Škoda Auto představuje plug-in hybrid Superb iV, dojezd až 55 km na elektřinu

První vůz Škoda s plugin hybridním pohonem a dojezdem až 55 km v čistě elektrickém módu v režimu WLTP.

Plug-in hybrid Škoda Superb iV
foto: Škoda

Plug-in hybrid Škoda Superb iV bude stejně jako všechny modely Superb vyráběn v závodě v Kvasinách. Superb iV je první vůz značky Škoda s plugin hybridním pohonem, který kombinuje benzinový motor 1,4 TSI o výkonu 115 kW (156 k) s elektromotorem o výkonu 85 kW.

Tato kombinace s maximálním systémovým výkonem 160 kW (218 k) umožňuje mimořádně ekologickou jízdu bez omezení dynamiky. Škoda Superb iV splňuje emisní normu Euro 6dTEMP. Hodnota emisí CO2 činí méně než 40 g/km.

Baterie, která má kapacitu 13 kWh, umožňuje čistě elektrický a lokálně bezemisní provoz s dojezdem až 55 km dle režimu WLTP. Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije například pohodlně přes noc.

Domácí nabíjení plug-in hybridu Škoda Superb iV

Domácí nabíjení plug-in hybridu Škoda Superb iV
foto: Škoda

Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny. Konektor nabíjecího kabelu se nachází pod krytkou v masce chladiče. Škoda Superb iV je také schopen dobíjet baterii nebo udržovat nabití během jízdy na spalovací motor nebo rekuperací brzdné energie, aby se po delší cestě dal poslední úsek před cílem, například ve městě, zvládnout opět bez lokálních emisí.

Skvělá dynamika díky podpoře elektromotoru

O čistě elektrickou jízdu se stará elektromotor s výkonem 85 kW, který automaticky nebo na pokyn řidiče pomáhá benzinovému motoru o výkonu 115 kW (156 k).

Volba jízdního režimu Driving Mode Select umožňuje tři různé speciální režimy: režim SPORT, elektrický režim a hybridní režim. Režim SPORT nabízí maximální systémový výkon 160 kW (218 k) a maximální točivý moment 400 Nm.

Se standardně dodávanou šestistupňovou automatickou převodovkou DSG dosahuje vůz dynamických jízdních výkonů. V elektrickém režimu využívá SUPERB iV výhradně elektromotor. V hybridním režimu automaticky zajišťuje elektronika souhru elektrického a spalovacího motoru.

Lithium-iontová baterie je uložena v podlaze před zadní nápravou. Objem zavazadlového prostoru činí u karosářské verze liftback 485 l, u verze kombi 510 l. Objem palivové nádrže činí 50 l. Identifikačním znakem plugin hybridní varianty je plaketa iV na pátých dveřích.

Příď zdobí přepracovaný nárazník s voštinovou strukturou a vzduchové clony Air Curtain. Zvukový generátor E-noise vydává během jízdy speciální zvuk, který s předstihem upozorní chodce a cyklisty, že se k nim blíží vůz jedoucí v elektrickém režimu.

Specifické prvky interiéru

V interiéru plugin hybridního modelu se nachází několik prvků, kterými se odlišuje od verze se spalovacím motorem. Barevný Maxi Dot je vždy součástí standardní výbavy, na přání je nabízen Virtuální Kokpit s displejem o velikosti 10,25″ s možností individuálního zobrazení.

Na displeji infotainment systému jsou zobrazována data specifická pro verzi iV, například aktuální kapacita baterie nebo dojezd v elektrickém režimu. Elektrický režim a režim SPORT lze také nastavit přímo tlačítky na středové konzoli.

Pomocí aplikace eManager v menu infotainmentu lze vypracovat časový profil, který ještě před začátkem jízdy zapne klimatizaci a zajistí nabíjení baterie.

Nastavení klimatizace se uskutečňuje prostřednictvím vyobrazeného menu, kdy se řidič může rozhodnout, zda pro klimatizaci využije proud ze sítě nebo z baterie automobilu.

Nejnovější generace infotainmentu

Standardně dodávaný navigační systém Amundsen s 8″ displejem nebo na přání dodávaný systém Columbus s displejem o uhlopříčce 9,2″ jsou založeny na nejnovější generaci infotainmentu.

Díky zabudované kartě eSIM včetně datového balíčku jsou infotainment systémy vždy online. Online podpora a dopravní informace dodávané v reálném čase umožnují preciznější a rychlejší vypočítání trasy, systém okamžitě upozorňuje na dopravní zácpy a umí rychle nabídnout odpovídající alternativní trasy. Online a offline funkce se navzájem plynule prolínají bez povšimnutí cestujících.

Nové jsou také aplikace infotainmentu, které lze stahovat rovnou ve voze z online obchodu v automobilu (Shop), dostupného přes displej infotainment systému. Aktuálně jsou k dispozici aplikace Počasí, která zobrazuje počasí v celé Evropě, a aplikace Zprávy, u které si lze předplatit odebírání zpráv.

V online obchodu v automobilu (Shop) je také možné si objednat dodatečné datové balíčky. Díky nim budou mít cestující ve voze k dispozici objem dat dostupný přes WiFi hotspot, které lze využít např. pro streamovací služby.

