BMW údajně chystá další verze i3, včetně dodávky

Elektromobil BMW i3 slaví úspěch v Evropě a nově i v USA. Bavorská automobilka se zjevně strefila do černého a podle německého magazínu Automobilwoche nehodlá polevit. Údajně chystá další verze i3, včetně dodávky.

Elektrická dodávka ve stylu BMW i3 zní našim uším jako opravdu velký úlet a nečekáme, že by se něco takového skutečně mohlo realizovat. Tady si z nás nejspíš redaktoři německého magazínu spíš střílí.

Jakkoliv by stylová dodávka značky BMW byla velmi zajímavým konkurentem pro Renault Kangoo Z.E., Peugeot Partner Electric nebo Renault Twizy Cargo, případně Volkswagen e-load Up!

Že by se mohlo BMW i3 dostat na trh také s prodlouženým rozvorem, případně ve verzí kupé, to už zní realističtěji. Ostatně, BMW před časem BMW i3 Coupe Concept skutečně ukazovalo.

Řada BMW i má, zdá se, nakročeno k velkým věcem. Už dnes se živě spekuluje o BMW i5, BMW i9 a už dříve avizovaný BMW i8 Spyder podle Automobilwoche bude na trhu dřív, než by kdo čekal. Rádi se necháme překvapit!

9 Comments on “BMW údajně chystá další verze i3, včetně dodávky”

  1. Musím říci, že jsem ho
    Musím říci, že jsem ho krátce řídil a byl jsem z něho naprosto uchvácený, vše na 5 hvězdiček (jediná škoda, že je jen pro 4 osoby, no a pak ta cena)…. Ten motor – prodlužovač dojezdu má, alespoň podle majitele, několik možností zprovoznění.
    1) Jedu na elektro a když dojde, tak se automaticky spustí i přídavná elektrocentrála a pak se prý s k krátkými přestávkami dá pomalejší rychlostí jet dál.
    2) Víte dopředu, že vám k dojezdu na dobíjecí stanici nebude stačit elektřina a ručně si v dostatečném časovém předstihu pustíte centrálu a auto pak jede, ale ubývá mu pomaleji elektřina a v takovým případě může jet stejně svižně, jako doposud.
    Důležitý je ale především prý psychologický efekt té elektrocentrály. Navigace Vám ukazuje přesně kde je další dobíjecí stanice a nejste díky existenci elektrocentrály nikdy nervózní, že nedojedete.
    Zdálo se mi to senzační.

          1. Není to 400, ale 240km a na
            Není to 400, ale 240km a na dobití za takovou dobu je nezbytná rychlonabíječka (a dolití benzínu). A pokud je k dipozici rychlonabíječka, zase není potřeba ten extender. Podle mě je to naprosto slepá cesta. Buď ať tam dají namísto spalovače větší akumulátor, který těch 240km dá sám o sobě nebo ať to je plnohodnotný plug-in hybrid. Extender v podání i3 ale spojuje nevýhody obou řešení.

Napsat komentář