Audi e-tron: skvělá aerodynamika pro vysokou hospodárnost a dlouhý dojezd

Elektromobil Audi e-tron se podle automobilky Audi s hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu 0,28 řadí „na vrchol segmentu SUV“. Jen pro připomenutí: Tesla Model X, taktéž elektrické SUV, má Cx na hodnotě 0,24…

Součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx) je bezrozměrná veličina, charakterizující odpor proudění. Popisuje, jak vzduch obtéká karoserii automobilu.
foto: Audi

TISKOVÁ ZPRÁVA

Propracovaná aerodynamika významně přispívá k prodloužení dojezdu a týká se téměř všech oblastí konstrukce automobilu. Promyšlenost detailů začíná připevněním akumulátorů k podlaze a končí virtuálními vnějšími zpětnými zrcátky s malými kamerami, která slaví premiéru v sériově vyráběném automobilu.

Změna myšlení pro elektrickou mobilitu

Hmotnost elektromobilu má na jeho spotřebu elektrické energie mnohem menší vliv, než je tomu u vozu se spalovacím motorem. I těžký elektromobil jezdí ve městě hospodárně, protože dokáže velkou část energie, kterou vynaloží na zrychlení, před příštím červeným semaforem získat zpět rekuperací.

A při cestování na dlouhé vzdálenosti, pro které je Audi e-tron jako stvořené, hrají hlavní roli zcela jiné faktory. Jako u každého automobilu ustupují v tomto případě valivý odpor a setrvačnost do pozadí již od rychlosti jízdy 70 km/h a hlavní roli začíná hrát aerodynamický odpor vzduchu.

Energii, nezbytnou k jeho překonání, již nelze získat zpět. Z toho důvodu se inženýři při vývoji modelu Audi e-tron zaměřili na aerodynamiku, která je rozhodující v situaci, kdy se již automobil nachází v rychlém pohybu.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Díky vytříbeným aerodynamickým opatřením nabízí Audi e-tron vysokou hospodárnost, která umožňuje dosahovat dojezdu, vhodného i pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Podle zkušební metodiky WLTP ujede Audi e-tron na jedno nabití akumulátorů více než 400 kilometrů.

Každá tisícina se počítá: aerodynamický odpor vzduchu

Audi e-tron je elektricky poháněné SUV pro sport, rodinu a volný čas. Jako typický zástupce značky v segmentu vyšší třídy nabízí dostatek prostoru pěti cestujícím a velký zavazadlový prostor.

Audi e-tron má rozvor 2928 milimetrů, vnější délku 4901 milimetrů a výšku 1616 milimetrů. Vzhledem k vnější šířce 1935 milimetrů je sice čelní plocha (A) relativně velká, celkový aerodynamický odpor (cx x A) činí však jen 0,74 m2, což je lepší hodnota než u Audi Q3.

Za tento výsledek vděčí Audi e-tron hodnotě součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) 0,28. Ta přináší zákazníkovi bezprostřední výhody, protože u elektromobilů hraje aerodynamický odpor vzduchu ještě větší roli než u konvenčně poháněného vozu.

V tomto případě se počítá každý detail. Snížení hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu (cx) o jednu tisícinu prodlouží zákazníkovi dojezd v každodenním provozu o půl kilometru.

Aerodynamická opatření podrobně

Celkový koncept modelu Audi e-tron s velkorysou nabídkou vnitřního prostoru nebyl během vývoje aerodynamiky nikdy zpochybněn. Inženýři Audi dosáhli hodnoty cx = 0,28 nejrůznějšími aerodynamickými opatřeními ve všech oblastech karoserie. Některá z těchto technických řešení jsou patrná na první pohled, naproti tomu ostatní odvádějí svou práci ve skrytu.

Elektromobil Audi e-tron

Elektromobil Audi e-tron
foto: Audi

Audi e-tron díky tomu snižuje hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu o téměř 70 tisícin. V typickém provozním profilu to v rámci zkušebního cyklu WLTP znamená prodloužení dojezdu o 35 kilometrů na jedno nabití akumulátorů. Pokud by inženýři chtěli dosáhnout uvedeného prodloužení dojezdu snížením hmotnosti, museli by ušetřit více než půl tuny.

