Volkswagen sice do světa elektromobility vstoupil mezi posledními, ale s o to větší vervou do toho teď dupe. V Amsterdamu jsme se projeli novým plug-in hybridem Volkswagen Passat GTE.
Amsterdam je skvělé město. Všude jsou elektromobily, hybridy a cyklisté. Jen v letištní garáži kde jsme přebírali vozy jsme napočítali celkem čtyři elektromobily Tesla Model S čekající na své majitele.
Než jsme usedli do flotily připravených plug-in hybridů Volkswagen Passat GTE, inženýři z koncernu VW se nám ještě stihli pochlubit dvěma horkými novinkami o kterých nedávno informovali skrze tiskové zprávy.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Test: Volkswagen e-up! – lidový elektromobil
Německo: Volkswagen postaví nabíječky na 12 000 parkovištích
Šlo o robotické parkování a robotické dobíjení elektromobilů. Speciálně upravený elektromobil Volkswagen e-Golf tak v nadzemní garáži sám zaparkoval na vybrané místo s bezdrátovou nabíječkou.
Robotický elektromobil a nabíjecí robot
Zástupci Volkswagenu potvrdili, že auto bude muset být vybaveno podrobnou mapou takové garáže, na čemž dnes Volkswagen intenzivně pracuje. Pak už se ale pohybuje zcela nezávisle a samo.
Nevíme, zda to bylo nahrané, nebo spontánní, ale když před parkujícím robotickým e-Golfem prošel telefonující člověk, který si vůbec nevšiml že za volantem nikdo nesedí, auto naprosto bez problémů zastavilo a počkalo až přejde.
Druhá ukázka se týkala robotického nabíjení neboli nabíjení robotickou rukou. Maý robot Kuka je naprogramován tak, aby dokázal uchopit nabíjecí konektor a zasunout jej do konektoru na autě.
Inženýři z Volkswagenu argumentovali na otázku „proč vlastně?“ tím, že roboti šetří uživatelům čas a navíc s tím jak roste nabíjecí výkon, nabývají tloušťky i kabely a manipulace je obtížná.
Což je fakt a jsme zvědaví kam se koncept robotických nabíjecích stanic vyvine dál. Celkově v nás ale obě ukázky zanechaly velmi pozitivní dojem.
Volkswagen Passat GTE jezdí jako drak
Nedávno jsme měli možnost vyzkoušet dva plug-in hybridy koncernu Volkswagen. Prvním bylo experimentální „vesmírné“ auto Volkswagen XL1, které nás příliš nenadchlo. Druhým pak Audi A3 Sportback e-tron, vynikající, i když drahý, plug-in hybrid.
Podobný pohonný systém jako je v Audi (nebo Volkswagenu Golf GTE) používá i nový Passat GTE. Hlavní pohonnou jednotkou je 1,4l benzinové turbo o 115 kW doplněné o 85kW elektromotor. Celkový výkon hybridního pohonného systému tak činí 160 kW/400 Nm.
Volkswagen si se vstupem na trh elektrických aut do zásuvky dal na čas. Ale čekání se vyplatilo. Jeho elektromobily i plug-in hybridy totiž ukazují německou preciznost a inženýrský um v tom nejlepším světle.
Tiché svezení
Jízda v plug-in hybridním Passatu je extrémně příjemná a tichá. Z letištní garáže jsme vyjeli směrem ven z Amsterdamu a vyzkoušeli jsme, že auto nemá problém ujet 45 km až 50 km pouze na elektřinu.
K dispozici je několik jízdních módů: GTE mód, ve kterém auto využívá svého plného potenciálu a vy si můžete příjemně sportovní jízdu se zrychlením z 0 na 100 km/h během během 7,4 sekundy. Síla 400 Nm je znát.
O přenos síly motoru na kola se stará šestistupňová dvouspojková převodovka DSG. Narozdíl od ostatních hybridů nevyužívá Passat do zásuvky dva elektromotory, ale pouze jeden umístěný přímo ve speciálně upravené převodovce DQ400E.
Přehnaně nízká spotřeba
Pak je tu samozřejmě čistě elektrický mód. V okolí Amsterdamu jsme klidnou jízdou max. do 100 km/h zjistili, že až 50 km zvládne ujet skutečně vcelku bez problémů. Maximální rychlost je v tomto případě omezena na 130 km/h, jinak je maximálka 225 km/h.
Dalším módem je „Battery Charge“, který primárně nabíjí akumulátor. Standardním módem je mód „Hybrid“. Li-ion baterie má kapacitu 9,9 kWh a z běžné 230V zásuvky ji dodaným kabelem výkonem 2,3 kW nabijete během asi čtyř hodin. Z wallboxu o výkonu 3,6 kW pak během necelých tří hodin.
