Německý koncern Volkswagen se do alternativ a elektromobility pustil mezi posledními. Elektromobil Volkswagen e-Golf přišel na evropský trh před rokem a do Čech až nyní.
foto: Hybrid.cz
První zmínky o tom, že ve Wolfsburgu a Kalifornii se testují elektromobily Golf přišly už v letech 2011/12. Auto pak bylo oficiálně představeno jako Volkswagen e-Golf na autosalonu ve Frankfurtu 2013.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobil Volkswagen e-Golf jako policejní auto
ČEZ má dohodu s Volkswagenem, slibuje stovky dobíjecích stanic
Společně s modelem Volkswagen e-Up!, elektromobilem vyráběným v Bratislavě, se e-Golf stal druhým elektromobilem v nabídce koncernu. V Norsku dnes patří Volkswagen e-Golf už několik měsíců k nejprodávanějším elektromobilům.
Je z čeho vybírat
Elektrický Golf je vůz přímo konkurující modelu Nissan Leaf. Ale snese srovnání jak s menším BMW i3, tak i s o něco většími Kia Soul EV a Mercedes-Benz B ED.
Proti Leafu a i3 je e-Golf výrazně jiný v tom, že nevznikal od začátku do konce jako elektromobil. Protože ale většina nových aut VW staví na platformě MQB, jsou připravena pro různé pohony včetně plně elektrického bez toho, aby to přinášelo jakákoliv, např. prostorová, omezení. Zavazadlový prostor má objem 341 litrů, po sklopení zadních sedadel 1231 litrů.
Volkswagen e-Golf nabízí výkon 85 kW (115 k)/270 Nm, max. rychlost 140 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h během 10,4 sekundy. Hmotnost vozu činí nemalých 1585 kg. Papírová spotřeba je 12,7 kWh/100 km, což při 24,2kWh baterii dává NEDC dojezd 190 km.
Teď bude ticho!
K dojezdu se ale dostaneme za chvíli. Co nás při testu elektromobilu Volkswagen e-Golf upoutalo napoprvé zdaleka nejvíc bylo totiž ticho. Už při testu Kia Soul EV jsme si věděli, že jedeme v tom nejtišším elektromobilu, který jsme do té doby zkoušeli.
foto: Hybrid.cz
S příchodem VW e-Golf se to ale mění. Konečně jsem pochopil pojem „ohlušující ticho“. Až do zhruba 80 km/h si ho budete užívat jako máloco jiného. Poté už se s vyššími otáčkami začne ozývat dobře známé pískání elektromotoru, ale stále pouze v pozadí, jakoby mimochodem.
ZAJÍMAVOST: Baterie e-Golfu se skládá z 264 článků v 7 modulech a je umístěna mezi nápravami.Váží 317 kg.
Volkswagen e-Golf nabízí dostatek prostoru pro cestující vpředu i vzadu, i když díky svým rozměrům (4254 mm, 1799 mm, 1453 mm výšky) přeci jen o něco méně než Leaf. Ten je totiž o 10 cm vyšší, 2 cm užší a 20 cm delší.
Golf je dlouhodobě nejprodávanější auto v Evropě a má to své důvody. Elektrická verze se od té spalovací v tomto ohledu liší minimálně. Standardem je tu ovšem dvouzónová klimatizace, parkovací kamera ukrytá pod zadním znakem a automatická ruční brzda.
Spotřeba a dojezd
Vzhledem ke kapacitě baterie jsme nečekali zázraky a ani se jich nedočkali. Na trase Brno – Praha a zpět jsme stálou rychlostí 90 km/h po dálnici ověřili dojezd 130 km, který auto zvládlo s poměrně značnou rezervou. Měrná spotřeba v takovém případě dosáhla 14,5-15 kWh/100 km.
foto: Hybrid.cz
Bezpečný dojezd auta tedy činí asi 170 km na jedno nabití. Když jsme se s autem pohybovali spíše po městě, nízkými rychlostmi a snahou o snížení spotřeby, dosáhli bychom i na 190 km. Palubní počítač ukazoval maximálně kolem 196 km, což je asi nejzazší hranice.
Škoda té nabíječky…
Volkswagen e-Golf je vybaven stejnosměrným rychlonabíjecím standardem Combo2. Funguje bezvadně a my jsme s ním bezproblémů nabíjeli výkonem asi 40 kW v síti rychlonabíječek ČEZ.
foto: Hybrid.cz
Kromě toho je evropská verze doplněna také 3,6kW palubní nabíječkou. Tady vnímáme jednu z klíčových nevýhod e-Golfu zejména proti Leafu. Ten má totiž od faceliftu z roku 2013 v příplatkové výbavě 6,6kW palubní nabíječku dostupnou za 24 800 Kč. A to se vyplatí.
