ČEZ zveřejnil detaily k novým cenám nabíjení elektromobilů, kWh od 3,5 Kč

Vzhledem k množícím se dotazům ke spuštění nového zákaznického systému a startu nových tarifů Elektromobilita ČEZ společnost ujišťuje své klienty, že vše proběhne tak, aby nebyl snížen uživatelský komfort a zákazníci měli na registraci dostatek času.

Celkově ČEZ provozuje v ČR více než 190 veřejných dobíjecích stanic, z toho přes 130 rychlodobíjecích.
foto: ČEZ

Podle nejnovějších informací přímo ze společnosti ČEZ bude nový systém nastaven tak, že možnost registrací do nového systému bude zahájena do konce února. Přechodné období, v průběhu kterého budpou mít zákazníci čas na registraci v novém systému bude prodlouženo až do konce března, autorizace pomocí stávajících čipů bude fungovat stejně jako doposud.

Na dobíjení za březen bude stávajícím i novým zákazníkům aplikována sleva 100% z platného ceníku dobíjení, tj. zákazníci, kteří se registrují do konce března, budou mít dobíjení za leden až březen zdarma, fakturována jim bude až spotřeba za duben dle zvoleného tarifu jako odměna za přechod do nového systému.

Registrovaným zákazníkům nově ČEZ nabídne 4 tarify (3 z nich kombinují měsíční platbu a fakturaci za spotřebovanou kWh). Tarify jsou odstupňovány podle spotřeby/nájezdu (při vyšším vytížení je množstevní sleva za kWh elektřiny). Pro nezákazníky bude platit tarif „Neregistrovaný“.

Nová tarifní struktura platná od 1.4.2020

Nový systém FUTUR/E/ GO podle ČEZ mj. zajistí snadnější správu zákaznických účtů, včasnou indikaci obsazenosti, příp. nefunkčnosti stanic nebo možnost lepšího přehledu nad nabíjením v domácnostech a ve firmách.

Jednotka TAXI Obchodní cestující Víkendový řidič „Pay as you go“ Neregistrovaný
Měsíční platba Kč/měsíc 1750 550 200 0 0
Poplatek za odběr Kč/kWh 3,5 4,5 5,5 7,5 9,5
Předplacená spotřeba kWh 500 122 36 0 0
tisková zpráva

83 komentářů u “ČEZ zveřejnil detaily k novým cenám nabíjení elektromobilů, kWh od 3,5 Kč”

  1. Formulace:
    „Na dobíjení za březen bude stávajícím i

    Formulace:
    „Na dobíjení za březen bude stávajícím i novým zákazníkům aplikována sleva 100% z platného ceníku dobíjení, tj. zákazníci, kteří se registrují do konce března, budou mít dobíjení za leden až březen zdarma, fakturována jim bude až spotřeba za duben dle zvoleného tarifu jako odměna za přechod do nového systému.“

    Působí jako by stávající zákazníci leden-únor platili.
    Registrují… kam? Domýšlím se že do systému který ještě nikdo neviděl. Ale působí to dost všelijak.

    Simply ČEZ 🙂

    1. Nechci se vás příliš dotknout, ale zvážil jste vaše
      Nechci se vás příliš dotknout, ale zvážil jste vaše tvrzení před tím, než jste je vypustil? Opravdu si myslíte, že lze elektřinu zatížit spotřební daní tak, aby to přineslo zisky státu a nedotklo se to firem a domácností?

      Na rozdíl od benzínu si elektřinu můžete vyrobit sami mnoha způsoby a limitující je pro vás jen ekonomická návratnost. Konec konců zde na fóru se vyskytuje nejeden EV živený po většinu roku právě ze solárních panelů.

      No, ale vy stejně jenom trolíte 😀

        1. Zdanit sice může, dokonce velmi výrazně, ale dle
          Zdanit sice může, dokonce velmi výrazně, ale dle zkušených uživatelů EV je nabíjení na nabíječkách minoritní, dobíjejí hlavně doma. Tedy výpadek daní to nenahradí v žádném případě a navíc to lidi natlačí k alternativám (solar, víc nabíjení doma, komunitní nabíjení).

          Podobná situace už tady byla v prodeji hudby, videa, elektronických knih,… lidi se zařídili podle sebe, naučili se to obejít.