ZAJÍMAVOST: Nový Passat GTE klade důraz na nízkou hmotnost. TSI motor váží 102,8 kg, synchronní elektromotor 34 kg, DSG převodovka 98,5 kg a výkonová elektronika 10,2 kg.
Už když se v krátkém brífinku zástupci Volkswagenu chlubili dojezdem až 1100 km, objevily se na tvářích přítomných novinářů vědoucí úsměvy. Takové číslo je sice pěkné, ale zcela nerealistické. Když jsme usedli do testovacího auta, ukázalo nám dojezd asi 650 km.
Samozřejmě, že s 50l nádrží a plně nabitým autem 1100 km ujedete, ale bude to vyžadovat určitě víc než jedno dobití anebo vynikající trasu, povětrnostní podmínky a skvělého šetrného řidiče. Papírové spořebě 1,6 l/100 km se tak lze jen pousmát.
Velké přísliby
Volkswagen Passat GTE bude u nás k dispozici od jara 2016 ve variantách sedan i kombi za prozatím odhadovanou cenu začínající kolem 1 150 000 Kč. Prozatím veškerou výrobu údajně skoupilo Nizozemsko – a není se co divit. Na některých evropských trzích tak bude vůz k dispozici už od konce letošního roku.
Tamní štědré dotace totiž způsobují, že o plug-in hybridy je obrovský zájem. Ne tak velký jako v Norsku, ale i tak dost velký na to, aby se Nizozemsko stalo pro výrobce plug-in hybridů jedním z primárních trhů.
Volkswagen předpokládá, že prodej plug-in hybridů se do roku 2018 zvýší čtyřikrát na 893 000 osobních vozů globálně. To je střízlivý a příjemný odhad o kterém věříme, že se snadno vyplní. A to právě i díky nabídce takových vozů jako je Volkswagen Passat GTE.
tvl je květen 2019 v nabídce českého VW není žádný
tvl je květen 2019 v nabídce českého VW není žádný tenhle eko-škodič :-)))
Blábolo ekologie v praxi. Nalijme si čistého vína. Kolik
Blábolo ekologie v praxi. Nalijme si čistého vína. Kolik emisí by měl tento eko-šok při jízdě v lokomotivním módu? Chcete mi snad říci, že VW překonal fyzikální zákony a efektivita využití energie je vyšší na spalování do elektřiny a následný pohon el.motoru, něž čístá jízda se stejným motorem, ale bez těch eko-škodících fíčur, jako baterky, ěl. motor apod.?
Novinář, žurnalista, politolog, filozof, ekolog, sociolog,
Novinář, žurnalista, politolog, filozof, ekolog, sociolog, ekonom, rekreolog atd. – takový se nebude zabývat tím, jak funguje stroj. Nezajímají ho ani fyzikální zákony. On bere prachy za to, že sesmolí canc a předhodí veřejnosti. A veřejnost je obyvkle líná si něco ověřovat.
Tak nám tady rostou další generace totálně zmagořených neználků, pro které již zítra budou v ulicích křižovat roboticky řízené vozy s tzv. „nulovými emisemi“ a „téměř nulovou uhlíkovou stopou“.
Je fajn že nový nový
Je fajn že nový nový Passat GTE klade důraz na nízkou hmotnost a proto má synchronní elektromotor 34 kg, DSG převodovka 98,5 kg a výkonová elektronika 10,2 kg. Ale kolik váží akumulátory ??
To nemuzou rict, nahodou by
To nemuzou rict, nahodou by z toho bylo poznat kam uz to dotahli s technologii 🙂
Kde jsou umístěny baterie?
Kde jsou umístěny baterie? Zkoušel jsem hybridní Mondeo a tam zabíraly poměrně velkou část kufru. Není to u tohoto Passatu náhodou také tak? Ukazovali vám vůbec při předvádění kufr? Díky za info.
Auto nám nebylo
Auto nám nebylo předváděno, měli jsme ho plně k dispozici celé odpoledne. Baterie jsou, podobně jako u Audi A3, umístěny pod zadními sedačkami s přesahem do kufru. Rozhodně ale nejde o tak humpolácké řešení jako u Ford Mondeo Hybridu, kde je to vpravdě „americké“. Passat plug-in hybrid tedy i tak nabízí dostatek zavazadlového prostoru.
Díky za informaci, přesně
Díky za informaci, přesně toto jsem potřeboval vědět. Počkáme si ještě na cenu Passata pro český trh a možná by to byla lepší možnost než Mondeo. Navíc je možné i kombi, což u Mondea také nejde, tam je hybridní jen sedan.
Jak se vypořádali s
Jak se vypořádali s klimatizací, je tam naroubován elektrický kompresor? A turbo je chlazené – čím, vodou, poháněnou také elektrickým čerpadlem?