Přitom americká verze e-Golfu je továrně vybavena 7,2kW palubní nabíječkou! Ta by údajně jako příplatková výbava mohla být dostupná také v Evropě, ale zatím není jasné zda vůbec, případně kdy.
Cena je klíč
Cena elektromobilu Volkswagen e-Golf činí 915 900 Kč. To je o 200 000 Kč víc než kolik stojí Nissan Leaf, auto s e-Golfem asi nejlépe srovnatelné co do dojezdu a pohodlí. e-Golf nabízí výrazně konvečnější vzhled zevnitř i zvenčí a celkově zdaleka nejvíc připomíná běžné auto, jen na baterky.
foto: Hybrid.cz
Výrazný cenový rozdíl je ale podle nás klíčovou překážkou při rozhodování mezi e-Golfem a Leafem. Především když víme, že už letos na podzim, pravděpodobně na autosalonu ve Frankfurtu, Nissan představí facelift Leafu a nabídne také verzi s 30kWh baterií.
Nový eGOLF s 35,8kWh stojí 35900EUR.
Nový eGOLF s 35,8kWh stojí 35900EUR.
Dle mého názoru je dojezd
Dle mého názoru je dojezd i palubní nabíječka u E-Golfu dostačující.
Na nabíjení přes noc to stačí i když večer přijedete s prazdnou baterkou. Rovněž to stačí na nabíjení v práci. Za 8hodin kdy 99,9%lidí spí, nebo pracují to prostě stačí. Pokud někdo najede denně víc než 150km, tak pro něj E-Golf není.
Já bych na E-Golfu jen nabíjecí zásuvku umístil dopředu na masku pod znak VW tak jako má Leaf. Přijde mi to praktické jak v garáži, tak při nabíjení někde ve městě.
Pak bych asi vyměnil na palubní desce budiky za display. Přijdou mi příliš „retro“ 🙂 Na začátku ježdění jsem si musel zvyknout na rychlejší přepočet dojezdu než má třeba BMW i3.
Co tím chci říct? Vyjedu z garáže a 2km jedu z kopce a ukazatel ukazuje dojezd 203km. Poté jedu 10km do prudkého kopce a dojezd ukazuje cca 110km. Časem si na toto zvyknete a neberete ten ukazatel úplně vážně. 🙂
Jinak E-Golfu nelze nic vytknout. Tiché, nenápadné auto.
V létě jsem za jízdy poslouchal cvrčky a to i při rychlosti 90km/h s otevřeným oknem. Další zážitek mám při jízdě v noci kolem lesů. Zvěř před E-Golfem neutíká, prostě stojí a kouká.:-)
Běžní lidé si E-Golfa všimnou jen když odjíždí z parkoviště úplně tiše. U BMW i3, nebo u Tesly budete poměrně často středem pozornosti jak na silnici tak na parkovišti.
Včera jsem viděl e-Golfa s
Včera jsem viděl e-Golfa s pardubickou SPZ zajíždět k DC nabíječce u RWE v Limuzské. Ale jestli se nepletu, tak ta nabíječka má jen Chademo konektor, tak nevím, jak to pán nakonec udělal?
Chademo u RWE je dlouhodobě
Chademo u RWE je dlouhodobě mimo provoz. Je tam ale jedna AC zásuvka (Mennekes) volně k dispozici.
Muzu potvrdit, na stojanu
Muzu potvrdit, na stojanu vlevo pod krytem je schovany mennekes, rychlonabijeni nefunguje od doby, kdy tam parkrat dobijely pres noc stridave tesly. Na NS nabijim pravidelne svoji elektrickou 106 peugeot. RWE nabiji sveho Iona za plotem z bezne zasuvky, asi potrebovali snizit ucet za elektriku.
Je možné e-Golf
Je možné e-Golf klimaizovat/vytápět během nabíjení?
jiste, bud naprogramovat a
jiste, bud naprogramovat a nebo pres aplikaci v telefonu
Proc to nedelaji i v kombiku?
Proc to nedelaji i v kombiku?
Par jich udělali (16ks?).