Aktualizace softwaru i map probíhají online „vzduchem“. Služby jsou první rok zdarma stejně jako přístup k mobilním službám Škoda Connect, mezi něž například patří Proaktivní servisní služba, Služby vzdáleného přístupu k vozu (Remote Access) a služby specifické pro hybridní verzi jako například Dobíjení nebo Klimatizace. Klimatizaci lze tak pohodlně ovládat na dálku. Zapnutí klimatizace během nabíjení nemá vliv na stav nabíjení baterie.

Technologie SmartLink umožňuje přes Android Auto a MirrorLink™ zrcadlení a ovládání aplikací chytrého telefonu na displeji infotainment systému. Přes Apple CarPlay to dokonce funguje bezdrátově. Infotainment systém Amundsen je na přání kombinovatelný s Virtuálním Kokpitem, který nabízí několik režimů zobrazení.

Vrcholný systém Columbus je dodáván vždy s Virtuálním Kokpitem. Tato kombinace umožňuje zobrazení navigace přímo na obrazovce Virtuálního Kokpitu. Systém Columbus lze také ovládat gesty. Kromě toho nabízí dotyková obrazovka možnost personalizace.

Řidič může měnit pozici ikon na domovské obrazovce infotainment systému Columbus tažením prstem dle svých preferencí. Vůz Škoda Superb iV nabízí také USB konektor typu C ve středové konzoli, USB konektor typu A v Jumbo Boxu a dva USB konektory typu C vzadu.

Další asistenční systémy

Pro vůz Škoda Superb iV jsou exkluzivně nabízeny dva další asistenční systémy. Díky asistentu manévrování s přívěsem (Trailer Assist) je parkování a couvání s přívěsem jednoduché a bezpečné. Na displeji se zobrazí schematicky pohled na přívěs z ptačí perspektivy.

Řidič nastaví pomocí otočného spínače ovládání zpětných zrcátek směr a úhel, ve kterém chce couvat. Poté už jen sleduje provoz za vozidlem a jemně přidává plyn a brzdí.

Trailer Assist převezme kontrolu nad volantem. Systém Area View za pomocí čtyř kamer a zobrazení 360° pohledu na centrálním displeji značně ulehčuje řidiči parkování a manévrování v úzkých ulicích.

Vrcholný model nabízí také asistenta změny jízdního pruhu (Side Assist), který je aktivní do vzdálenosti 70 m.

tisková zpráva

95 Comments on “Škoda Auto představuje plug-in hybrid Superb iV, dojezd až 55 km na elektřinu”

    1. Pro představu, na konci roku 2016 Zemi obíhalo přibližně
      Pro představu, na konci roku 2016 Zemi obíhalo přibližně 1.459 satelitů CELKEM. SpaceX Plánovaná konstelace Starlink bude opravdu obří – po jejím dokončení bude čítat skoro 12.000 satelitů !!

      https://www.elonx.cz/spacex-bude-poskytovat-internet-v-roce-2019-zacne-vynaset-satelity-pro-svou-obri-konstelaci/

          1. při spálení půjde o zaneřádění atmosféry těžkými
            při spálení půjde o zaneřádění atmosféry těžkými kovy a těch 200x startů falcona budou prostě emise jakosvina včetně doplnování náhradáky po 6ti letech životnosti 😉 je to vážně eko, další známka že mlask nezachranitelnou planetu vodepsal uz jen jako přestupní stanici na mars 😉

            https://www.novinky.cz/veda-skoly/505798-musk-do-toho-slapl-zemi-budou-obihat-tisice-druzic-pro-pripojeni-k-internetu.html

            1. Ročně navštíví naši planetu asi 50 tisíc tun šutráků
              Ročně navštíví naši planetu asi 50 tisíc tun šutráků z vesmíru různého složení, hromadou kovů… Z toho drtivá většina shoří v atmosféře a asi 4 tisíce tun dokonce dopadne na povrch. Proti tomu je těch pár tisíc satelitů po nějakých 250 kg úplný prd.
              Čistě na hmotnost paliva je jeden start F9 zhruba jako 60 tisíc km většího letadla. Jedno vytížené letadlo je ve vzduchu průměrně 10 hodin denně při cestovní rychlosti 800 km/hod. Tedy zhruba 3500 hodin ročně * 800 = 2 800 000 km, tedy jako 50 letů F9. Zrušme tedy třeba jeden Boeing 787 s životností 30 let a máme ušetřeno „CO2“ na 1500 letů F9.

  1. Měl bych tu dotaz na zkušenější plug-in hybridáře…
    Měl bych tu dotaz na zkušenější plug-in hybridáře… Rád bych sice jako druhé auto pořídil plnotučné BEV, ale protože se do BEV kombi nikdo stále nehrne (buďto malá auta, anebo SUV), začínám po očku pošilhávat po PHEV. Ono by mi těch 55 km asi víceméně i stačilo na běžnou denní agendu, a při výletech „za hranice běžných dní“ je tu ten spalovák. Jenže…

    Jenže jsem se namlsal dynamikou EV a moc by mě zajímalo, jak se vlastně PHEV s DSG chovají po stránce dynamiky? Mají stejný zátah a razanci jako klasické BEV, anebo je to víceméně stejné jako klasický spalovákm jen je to tiché? Napjatě jsem čekal na představení tohoto nového Supa a když je teď venku, mám pocit, že mě to více táhne ke Kie Optima SW PHEV. K té se ovšem dostat na zkušební jízdu je prakticky nemožné, prakticky nikde tu v Brně ji nikdo nemá (a v salónech ji asi ani nikdy neviděli :-)).