Nově vyvinutá: sériová vnější zpětná zrcátka

Vnější zpětná zrcátka představují pro proudící vzduch nepoddajnou překážku. Proto jsou při optimalizaci aerodynamiky mimořádnou výzvou. Inženýři a designéři vyvinuli pro Audi e-tron nové tvarové a konstrukční řešení, jež klade proudícímu vzduchu jen nepatrný odpor.

Vnější zpětná zrcátka jsou poprvé u vozu Audi připevněna ke spodní okenní liště. Kryty zrcátek mají na pravé a levé straně odlišné tvary a s bočními okny fungují jako malé difuzory. V porovnání s konvenčními vnějšími zpětnými zrcátky snižují součinitel aerodynamického odporu vzduchu o 5 tisícin.

Světová premiéra: virtuální vnější zpětná zrcátka

Poprvé v sériově vyráběném automobilu jsou pro Audi e-tron na přání nabízena virtuální vnější zpětná zrcátka>, která snižují součinitel aerodynamického odporu vzduchu o dalších 5 tisícin v porovnání s již aerodynamicky optimalizovanými sériově dodávanými vnějšími zpětnými zrcátky a zároveň jsou mimořádným prvkem díky svým aerodynamickým vlastnostem i nevšednímu vzhledu.

Do šestiúhlého zakončení nízkého nosného tělesa je integrována malá kamera. Funkce vyhřívání ji chrání před zamlžením a námrazou, aby byla zaručena dobrá viditelnost za každého počasí.

Každý nosný díl má navíc ukazatel směru LED a na přání kameru systému Top View. V porovnání se sériovými vnějšími zpětnými zrcátky je inovativní konstrukce výrazně užší.

Vnější šířka vozidla se tak zmenší o 15 centimetrů a navíc se citelně sníží již beztak nízká hladina vnitřního hluku. V interiéru elektromobilu Audi e-tron zobrazují záběry z kamer displeje OLED, umístěné v přechodu mezi přístrojovou deskou a výplněmi dveří.

Kompletně zakrytá: spodní část vozidla

Mnoho aerodynamických opatření modelu Audi e-tron se projevuje v oblastech, které zůstávají zákazníkovi v každodenním provozu skryty. Rovná spodní část vozu s celoplošným zakrytím přinesla v porovnání s konvenčním vozidlem snížení cx o 17 tisícin.

Hlavním komponentem je hliníkový panel o tloušťce 3,5 milimetru, který zespodu chrání akumulátory před poškozením, například odletujícími kameny nebo obrubníkem.

Elektromotory na nápravách a závěsy kol jsou zakryty materiálem ze slisovaného rouna, který zároveň pohlcuje hluk. Spoilery před předními koly minimalizují nežádoucí turbulence proudícího vzduchu v oblasti podběhů kol. Proud vzduchu je tak cíleně veden kolem kol.

Na zadní nápravě modelu Audi e-tron mají příčná ramena vlastní kryty. Stupňovitý difuzor pod zadním nárazníkem zpomaluje zrychlený proud vzduchu zpět na rychlost okolního proudícího vzduchu a minimalizuje nežádoucí turbulence.

Drobnými, smysluplnými detaily na spodní části vozu jsou také body, v nichž jsou vysokonapěťové akumulátory přišroubovány ke karoserii. Podobně jako golfový míček mají miskovité prohlubně. Tyto „důlky“ s průměrem a hloubkou několika centimetrů zajišťují ještě lepší proudění vzduchu než rovná plocha.

Otevřený nebo zavřený: variabilní otvor pro přívod chladicího vzduchu

Vylepšením součinitele aerodynamického odporu vzduchu o 15 tisícin přispívá k hospodárnosti variabilní otvor pro přívod chladicího vzduchu. Mezi maskou chladiče Singleframe a chladiči je umístěn modul se dvěma žaluziemi, které jsou podle potřeby otvírány a zavírány malými elektromotory.

Každá žaluzie je složena ze tří lamel. Aerodynamické prvky a tvarové díly, vyrobené pěněním, utěsňují oblast před variabilním otvorem pro přívod chladicího vzduchu tak, aby přiváděný vzduch proudil bez turbulencí.

Pěnový materiál zároveň pohlcuje nárazovou energii při kolizi v nízké rychlosti, čímž přispívá také k ochraně chodců. Řídicí jednotka ovládá variabilní otvor pro přívod chladicího vzduchu s ohledem na maximální hospodárnost a při své činnosti zohledňuje velký počet parametrů.