Ale jo, snaha VW se cení..
Ale jo, snaha VW se cení.. Kdyby ale vyhodili spalovák a narvali tam aspoň 50 kWh baterku, to by byl teprve Pašík k pohledání 🙂
Myslím že 50kWh je pro
Myslím že 50kWh je pro hybrid už moc a pro čistý elektromobil zase moc málo. Tady bych řekl že opravdu platí to ono okřídlené „100-150km stačí všem“.
Matony nepsal nic o
Matony nepsal nic o hybridu.
Mno, mně musí stačit 19kWh, a taky to není hybrid.
Také bych řekl, že
Také bych řekl, že vyhodit spalovací motor a dát tam 50kW baterii tak tu máme „Teslu“ made in Volkswagen. Pro průměrného evropana Das auto s velkým kufrem v EU kde máme každých 20km zásuvku nejlepší vůz s nulovýma emisema.
Dojezd vyřešen, emise splňuje. Zákazník spokojen, úřady také, planeta zachráněna. Za příplatek možno dokoupit REXe od BMW i3 a co více si může zákazník přát??
Však oni na to inženýři taky přijdou. 🙂
Mě se to auto líbí.
Mě se to auto líbí. Zajímavé rovněž je, že dát tam rovnou 20kWh baterii by dnes už nebyl v podstatě žádný technický problém. A pak tu rovnou máme ten „ideální“ hybrid, na kterém už není v podstatě co zlepšovat. Jediné omezení pak zůstane cena.
zvýšit baterii z
zvýšit baterii z současných 10kWh na 20kWh by nebyl technicky absolutně žádný problém a cenové navýšení zanedbatelné.
Problém VW má ale s politikou, primární stále nejsou baterky 😉
No a tak ZMĚŘILI
No a tak ZMĚŘILI INŽENÝŘI Z LIDOVÉ AUTOMOBILKY VW
KOLIK 1.4 TSI přidušený benzín BEZ DPF TEDY PRODUKUJE RAKOVINOTVORNÝCH PEVNÝCH ČÁSTIC NA 1 KM ??????????????????????????????????
šestistupňová
šestistupňová dvouspojková převodovka DSG !!
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))
v elektromódu FAKT UŽITEČNÁ – to aby ve Vrchlabí se nekopali do …
to není elektromobil
to není elektromobil
no jiste vsak kazdý ví,
no jiste vsak kazdý ví, ale poslední dobou je to na hybridu jak reklama na konzervu, o cenzuře nemluvě
o jake cenzure? Ja bych s
o jake cenzure? Ja bych s klidem zavedl moderovane diskuze. To byste pak teprve videli cenzuru tech kkc nesmyslu a zapomenutych CapsLocku 🙂
CENZURA na HYBRIDU ?? to
CENZURA na HYBRIDU ?? to jest samovolné mizení diskuzních příspěvků dle libosti admina, cca 0,5 roku už ?? :))
No hele jako tahle diskuze jede zatím tak zhruba sotva 15% auto.cz ajmsoryole :)) MUSÍME TO VÍC ROZJET !!
VÍC KECŮ !! VÍC KLIKŮ !! VÍC REKLAMY !! VÍC PRACHŮ !!
JE TO JASNÝ :)))
Pro dnešek balím lidi,
Pro dnešek balím lidi, jedu na čerpačku, dolejt plzeň !!
jediný správný zásaditý palivo elektromobilisty !!
:)))))))))))))))))
Diskuse se snažíme udržet
Diskuse se snažíme udržet „na uzdě“, tj. vyloženě nesmyslné/urážlivé/off-topic příspěvky mažeme.
Děkuji za delší čas
Děkuji za delší čas očekávaný článek a mám doplňující dotaz: jak brzy čistý EV mód vpouští do hry spalovák, když je zapotřebí plný výkon? Neděje se to, jako v případě Voltu/Ampery, je to pouze bezpečnostní záležitost typu kick-down při plné noze na podlaze, anebo se to děje poměrně záhy jako třeba v Priusu?
Díky.
Pouze kick-down, čistý EV
Pouze kick-down, čistý EV mód je v tomto ohledu velmi šetrný.
Šetrný chápu, že má
Šetrný chápu, že má tedy dost síly i na baterky a šetří přírodu a teprve při jízdě na kost zapojuje spalovák? Anebo že šetří baterky a spalovák se spouští poměrně záhy po větším sešlápnutí? Díky 🙂 H.
Dokud má dostatek energie,
Dokud má dostatek energie, tak do 130 km/h běžné jízdy jede pouze na baterie. A jede velmi dobře. Při kickdownu a po vyčerpání baterky, příp. V GTE modu jede i spalovák.