pár let, tou dobou začne konkurence nabízet alternativu k současnému modelu 3 🙂

    1. je to tak, automobilka vyrábějící autopopelnice si nechce
      je to tak, automobilka vyrábějící autopopelnice si nechce řezat větev pod pldelí úbytkem prodeje fosilu nebo ropáckým výpalným a tak drží basu ELEKTROMOBILY OKAMŽITĚ NEMŮŽOU PŘIJÍT JEN ŘÍZENĚ a nabízí mizernou káru neskutečně přepálenou 😉 Svět roku 2018. Ale tak před sto lety 1918 na tom byli hůř furt se máme jako prasata v ropě :))

      1. Není pak ještě lepší nějaké trojče? Ojeté trojče je
        Není pak ještě lepší nějaké trojče? Ojeté trojče je ještě o polovinu levnější než e-up, který je nedostatkovým zbožím. Ostatně ani dealeři ho moc nechtějí objednávat, neboť se špatně prodává. Bohužel nevím o dealerovi na Moravě, který by měl k dispozici na prodejně e-upa (Brno mělo, ale prodalo)

    1. Proč by se nedal vyrobit za půl miliónu.
      Když se dá

      Proč by se nedal vyrobit za půl miliónu.
      Když se dá vyrobit spalovací auto do 200 000,-.

      A jo, já zapomněl, že to musí být z nejlepších materiálů, a s dokonalým zpracováním.

      Ale já takové ambice nemám – mě stačí i jednoduché auto se zpracováním ala 90tá léta, ale musí mít reálný dojezd 200km (v zimě a s topením). Jen mi ho tak nějak nikdo nechce nabídnout za toho půl miliónu.

        1. Reálnych 200km v zime je 300km v lete a na malé auto za pol
          Reálnych 200km v zime je 300km v lete a na malé auto za pol miliona českých by to bolo super. S takým autom aj tak nikto nepodniká dlhé trasy. Z vlastných skromných 50tkm najazdených na EV mám skúsené, že aj tak nejdem dlhšie vkuse ako tých 200km, aj keď mám takmer dvojnásobný dojazd. Iba výnimočne (možno 3x za celú dobu) som musel použiť takmer celý dojazd.
          Malé auto s reálnym 200km dojazdom v zime za 500tis, by som bral hneď.

  4. Společnost JMP Securities dala Teslovi akcie nové
    Společnost JMP Securities dala Teslovi akcie nové střednědobé ratingové hodnocení, přičemž uvedla, že automobilka má sbírku špičkových talentů a konkurence, která nadále zaostává za výrobcem elektrických automobilů společnosti Elon Musk. Zpráva společnosti JMP o koupi společnosti Tesla přichází několik hodin předtím, než společnost oznámí výnosy za třetí čtvrtletí na dřívějším datu, než se očekávalo.

    „Věříme, že odbornost, kterou Tesla získala v klíčových aspektech vývoje a výroby elektrických vozidel, je velmi obtížné duplikovat,“ uvedl Joseph Osha ve zprávě.

    cnbc.com/2018/10/24/buy-tesla-says-jmp-ahead-of-earnings-we-think-tesla-can-make-it.html

    1. Nepřekládejte anglický text strojově. Vyjde z toho právě
      Nepřekládejte anglický text strojově. Vyjde z toho právě takový nesmysl.
      Originální článek je o tom, že v společnost JMP doporučuje všem nákup akcií společnosti TESLA.
      A to zejména pro její technologický náskok a lidský potenciál ve srovnání se stávající konkurencí.

Napsat komentář