Jede-li Audi e-tron rychlostí v rozsahu 48 až 160 km/h, uzavírá v závislosti na možnostech obě žaluzie, aby se zlepšilo obtékání karoserie vzduchem.

Je-li nezbytné přivádět chladicí vzduch ke komponentům pohonu nebo kondenzátoru klimatizace, otevře se nejprve horní žaluzie a v dalším kroku i spodní. Hydraulická brzdová soustava modelu Audi e-tron přichází ke slovu jen vzácně díky výkonné rekuperaci.

Je-li brzdová soustava zapotřebí, například při jízdě ve strmém klesání se zcela nabitými akumulátory, otevřou se žaluzie vstupního otvoru a chladicí vzduch je přiváděn dvěma kanály do podběhů předních kol ke kotoučovým brzdám.

V sériové výbavě: aerodynamicky tvarovaná kola a pneumatiky

Podběhy kol a kola se obvykle podílejí jednou třetinou na celkovém aerodynamickém odporu vzduchu, takže jsou významným faktorem pro aerodynamickou účinnost. Do krajních otvorů pro přívod vzduchu na přídi modelu Audi e-tron jsou integrovány další kanály – zvenčí dobře viditelné – vedoucí k podběhům kol.

Jimi je vzduch usměrňován tak, aby proudil kolem kol. Tyto doplňkové otvory snižují součinitel aerodynamického odporu vzduchu o 5 tisícin. Dalšími 3 tisícinami přispívají ke snížení cx aerodynamicky optimalizovaná 19“ kola, jimiž je Audi e-tron sériově vybaveno. Na přání si může zákazník objednat aerodynamická kola s průměrem ráfku 20 nebo 21 palců.

Jejich elegantní design je plošší než u konvenčních kol. Sériově dodávané pneumatiky rozměru 255/55 R 19 se vyznačují mimořádně nízkým valivým odporem. Dokonce i bočnice pneumatik jsou aerodynamicky optimalizovány negativně reliéfními nápisy místo vystouplých reliéfů.

Blíž k silnici: adaptivní vzduchové odpružení

Dalším aerodynamickým faktorem v oblasti podvozku je sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči. V závislosti na rychlosti jízdy mění světlou výšku karoserie. V porovnání s vozem, vybaveným podvozkem s ocelovými pružinami, lze tím dosáhnout snížení součinitele aerodynamického odporu vzduchu o 19 tisícin.

Z toho připadá 10 tisícin na nejnižší polohu, která je o 26 milimetrů pod normální úrovní. Část obdélníkové plochy pneumatik, kladoucí odpor proudícími vzduchu, se díky snížení karoserie skryje v podběhu kol. Tímto opatřením se také zlepší ovladatelnost.

Osvědčená řešení: střešní spoiler a difuzor

Kromě specifických dílů, které byly vyvinuty speciálně pro Audi e-tron, používá elektricky poháněné SUV také běžná aerodynamická řešení. Dlouhý střešní spoiler s důmyslným prostorovým tvarovým řešením zajišťuje čisté oddělování proudícího vzduchu od povrchu střechy na jejím konci.

Funkci spoileru optimalizují aerodynamické kryty na obou stranách zadního okna. Difuzor využívá – podobně jako u závodního vozu – kompletní šířku zádě a zvyšuje přítlak.

tisková zpráva

61 komentářů u “Audi e-tron: skvělá aerodynamika pro vysokou hospodárnost a dlouhý dojezd”

  1. Tak schválně kolik bude příplatek za ty kamerový
    Tak schválně kolik bude příplatek za ty kamerový zrcátka, 100 litrů, 200 litrů? A kolik ještě za tu virtuální horní kameru, 50 litrů? 😀

    V Americe si kamerový zrcátka moc neužijou, tam auto musí mít opravdový zrcadla. Proto ke má i Tesla Semi.