          1. Velmi pravděpodobně přijde daň na BEV jako tomu je ve
            Velmi pravděpodobně přijde daň na BEV jako tomu je ve spojených státech (mnohokrát zde diskutováno), v kombinaci z drahým nabíjením na cestách, stát si tedy cestu vždy najde k penězům.

            Rovněž souhlasím s výše uvedeným názorem, proč by se mělo počítat s návratností BEV, copak majitel spalovacího auta řeší jeho návratnost? Tyhle výpočty dělí příznivce a odpůrce elektromobility na dvě znepřátelené strany (a to doslova). Nedávno vyšel opět další tendenční článek, které obsahuje spoustu výpočtu založených na mylných předpokladech a tvrdí, že elektromobil může jezdit dráže než na benzín (teoreticky může), ale vůbec nereflektuje praxi. Na konci článku se objeví anketa, které už jenom dokresluje, jak čtenáři článek pochopili.

            https://tinyurl.com/ttpokjs

            1. Návratnost se řeší z jediného důvodu – vyšší
              Návratnost se řeší z jediného důvodu – vyšší pořizovací cena oproti spalováku. Tedy je nutné opodstatnit ten rozdíl a kdy zmizí.

              Dobrá, ten pravý důvod je vlastně tentýž – a to že to samé „narovnání“ pořizovačky vede k dalšímu šetření (a kdo by chtěl stále platit více?).

              1. Uvedu jednoduchý příklad. Jak např. obhájí majitel
                Uvedu jednoduchý příklad. Jak např. obhájí majitel vyšší cenu iPhone oproti poloviční až třetinové ceně telefonů Xiaomi, Huawei apod.? Vždyť ty telefony umí prakticky stejné věci….. počítá nějakou návratnost? A to je přesně ta věc, za kterou člověk platí více.

                1. Až budou mít telefony náklady na provoz (a diametrálně
                  Až budou mít telefony náklady na provoz (a diametrálně odlišné) tak se můžeme bavit o stejném příkladu.

                2. Nejste malé dítě abyste nepochopil co jsem tím chtěl
                  Nejste malé dítě abyste nepochopil co jsem tím chtěl říci. Že nákup auta není u mnoha lidí vůbec o penězích. Kdyby takto uvažovat každý, tak si kupujeme ojetá auta za 50 tisíc.

                3. To jsem pochopil, ale snažím se vám vysvětlit že u aut je
                  To jsem pochopil, ale snažím se vám vysvětlit že u aut je možné o „zaplacení“ uvažovat právě proto že tam jsou rozdíly v provozních nákladech.

                  Samozřejmě že když někdo chce iPhone/Teslu tak nic levnějšího kupovat nebude.
                  Ale otázka byla – kde se bere ta idea že se něco „zaplatí“.

                  Někdo neřeší.
                  Někdo chce mít klid aspoň v tom že nepřeplatí oproti spalováku.
                  A někdo jede do poslední koruny a počítá o kolik ušetří více oproti spalováku.

                  Každý si to (ne)počítá po svém.

                4. O tom to je, někdo peníze počítá jiný ne. Někdo bude
                  O tom to je, někdo peníze počítá jiný ne. Někdo bude jezdit v popelnici za 50 tis. jiný v BEV a jiný v Bentley. Spousta lidí si myslí, že BEV je pro všechny, ale tak to přece není.

                5. No jistě, ale stejně tak to nezabrání někomu si počítat
                  No jistě, ale stejně tak to nezabrání někomu si počítat návratnost.
                  Ani to nezabrání tomu aby ve specifické situaci ta návratnost byla reálná (dle parametrů počítajícího).

                6. To je pravda každý má kalkulaci a důvody k nákupu jiné.
                  To je pravda každý má kalkulaci a důvody k nákupu jiné.

                7. U místních nadšenců asi ne ale troufám si tvrdit že u
                  U místních nadšenců asi ne ale troufám si tvrdit že u drtivé většiny lidí záleží na ceně nejvíc, prostě průměrný obyvatel není tak bohatý aby si pořizoval luxusní auto na jakýkoliv pohon, průměrný věk vozidla 15 let tomu nasvědčuje. Za rok 2018 bylo prodáno 40% ojetých aut z celkového počtu vozů a cena ojetin je víc jak z tří čtvrtin do 300 tisíc.