Par jich udělali (16ks?). Prý už je ale skoro všechny sešrotovali ?
https://www.youtube.com/watch?v=1tiuIH4EfGc
ta videorecenzia je
ta videorecenzia je priserna.
ta indikacia dojazdu len s otvorenymi dverami, ma dojala.
to auto je k h…nu
Já na svým bicyklu ujedu
Já na svým bicyklu ujedu až 2600 km
Ta 16A nabíječka je
Ta 16A nabíječka je opravdu srandovní. Mercedes o kterém tu byla zmínka má první rozumnou nabíječku v této kategorii aut. Předpokládám trojfázová by Tesla. Ještě daleko lepší, než 1x32A od Nissanu(ale jsem rád alespoň za to). Nejen proto, že je o třetinu rychlejší, ale hlavně 32A zásuvku má doma málo kdo a například u čez nabíječek ne všude doopravdy nabíjení 32A funguje. Už se těším až Mercedes udělá dodávku podobných parametrů.
Při etapové zastávce
Při etapové zastávce Electric Marathon 2015
http://www.hybrid.cz/v-ostrave-se-uskutecnil-dosud-nejvetsi-sraz-elektromobilu
Tesly S které dorazily a byly mezi nimi tři P85D.
Jejich majitelé měli obvykle nabíjecí kabel 3x32A ( neoriginální příslušenství ) Tesla S snese 3x36A. Standardní jistič 3x32A který byl v obvodu to vyhodilo . U Tesla S lze nastavit odebíraný proud, takže se to rychle vyřešilo. http://inchanet.cz/products.html
Tady evselect.eu maji
Tady evselect.eu maji kabely, na kterych jde nastavit odebirany proud…
Jsou i
Jsou i jiní
http://r-evc.com/cs/12-produkty
crOhm Nastav a nabíjej.EVSE1M 3.3-43kW
http://www.elektroautor.com/cs/mein_wallie/
http://crohm.ch/index.php/2012-10-09-18-15-57/automotive.html
To je mi teda novinka, že
To je mi teda novinka, že teslu lze nabíjet 36A. A vůbec nechápu, jak to souvisí s mým komentářem.
Většina lidí nemá o
Většina lidí nemá o značce Tesla ani páru.
A někteří o ní dokážou
A někteří o ní dokážou třeba napsat že má nabíjecí konektory z obou stran, nebo že dokonce nabíjí proudem 36A…
No ta nabijecí stanice je
No ta nabijecí stanice je výsměch EONu elektromobilitě.Ještě během nabíjení mě budou skákat po TESLE slepice :-)…
Nedá se nic dělat počlám
Nedá se nic dělat počlám na Tesla Model 3. Jsem ochotný dát za rozumné elktroauto kolem 1.2mil, ale musí to být se zrychlením elektra kolem 4-6s ne hlemíždích přes 10s u Das Auto a maximálka radši ani nepátrat:( . Neubývá mi než počkat 3roky. Doufám že tam aspoň dají nějakou příplatkovou baterii aby se dalo dojet 400km.
Úplně mně dostala ta
Úplně mně dostala ta nabíječka Eonu ve Slavonicích. Někde na staveništi a dojezd po trávníku, asi mají zelenou energii z vodní elektrárny. Zapadá to do naši loňské zkušenosti s nimi. Kdy většinou šlo o tyto velké prodlužovačky http://www.naplnyproud.cz/images/images_places/bitovhorka.jpg a sem tam byla i krabička na zdi, ovšem jen obyčejná zásuvka. Protože Eon si stále myslí, že jde jen o elektrokola a elektroskútry. I tak třeba nabíjení na Vranovské hrázi je za zákazem vjezdu. Nabíjení v elektrárně pod hrází není nijak značeno a je tam okolo 6 podobných krabiček jako ve Slavonicích uvnitř objektu za oplocením a záhybem kopce.
