Už za pár dnů začne v Šanghaji další ročník pravidelného autosalonu. Porsche ukáže obnovenou řadu Panamera, a to včetně plug-in hybridu označenovaného jako Porsche Panamera S E-Hybrid.
foto: Porsche
Porsche poprvé představilo technologii hybridního pohonu v modelu Porsche Panamera S Hybrid v roce 2011. Nový plug-in hybrid staví právě na tomto dědictví. Podle předběžných informací nabídne čistě na elektřinu dojezd až kolem 35 km/h při max. rychlosti 135 km/h.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Porsche Cayenne plug-in hybrid v roce 2014
Autosalon Paříž 2012: Porsche Panamera Sport Turismo plug-in hybrid
Max. rychlost v hybridním módu pohonu je pak omezena 270 km/h při zrychlení z 0 na 100 km/h pod 5,2 vteřiny. Celkový výkon modelu E-Hybrid je 416 koní, auto je vybaveno automatickou osmistupňovou převodovkou Tiptronic S.
Pochopitelně, že má Porsche připravenu také mobilní smartphone aplikaci pro vaše iOS a Google Android mobily. Plug-in hybrid je možné dobíjet z běžné 230V zásuvky, a to z 0 do plna během 2,5 hodiny.
Druhá generace modelu Porsche Panamera nyní využívá zbrusu nové třílitrové šestiválce s dvojitým přeplňováním namísto původních 4,8l osmiválců. Až jsou motory menší, nabízejí o 20 koní vyšší výkon. Celkem je v modelové řadě Panamera k dispozici devět různých modelů (na americkém trhu).
O tom, že stejně důležitý jako americký je pro Porsche také Čína svědčí nové verze s o 5,9″ delším rozvorem (“Executive”). Číňané si potrpí na velká, dlouhá auta, a Porsche nechce zůstat mimo hru.
Ale zpět k novému plug-in hybridu. Porsche Panamera S E-Hybrid je vybaven elektromotorem o výkonu 95 koní a li-ion baterií o kapacitě 9,4 kWh. Pro srovnání, původní hybrid měl elektromotor o výkonu 47 koní a pouze 1,7kWh baterii. Jde pochopitelně o plně paralelní typ hybridního pohonu, takže auto zvládá jezdit čistě na elektřinu, čistě na benzín i na kombinaci obojího.
Cena nového plug-in hybridu Porsche Panamera S E-Hybrid začne v USA na $99 000. Auto bude k dispozici od konce roku 2013.
9.4kWh je o dost lepsi nez
9.4kWh je o dost lepsi nez bych cekal, na to se uz skutecne da aj dojet nekam 🙂
a dobijeni za 2.5 hodiny znamena dobijecku 4-5kW, to taky neni zle 🙂
Jestli se nepletu, tak z
Jestli se nepletu, tak z běžné 230 V zásuvky nedostanete větší výkon než 3,680 kW. Jinak by vám vypadl 16A jistič, kterým jsou zásuvky běžně jištěné (230×16=3680W)
Oni uvádí 9.4 kWh za 2.5 hodiny. Tzn 9.4/2.5=3.76 kW na 1 hod. Což je lehce nad limitem pro běžnou zásuvku. Navíc by účinnost dobíjení musela být 100 procent. S mírně přetíženým jističem a velmi velkou účinností dobíjení je tato doba dobíjení z 0 na 100 procent snad reálná.
ano, 16-ka jistic je
ano, 16-ka jistic je nejbeznejsi, ale taky muze byt 25, 32… jestli se nepletu.
Anebo mozna je treba domaci na pevno zadratovanou dobijecku J17772 ci Mennekes 🙁
Samozřejmě, že jistič
Samozřejmě, že jistič může být i vyšší než 16A, pak se ale nejedná o běžnou 230 V zásuvku. V článku výše se vyloženě píše :“.. je možné dobíjet z běžné 230V zásuvky, a to z 0 do plna během 2,5 hodiny“
V článku se taky píše,
V článku se taky píše, že auto jde na trh v USA … Tam jsou zásuvky na vyšší proud než 16A běžné.
a nemají ve státech místo
a nemají ve státech místo 240V jen 110?
Některé spotřebiče s
Některé spotřebiče s velkým odběrem používají i ve Státech 240 V/60 Hz (trouby, sušičky na prádlo, klimatizace a pod.). Jeden seznam je tady: http://www.teslamotors.com/charging#/outlet … když kliknete na střední volbu „adapter guide“ tak získáte přehled jaké zásuvky a s jakými max. proudy se v US běžně používají.
V USA se bezne pouziva 3
V USA se bezne pouziva 3 vodicovy system, t.j. 2 zive vodice a nulak. Mezi vodici je k dispozici napeti 240V a mezi nulou a vodice je 120V. Jedna se o jednofazovy rozvod. 3-fazovy rozvod, jak ho zname z Evropy, je v USA neznamym ukazem. Pokud vim, tak pro Evropu se vyviji u Tesly nabijecka na 380V.
Pokud to tedy nekdy nekdo
Pokud to tedy nekdy nekdo uvidi na silnici. Predchozi verze se prodaly 3 kusy a jestli jezdi to nikdo nevi :-).
a vy se divite ze se prodaly
a vy se divite ze se prodaly az 3 kusy?