  2. Tak si to shrňme Audi e-tron s 80 kWh baterkou v ceně od 80
    Tak si to shrňme Audi e-tron s 80 kWh baterkou v ceně od 80 000 € bez integrované sítě bezstarostných supernabíječek, bude mít stejný dojezd cca 380 km, jako nejnižsí Tesla X 75 kWh v ceně od 92 000 € s integrovanou sítí bezstarostných supernabíječek. Nejsem odborník na nákup nových aut, ale tuším že Audi se v rozumné verzi hravě vyšplhá na cenu Tesly X 75 kWh.
    Teď nevím zda ta Tesla X 75 kWh má stále výhodu SCH nabíjení zdarma pro 1. majitele? To je pak významnej faktor pro.

    Takže Němci patrioti si ve velkým nakoupí tydle Audiny, ale při běžném cestování mezi německými městy po dálnicích, kde je vzdálenost mezi nimi v průměru 400 km a více asi pěkně rychle pochopěj kde je zakopanej pes, jestli u sítě nabíječek vhodných pro Audi, nebo u již stojící sítě Tesla nabíječek, která může nabíjet i všude jinde.
    Nevím za jak dlouho VW/Audi/xxx/Ionity vybudujou svojí síť a jakej vopruz to bude tam nabíjet, jak to bude integrovaný do palubního plánovače navigace, zda navigace bude ukazovat obsazenost stání, zda bude nutná karta, čip, appka, karta, registrace, paltba před každým dobíjením, jak to bude spolehlivý, poruchový, jak rychlý, zda to se to bude bezdůvodně vypínat při nabíjení, prudce klesat s výkonem atd. atd … no prostě takový ty reálný provozní vopruzy, který nejvíc naštvou když jste unavený, je zima, deštivo, máte 0% v baterce, hodně spěcháte, chybí vám redukce, kabel, v autě řvou děti a naštvaná manželka s bleskama v očích…
    Možná toho lidem hodně naslibujou, ale důležitá bude realita, kolik toho opravdu vybudujou, jak rychle jakej bude servis, komunikace a údržba.
    Normální lidi nabíječky pořád vnímaj jako benzínky, jsou všude, nějak si tam nabiju a jedu, jenže v reálu bude ta zkušenost dost jiná a kvalita servisu nabíjení a rozmanitost systému bude pro ně třošinku překvapením. Budou to holt muset zažít na vlastní kůži, aby to plně pochopili a ne každej z toho bude nadšenej 😀 A až se jim v zimě zkrátí dojezd o 30 % tak přijde rozčarování č. 2. 🙂
    Tesla otvírá a rozšiřuje SCH skoro natajňáka, prostě se majitelům na displeji najednou objeví novej bod na mapě. Ostatní se s zatím s velkým humbukem fotí u každé nové zásuvky či stojánku, který postavili z dotací a pak už je to nezajímá, stejně jako u nás za socíku.

    Na každej pád je každej novej velkobaterkáč skvělá zpráva a hlavně vzpruha a konkurenční motivace pro Teslu. Konečně se maj s čím porovnávat a rozdíly hned vyniknou. Už se těším na společný test Xka, i-Pace a e-Tronu a pak zkušenosti majitelů.

    1. Co tady zase všichni straší 80kWh baterií? Dyť už se
      Co tady zase všichni straší 80kWh baterií? Dyť už se drahně času ví, že baterie e-tronu bude mít 95,1kWh celkové kapacity a minimálně 86kWh využitelné. Tedy o 5% víc využitelné energie než „90“ baterie Tesly. e-tron má baterii složenou ze 432 článků LG Chem s kapacitou 60Ah v zapojení 108s4p. Už jen díky tomu zapojení s vyšším napětím se bude Audi nabíjet rychleji než Tesla „100“ baterie se standardním zapojení 96s444p. Otázkou je pouze jak moc rychleji. Jestli dokáží udržet 150kW trvale, nebo pojedou v AVC režimu jako Tesla. e-tron bude mít k tomu v základu 11kW nabíječku s příplatkem na plnohodnotných 22kW.

      Podle zveřejněných řešení vybraných konstrukčních uzlů je víc než pravděpodobné že e-tron bude mít kromě absolutní hodnoty zrychlení mnohem lepší jízdní vlastnosti než TMX.

      Jestli tomu autu a výrobci něco vytknout tak to, že má zpoždění stejně jako výstavba CCS 150kW stanic. Technologicky je ale naprosto srovnatelné s TMS/X.