Podobně nesmyslně je má EON udělány všechny s tím, že o většině se nedozvíte. Ostatně na svém webu příznačně přetiskuje jen mapu nabíječek z hybrid.cz viz http://www.ekobonus.cz/mapa-nabijecich-stanic
jen houst takovich testu,
jen houst takovich testu, ale prosimvas to video propriste bud tocte na neco lepsiho nez na mobil, nebo netocte vubec, koukat se na obraz ktery se potaci jak ve vetru coz neskutecne „trha oci“ a se zvukem kde je sliset hlavne vitr jen kazite dobrou praci odvedenou na zbytku testu, cele to pak vyzni jako ze to je test nekoho kdo si pujci auto na predvadecce a celej rozjasanej to musi zvecnit na video telefonem ktery opravdu ale opravdu neni pristroj na porizovani videozaznamu 🙂
pravda to video je
pravda to video je odrazující kvality
spíše to foukání větru
spíše to foukání větru v mikrofonu je velmi rušivé
rozmazaný, špatný
rozmazaný, špatný zaostřování i vyvážení bílé, třepe se to … i vyjadřování 3cenová, rozloučení na závěr ustřižené … 😉
profi vypadá třeba
profi vypadá třeba takto:
youtube.com/watch?v=W1bIhKrwzoY
Video u nás (zatím)
Video u nás (zatím) rozhodně není nosným obsahem, spíše rychlým doplňkem textu určeným k tomu, aby bylo možné si auto lépe prohlédnout.
pokud neco neumim tak to
pokud neco neumim tak to nedelam a nezverejnuju, tento „nenosny“ prvek dokaze zhnusit ostatni kvalitni praci na „testu“ odvedenou
Za tu cenu by to mělo mít
Za tu cenu by to mělo mít dojezd 250km a alespoň 11kW dobíječku.
Řekl bych, že tohle auto
Řekl bych, že tohle auto si o i přes nepříznivou cenu své majitele najde. V Německu, kde snad budou v dohledné době i nějaké podpory, určitě.
s cenou jeto slozitejsi, u
s cenou jeto slozitejsi, u VW se da dobre domluvit sleva a dobre financovani da se rict ze me gofl vysel levnejc nez novej leaf
Na kolik presne, prosim?
Na kolik presne, prosim?
Já předpokládám, že s
Já předpokládám, že s příchodem MY2016 Leafu na trh přijde i u nás VW s podobnými změnami, jako nedávno ohlášené pro USA.
1) nejořezanější verze e-Golfu bude oficiálně stát stejně jako nejořezanější upgradovaný Leaf (což bude ten jediný Leaf s 24kWh baterií)
2) Objeví se konečně i v EU ta ~7kW nabíječka za příplatek.
Mimochodem ten upgradovaný Leaf s možností 30kWh baterií snad má dorazit celosvětově už v září.
665
665
665tis s DPH či bez? To už
665tis s DPH či bez? To už zní docela solidně. Nějaký konkrétní dealer? Já se ptal pouze jednou, ale na nějakou slevu se teda moc netvářili..
Výborný test, jen bych se
Výborný test, jen bych se chtěl zeptat, kolik byla ta rezerva na té cestě z Prahy do Brna. V porovnání se SOULem EV byl dojezd vyšší nebo menší? Kolik bylo stupňů přii Vaší cestě do Brna? Jak je to po ČR s nabíječkami Combo2? Má je pouze ČEZ nebo jsou i třeba na jiných stojanech?
díky za odpověď
TAKATA
TAKATA Airbag??
cyrrus.cz/zpravodajstvi/aktuality/volkswagen-a-tesla-motors-ignoruji-vadne-airbagy-ve-svych
Jakozto majitele mi zatim
Jakozto majitele mi zatim nejvic vadi ta moznost nabijet jen 3.6kw u stojanu. 7kw by bylo rozhodne prijemnejsi.
jo a max rychlost je 145kmh aspon tachometrova teda
Krome Tesly jsem jeste
Krome Tesly jsem jeste nevidel auto, ktere nepremeruje.
Leaf (prvni generace) napriklad premeruje o 9-10%. Tak ten Golf je na tom zrejme lepe…
Proč má VW e-Golf v
Proč má VW e-Golf v evropské verzi 3,6kW palubní nabíječku a americká verze e-Golfu je vybavena 7,2kW?
Prí svou roli hrají i omezení legislativy. V EU můžeš při AC táhnout z jedné fáze konstantně max 20A, to při 230V v síti dává teoretický výkon 4,6 kW. Protože většina jištění je ale dělaná na 16A, tak krát 230 podle Ohmovho zákona přijdeš na těch zmíněných 3,6 kW. Když si koupíš EU-verzi auta, která umí AC i DC, tak jdeš buď s 3,6 kW AC nebo až do 40 kW DC (to je to nabití do 30 min).