    1. Mam Optimu PHEV (sedan). Pri jazde iba na elektrinu ten zatah
      Mam Optimu PHEV (sedan). Pri jazde iba na elektrinu ten zatah urcite nie je rovnaky ako u BEV, lebo elektromotor ma iba 50kW. Ale napriek tomu, zrychlenie z nuly na 50km/h je celkom rychle (rychlejsie ako u vacsiny spalovacich aut), takze pri rozjazde na krizovatkach sa nemusite bat, ze by ste boli brzdou premavky 🙂
      V Optime PHEV je tlacidlo ‚Active ECO‘, ktore je po nastartovani vzdy aktivne a sposobuje ‚priskrtenie‘ vykonu, aby zvysil dojazd a aby auto jazdilo ekologickejsie. Ak je toto tlacidlo aktivne, tak dynamika v elektrickom rezime je o poznanie slabsia, auto sa rozbieha o dost pomalsie, ako ked je tlacidlo vypnute. Ja tento Active Eco rezim vzdy pred jazdou po nastartovani auta vypnem, lebo sa mi viac paci mat vyssi vykon a lepsie zrychlenie. Hlavne jazda po meste je velmi dynamicka. Ale BEV sa to samozrejme nevyrovna.

      1. Díky moc za příspěvek, něco takového jsem chtěl vidět
        Díky moc za příspěvek, něco takového jsem chtěl vidět (bez jakékoliv ironie)! Kolik toho tak reálně na jedno nabití v čistém EV režimu najedete na jedno nabití (samozřejmě předpokládám jakési základní EV návyky typu brždění rekuperací, základní předvídavost, rozumné rychlosti, apod.)? Udávaných tabulkových 63 km, které jsem u Optimy někde viděl, by mi víceméně vykrylo veškerou denní agendu…

        1. Dojazd v lete mam viac ako 50 km (rekord bol 60 km), v zime 40
          Dojazd v lete mam viac ako 50 km (rekord bol 60 km), v zime 40 km. Jazdim v EV rezime iba po meste a okreskach. Ale ja mam Optimu sedan, ktory ma mensiu bateriu (9.8kWh) ako SW, ktory planujete kupit Vy (11.3kWh). Preto kombi bude mat v lete podla mna dojazd kludne aj tych 62 km, ako udava vyrobca. V zime by som ocakaval okolo 45-50 km.
          Ale zima je trochu specificka, lebo na vykurenie kabiny musi bezat spalovaci motor. Ja byvam na sidlisku v panelaku, takze rano ak je auto zasnezene a okna namrznute, neda sa inak, nez zapnut motor a nechat vyhrievat kabinu a predne/zadne sklo. Potom pocas jazdy uz motor nechavam vypnuty a takisto aj vyhrievanie kabiny, takze v aute je niekedy celkom zima, co kompenzujem vyhrievanim sedacky a volantu. Mne osobne to takto nevadi, ale inym ludom by mohlo.

    2. Optima PHEV nemá DSG , ale klasický automat myslím že
      Optima PHEV nemá DSG , ale klasický automat myslím že nebude tak účinná.

      I když jsem KIák tak bych doporučil asi toho superba s 85 Kw bude dynamika určitě vyšší v EV módu.

      Jinak obecně mluvím za PHEV s DSG převodovokou, jak píše kolega níže po městě je dynamika docela slušná, protože při rozjezdu na elektromotor si auto zařadí jedničku a k tomu krouták elektromotoru se spřevoduje tak se to mo opravdu slušný tah. Krouták na kolech je na jedničku větší než u EV proto i mohou tahat vleky. Takže po městě a do nějakých 80 Km/hod to stačí.

      zde je zrychleni 0-50 za 3,4s to po městě stačí
      https://www.youtube.com/watch?v=QPtKMW-0u2g

      No a když je třeba tak se jen dá víc plynu naskočí spalovák je to to vyřešeno, ale většinou se to bude jen tak lehtat.

      Na dynamiku je lepší seriový hybrid třeba Ampera ,ale v novém se myslím nic nedělá, protože to nemá efektivitu.

    3. Pokud má auto nad 135kW a 400Nm pak už je spíš otázka
      Pokud má auto nad 135kW a 400Nm pak už je spíš otázka přenosu té síly na vozovku přes pneumatiky. Reálně ten výkon využíváš jen při závodní jízdě. Pro běžné ježdění stačí polovina výkonu. Kdyby do toho Superba dala Škodovka motor 2litry, tak je to závodní vůz. Od Superba se to ale neočekává.

    4. Ja som skusal passat GTE, princip je ako uz tu pisali ze
      Ja som skusal passat GTE, princip je ako uz tu pisali ze eektromotor sa rozbieha cez dsg a tym padom preraduje cez jednotlive prevody. Ale moja skusenost je ze pri rozjazde sa dalo aj prehrabnut kolesami, takze tych 85 kW by som povazoval za dostatocnych.

      1. U klasického BEV se mi líbí, že auto neřadí, je svižné
        U klasického BEV se mi líbí, že auto neřadí, je svižné a velmi pružně reaguje na podněty. Aby nedošlo k nedorozumění – nehledám raketu ani závodní stroj, cením si spíše dojezdu a pohodlí, ale dnes jsem po relativně dlouhé době vytáhnul opět svého ceeda sw a jeho (ne)dynamika mě poněkud zarazila. Do doby před 500e mi ale přišel zcela v pohodě. Jak se říká, od EV cesta zpět příliš už nevede :-).