      1. Nabíjení na 50 kWh Chademo je taky použitelné. ne každý
        Nabíjení na 50 kWh Chademo je taky použitelné. ne každý si koupí takové auto na každodenní 300 km trasy. V Praze jezdí podobných aut mraky a denní nájezd mají tak 50 km. Na Chademo to pouze nabíjí déle, to je celé. Mimochodem jezdí v ČR spousta Tesla S, které u nás nikdy nenabíjely na SC.

        https : //i.ytimg.com/vi/cU_otU6BuwM/maxresdefault.jpg

          1. Osobně o kvalitu obou vozů nemám strach, Audi bude
            Osobně o kvalitu obou vozů nemám strach, Audi bude bezpochyby špičkově zpracované, ale ani Tesla na americké poměry není žádná katastrofa.

            Audi by ale určitě mohlo inspirovat Teslu k rozšiřování servisní sítě, což dle mého názoru dnes již začíná být zásadní problém pro Teslu. Naopak doufám že Audi konečně udělá vše proto, aby co nejdříve od uvedení na trh pokryla poptávku po vozech, která bude podle mne velmi velká.

  3. Tolik odstavců jenom proto aby nás Audi dinosaur ukecal, že
    Tolik odstavců jenom proto aby nás Audi dinosaur ukecal, že vysoká hodnota cx = 0,28 odporu vzduchu je vlastně fantastická :)))) U spalováků možná jo, ale u elektrokár už ne.
    O reálné hodnotě odporu vzduchu Tesly X 0,24 jsou možná trošičku pochybnosti, ale i kdyby byla třeba 0,26 tak je to pořád výsměch německým soudruhům vod Audi či Indům a Britům vod Jaguáru. 🙂

    1. i3? Koupit si EV od vyrobce spalovaku muze jen clovek, ktery
      i3? Koupit si EV od vyrobce spalovaku muze jen clovek, ktery moc nerozumi situaci, uz jste zkousel to BMW servisovat? Cmoudometi delaj vsechno proto, aby si k nim clovek jeste s prosikem prisel zpet pro spalovaka a EV zavrhl…

      mwmotors.cz
      sonomotors.com
      evmapa.cz
      tesla.com

          1. Já v tom mám jasno. Design se mi moc líbí, prostoru pro
            Já v tom mám jasno. Design se mi moc líbí, prostoru pro sebe a ženu mám dostatek, s dojezdem jsem spokojený a je s ním velká zábava. Díky němu mě zase baví řídit. Ať to vyrábí kdo chce, já jsem vždycky byl fanda bmw, protože dělali zábavná auta.
            Jestli si chceš honit triko a hrát si na spravedlivého, kup si Teslu.
            Každému dle jeho chuti.

          1. Všude se potulují Poláci, Ukrajinci, Rumuni … „Vedení
            Všude se potulují Poláci, Ukrajinci, Rumuni … „Vedení Škodovky už jednou řeklo, že co se děje za branami fabriky, je nezajímá….“

            hradec.idnes.cz/prumyslova-zona-kvasiny-solnice-skoda-auto-rychnovsko-konflikty-kriminalita-potycky-cizinci-iiv-/hradec-zpravy.aspx?c=A180525_403590_hradec-zpravy_tuu

              1. 1,5 MILIARDY do KVASIN 04/2018
                Škodováci brali rekordní

                1,5 MILIARDY do KVASIN 04/2018
                Škodováci brali rekordní výplatu v průměru 100 tisíc. Hospody jsou plné, co jinýho by taky stím uměl debil sotva s výučákem udělat než prochlastat :))))))))))

                blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/541999/skodovaci-brali-rekordni-vyplatu-v-prumeru-100-tisic-obchody-a-hospody-jsou-plne.html

                ŠÁDE KVASINY = 15.000 VOTROKŮ * 100.000 = 1.500.000.000 CZK za dzben na Rychnovsko :))))))))))))))))))))))))))))))))))

                1. Kromě Poláků do Kvasin denně dojíždějících pracují v
                  Kromě Poláků do Kvasin denně dojíždějících pracují v Kvasinách hlavně Rumuni a Bulhaři, kteří bydlí v okolí na ubytovnách.

