A2 – evropské nadzvukové letadlo na vodík

Čím dál tím oblíbenější letecká doprava je dnes jedním z hlavních zdrojů emisí a znečištění ovzduší. Už i v leteckém průmyslu se ale začíná šetřit a hledají se alternativní paliva. Evropská unie dlouhodobě sponzoruje v rámci projektu Advanced Propulsion Concepts and Technologies (Lapcat) výzkum zaměřený právě na vývoj alternativních způsobů pohonu pro letouny. Jedním z prvních výstupů výzkumu je koncept nadzvukového dopravního letounu A2.

V mnoha ohledech jde údajně o následníka dnes už nelétajících Concordů. A2 unese až 300 pasažérů při maximální rychlosti Mach-5 (5440 km/h). Cesta z Bruselu do Sydney by tak trvala méně než čtyři hodiny. To nejdůležitější ale je, že letoun využívá dvoumódového typu tryskového motoru, který je velmi účinný i při nízkých rychlostech, ale snadno může extrémně zrychlovat z Mach-2.5 na Mach-5. Jako palivo pro tyto motory slouží vodík.

zdroj: treehugger

10 komentářů u “A2 – evropské nadzvukové letadlo na vodík”

  1. No nevim, vodik je jako
    No nevim, vodik je jako palivo docela naprd – spatne se skladuje/dopravuje kvuli vodikove krehkosti materialu. Leda by to nebylo z kovu ale to pochybuju. Navic v dnesni dobe protiteroristicke ochrany letadel neni horsi strasak nez gigantickoa letici (spis ritici se kdys koukam na ty pidi kridla) nadrz plnou vodiku.

Napsat komentář