V USA je ina el. norma (AC, tři vodice, 120V k nuláku a na fázi také 20A) kde víš při stejných omezeních přenést dvojnásobný proud. A to z prostého důvodu: máš to AC variantu Edisonovho stejnosměrného proudu udělané tak, že vytáhneš ještě jeden vodič s týmž stejnosměrným proudem ale fázově posunutý: 240V (fáze ke fázi 2x120V) a max 10 kV mezi vodiči – max přenášený proud tedy asi 40A . To je dvojnásobek toho co v EU při AC a proto i dvojnásobný výkon 7,2 kW v USA.
Kolik muzes tahnout z jedne
Kolik muzes tahnout z jedne faze zalezi na jistici, dratech, a pouzite zasuvce.
V Evrope, z 3-fazove zasuvky (CEE 32) muzes klidne tahnout 32A z jedne faze (nebo klidne i ze vsech 3, to je fuk).
PS: Leaf ma i v Evrope 32A nabijecku. Golf je proste jen omezeny pro Evropu (mozna nejake patenty?), nic technickeho v tom nehledej.
Doporučil bych vyhledat si
Doporučil bych vyhledat si srovnávací test Leaf,i3 a e-Golf na autorevue. Je tam zajímavé porovnání dojezdu, kdy všechny auta jedou za sebou stejnou trasu včetně dálnice se zapnutou klimou řidiči, kteří jsou zvyklí jezdit se spalováky. Jezdilo se až do úplného vybití a zastavení, přičemž zdaleka nejdál dojel právě e-golf, 169km, což je o plných 30km dál, než Leaf. i3 bylo někde uprostřed.
Elektrický srovnávací
Elektrický srovnávací test je vynikající práce kolegů z Autorevue. Co se týká dojezdu, Volkswagen má bezesporu výhodu v tom, že přišel na trh jako poslední ze všech tří. Využívá skvěle propracované řízení spotřeby a Volkswagen si dal na autě, jak píšeme v testu, opravdu záležet. Nezkoušeli jsme ho až do úplného vybití, ale cítili jsme se v něm co se týká dojezdu velmi komfortně. Na druhou stranu, i Leaf zvládne s trochou snahy 170 km i víc. Brzy ovšem přineseme plnohodnotný test Mercedes-Benz B ED, který jsme si zapůjčili na týden. Auto bez problému zvládne 200 km po dálnici Praha-Brno a ve městě by zvládlo až 240 km. Může za to samozřejmě 36kWh baterie a pohon od Tesla Motors :).
Jasně, ale zásadní
Jasně, ale zásadní přínos toho testu, že se nesnažili udělat rekord, ale naopak jeli tak, jak by s tím normální člověk jel. O tom, že by s tím člověk, co to už má v noze a umí efektivně využívat rekuperaci, zajel o pár km víc, není sporu.
BTW, Leaf pro modelový rok 2015 dostal (opět) nové články s výrazně menším vnitřním odporem a větší tolerancí vůči vyšším teplotám.
No ty víš co si o Nissanu
No ty víš co si o Nissanu myslím, ale už zase? (To ty prapůvodní články musely být opravdový odpad) To trochu vypadá že s tím AESC neměli moc šťastnou ruku a ani se moc nedivím migraci Nissanu k LG.
Já myslím, že na tom
Já myslím, že na tom není nic tak nepochopitelného. Ukazuje to, jak se trh s články za pár let hrozně změnil a parametry poskočily. Koneckonců i Tesla minimálně jednou upgradovala na novější články. A Leaf je z aktuálních EV na trhu nejdéle.
No já to měl asi více
No já to měl asi více rozepsat, šlo mi o to že Tesla, VW, Kia, Renault pokud vím zatím neměly problém s degradací článků u zákazníků a měnili je (VW už má mimochodem také druhou generaci článků) prostě jen díky postupnému vylepšování výrobního procesu.
A on ten Leaf zas není na trhu o tolik déle
na stranke „B“-čka
na stranke „B“-čka uvádzajú 28kWh baterku. Ste si isty že to ma 36kWh?
Batterietyp: Lithium-Ionen
Elektromotor Bauart: Asyonchronmotor
Batteriekapazität (kWh): 28,0
Nennleistung (kW (PS) bei 1/min) [1]: 132 (179) 9.900-12.500*
Drehmoment max. (Nm) [1]: 340
Beschleunigung 0–60 km/h (s): 3,9
Beschleunigung 0–100 km/h (s): 7,9
Höchstgeschwindigkeit (km/h): 160 (elekr. abgeregelt)
Emissionsklasse: Euro 6
ešte ma napadlo, že ani
ešte ma napadlo, že ani 36kWh nestačí na 200km po dialnici pri dialničnom tempe. Dalo by sa to tak pri rychlosti do 100 km/h.