                  Takže nějaká menšina lidí co si připlatí milion za dobré EV to moc nevytrhne a ty dotupné EV za polovinu zase nebudou dost atraktivní pro ty kteří jak tvrdíte nejdou jen po ceně. No a pro zbytek to bude stále dost drahé. Holt ve srovnání se západem jsme stále trh s podstatně menší kupní silou a technologické novinky se tu budou zavádět s podtstaným zpožděním.

      1. Nebuďte si tak jistý, stačí drobná vyhláška že
        Nebuďte si tak jistý, stačí drobná vyhláška že wallboxy musí mít separátní měřák.
        Na nabíjení z 230V to sice nedosáhne ale jistě to ukazuje směr.

        Až těch aut bude 1/10 a více tak se budou sakra zajímat jak si zajistit příjmy do rozpočtu. No a nebo půjdou sociální programy do kopru (což žádná vláda neustojí).

          1. Naznačil jsem vám směr.
            Jistě že samo-domo budou dlouho

            Naznačil jsem vám směr.

            Jistě že samo-domo budou dlouho nepostižitelní ale zpočátku stačí to dát eletrikářům za povinnost (i kdyby jen hlásit účel vnějších zásuvek). Další opatření přijdou s poměrem EV/ICE. Měřák na každou zásuvku, standardizování odběru a odůvodnění výkyvů…

            Myslím že máte naše politiky za blbce. A oni to jsou přitom dost chytří grázlíci. Dost podstatný omyl.

            1. No jasně a pak 20.000 státních zaměstnanců kteří budou
              No jasně a pak 20.000 státních zaměstnanců kteří budou kontrolovat graf každé domácnosti jestli náhodou nemají výkyv na spotřebě a jestli náhodou nemají elektromobil 😀 tvl. to jsou úvahy jak ze švejka…..ad faktum elektřina už je zatížena spotřební daní, stačí zvýšit sazbu a je to 😀

              1. No a vy to máte zase jak z Hurvínka 😉
                Neříkám že to

                No a vy to máte zase jak z Hurvínka 😉

                Neříkám že to bude jak píšu, říkam že určitě na něco přijdou.
                Nejsem expert na grázloviny, jestli máte aspiraci v tomto oboru tak se můžete realizovat ale hádat se o tom kdo vymyslí větší životaschopnou cypovinu nehodlám. Věřím zkušenějším.

    2. Proč by měl mít elektromobil ,nějakou návratnost? Je snad
      Proč by měl mít elektromobil ,nějakou návratnost? Je snad logický že jeho provoz bude po narovnání cen paliv asi vyšší, když využívám služeb elektráren. U spalováků si „elektrárnu“ vozím sebou a taky se o ní musím starat.

    3. Až někdo zavede spotřební daň na elektriku tak já budu
      Až někdo zavede spotřební daň na elektriku tak já budu mít ojezdene dobře tak páté elektrické auto a vousy budu mít ke kolenům. 🙂
      Zajímavé problémy. A víte také že slunce spali naší planetu. Vychází to tak časově podobně 🙂 s tím jakou rychlosti se elektrifikuje. A letošní zima potvrzuje že oteplování se nekoná :), super je ze nebudou třeba zimní pneumatiky. Ale to je třeba spálit ještě víc ropy.
      Havrla

      1. Asi jezdíte s autem jako taxíkem a už teď máte vous, jak
        Asi jezdíte s autem jako taxíkem a už teď máte vous, jak metuzalém…stačí se podívat, jak je tahle země vedena z pohledu daní a vybírání peněz, které jsou pak populisticky utráceny bez rozmyslu… Zdanění přijde nejpozději, kdy stát zjistí omezení spotřeby pohonných hmot a tím snížení výběru daní

        1. Ja najedu svym elektroautem (koupenym bez dotaci) denne
          Ja najedu svym elektroautem (koupenym bez dotaci) denne 80-120km, rocne 30tkm. Taxikem nemusim jezdit.
          A s usmevem se smeju Vsem tem pitomejm kecem o tom jak se to elektro auto nevyplati, jak mi to zdani, jak uhorim atd….. a ano narazim na obecnou demenci nevzdelanych lidi.
          Zatim jediny auto ktere mi schorelo byla Benzinova Octavia (chytla nadrz od vyfuku) , LPG mi k dnesku nejak vyrazne take nezdanili a pritom tyhle kecy poslocham jako protiargument k LPG 20 let, a elektro auto jezdi za 0,28kc/km, predeslej ropak 3kc/km.

