OFICIÁLNĚ: Porsche Panamera plug-in hybrid za $99 000

Už za pár dnů začne v Šanghaji další ročník pravidelného autosalonu. Porsche ukáže obnovenou řadu Panamera, a to včetně plug-in hybridu označenovaného jako Porsche Panamera S E-Hybrid.

Porsche Panamera S E-Hybrid – nový plug-in hybrid v nabídce automobilky Porsche
foto: Porsche

Porsche poprvé představilo technologii hybridního pohonu v modelu Porsche Panamera S Hybrid v roce 2011. Nový plug-in hybrid staví právě na tomto dědictví. Podle předběžných informací nabídne čistě na elektřinu dojezd až kolem 35 km/h při max. rychlosti 135 km/h.

Max. rychlost v hybridním módu pohonu je pak omezena 270 km/h při zrychlení z 0 na 100 km/h pod 5,2 vteřiny. Celkový výkon modelu E-Hybrid je 416 koní, auto je vybaveno automatickou osmistupňovou převodovkou Tiptronic S.

Pochopitelně, že má Porsche připravenu také mobilní smartphone aplikaci pro vaše a Google . Plug-in hybrid je možné dobíjet z běžné 230V zásuvky, a to z 0 do plna během 2,5 hodiny.

Druhá generace modelu Porsche Panamera nyní využívá zbrusu nové třílitrové šestiválce s dvojitým přeplňováním namísto původních 4,8l osmiválců. Až jsou motory menší, nabízejí o 20 koní vyšší výkon. Celkem je v modelové řadě Panamera k dispozici devět různých modelů (na americkém trhu).

O tom, že stejně důležitý jako americký je pro Porsche také Čína svědčí nové verze s o 5,9″ delším rozvorem (“Executive”). Číňané si potrpí na velká, dlouhá auta, a Porsche nechce zůstat mimo hru.

Ale zpět k novému plug-in hybridu. Porsche Panamera S E-Hybrid je vybaven elektromotorem o výkonu 95 koní a li-ion baterií o kapacitě 9,4 kWh. Pro srovnání, původní hybrid měl elektromotor o výkonu 47 koní a pouze 1,7kWh baterii. Jde pochopitelně o plně paralelní typ hybridního pohonu, takže auto zvládá jezdit čistě na elektřinu, čistě na benzín i na kombinaci obojího.

Cena nového plug-in hybridu Porsche Panamera S E-Hybrid začne v USA na $99 000. Auto bude k dispozici od konce roku 2013.

tisková zpráva

10 komentářů u “OFICIÁLNĚ: Porsche Panamera plug-in hybrid za $99 000”

    1. Jestli se nepletu, tak z
      Jestli se nepletu, tak z běžné 230 V zásuvky nedostanete větší výkon než 3,680 kW. Jinak by vám vypadl 16A jistič, kterým jsou zásuvky běžně jištěné (230×16=3680W)
      Oni uvádí 9.4 kWh za 2.5 hodiny. Tzn 9.4/2.5=3.76 kW na 1 hod. Což je lehce nad limitem pro běžnou zásuvku. Navíc by účinnost dobíjení musela být 100 procent. S mírně přetíženým jističem a velmi velkou účinností dobíjení je tato doba dobíjení z 0 na 100 procent snad reálná.

                1. V USA se bezne pouziva 3
                  V USA se bezne pouziva 3 vodicovy system, t.j. 2 zive vodice a nulak. Mezi vodici je k dispozici napeti 240V a mezi nulou a vodice je 120V. Jedna se o jednofazovy rozvod. 3-fazovy rozvod, jak ho zname z Evropy, je v USA neznamym ukazem. Pokud vim, tak pro Evropu se vyviji u Tesly nabijecka na 380V.

Napsat komentář