        Příští rok mi končí sedmiletá záruka – a protože jsem se nakazil EV virem – rád bych ho nahradil něčím elektrickým, přitom ale stejně praktickým a rozměrným, což je potíž, protože kombi zatím všechny automobilky v boji s emisemi zdatně ignorují. O nějakém větším dojezdu nemluvě. A ano, Model S by měl docela dost prostoru i dojezd, ale ta cenovka…

        OK tedy, ještě jsou tu PHEV, že? A těch je přeci jen stále víc a víc, nový Superb nevyjímaje. Jsem si téměř jistý, že na běžnou denní agendu mi dojezd okolo 50-60 km stačí – nabíjet mohu doma přes noc, a když náhodou potřebuji jet dál, je tu spalovák…

        Rád bych si na to udělal v nejbližší době osobní pohled, projel si GTE a tu Optimu (byť má poněkud slabší e-motor) a pak se rozhodl jak dál – každopádně ale děkuji všem, kteří se podělili o své skutečné zkušenosti :-).

        1. Ja by som este doplnil zopar detailov ohladom toho passatu
          Ja by som este doplnil zopar detailov ohladom toho passatu GTE, jeden moj subjektivny nazor – planujem ho ako buduce auto lebo jednak som s passatom velmi spokojny (ano popravde vyhovuje mi koknzervativne a niekedy az nudne auto) a jednak ako sam hovoris, cloveku denne 50 km vacssinou postacuje a v pripade vacssich dojazdov ma na to benzin, ktory zase az tak casto nepouziva. a to je ta vyhoda oproti brutalnej cenovke tesly (alebo pripadne etronu a pod. BEV so 100kWh baterkami). no a teraz tie objektivne detaily – paci sa mi na nom volba tych rezimov ako o.i. aj battery hold a GTE rezim. Co mi na tom vadilo tak to ze v rezime GTE to cez reproduktor imituje V8, potom tiez aj to, ze v rezime GTE sa niekedy stava ze odpoji motor (ze sa sprava ako mild hybrid). Co sa toho zvuku tyka tak to nie je problem cez diagnostiku vypnut, co sa toho vypinania motora tyka, tak toto ma znepokojuje predovsetkym kvoli obave o turbo, ze ci sa stiha dochladzovat ked sa takto vypina. No a co sa tyka tej dynamiky, tak ano, dynamicke je to v podstate vramci metskych rychlosti, uz nad 80 to nema taku razanciu. A co sa tyka toho radenia, tak tam je to asi aj ako nutnost aby sa vedel kedykolvek pripojit spalovak.

          1. Ani já nejsem zapáleným fandou kdovíjakých designových
            Ani já nejsem zapáleným fandou kdovíjakých designových excesů, takže vím, o čem mluvíš. Superb Combi, Variant GTE a Kia Optima jsou takový trojlístek PHEV, které na mě působí parametry i vzhledem sympaticky. Jak mě naučilo soužití s 500e, ve městě potřebuje být člověk živý právě v těch městských rychlostech. Odpojování motoru – tak budeme doufat, že to mají nějak pořešené :-). Ten zvuk V8 z repráků mi přijde… no, úchylný… já CHCI, abych ten motor neslyšel, nepotřebuju si ho pouštět z konzervy :-).

            Mně se na BEV líbí ještě jedna věc – v zásadě minimální servis. Jestli se tam něco mění, tak ryzí spotřebák – tu a tam kabinový filtr, stěrače a to je tak v kostce všechno. I kdybych s PHEV najezdil sem-tam všechno jen v EV režimu, za rok (nebo kdy) si mě pozvou a budou mi chtít vyměnit všechny ty oleje a další věci. Nepředpokládám, že by servisní intervaly braly v potaz reálné využití toho či onoho typu pohonu. Hádám, že některé úkony servisu se provádí bez ohledu na jejich reálný stav, nebo se pletu? Otázkou pak je, zda k už tak vyšší pořizovací ceně nebudu platit ještě i dražší servis, protože se jedná o složitější a sofistikovanější konstrukci auta.

            A ano, pro mě není EV o tom jezdit levně – to je už jen takový bonus k tomu všemu. Stávající EV nejsou svou cenou určeny pro lidi, co obrací korunu v ruce. Druhým dechem ovšem dodávám, že jakmile si člověk zvykne, že ho kilometr vyjde na padesátník, začne daleko víc jezdit :-).

            1. no co sa tyka toho servisu, tak tam by som si nebol taky isty,
              no co sa tyka toho servisu, tak tam by som si nebol taky isty, ze je to jednoduchsie (resp. spolahlivejsie), ja mam najazdenych 230 000km a za ten cas som menil tycky stabilizatorov, termostat, vodnu pumpu, zamok kufra, loziska kolies, motorcek rucnej brzdy, kotuce, dosticky, stierace, GPS antenu navigacie. Po motorovej stranke som nic neopravoval, je pravda ze pouzivam aditiva do oleja a do paliva. co sa tyka napr. vymien oleja, tak ano dost zavisi od toho kolko benzinovych kilometrov prejdes a tiez ci sa jedna o caste pouzivanie hybrid rezimu, alebo planujes pouzivat na kazdodenne behanie elektricky rezim a benzin len na dlhsie vzdialenosti. Co sa tyka ceny, tak tam by som nepovedal ze EV su lacnejsie, ano ked zoberieme dlhodobe hladisko tak ano, ale vyssia obstaravacia cena stiera tuto vyhodu kedze vacssinou si ludia musia zobrat bud uver alebo leasing, takze je to rovnake umrtvovanie penazi ako spotrebna dan z paliva. Ja osobne chcem prejst na PHEV pre tu pridanu hodnotu – ticho, dynamika v meste, idealne na kratke poskakovanie po meste, efektivita v zapchach a v hustom provoze, kurenie/chladenie na dialku cez mobil.