                  PS: přijeďte k nám někdy pobejt, bude legrace!! :))))))))))))

  4. Protože mám za domem a všude kam jedu ten „tvůj
    Protože mám za domem a všude kam jedu ten „tvůj superčárdžer“ (v ČR 1x a v SR 2x) tak jistě…. Pokud bude stát tolik co TX, a bude mít servisní zastoupení u všech prodejců, není co řešit. U „tvého superčárdžru“ bych se stavěl možná, opakuji možná jednou za uherský rok, takže mi je buřt jestli ho nějaká TX má, nebo nemá v ceně. Takhle je to hodně trošku i o tom, že kdyby něco (cokoli), vždycky (skoro) musím buď do Vídně, nebo někam jinam (Německo, Nizozemí) a to mne moc vadí. I když se to moc zatím „nese.e“… Takže uvidíme jakou nasadí cenu, pak můžeme „chvístat“ dále…

        1. No jiste, ostatni automobilky nechapou ze nestaci dohnat
          No jiste, ostatni automobilky nechapou ze nestaci dohnat testlu v parametrech samotneho vozu ( a to mluvim o vsem, vcetne Autopilota, updaty pres wifi, dojezd apod), ale k tomu musi jeste prihodit celoevropskou sit superchargeru, jinak neni naprosto zadny duvod se jimi zabyvat.

          1. až tak bych nepodceňoval širokou dostupnou servisní síť,
            až tak bych nepodceňoval širokou dostupnou servisní síť, německý patriotismus i renomé značky, ne všichni budoucí majitelé EV potřebují jezdit 1000km/denně takže je nějaká síť SC netrápí, a dost Němců si raději za stejné peníze raději koupí elektrické Audi než Teslu, čas ukáže….

                1. Tak hlavně do Audi sednu a mám pocit, že vidím, kde ty
                  Tak hlavně do Audi sednu a mám pocit, že vidím, kde ty prachy jsou. Tesla mi přišla nedodělaná ve smyslu materiálů, vychytávek a designu (myslím tím interiér, zvenku je ok). Prostě taková raketa na 4 kolech, ale bohužel včetně interiéru. Jako fandovi by mi to moc nevadilo, ale chápu ostatní, co se v tom svezou a stejně pak jdou a koupí si A8, BMW 7, S-Klasse, atd.
                  Když když sednu do manželky Q7 (ač se mi to auto nějak moc nelíbí), tak vždy si řeknu: „Jo, takhle se má dělat auto – pohodlí, preciznost, dobré materiály, luxus.“
                  Takže se domnívám, že na podzim, až bude etron k zápůjčce u dealera, tak snáž ji přesvědčím k výměně, než kdybych ji přesvědčoval do Tesly. A z mého pohledu to má výhodu v tom, že servisovat to budu v našem městě a ne v Mnichově nebo Norimberku.
                  Takže nejde o to, že by Němci kupovali něco předraženého. Ale o to, že Tesla je dražší než prémiové modely německých značek a přitom nenabízí toho tolik, co střední třída německých automobilek (stačí jen otevřít konfiguráky na webu a porovnat to).

                2. Byt tebou bych zavery o tom co je predrazene a co ne delal az
                  Byt tebou bych zavery o tom co je predrazene a co ne delal az nejaky EV od audi pujde koupit 🙂 Myslim ze budes brecet blahem nad kvrdlatkama v interieru, ktere tak milujes az budes jezdit autem za 2.5M s dojezdem Leafa 🙂

                3. Ještěže nejste mnou. 🙂
                  Ještěže nejste mnou. 🙂

                4. Tu poslední větu jste dopisoval, nečetl jsem ji předtím.
                  Tu poslední větu jste dopisoval, nečetl jsem ji předtím. 🙂
                  Proč se domníváte, že auto s baterkou přes 90 kWh bude mít dojezd jako Leaf? Vy už jste s etronem jel?

                5. Ne nikdo produkcnim etronem nejel. Proto se vsichni muzeme jen
                  Ne nikdo produkcnim etronem nejel. Proto se vsichni muzeme jen domnivat.

                6. Ale je zajímavé, že hned předjímáte, že to bude mít
                  Ale je zajímavé, že hned předjímáte, že to bude mít dojezd Leafa. Že nepředjímáte, že to bude mít dojezd spíše k Tesle, když to bude mít podobnou baterku. To bych si totiž vyvodil já.

