Bavorská automobilka BMW svým vozům typu SUV neříká SUV, nýbrž SAV. Právě to bude i její první produkční plug-in hybrid nesoucí označení BMW X5 xDrive40e.
foto: BMW
V modelu BMW X5 xDrive40e dotahuje automobilka BMW do výroby to, co jsme mohli vidět už v konceptu BMW X5 eDrive. Bude pochopitelně stavět na technologii BMW EfficientDynamics eDrive.
Celkový výkon hybridního pohonného systému bude 230 kW/313 koní, které poskytne přeplňovaný benzinový čtyřválec (BMW TwinPower Turbo) a synchronní elektromotor.
Průměrná kombinovaná spotřeba se má pohybovat mezi 3,3-3,4 l/100 km a 15,3-15,4 kWh/100 km. Jde o hodnoty naměřené podle EU cyklu pro měření spotřeby plug-in hybridů.
Novinka pochopitelně využívá všech poznatků, které BMW nasbíralo při vývoji a prodeji úspěšného elektromobilu BMW i3 a sportovního plug-in hybridu BMW i8. Proto nás trochu překvapuje, že v tomto případě značku „i“ nevyužilo.
Energii pro elektromotor (250 Nm) integrovaný v osmistupňové převodovce Steptronic proudí z lithium-iontové baterie (neznáme kapacitu, ale vyrábí ji Samsung SDI). Auto tak dokáže ujet až 31 km čistě na elektřinu s max. rychlostí omezenou na 120 km/h.
Nové BMW X5 xDrive40e chce konkurovat jak veleúspěšnému Mitsubishi Outlander PHEV, tak i nově připravovaným modelům Audi Q7 e-tron a Mercedes-Benz GLE PHEV.
Tak konkurence to bude
Tak konkurence to bude hlavně k Volvu XC90 PHEV – už jen tou specifikací benzínového čtyřválce….!
Snobárna,rozmazlené,těžk
Snobárna,rozmazlené,těžké,drahé a nijak dovedné či užitečné auto.Jak za to někdo zaplatí,moc nezíská,asi by musel kapku připlatit,ale Tesla X by zato určitě stála!
no jelikoz se jedna o merici
no jelikoz se jedna o merici cyklus NEDC tak si clovek musi pricist zhruba 50% k te spotrebe…
5l/100km
23kWh/100km
20km dojezd
~5.5-6kWh baterie
toliko muj odhad 🙂
zkrátka bude to šunka na
zkrátka bude to šunka na baterky 30km v roce 2015 je ubožárna 😉