              1. Vidíš, tím jsi mi připomněl – v nějakém testu jsem
                Vidíš, tím jsi mi připomněl – v nějakém testu jsem slyšel/četl, že většina PHEV si na vytápění pouští spalovák (i když máš plné baterky), protože kdyby to ohříval klasicky elektricky, bylo by to krutě neefektivní s ohledem na nižší kapacitu baterek. Za sebe mohu říct, že v zimě se mi jeví s ohledem na omezený EV dojezd optimální kombinace vyhřívaná sedačka + volant, příp. ohřátí interiéru na dálku, dokud je ještě auto na kabelu. Fungují takto i PHEV nebo jen BEV, nevíš? A ten GTE to má jak?

                1. v rezimu hybridu je to tak aj tu, spalovak sa zapne aby
                  v rezimu hybridu je to tak aj tu, spalovak sa zapne aby vykuroval, nicmene v elektrickom rezime sa vykuruje klasicky odberom z baterie. ale ano, vies vykurovat priamo z nabijacieho kabla a v infotainmente je priamo checkbox ci moze auto pouzit baterku na predkurovanie alebo len z nabijania a tiez je tam posuvnik ze aku hodnotu nabitia nesmie podkrocit pri dialkovom vykurovani. ten posuvnik potom aj urcuje strategiu prepinania spalovaku s elektrikou v tom automatickom rezime. a potom este asi uz klasicke nastavenie nabijanie v konkretnej hodine – rozumej nastavenie casu odjazdu, nie zacatia nabijania

                2. Díky moc za tvé dosavadní trpělivé odpovědi :-).
                  Idea

                  Díky moc za tvé dosavadní trpělivé odpovědi :-).
                  Idea PHEV se mi začíná líbit čím dál víc. Teď mě napadlo – Ta kilometráž skutečně odpovídá reálu (tj. těch 50-60 km)? Díval jsem se na jedno video s Bjornem, kde měl na test Niro PHEV a mám dojem, že se mu tam zapnul spalovák dřív, než čekal… ale je to už nějaká doba a možná jsem to popletl…

                3. tak zalezi na softwaru. mne zapinalo spalovak ked som mal
                  tak zalezi na softwaru. mne zapinalo spalovak ked som mal elektricky dojazd cca okolo 3 – 5 kilometrov (zrejme sa jedna o nejake pevne % nabitia a tie zostavajuce kilometre su len prepocet podla spotreby) ja som mal este tu staru verziu kde 50 km bolo podla NEDC, v reali ked som si to uzival tak to bolo takych 35-37 km, ked som sa snazil co to dalo, tak to bolo tusim nejakych 42 km, je pravda, ze som velmi casto pouzival klimatizaciu (mam rad zimu). Pouzitie klimy mi prislo ze viac ovplyvnuje dojazd v defenzivnej jazde, ked som jazdil dynamicky tak klima nemala velku vahu pri dojazde.
                  Este co sa nabijania tyka, tam ten posuvnik co som spominal takisto sposobil aj okamzite nabijanie bez ohladu na nastaveny cas nabijania, mne to hralo do karat lebo ked som prisiel domov s prazdnou tak hned mi to nabilo do tych 60% (tak som mal nastavene) a potom az rano pred odchodom to dotlacilo na 100% a predchladilo interier. totizto baterka najmenej starne ked je na urovni nabitia 3.85V/clanok, co vychadza okolo 60-65% ked dobre odhadujem.

                4. No, pokusim se to nekde pujcit na vikend a udelat si vlastni
                  No, pokusim se to nekde pujcit na vikend a udelat si vlastni testy… Diky za prakticke postrehy :-).

                5. Viděl jsem prototyp Hyundai PHEV, který měl dojezd max 300
                  Viděl jsem prototyp Hyundai PHEV, který měl dojezd max 300 km na baterie. Já jsem dal přednost menšímu dojezdu s EV a případě potřeby si půjčím klasický spalovák od C4W, vyjde to levněji než aby stálo v garáži auto a čekalo až jednou za měsíc s ním vyjedu.

                6. Môžete sem dať nejaký odkaz? To znie veľmi
                  Môžete sem dať nejaký odkaz? To znie veľmi zaujímavo.
                  Ďakujem.

                7. Podle mě to vyrábět nebudou, to auto jsem viděl občas na
                  Podle mě to vyrábět nebudou, to auto jsem viděl občas na nabíječčce v Průhonicíh, Jmenuje se Brenthon (luxusní odnož Kia, něco jako Lexus), spec. motor 2 litr benzín, který prý má spotřebu kolem 5 litrů a auto má baterii s využ. kapacitou 38 kWh, na kterou prý dá v ideálním případě až 300 km. Auto vypadlo fakt velmi zajímavě, jediný zádrhel je nabíjení, auto má pouze 3,5 kW nabíječku, takže spíše nabíjení doma a když holt dojde baterie tak naskočí motor. Prý prototyp, jediný v ČR.