                7. Tak zaprve, tesla 100D ma 98.5kW vyuzitelnych . Tesla 90D mela
                  Tak zaprve, tesla 100D ma 98.5kW vyuzitelnych . Tesla 90D mela 81.5kW vyuzitelnych. Pokud Audi uvadi 90kW, tak tipuju ze maji cca tech 80kW vyuzitelnych. Precejen kopirujou starou Tesla technologii. Kdyz pripoctu mizerne zpracovani cele elektroniky a phonneho ustroji (naproti Tesle) na ukor cudliku v interieru a masaznich sedadel, tak mi vychazi ze Leaf 60kW bude tomuhle nemeckemu zazraku konkurovat vic nez dobre.
                  Je treba si take uvedomit ze tech aut se vyrobi par. Navic Audi timhle autem urcite nechce konkurovat vlastnim autum, to je problem defakto vsech automobilek. Skonci to jako s kazdym jinym Tesla killerem. Predrazeny kram, s mizernym dojezdem, bez site SCH, vyrobi se par kusu za rok a zakrtne se kolonka „mame hotovo“. Proste Tesla nema konkurenci a jeste nejakou tu dekadku mit nebude, protoze ona narozdil od ostatnich nema svazane ruce a muze delat nejlepsi EV auta na trhu se vsim vsudy a nemusi se zabyvat tim, aby ho neudelali moc dobre a tim si zabili prodeje svych fosilnich sracek

                8. „kopírují starou Teslu technologii“ – co to je? Můžete
                  „kopírují starou Teslu technologii“ – co to je? Můžete být konkrétní?
                  „mizerné zpracování celé elektroniky“ – ??? Vy už jste tím jel a hlavně servisoval?
                  „pohonného ústrojí“ – Jaké pohonné ústrojí tam je? V čem je mizerné oproti Tesle?
                  „urcite nechce konkurovat vlastnim autum“ – proč ne?

                  Já tedy o Audi nevím nic, v Tesle jsem jen chvíli jezdil, ale tvrdit to co, tvrdíte, tak bych Vás tipoval na insidera z vývoje etronu… 🙂

                  Tesla konkurenci mít může. Mizerná kvalita, drahý servis, malá konfigurovatelnost… To jsou všechno karty pro zavedenou konkurenci na trhu, která Tesle může konkurovat. A to neplatí jen o Audi, ale o všech ostatních automobilkách.

                  Z Vás je cítit neskrývaná náklonnost k Tesle, kde bohužel už nevidíte problémy, co Tesla má. Něco jiného je být inovátorem a něco jiného je vyrábět statisícové objemy jako houskař peče housky, jednu jako druhou ve stejné kvalitě. Ostatně na problémech s náběhem výroby masového auta Tesla 3 je to vidět.

                9. Vyrabet stotisicove objemy? Myslis jako Tesla zacina vyrabet
                  Vyrabet stotisicove objemy? Myslis jako Tesla zacina vyrabet TM3? Nebo si snad myslis ze Audi hodla tech tvych etronu vyrabet statisice? Baterky na to bude brat kde? Kupovat od Tesly? 🙂 Urcite mam neskryvanou naklonnost k Tesle, ale to z dobreho duvodu. Je to jedina automobilka co mi zatim ukazala ze EV mysli vazne. Bez ni by nic nebylo a na misto na Hybrid bys chodil jeste na autoforum. A jestli si myslis ze chce Audi etronem konkurovat svym spalovacim poplenicim, tak bys mel jit za doktorem. Zkus se jen trochu zamylet, jak smesne to je.
                  Audi vyrobi etrona, ktery je proste ve vsech ohledech lepsi nez ty jejich predrazene hnoje. Lepsi zrychleji, skvele jizdni vlastnosti, OTA updaty, nejlepsi autonomni funkce, bezkonkurecni bezpecnost, skvely dojezd a nabijeci sit po cele evrope s nabijenim zdarma (ops, prave sem popsal Teslu)..super tak si prave podrezali vetev, zakazniky namlsali na auto budoucnosti, bohuzel techto vozu mohou vyrobit tak 10k/rok a vsechny svoje tovarny a investice do ICE muzou splachnout do hajzlu….to urcite audi planuje..urcite.
                  SAMOZREJME ze etron bude jen predrazeny kram s masaznimi sedadly na nakupy , to vi kazdy, nic jineho audi vyrobit ani NEMUZE, ne proto ze by to nezvladli, ale proto ze by se strelili takovym autem do hlavy. Podivej se jak dopadl Tesla killer iPace. Nikdo ho nekupujue, protoze je to proste auto dobre tak akorat jako 2. auto do rodiny na nakupy, az na to ze stoji pres 2 mega. Neznam osobne nikoho kdo zvazuje jeho nakup, zato znam dost lidi co stale cekaji na TM3 a to nejsou zadni fanatici jako ja, proc asi? Umi si spocitat 2 a 2 dohromady? Zeby lidi precejen trochu premysleli nez vyhodi 2M za novou hracku? Nepodcenoval bych je. Lidi nejsou zase tak blbi kdyz jde o jejich tezce vydelane prachy. Na slicovane plechy ti sere pes, kdyz ti auto pak stoji v garazi…hezky slicovane…. a pripravene te namasirovat na pockani 🙂