Ano, jsme si jisti 36 kWh.
Ano, jsme si jisti 36 kWh. 200 km na dálnici dá při stálé rychlosti 90 km/h. Více brzy v testu.
u Becka zalezi jestli ho
u Becka zalezi jestli ho nabijete na max nebo ne. Je tam na to specialni tlacitko za priplatek. Ale mam dojem ze pro novy rok uz je v zakladni vybave.
no ja hned druhy den po
no ja hned druhy den po koupi e-golfa jel dvakrat na zelvu a nic prjemneho to neni, jinak uz se mi povedlo i 205km po praze a okoli dojezd zatim, rekord za den ujeto 380km s 2x dobijenim na DC, skoda ze DC nabijecek neni vic, dobijet 3.6kw je opravdu hruza, i kdyz jasna myslenka VW je ze se ma auto dobijet pres noc doma, proto myslim ze nema i veci baterie aby slo pohodlne dobit za noc i s 2.2kw
Neřekl bych, že má
Neřekl bych, že má menší baterii, než by bylo vhodné, aby se méně výkonnou nabíječkou, než by bylo vhodné, dal nabít za rozumnou dobu. Prospělo by mu rozhodně navýšit obojí. Každopádně DC nabíječek je zoufale málo, to souhlas. Obecně počet nabíječek na počet aut velmi rychle klesá. Já ujel v jeden den max 620km (6xDC,1xAC dobijeni), nutno ale dotat, že většina cesty byla po Slovensku, kde jsou co se týče nabíjení o něco (o hodně) dále. Poloviční země má dnes dvojnásobný počet DC nabíječek. Na počet obyvatel tedy 4x více. Dokážete projet celé Slovensko bez problémů. U nás se rozumně nedostanete z Prahy do Brna, z Brna do HK ani do Ostravy a z Ostravy do HK. U zbytku nabíječek se modlíte aby fungovali a aby před Vámi nestála fronta.
BYCH DOPLNILA:
1) Volkswagen
BYCH DOPLNILA:
1) Volkswagen se do alternativ a elektromobility pustil mezi posledními = a dá se říct že až z donucení konkurencí …
2) e-Golf je celkem dobrý také z toho důvodu, že s nima má VW bohaté zkušenosti z výroby v letech 1992-1998
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a1994-vw-golf-citystromer/
3) a co se eGolfu musí oproti LEAFu nechat je „normální“ pozemmská palubovka, to jako jo, ta je fajn
4) palubní nabíječku má bídnou to ano, to je holt politika VW
5) dojezd 150km je na maloměsto dostačující
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2014-vw-e-golf/
Ja bych rekl, ze bod 2)
Ja bych rekl, ze bod 2) popira bod 1). Navic VW vyvijel platformu Golfu VII i s ohledem na budouci montaz elektropohonu, takze na trhu je sice mezi poslednimi (ze soucasnych vyrobcu elektromobilu), ale vyvojem je mezi prvnimi. Dojezd hlasi i amici kolem 100 mil, coz je kazdopadne dobra hodnota.
A jeste dodam, ze kdyby nekdo nabidl kompaktni auto, rozmeru Golf/Leaf/ MB B za cca 1M s garantovanym realnym dojezdem 200+ km, tak uz nevaham ani minutu.
Nevíte co přesně ukazuje
Nevíte co přesně ukazuje ten malý rafičkový ukazatel dole v levém velkém rafičkovém kruhovém budíku? Díky
podle snímku na idnes je
podle snímku na idnes je tam napsáno PWR (normal až max)…
Ukazuje výkon, který je
Ukazuje výkon, který je schopna baterie dodávat (většinou maximální). V případech extrémní zimy nebo horka se výkon snižuje.
Je to ukazatel výkonu.
Je to ukazatel výkonu. Pojedete-li do dlouhého kopce maximální rychlostí tj cca 130-145km/h, začne pomalu snižovat výkon. Na posledních 20km dojezdu jde výkon rovněž pomalu dolu. Mám to vyzkoušené opět jen do kopce.
V létě při vysokých teplotách jsem snížení výkonu nikdy nepozoroval.
V létě jsem zjistil, že nabíjecí kabel nemá rád horko. Pravděpodobně má tepelnou pojistku a přestane nabíjet.
Opatření je jednoduché. Nenechat na sluníčku a raději strčit pod auto do stínu. 🙂