                  Kdyby to někoho zajímalo, bylo to to na třetím obrázku zhora.

                  https://jalopnik.com/this-korean-company-you-never-heard-of-has-revolutioniz-1821271336

            2. U KIE se s hybridem chodím na servis po 15 tis. Km nebo rok.
              U KIE se s hybridem chodím na servis po 15 tis. Km nebo rok. Myslím že Váš ceed má 20 tis. (co máte za motor). A neřeší se využití benzín elektřina. Naopak tím že se hybrid jezdí věčně se studeným motorem, tak dochází k ředění oleje benzínem a tím pádem by se měl měnit olej častěji.

              Můžete počkat na ceed phev , třeba se Vám bude líbit když ho už máte. Jinak si myslím že PHEV Vám elektromobil nenahradí ,ani to auto není vhodné pro někoho kdo s ním chce jezdit jen na elekřinu, jde zde o souhru obou typů pohonů. Ani není až tak podstatné jesli ujede 40,45 nebo 50 Km a jestli topí pomocí spalováku.

              Jde o celkovou efektivitu a také za kolik to jede s prázdnou batrkou. Co je platné že to ujede 70 Km jako Opel Ampera, když potom jezdí za 7 litrů

        1. Ta nová pěkná v 4×4 ma i slušnou tažnou kapacitu. Ale
          Ta nová pěkná v 4×4 ma i slušnou tažnou kapacitu. Ale jestli jezdi v realu za 4.5 litru jak píšou tak něco sežeru . PHEV je zábavné kolem komína super. Muzete otestovat outlander ale myslim ze ta toyta bude brat v prumeru stejně jako outlader s nabijenim a pojede lépe.

                1. Mám starší verzi Rav4 hybrid (01/2018) a spotřeba – město
                  Mám starší verzi Rav4 hybrid (01/2018) a spotřeba – město 4,5L, okrasky 6,5L a dálníce 9L (tam je to letící cihla na benzín). S lehkou nohou se dostanu na průměr 6,5 (manželka spíš 7,5). Nicméně v Toyotě mi tvrdili, že ta nová RAVka je komplet předělaná a že i na dálnici má o 1l nižší spotřebu než ta moje (navzdory tomu, že je to ještě větší cihla). Každopádně osobně koukám právě po Outlander PHEV, protože na denní nájezdy kolem 50km bude mít spotřebu třetinovou (i když samozřejmě s každodenním nabíjením). Možná to tedy nebude více ekonomické, ale snad více ekologické. Jakékoli praktické zkušenosti s Outlander PHEV uvítám.

                2. Ohledně Outlanderů mrkněte na youtube, jsou tam zajímavá
                  Ohledně Outlanderů mrkněte na youtube, jsou tam zajímavá videa ohledně degradace baterek, ale i uživatelských zkušeností. Na outlanderu mi vadí, že interiér vypadá jak Toyota z devadesátek…

                3. Jen tak pro info – největší „tahoun“ z PHEV je Q7 E-tron.
                  Jen tak pro info – největší „tahoun“ z PHEV je Q7 E-tron. Váha a šestiválec v naftě dělá hodně. Bržděnej příves má max. 3.500kg (starší) nebo 2.800kg (novější).

                4. Já nutně nepotřebuju tank 😀 Mě stačí těch 1500 kg. Ale
                  Já nutně nepotřebuju tank 😀 Mě stačí těch 1500 kg. Ale díky za info. Navíc nemám BE, takže se potřebuju se soupravou vejít do 3,5 tuny.

                5. BE je správná poznámka….nejdřív jsem si myslel, že mi
                  BE je správná poznámka….nejdřív jsem si myslel, že mi bude stačit B96, ale nakonec jsem musel do autoškoly 🙂

                6. Právě 🙂 I když já přemýšlím, že si udělám C+E,
                  Právě 🙂 I když já přemýšlím, že si udělám C+E, jen tak pro jistotu. Člověk nikdy neví 🙂

                7. C vodicak znamena pravidelne lekarske prehliadky aj pre
                  C vodicak znamena pravidelne lekarske prehliadky aj pre mladych vodicov:
                  tu su podmienky na SK, no v CZ budu asi rovnake:

                  Pravidelným lekárskym prehliadkam každých päť rokov a po dosiahnutí veku 65 rokov každé dva roky sú povinní podrobiť sa

                  vodiči, ktorí sú držiteľmi vodičského preukazu Slovenskej republiky a ktorí vedú motorové vozidlo skupiny C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D a DE,
                  vodiči, ktorí sú držiteľmi vodičského preukazu a ktorí vedú vozidlo s právom prednostnej jazdy, motorové vozidlo využívané na zasielateľstvo a taxislužbu a na poskytovanie poštových služieb.

                  Ostatní vodiči, ktorí sú držiteľmi vodičského preukazu Slovenskej republiky a ktorí dovŕšili vek 65 rokov, sú povinní podrobiť sa pravidelným lekárskym prehliadkam každých päť rokov.

                8. Mam Cecko a na prohlidky jsme nechodil, ani kdyz jsem
                  Mam Cecko a na prohlidky jsme nechodil, ani kdyz jsem profesionalne jezdil (to uz je 20 let zpet). Pokud jsou potreba, pak jedine pokud clovek vykonava profesi ridice. Kamarad je zednik a obcas jezdi s Avii a rozhodne na ne nechodi. Vlastne C maji vsichni okolo a nechodi nikdo.

        2. Kamarad si ji ted prevzal na operak a spotreba je opravdu
          Kamarad si ji ted prevzal na operak a spotreba je opravdu 5-5,5L , predtim jezdil se starsim modelem a tam to bylo 7,5-8l
          Me se faktvtaky libi vzhledove atd ale kdyz s tim prijel a ppreplo to na spalovak tak januz mam asi syndrom EV a proste to rve.