                10. Kdyz uz ses ozval, ohledne sazky o FSD na puvodni sensorove
                  Kdyz uz ses ozval, ohledne sazky o FSD na puvodni sensorove sade Modelu 3, vzhledem k tomu, ze (proti predstavene verzi) pridali dalsi kameru (vnitrni) a dali novy mozek (AP 2.5), skoro bych rekl, ze jsem vyhral 🙂

                11. Ale tak to vis ze si vyhral, bez si za odmenu koupit nanuk 🙂
                  Ale tak to vis ze si vyhral, bez si za odmenu koupit nanuk 🙂

            1. Čárky ve větách se píšou stejné v obou jazycích,
              Čárky ve větách se píšou stejné v obou jazycích, nedělej ze sebe idiota.

              Takto by to bylo alespoň trochu srozumitelné:

              Ak to bude stáť toľko čo Tesla X, nevidím dôvod kupovať Audi. Ak výrazne menej bude stáť, čo nebude, stále nemajú, ako Tesla, sieť Supercharger

              1. Centrum zpracování přirozeného jazyka
                Fakulta informatiky

                Centrum zpracování přirozeného jazyka

                Fakulta informatiky Masarykovy univerzity

                Interpunkce

                Pravidla jsou téměř shodná s českými. Poněkud benevolentní je psaní čárky před spojkami a, i, aj, ani, alebo, či v jiném poměru než slučovacím – zde je možné čásku vynechat. Čárka se ale píše (stejně jako v češtině) před výrazy a preto, a tak, a teda, a predsa, a jednako, a pritom, a to. Uvedené pravidlo platí pro spojky mezi větami i mezi větnými členy v jiném než slučovacím poměru: např. mladý, a preto (a tak, a teda) nerozvážny.

                Spojka či má více významů: česky zda (píšeme čárku vždy) a nebo (píšeme čárku, pokud se jedná o odporovací význam).

                Nevedel, či tam má ísť.

                Čárka před ako: ako znamená jako, jak, než. Čárka před ako se píše na stejných místech jako před jmenovanými spojkami v češtině:

                Je tu lepšie, ako som čakal.
                Písal lepšie, ako čítal.
                Nevedel, ako sa zachovať.
                Stejně jako v češtině se před ako (jako, než) čárka nepíše, pokud je jen mezi větnými členy:

                iný významový vzťah ako zlučovací
                Tento systém sa označuje ako jazyk

          1. já jsem ale holčička :-)))
            ale smutné, že jako

            já jsem ale holčička :-)))
            ale smutné, že jako „čechoslovák“ ty nerosumět slovenskému bratrovi kterému se z textu možná vytratilo pár čárek, ale každý normální člověk pochopil co chce básník říct..až na pár jedinců

      1. „Ak to bude stáť toľko čo Tesla X nevidím dôvod kupovať
        „Ak to bude stáť toľko čo Tesla X nevidím dôvod kupovať Audi. Ak výrazne menej bude stáť čo nebude stále nemajú ako Tesla sieť Supercharger“

        Pokud to bude stát tolik co Tesla X, nevidím důvod kupovat Audi. Pokud to bude stát výrazně méně, což nebude, stále nemají jako Tesla síť SCH.

        —–
        A to nejsem Čechoslovák a nebydlím na Moravě a přesto vím co je to hrdčatý budzogáň. :))
        I rodilé Slovenky mi občas záviděli přízvuk i když nemluvím zcela plynně po slovensky :)))
        Jedině vychodniarom nerozumím ani na počtvrté.

Napsat komentář