Do hry o přízeň alternativně smýšlejících zákazníků vstupuje další borec. Jmenuje se Ford C-Max Energi a je přímou konkurencí pro vozy typu Chevrolet Volt a Toyota Prius plug-in hybrid. Automobilka Ford skrze nový C-Max Energi navíc rozšířila portofolio hybridů a elektromobilů také o plug-in hybrid.
foto: Ford
Zároveň může nyní Ford radostně vyhlašovat, že Ford C-Max Energi je oficiálně nejúspornější plug-in hybrid na americkém trhu. EPA mu totiž přířkla kombinovanou spotřebu 100 MPGe, dokonce 108 MPGe ve městě.
VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.
Zároveň je Ford C-Max Energi nejdostupnějším plug-in hybridem v USA. Cena auta totiž začíná na $29 995 (vč. vládní dotace). Dotace činí $3750, takže základní cena vozu je ve skutečnosti $33 745. I tak jde ale o nejlevnějším plug-in hybrid na americkém trhu.
Ford C-MAX Energi – nejdostupnější plug-in hybrid v USA
Ford C-Max Hybrid a C-Max Energi
Ford Focus Electric má kombinovanou spotřebu nižší než Nissan Leaf
Plug-in hybrid Ford C-Max Energi nabízí celkový výkon 188 koní (140 kW). Je poháněn 2,0l benzinovým čtyřválcem, podobně jako v případě Toyota Prius naladěným na Atkinsonův cyklus. Doplněn je o 7,6kWh li-ion baterii.
Elektromotor je schopen dodat výkon až 68 kW. Z 230V zásuvky dobijete baterii během 2,5 hodiny. Čistě na elektřinu je auto omezeno max. rychlostí 137 km/h a dojezdem 32 km. Celkový dojezd auta je asi 890 km. Záruka na baterii je 100 000 mil nebo osm let.
Kombinovaná spotřeba je o 5 MPGe lepší než v případě Toyota Prius plug-in hybrid. V hybridním režimu nabízí auto spotřebu 5,5 l/100 km. Už začátkem roku 2013 chce Ford uvést na trh také Fusion Energi plug-in hybrid, který taktéž nabídne spotřebu 100+ MPGe.
Vzhledem k tomu, že aktuálně uvedený C-MAX Hybrid se okamžitě vyšvihl mezi nejprodávanější auta s alternativním pohonem značky Ford, dá se očekávávat, že i Ford C-Max Energi a zanedlouho Fusion Energi, budou mít podobný úspěch.
Svědčí o tom např. i to, že zakladatel webu GM-Volt.com vyměnil svůj Chevy Volt právě za Ford C-Max Energi. Důvodem je fakt, že místo čtyř míst (Volt) nabízí plnohodnotných pět.
Pekne auto, skoda ze nie je
Pekne auto, skoda ze nie je moznost dokupenia si vacsej baterie.
Nevie niekto ci sa bude predavat aj v Europe?
Oficiálně zatím o prodeji
Oficiálně zatím o prodeji v Evropě nebylo rozhodnuto, ale vzhledem k tomu, že sem Ford nedováží ani Fusion Hybrid, nebyli bychom nijak přehnaně optimističtí.