Tesla Motors prezentuje na autosalonu v Detroitu své plně elektrické SUV Model X. Volkswagen kontruje svým plug-in diesel–hybrid řešením s názvem Crossblue. Šestimístné, středné velké auto je navrženo speciálně pro severní Ameriku (čtěte: přerostlé Američany).
foto: Volkwagen
Opravdu zajímavé na novém koceptu plug-in diesel-hybrid Volkswagen Crossblue je právě řešení pohonu. První plug-in diesel-hybrid má být už zanedlouho Volvo V60 plug-in hybrid. Volba Volkswagenu jít stejnou cestou si proto přinejmenším zaslouží pozornost.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2013: představí se Audi A3 plug-in hybrid
Volkswagen připravuje záplavu plug-in hybridů, Škoda Octavia je jistá
Pohonný systém pojí 2,0l čtyřválcový turbo-diesel o výkonu 190 koní (z nové rodiny EA228) se dvěma elektromotory. Výsledný výkon je až 305 koní a točivý moment 700 Nm! Z 0 na 100 km/h tak tohle SUV/crossover dokáže vyrazit během 7,2 vteřiny. Čistě na elektřinu umí díky 9,8kWh baterii jet až 22,4 km.
Volkswagen odhaduje kombinovanou průměrnou spotřebu na 89 MPGe v elektrickém módu a 35 MPG (6,7 l/100 km) v hybridním módu. Max. rychlost je v hybridním módu 205 km/h, v elektrickém pak “jen” 120 km/h. Celkový dojezd dosahuje 1060 km – pokud je 70l naplněna naftou s ultra-nízkým obsahem síry.
Do konceptu CrossBlue se vejde až šest pasažérů a auto spojuje vizuální přitažlivost SUV s prostorností a flexibilitou minivanu. Auto navrhli v Německu Walter de Silva a Klaus Bischoff v úzké spolupráci s Volkswagen of America jakožto vůz pro severní Ameriku, s DNA “maskulinního amerického SUV”.
Podle Jonathana Browninga nový koncept Volkswagen Crossblue výborně ukazuje inovativní pohonný systém a verzatilitu nové architektury MQB. Auto je 4986 mm dlouhé, 2014 mm široké a 1732 mm vysoké. Kola jsou 21″ hliníková, doplněná o 235/45 pneumatiky.
Jak se dá čekat u plug-in hybridu, auto má k dispozici zásuvku. A ne jednu. Dvě elektrické zásuvky jsou k dispozici za dveřmi na straně řidiče. První je pochopitelně určena k dobíjení lithium-iontové baterie. K té druhé můžete připojit spotřebiče – např. větráky nebo kempingové osvětlení.
Li-ion baterie je umístěna v centrálním tunelu. Elektromotor na přední nápravě má výkon 54 koní, na zadní nápravě 114 koní. Ke spalovacímu motoru jsou připojeny skrze šestirychlostní dvojspojkovou automatickou převodovku DSG.
Volkswagen si tímhle kouskem bezesporu chce zajistit místo v lítém konkurenčním boji o „ekologicky uvědomělé“ spotřebitele, kteří nedají dopustit na kategorii SUV. Kromě Volkswagenu se do tohoto velmi lukrativního segmentu hrnou také Mitsubishi s modelem Outlander Plug-in hybrid, Tesla s čistým elektromobilem Model X, a další zájemci.
Zvláštní dilema pro
Zvláštní dilema pro firmu (pokud má nějaké svědomí), jak dělat energeticky/holisticky nenáročné auto po celý jeho životní cyklus pro trh, kde se z důvodu absence chodníků a MHD nosí jezdit 200m daleko >2t auty :-/ Ale holt, pokud by neprodali oni, prodá někdo jiný :-/
Tak ja neviem ako ostatni,
Tak ja neviem ako ostatni, ale ja veru kupcov diesel motorov nepokladam za „ekologicky uvedomele“
Praveze este horsie ako zravy benzin
Souhlasim, disel je
Souhlasim, disel je rakovinotvorné svinstvo, nemá v hybridu co dělat.
Že by nástupce Tuaregu pro
Že by nástupce Tuaregu pro Ameriku? Akorát amíci se řídí heslem „auto pod 5 metrů je auto pro ženu (babu)“, tak uvidíme. Každopádně zajímavý koncept s ještě zajímavějším interiérem.