Automobilka Bolloré už nějaký čas dodává elektromobily Bluecar do veřejné půjčovny aut Autolib v Paříži. Nově bude firma elektrické auto nabízet i koncovým spotřebitelům za velmi zajímavou cenu 12 000 euro + 80 euro/měsíčně za pronájem baterie.
foto: Bolloré
Elektromobil Bolloré Bluecar se tak stane přímou konkurencí pro novinku v podobě Renault Zoe. Ten se začne prodávat za 13 650 euro (asi 340 000 Kč), počítaje v to dotaci 7000 euro od francouzské vlády. Pronájem Zoe stojí od 79 euro/měsíc.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Pininfarina vyrobí 4000 elektromobilů pro Paříž
Bolloré Bluecar stojí už zmíněných 12 000 euro + 80 euro/měsíčně za pronájem baterie. Navíc je v ceně výměna baterie zdarma po 400 000 km. Dojezd elektromobilu ve městě je na jedno nabití až 250 km.
Naopak v ceně není dobíjecí kabel pro domácí zásuvku (+ 700 euro), Bluebox (spec. dobíjecí stanice na 16 A, +995 euro) ani přístup k dobíjecím stanicím Autolib (+15 euro/měsíc).
V ceně pronájmu baterie je podpora 24/7 v případě problémů a v ceně samotného auta je GPS navigace. Auta jsou dnes dostupná v prodejnách prakticky po celé Francii.
Stačí na to prvostupňová
Stačí na to prvostupňová matematika:
Jazdím ako 90 percent vodičov 15000 km ročne. Ako sme sa dočítali batériu nám bezplatne vymenia po 400 000km. Pri tomto jazdení to je po cca 26 a pol roku. Za túto dobu zaplatím za prenájom 25 600EUR! To je 960EUR ročne, teda si môžem kúpiť 640L paliva(nafta) po 1,5eura,čo mi vystačí na 14 222km(4,5L/100km). Pre zaujímavosť LPG po 0,80eur 1200L pri spotrebe 8L/100km-v meste nepretržite-15000km. V zime v teple v lete s klímou. S dojazdom medzi 600 až 1000km na „nabitie“-dotankovanie.
A v tom je dnes problém,
A v tom je dnes problém, totiž v nenažranosti automobilek. Za tuhle cenu se to dnes moc nerozšíří.
Důležité je, že se
Důležité je, že se jedná o baterii typu ZEBRA, NaCl-, toto vozidlo musí být v klidu co nejdříve píchlé do zástrčky, jinak se baterie samovybije na udržování provozní teploty >250°C. Ale v Paříži jsem v Autolibu jezdil a jede to slušně 😉
Akýkoľvek prenájom
Akýkoľvek prenájom robený za účelom ďaľšieho zisku. V prípade batérie je to nezmysel, pretože to navyšuje prevádzkové náklady a teda znevýhodňuje elektromobil voči spaľovaciemu motoru.
Podľa mňa je férovejšie pre zákazníka zaplatiť batériu pri kúpe vozidla a platiť servis, ktorý nevyhnutne potrebujem.
co to meleš ty vořechu?!
co to meleš ty vořechu?!
Další firma, která ničí
Další firma, která ničí elektromobily.
Dokud budou firmy pronajímat baterie a budou za to chtít více než 1,5kč/km, tak to bude pořád pro nadšence, ale nikdy se to masově nerozšíří.
Ale asi Francie neni ČR a
Ale asi Francie neni ČR a francouzi nejsou češi.Souhlasim s Vami,že by měly existovat obě varianty jak pronajem tak prodej.Ale to by nakonec mohlo byt dalšim krokem pro podnikatele,jež by měli povoleni prodavat baterie přimo zakaznikum za koncovou cenu.Bylo by zajimave o kolik by se prodej zvyšil.Rozhodně si ale nemyslim,že toto je pro socky jež kupuji ojetiny.
Jsem socka, takže mám už
Jsem socka, takže mám už třetí ojetinu.
A nestydím se za to. Tím se vyhnu poruchám nových vozů.
Ale podstatná je ekonomika provozu – jestliže si koupím auto se spotřebou 4l/100, tak mě to u při současných cenách vyjde na 1.6kč na km. Při jízdě na LPG mě km vyjde na 1.3kč.
Sám si kupuji jen nová
Sám si kupuji jen nová auta, ale nemyslím si, že každý, kdo kupuje ojetá je socka (naopak znám pár poměrně movitých lidí, kteří preferují ojetá auta).
Nicméně co mne naprosto rozsekalo byla věta „Tím se vyhnu poruchám nových vozů.“ To jsem fakt nemohl nechat neokomentované. Nekupujete si také krabicového Sklepmistra, abyste se vyhnul bídné chutí francouzského Bordeaux?