          Vsechno jsou to kecy …. bud zavisticu, nebo nevzdelancu, nebo lobby, ktera se citi byt existencne ohrozena.

            1. Stat je majoritni akcionar CEZu.
              Elektroauta = zakaznici a

              Stat je majoritni akcionar CEZu.
              Elektroauta = zakaznici a spotrebitele pro CEZ. CEZ = penize pro stat.
              Takze kde je veme? no preci z dividendy CEZu 🙂

              Ale obavam se, ze se nebavime o zadne brzke budoucnosti 🙂

              Debata se da polozit i jinak, kde stat veme penize z dani, kdyz se tu nebude dat zit ?

              nebo

              Je ztrata z spotrebni dane vysi, nez naklady na vyporadani se z oteplenim, nedostatem vody a imigracnim rustem ?

              A kde je psano, ze za 10 -20 let bude mit hodnota penez stejny vyznam jako dnes ?

                1. S tím počítám – předpokládám, že z každého
                  S tím počítám – předpokládám, že z každého dopravního prostředku se bude platit silniční daň (+ samozřejmě příplatek za dálnice, mosty atd), z benzínového a naftového auta se bude dále platit emisní daň a z elektromobilu se bude platit poplatek odpovídající dnešním daním z pohonných hmot a samozřejmě elektromobily získají energetické štítky a dle toho budou zdaněny – tzn neefektivní či velký elektromobil bude zatížen daní.
                  Samozřejmě každé další vozidlo jednoho majitele bude daněno více..

                2. A nebo se budou odvádět daně 10 let napřed při
                  A nebo se budou odvádět daně 10 let napřed při koupi.

                  Taky bych to viděl na „Silniční známky“, až pofrčí elektronické „Dálniční“ a někoho napadne že satelit nesleduje jen dálnice…

                3. Četl jsem článek o vlastnění auta nebo motorky za první
                  Četl jsem článek o vlastnění auta nebo motorky za první republiky – nepátral jsem po detailu, nicméně odnesl jsem si z toho, že koupit si motorku nebylo až tak super drahé – ale zhruba to samé se relativně rychle zaplatilo za vlastnictví dopravního prostředku – zjednodušeno opice byla relativně levnější než banány

                  To nebude třeba známky, to prostě bude paušální platba…dálnice samozřejmě budou za příplatek…a na D1 se bude platit jako příplatek i parkování (pro odlehčení)

              1. Díky za Váš názor – nesouhlasím…prostě si vezme daně.
                Díky za Váš názor – nesouhlasím…prostě si vezme daně. Dividendy z Čezu samozřejmě vytáhne…ale proč by se připravil o takhle krásně servírovaný příjem?

                Ostatní úvahy jsou fajn – ale je třeba si stále pamatovat – v době maximální konjunktury má stát deficitní rozpočet…a není deficitní protože investuje do budoucna – např. na boj se suchem, je deficitiní, protože se populisticky rozhazují peníze.

                1. Prosím Vás přestaňte už myslet jako ovčan a začněte se
                  Prosím Vás přestaňte už myslet jako ovčan a začněte se chovat jako dospělý svobodný jedinec. Daně jsou státem legalizovaná krádež, peníze určené ke korupci a nehospodárnému vyhazování oknem, krmení armády byrokradů a politruků. Spotřební daň na elektřinu samozřejmě dávno je jen menší než na tekutá paliva, alkohol a tabák. Stát si nic nevezme, jen jako občan zvolíte voly a ti Vás pak okradou. To je celé. Takže přejdete z módu ovčan na lidská bytost, nevolte voly a bude to jinak, než je to dnes. Kdy si můžete jen vybrat mezi bolševikem zjevným a bolševikem skrytým. Elektromobilita jako ekosystém, tj. prakticky soběstačné domy a mobilita jsou cestou k tomuto stavu. Energetická nezávislost se tomu říká. Proto byli sedláci, kteří byli schopni nakrmit sebe i okolí, vždycky nebezpeční pro všechny totality. Nebyli ovčany.

