Koncem minulého roku jsme psali, že prodej elektromobilů v Evropě stoupl o 50 %. Nakonec je ale výsledek ještě o mnoho lepší a meziroční nárůst se blíží 100 %. Prodalo se tu téměř 200 000 aut.
foto: Mitsubishi
V Evropě se za rok 2015 prodalo přibližně 194 000 elektromobilů a plug-in hybridů. Proti roku 2014 jde o nárůst o 94 %. Minulý rok to bylo přibližně 100 000 elektroaut.
Níže tabulka nejprodávanějších elektromobilů a plug-in hybridů v Evropě dle webu EV-Sales, pro úplnost doplněná i o další modely u kterých však nejsou známy přesné celkové prodeje:
Model | Celkem 2015 |
---|---|
Mitsubishi Outlander PHEV | 31 340 |
Renault Zoe | 18 670 |
Volkswagen Golf GTE | 17 282 |
Tesla Model S | 16 455 |
Nissan Leaf | 15 515 |
BMW i3 | 11 820 |
Audi A3 e-Tron | 11 711 |
Volkswagen e-Golf | 11 132 |
Volvo V60 Plug-In | 6952 |
Kia Soul EV | 5800 |
Mercedes C350e | 5069 |
Volkswagen Passat GTE | 4686 |
Renault Kangoo ZE | 4328 |
Porsche Cayenne plug-in hybrid | 3350 |
Nissan e-NV200 | 3049 |
Volkswagen e-up! | 2769 |
Mercedes-Benz B ED | 2760 |
Volvo XC90 T8 PHEV | 2653 |
Renault Twizy | 1917 |
BMW i8 | 2027 |
Smart Fortwo ED | 2013 |
BMW X5 40e Plug-in | 1649 |
Peugeot iOn | 1566 |
Ford C-Max Energi | 1230 |
Bolloré Blue Car | 1166 |
Citröen C-Zero | 1118 |
Mercedes S 500e | 807 |
Mitsubishi I-Miev | 708 |
Toyota Prius Plug-In Hybrid | 704 |
Porsche Panamera Plug-In | 606 |
Peugeot Partner Electric | ? |
Ford Focus Electric | ? |
Porsche 918 Spyder | ? |
Ty kdo podrobněji sledují dění asi nepřekvapí, že jednoznačným vítězem se minulý rok stalo plug-in hybridní SUV Mitsubishi Outlander PHEV. Neprodávanějším elektromobilem v Evropě je pak Renault Zoe.
A právě Renault-Nissan Alliance se může pochlubit dohromady nejvyššími prodeji v Evropě. Po sečtení modelů Renault Zoe, Nissan Leaf, Renault Kangoo Z.E., Renault Twizy a Nissan e-NV200 to dává dohromady 40 430 aut, tedy podíl asi 21 % na celkovém trhu.
Pokud by se ale Nissan a Renault počítali zvlášť, překvapivě by v Evropě zvítězil podílově Volkswagen s 18 % následovaný Mitsubishi (16 %) a Renaultem.
Největšími evropskými trhy pro elektroauta jsou dle očekávání Nizozemsko (43 282), Norsko (34 336), Velká Británie (28 188), Francie (27 081) a Německo (24 171). Dohromady tvoří 81 % trhu. Zbytek připadá na Švédsko (9039), Švýcarsko (6421), Dánsko (4762), Belgii (3899), Španělsko (3015), Itálii (2462), Rakousko (2116), Portugalsko (1305).
Konstatování, že
Konstatování, že „Renault-Nissan Alliance se může pochlubit dohromady nejvyššími prodeji v Evropě. Po sečtení modelů Renault Zoe, Nissan Leaf, Renault Kangoo Z.E., Renault Twizy a Nissan e-NV200 to dává dohromady 40 430 aut, tedy podíl asi 21 % na celkovém trhu.“ je nesmyslné. Když sčítáte různé značky u aliance tak musíte sčítat různé značky i u koncernu VW a součtem VW, Audi a Porsche vám vyjde číslo 51 536.
Přesně tak. Navíc Renault
Přesně tak. Navíc Renault – Nissan je pouze aliance. Zatímco VW vlastní Audi i Porsche ze 100 %. Neboli sčítání koncernových značek VW dává mnohem větší logiku, než sčítání Renaultu a Nissanu.
zaujimave EV video zo
zaujimave EV video zo Slovenska,
youtu.be/YieO692C1VA
vidal sa s priatelkou v Ione z BA do BB
Nevíte prosím někdo, zda
Nevíte prosím někdo, zda aktuálně funguje CHAdeMO v Mladé Boleslavi?
Největší legrace / pláč
Největší legrace / pláč je, že to neví ani majitel ČEZ. Tomu to vždy nabonzuje až postižený řidič elektromobilu, který si nenabije.
Spíše k tomu pláči.
Spíše k tomu pláči. Člověk by čekal od „nejkomplexnější síťe“ v republice malinko víc. Používají totožné stanice od stejného dodavatele, které mají i na Slovensku, přitom tam není problém v momentě, kdy nastane problém rozeslat informaci všem uživatelům. Navíc na Slovensku se problémy řeší v řádu hodin až dnů, u čezu v řádu týdnů až měsíců. Inu, když dva dělají totéž, není to totéž.
Paráda jak se Mitshubishi
Paráda jak se Mitshubishi rozjel a s jakým náskokem vede, stejně tak Renault – Hezké vidět, že se takhle rozjíždí. Ono existuje i srovnání většiny těchto elektromobilů, pak to dává trošku větší smysl (ať už podle ceny nebo jiných parametrů).
http://oenergetice.cz/elektrina/elektromobilita/srovnani-8-nejprodavanejsich-elektromobilu-a-plug-in-hybridu-v-evrope/
Každopádně já si na svůj musím ještě pár let počkat, doufám, že ceny baterií a konkurence rychle sníží ceny a čekání se zkrátí… 🙂
Doufám, že s prodeji hne Tesla Model 3 nahoru…
Ještě bude zajímavé
Ještě bude zajímavé sledovat, jak v příapdě schválení změn v Německu se 5000 EUR dotace na prodejích podepíše, jestli vůbec… zatím jim to v Německu trošku „skřípe“… Viz dotace pro nové nákupy elektromobilu
Dotace na velkem trhu jako
Dotace na velkem trhu jako je Nemecko spis zabetonuje stavajici ceny pro celou Evropu.