  2. https://www.youtube.com/watch?v=XkUtEv6VkSA
    – dynamický

    https://www.youtube.com/watch?v=XkUtEv6VkSA

    – dynamický blinkry je taková volovina kerou mohli vymyslet fakt jen „inženýři“ z konzervágnu 😉 A chcípání denního svícení při blinkru jak by smet
    – mrtě trapnýho chromu
    – maska chladiče hmmm zbytečný humbuk, zajímali by mě její parametry při srážce chodce 😉
    – zajímavé servisní náklady na převodovku Škoda DSG 7 (Včetně mechatroniky. Doporučeno po 30tis km) 5.330 Kč jinak ji zkulvíte ;)))

    https://www.automatickeprevodovkypraha.cz/skoda.html

    1. No ja Škodovku chválim. Pre tých, čo ešte nechcú z
      No ja Škodovku chválim. Pre tých, čo ešte nechcú z nejakého dôvodu ísť do BEV je to dobrá volba, hlavne v našich končinách. A baterka 13kWh je medzi PHEV jedna z najväčších. Ak je využiteľných aspoň 10kWh, tak v meste si trúfnem s tým dať aj 70km.

          1. Presne tak. Taky si nemuzu CVT vynachvalit. Je sice pravda jak
            Presne tak. Taky si nemuzu CVT vynachvalit. Je sice pravda jak se rika ze se obcas vytaci ale je to vetsinou jen nekdy v kopcich nebo pro prudke akceleraci. Ja s tim rallye nejezdil a jezdit nebudu, pro me je dulezita hlavne ekonomika provozu. Proste je to pohonna jednotka. To ze to nema nejakej feel jako manualni spalovak je jen proto ze jsme si na to za ta leta zvykli. Radici paka je (byla) jen z nouze ctnost. Nic vic. Vzdycky jako priklad uvadim. Predstavte si ze bysme tu meli od zacatku automaticke prevodovky. A po treba 50-ti letech by nejaka automobilka prisla s „vylepsenim“ jako ze odted si budete radit sami. Teda jako ze podle zvuku motoru se budete rozhodovat kdy zmacknete tenhle novy pedal a mezitim budete kvedlat touhle tyci. Kdyz se to nepovede ozve se priserny zvuk jak zpocitate ozubeny kola, zarve motor a nebo vam rovnou chcipne. No vetsina lidi by si pomyslela ze se docista zblaznili. Jenze tu s nami byla nejdriv prave ta manualni prevodovka a tak to k autum tak nejak patri(lo). A to pisu jako nekdo koho razeni celkem bavi. Ale uz bych ho zpatky nechtel.

            1. Pokud máte Prius, tak tam máte „převodovku“ eCVT. Sice to
              Pokud máte Prius, tak tam máte „převodovku“ eCVT. Sice to Toyota označuje tak, že to názvem připomíná klasickou CVT, ale je to jiný systém. Ano, chování toho ústrojí je velmi podobné (stejné) jako u CVT převodovky, to znamená při potřebě výkonu to zařve, nic moc se neděje, otáčky vyskočí a auto zrychluje a zároveň s tím postupně otáčky klesají. Toto chování je stejné jako klasická CVT, ale konstrukčně je to úplně jiná převodovka, podstatně jednodušší.

              PS:
              Mám doma obojí, jednak klasickou CVT v Mercedesu A a pak i eCVT v Lexusu 🙂

              1. Aha. Ja vim jak ta eCVT funguje (platenarni ozubeny kolecka)
                Aha. Ja vim jak ta eCVT funguje (platenarni ozubeny kolecka) ale nevedel jsem ze se to nazvoslovi takhle lisi. Lexus ted dokonce udelal „multistage hybrid“ (to asi vite kdyz mate Lexusa v garazi) kterej ma prevodovky dve a simuluje to klasickej feel „obycejny“ prevodovky. Studoval jsem to ale podrobnosti jsem uz zapomnel. Je to zajimavej system.

                1. Ano, četl jsem o tom kdysi, je to vlastně 4-st. převodovka
                  Ano, četl jsem o tom kdysi, je to vlastně 4-st. převodovka navíc k tomu planetárnímu ústrojí.

                1. Toyota pokud vim nedava turba, umi se vejit do emisi bez nich.
                  Toyota pokud vim nedava turba, umi se vejit do emisi bez nich. „Dani“ za to je vetsi motor.

                2. A absence problémů s teplotou a následně spolehlivostí.
                  A absence problémů s teplotou a následně spolehlivostí.

                3. Pro většinu motorů s turbem. Problémy s mazáním
                  Pro většinu motorů s turbem. Problémy s mazáním studeného, uchlazením a karbonizací po vypnutí.

    2. Uvedomte si ze je to reseni stavene na to aby melo pod 50g/CO2
      Uvedomte si ze je to reseni stavene na to aby melo pod 50g/CO2 tudiz to bude na ekoznackach a je to dostatecne reseni na to aby celkove flotilove emise padly o trochu nize. Oni nechteji a nemusi delat nic co ujede o 10km na elektrinu vic – ma to proste pod 50g/co2 a to staci.