                2. My se na ničem stejně neshodneme.. asi taky evangelizujete
                  My se na ničem stejně neshodneme.. asi taky evangelizujete společnost a tvoříte obsah ze všech sil ;o)
                  Ok neplaťte daně – doufám, že máte vlastní silnice, jste ochoten platit za děti zš, veškeré zdravotnictví atd…jo a že jste na vlastní ekosystém elektromobility nevyčerpal od státu ani korun…a to jako ani zaměstnanec vysokého školství…protože i to platí stát..
                  Trochu pokrytecké nemyslíte?

                3. Máte prostě jiný přístup k životu. Asi bližší tomu:
                  Máte prostě jiný přístup k životu. Asi bližší tomu: Bohatství se tvoří přerozdělováním. Já vyznávám že Bohatství vzniká prací a nápady, jak dělat věci lépe a levněji.
                  Podsouváte mi, že nechci platit daně. Nechci platit na něco, na co nemám vliv nebo kde se to rozkrade. To je veliký rozdíl. Od revoluce jsme jako podnikatelé nechali na státu jak státní správu, tak zejména školství a zdravotnictví. Výsledek je ten, že jde o černé díry, do nichž cokoliv dáte, pozřou. Efektivita žádná a lidí z nich tyjící bezpočet.
                  Zklamu Vás, já to školství jen platím. Včetně toho, že mám na půdě školy už 30 let kanceláře, takže klasicky nájem.
                  Ano, se školou spolupracuji, aby se ty dobré myšlenky zhmotnily do konečných produktů. Sepětí školy a praxe se tomu říká a je to u nás zoufalost. Tak aspoň trochu se to snažím změnit.

                4. Prostě se neshodneme, máme příliš rozdílné
                  Prostě se neshodneme, máme příliš rozdílné fundamentální názory na chod společnosti a není to vůbec o tom jestli přerozdělování (nechápu, jak jste na to přišel), a nápad..

                5. Přerozdělování jsem odvodil od těch daní. Protože k
                  Přerozdělování jsem odvodil od těch daní. Protože k ničemu jinému nejsou.

                6. Hm odvaha vám nechybí…jsme prostě každej úplně jinej,
                  Hm odvaha vám nechybí…jsme prostě každej úplně jinej, nemůžete být dále od pravdy

      2. S těmi vousy a mírou zastoupení EV tak aby to bylo
        S těmi vousy a mírou zastoupení EV tak aby to bylo významné je korelace určitě jasná. O tom se snad nikdo ani přít nemůže 😉

        Je to prašť jako uhoď:
        – do té doby budeme nadávat na spalováky a záchranu planety
        – pak budeme nadávat na to že se to nevyplatí…. a záchranu planety

        Ale vysvětlete mi jednou větou prosím jak letošní zima nenaznačuje oteplování ? Vím že to není žádný ukazatel ale jeden by řekl že právě průměrné oteplení přináší teplejší zimy…

      3. Ze by v Cezku zrusili zimni pneu tomu neverim. Viz treba
        Ze by v Cezku zrusili zimni pneu tomu neverim. Viz treba pokuty za letni na usecich kde jsou zimni predepsane a muze byt treba +25°C.
        Ja mam zimni jen na Leafu. Obe dalsi dve EV maji letni. Kdyz neni snih, jezdim na letnich a cekam az nekdo se zimnima pneu nedobrzdi a napere to do me zezadu. Ale zakon je zakon, bez ohledu na rozum.

          1. Od teploty +8°C jsou zimni pneu nebezpecne. Kazdy stupen
            Od teploty +8°C jsou zimni pneu nebezpecne. Kazdy stupen nahoru ztraci grip a „plavou“. Brzdna draha se prodluzuje. A i kolem nuly je jizda na suchem asfaltu s letni gumou presnejsi. Obzvlast u novych zimnich s vysokym profilem je jizda na suche vozovce na prd. Ke vsemu prijde hluk, vyssi spotreba i opotrebeni.

            1. Vendulí víš, jak se vyhneš hluku, vyšší spotřebě,
              Vendulí víš, jak se vyhneš hluku, vyšší spotřebě, opotřebení? Vem si tablet, lehni si s ním do postele a dělej „vrrr a bzzz a tú tú…“ tak, jak jsi to dělával ještě jako dítě….. Protože tyhle dětinskosti, co tady dáváš do placu Tě situují do klecového lůžka. Čus, Dlaždič.

