Štítek: E-CELL
Mercedes-Benz třídy B jako elektromobil už se testuje
Jedna ze závěrečných zkoušek, kterým jsou obvykle elektromobily vystavovány je ta zimní. Švédsko je pro takové testy ideální, a tak není divu, že tamní pozorní nadšenci často zachytí auta, která se na trh teprve chystají. Aktuálně si všimli vozu Mercedes-benz třídy B Electric Drive.
Elektrický Mercedes-Benz E-Cell využije pohon od Tesla Motors
Německý web Automobilwoche spekuluje, že Mercedes-Benz se rozhodl odložit plánovaný sériový hybrid třídy B E-Cell Plus a půjde pouze cestou čistého elektromobilu. Pohon pro elektrické Béčko údajně dodá Tesla Motors. Půjde o mnohem větší zakázku než v případě elektropohonů pro Smart ED.
Hybrid Mercedes-Benz E-Cell Plus na trhu příští rok
V dubnu značka Mercedes-Benz na autosalonu v New Yorku odhalí výrobní verzi třídy B E-Cell+ vybavenou rozšiřovačem dojezdu neboli range-extenderem. Nepůjde ale o sériový hybrid, jak bývá u REV zvykem, nýbrž o klasický paralelní.
Brno součástí projektu elektromobility
Brněnský zástupce značky Mercedes-Benz, společnost Hošek Motor uvádí v těchto dnech do provozu sériově vyráběný elektromobil smart ed (electric drive), který bude zkušebně nasazen právě v Brně. Jihomoravská metropole se tak zapojí do projektu společností Mercedes-Benz ČR a E.ON, v rámci kterého bude v různých místech České republiky nasazeno do reálného provozu celkem 25 elektromobilů smart ed.
Mercedes nabídne elektrické dodávky i auta do města
Lokálně bezemisní elektromobily jsou podstatnou součástí strategie značky Mercedes-Benz. Stuttgartská automobilka to dokazuje třemi osobními elektrickými auty, která jsou již v současné době vyráběna v sériových podmínkách a jezdí už i v běžném provozu: nová třída A E-CELL, třída B F-CELL a dodávka Vito E-Cell.
Fuso Canter E-Cell – elektrický náklaďák od Daimleru
Hannover se letos stal překvapivě místem, kde se dějí zajímavé elektrické věci! Tamní veletrh užitkových automobilů totiž přilákal automobilky z celého světa aby předvedly co mají za lubem. Opel ukázal Vivaro e-Concept, Renault zase Kangoo Express Z.E. a domácí/japonský Daimler Trucks předvedl koncept Fuso Canter E-Cell. Pořádný elektrický náklaďák s dojezdem přes 100 km.
Mercedes-Benz predstavuje triedu A E-Cell
Trojcípu hviezdu na kapote ponesie ďalší elektromobil. Po elektrifikovanej dodávke Vito E-Cell prichádza päťmiestne kompaktné vozidlo – trieda A E-Cell. Zaujme ekologickým pohonom aj komfortom, ktorý je pre automobilku Mercedes typický. Tento rok sa má v továrni v Rastate vyrobiť 500 takýchto áut.
Daimler a Tesla – Mercedes-Benz E-Cell třídy A
Už letos v září se na pařížském autosalonu ve stánku Mercedes-Benz předvede nový model malého auta třídy A s elektrickým pohonem. Bude výsledkem spolupráce Daimleru a Tesla Motors. Německý koncern nedávno v americké automobilce koupil 10% podíl.
Elektrická dodávka Mercedes-Benz Vito E-Cell
Aj Mercedes-Benz sa na udomácnil na poli alternatívnych pohonov. V ponuke bude mať čoraz viac hybridov, no plánuje i čisté elektromobily. Jedným z nich má byť aj dodávka Vito s označením E-Cell.
Mercedes Benz SLS AMG E-Cell – fotografie a video
Fotografie elektrického Mercedesu Gullwing unikli ešte pred ich oficiálnym odhalením. Ukazujú elektrické kupé vo fosforeskujúcom žltom laku zvanom „AMG lumilectric magno“ a komponenty jeho elektrického pohonu.
Mercedes-Benz Concept BlueZERO – info a galerie
Na Detroitském autosalonu letos v lednu odhalil Daimler svůj Mercedes-Benz Concept BlueZERO. Jde o koncept auta budoucnosti. Elektromobil, jemuž dodává energii 35kWh lithium-iontová baterie, má předpokládaný dojezd 195 km. Takový model nese označení E-Cell. Ve variantě F-Cell, tedy s palivovými články, je vůz vybaven 90kW palivovým článkem, který mu dává dojezd až kolem 390 km. Třetí varianta E-Cell Plus přidává navíc k li-ion baterii malý zážehový motor ze Smart ForTwo, čímž vytváří hybridní pohon s dojezdem až 580 s oběma „nádržemi“ plnými. Konkurence pro Chevy Volt? O podrobnostech jsme už informovali, v galerii teď máme k dispozici záplavu nových obrázků.
Mercedes-Benz představil elektromobil BlueZero
Německá automobilka Mercedes-Benz představí na autosalonu v Detroitu kromě mnoha dalších novinek trojici velmi zajímavých konceptů označených jako BlueZero.
Pětimístný automobil o rozměrech 4,22 m na délku, 1,89 m na šířku a 1,59 na výšku bude k dispozici ve třech konfiguracích. BlueZero E-CELL je čistý elektromobil s dojezdem 192 km až 400 km a lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 35 kWh, které jsou chlazené kapalinou. Dobití prázdné baterie by mělo zabrat tři až čtyři hodiny, zrychlení automobilu z 0 na 100 km/h je méně než 11 sekund a max. rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h. Další variantou je BlueZero F-CELL, automobil na vodíkové palivové články. Vodík nedávno magazín Top Gear při srovnání elektromobilu Tesla Roadster a vodíkového vozu Honda FCX Clarity pojmenoval jako „palivo budoucnosti„. A Mercedes nechce ponechat nic náhodě. Model F-CELL obsahuje pokročilé palivové články s výkonem až 90kW, které je možné velmi rychle znovu „nabít“ (nabrat vodík). Na jednu nádrž vodíku ujede F-CELL až 400 km. V provozu pak automobil používá vždy nejvýhodnější kombinaci energií – při pomalé jízdě pouze tu z li-ion baterií, při zrychlení využívá jak palivové články, tak baterie. Palivové články jsou pro Mercedes-Benz údajně jednou z klíčových technologií pro automobily určené na cesty na dlouhé vzdálenosti s nulovými emisemi. Poslední variantou vozu BlueZERO je BlueZERO E-CELL PLUS, kdy je elektrický pohon skombinován s doplňkovým spalovacím motorem. Jde o přeplňovaný benzinový tříválec s výkonem 50kW, stejný, který najdeme u vozů Smart ForTwo. Motor slouží jako „range extender“, tedy generátor pro dobíjení baterií, vůz má pak dojezd 600 km (z toho 150 km čistě na baterie) a emise pouze 32 g oxidu uhličitého na kilometr. Mercedes se navíc chlubí, že velmi modulární stavba nového konceptu umožňuje snadno přidávat další individuální konfigurace vozu.