      Verim ze efektivitu jizdy ciste na elektrinu oproti puvodnimu GTE vylepsili, ale porad to je kostrbate reseni slozene z toho co maji – DGS, klasicky spalovak s turbem atd…
      Nasledovat bude elektricka Octavia a tam to bude zajimavejsi jak se s tim poperou.

      1. Oni nechteji a nemusi delat nic co ujede o 10km na elektrinu
        Oni nechteji a nemusi delat nic co ujede o 10km na elektrinu vic???? no tak to at dou dohajzlu když si dělají jen co chtějí a ne to co chce zákazník a veřejný zájem. Nebudou si dělat autopopelnice na úkor veřejnýho zdravotního pojištění 😉

        1. Kazda firma predevsim dela to co nejvic pomuze
          Kazda firma predevsim dela to co nejvic pomuze majitelum,akcionarum vydelat a samozrejme v ramci regulaci/zakonu. Takze Superb je vysledkem pouziti existujicich koncernovych technologii (neobjevuji znovu kolo,setri) a pritom to ma dostatecne male emise.

          Ve verejnem zajmu by mohlo byt (krome typu pohonu) i zdaneni vozidel podle jejich hmotnosti, proc byste do prace mel jezdit napr. Outlanderem PHEV, RAV4 nebo Teslou kdyz cloveka dopravi stejne rychle i Citigo/Aygo/Fabie ? Mensi hmotnost vozu – setri se energie.

          Je to velmi osemetna vec ten ‚verejny zajem‘ 😉

          1. Tady ty naivní představy jak jdou firmy racionálně po
            Tady ty naivní představy jak jdou firmy racionálně po zisku miluju. :)))

            Tak se třeba podívejme na VW. :)))

            Analysts Say Bugatti Loses $6.24 Million For Every Veyron Supercar It Sells
            https://www.businessinsider.com/bugatti-may-lose-6-million-per-veyron-2013-10?IR=T

            Celkem na tom prošustrovali 3 milijardy $!!! :)))

            Anebo – VW prodělává na každým Bentleym $19,715

            ACCORDING TO A NEW STUDY BENTLEY LOSES MONEY WITH EVERY CAR THEY SELL
            https://drivetribe.com/p/according-to-a-new-study-bentley-OnMgqw3JSqGNDGZbW_M_5Q?iid=BbQeAX05SiyC701fiUXMTw

            Nebo doplácení na notoricky nevýdělecnej Seat není taky moc povzbuzujíci :)))
            https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/seat-se-po-sesti-letech-ztrat-vratil-loni-do-zisku-chysta-dv/r~4188c570eb9611e59e52002590604f2e/

            Z čeho myslíte, že to platěj? No samozřejmě že z peněz co vydělaj ve Škodovce. To je jejich dojná kráva :)))

                1. Vymysliet sa dá hocičo (a aj sa vymyslí), ale zatiaľ sú
                  Vymysliet sa dá hocičo (a aj sa vymyslí), ale zatiaľ sú to len domnienky.

                2. Radši se nevsázejte. Prohrajete. Jen naivní lidé si
                  Radši se nevsázejte. Prohrajete. Jen naivní lidé si myslí, že se stát zcela v klidu vzdá 100mld korun ročně ze spotřební daně z paliva v rámci domnělého zlepšení ekologie.

                3. Tvrdím snáď niekde, že to štát nezdaní?
                  Tvrdím snáď niekde, že to štát nezdaní?

                4. Za predpokladu, ze se penize neuspori nebo nevyvezou, tak si
                  Za predpokladu, ze se penize neuspori nebo nevyvezou, tak si na vsechny stat sahne (protoze se zdani (teorii prip. vysvetlim, tak slusne vykompenzuje ubytek na spotrebni dani i to, ze se tech 100 mld nevveze do zemi, ktere nam ropu prodavaji. Navic elektrina je zdanena dani z elektriny (a samozrejme DPH), takze tam uz si stat sve ukusuje.
                  Az bude 100 % BEV, bude i obrovske procento OZE (klidne nad 100 % nebo se bude 100 % blizit), pak zlepseni ekologie nebude domnele, ale jasne pozorovatelne. Zalezi vsak, zda se treba penize z balicku pece o nemocne (i) kvuli emisim z dopravy nepresunou do baliku penez na lecbu vyrazne starych liudi a dalsich civilizacnich chorob (zpusobene treba spatnou stravou, malo pohybu, apod).
                  Kazdopadne jsem si jist, ze pokud bude u moci nekdo jako Babis, pak zdani, co zdanit pujde, aby si uplatil sve volice, kteri prave nevidi, ze jim bere vic, nez jim dava. Ja doufam, ze za tech 30 – 50 let bude nase hospodarstvi uplne nekde jinde (dost mozna budou daneni roboti a ne lide, apod), ze nebude treba nahrazovat spotrebni dan na paliva, ktera mela primarne za ucel omezit jejich spotrebu, ne zlevnovat jizdne a dotovat biopaliva 1. generace.

        2. Dělají přesně to, co dělat musí a to, co se bude
          Dělají přesně to, co dělat musí a to, co se bude prodávat. Zákazník to přesně takto chce.

          To, že ty bys chtěl, aby vyráběli Superb jako čistý BEV ještě neznamená, že to tak jejich zákazník chce a hlavně je ochoten zaplatit, že jo? 🙂

          Takto mají pořešené emise a moc je to ani nestálo, ideální situace. A i zákazník bude spokojený, může s tím parkovat po Praze zdarma a když bude nabíjet, pojede to za málo. Jako v pohodě, ideál 🙂

Napsat komentář