  2. mě nejde do hlavy to, že informace o nových chystaných
    mě nejde do hlavy to, že informace o nových chystaných tarifech za dobíjení u čezu čtu na různých serverech, vyjadřuje se k tomu kde kdo, na internetu probíhá fůra diskusí atd.
    Jen od čezu jako jejich klient nemám informaci vůbec žádnou a na jejich stránkách není taky nic…
    To znamená, že tento článek je výmysl nebo že čez na své zákazníky kašle…
    (původně jsem nakonec příspěvku napsal jiné slovo, ale včas jsem ho opravil :))

  3. Uz se to blizi. Stredni trida jezdi dalky po dalnici do 140kmh
    Uz se to blizi. Stredni trida jezdi dalky po dalnici do 140kmh za 5,8 po 24kc/l 1,4kc/km bez dane.
    Podobný elektromobil cca 22kwh po 4.5 je 1kc/km. Kdybych nabijel vetsinou u cez pak 90h/km.

    A to spíš odhaduji že to bude 24-25kwh po dalnici 140.

    1. 24 Kc/l?? Kde jste to sebral? Před dvaceti lety? Takže to
      24 Kc/l?? Kde jste to sebral? Před dvaceti lety? Takže to opravím tak na cca 32Kc/l. A pri 140 spotřeba 5.8? Spíš tak 6.5. Opravím výpočet. 6,5 x 32 = cca 2 Kč/km.
      Tak a teď EV. Já jezdím s Teslou Model 3 Long Range při 135km/h za 22kWh/100km. Doma cena na Superchargeru 6.6Kc/kWh všude po Evropě (po přepočtu). Takže elektromobil 1.45 Kč/km. Pokud nabíjím doma (85% všech nabíjení při denním nájezdu 260-300km) za cenu 2.2 Kč/kWh vychází to na cca 0.85 Kč/km.

        1. Návratnost tu je, po nájezdu 600tis. km, pokud se tedy
          Návratnost tu je, po nájezdu 600tis. km, pokud se tedy dostanete na oněch 50 haléřů/km. Největší úsporu asi vidím v servisu, pak tu ale máme navíc dražší pojištění.
          V podstatě o EL může uvažovat zatím jen ten kdo může nabíjet doma nebo nadšenec.
          Nicméně za pět let budou čísla jiná, doufám že lepší. S mým ročním nájezdem 15tis. km a nabíjení jen z veřejných nabíječek, to ale bude asi vždy dražší varianta.

        2. Na Vámi uvedenou cenu 2.2Kč/kW již prakticky nikdo
          Na Vámi uvedenou cenu 2.2Kč/kW již prakticky nikdo nedosáhne.
          Na staré smlouvě letos mi končící mám cca 1kč v silovce , které odeberu asi 85% z celé spotřeby. Vzhledem k tomu , že po podělení celé faktury vznikne částka 2.56Kč/Kw, tak bych se k takové částce nepřiblížil, ani kdybych nabíjel jen v době nizkého tarifu. Nová smlouva už 3.15, protože nejlevnější silovka se dá pořídit cca 1.40, znamýho ředitele elektrárny jaksi nemám
          A tahle tady mate vícero majitelů, nísto aby uvedli u koho tedy takové levné podmínky mají a jestli striktně a pravdivě dokážou přepočitat kupř. jen na dobu nočního či nizkotariního dobíjení…..

      1. Mno…..
        Spotřební daň z minerálních olejů, mezi které

        Mno…..
        Spotřební daň z minerálních olejů, mezi které řadíme i benzin a naftu, je v České republice na úrovni 12,84 Kč za litr benzinu, resp. 10,95 Kč u nafty. Myslíte, že tak obrovský finanční výpadek přejde ministerstvo financí mávnutím ruky a nechá vás, autáři na baterky, nafurt jezdit za hubičku? Tož tak asi… 🙂

        1. Už jenom, když čez prodá přebytky EE namísto do
          Už jenom, když čez prodá přebytky EE namísto do zahraničí pouze za cenu tržní silovky kolem 1kč na kwh raději na nabíjecí stanici za 3-7 násobek – udělá zisk čezu pár desítek miliard kč. Tato částka může státu na dividendách solidně výpadek spotřební daně sanovat. Peníze zůstanou doma v naší ekonomice a nebudeme si nákupem ropných produktů podporovat teroristy z Asie a Ruska.

Napsat komentář