Bolloré začne komerčně prodávat elektromobil Bluecar

S elektromobilem Bolloré Bluecar bylo dosud možné se setkat pouze v Paříži v rámci služby sdílení aut Autolib. Francouzský průmyslový koncern se nyní rozhodl, že elektrické auto nabídne i klasickými kanály koncovým spotřebitelům. Cena je 12 000 euro (po dotaci 7000 euro).

Čtyřmístný elektromobil Bolloré Bluecar
foto: Bolloré

Základní cena elektromobilu Bolloré Bluecar by měla činit 12 000 euro, a to včetně dotace francouzské vlády na nákup elektrické auto v hodnotě 7000 euro. Navíc ale bude nutné platit 80 euro měsíčně za pronájem baterie.

Tu vám ale po jejím dosloužení – případně po 400 000 km – automobilka zdarma vymění. Kromě toho je možné zvolit si různé možnosti dobíjení. Např. pořídit si za dalších 995 euro speciální domácí nástěnnou dobíjecí stanici za 995 euro. Případně si pořídit předplatné pro dobíjecí stanice Autolib za 15 euro měsíčně.

Vincent Bolloré, šéf koncernu, očekává během roku prodeje kolem 2000 vozů. Přitom jen v rámci Paříže a tamní služby Autolib už jezdí 1750 vozů. Během následujících let se tyt počty mají výrazně zvyšovat.

V současné době má systém Autolib asi 63 000 uživatelů, z toho 25 000 “prémiových” předplatitelů.

4 Comments on “Bolloré začne komerčně prodávat elektromobil Bluecar”

  1. To auto už je o jednu
    To auto už je o jednu generaci zastaralé (v podstatě to je souputník i-MiEV) tudíž mne fascinuje odvaha Frantíků s jeho uvedením na trh v této době. O generaci mladší ZoE toto auto jednoznačně válcuje ve všem vč. designu a přitom stojí skoro stejně.

    edit: jej já si nevím proč to auto spletl s jiným konceptem 🙂 tudíž potom to srovnání nevychází vůbec špatně, minimálně co se týče baterie měl jít Renault touto cestou a vykašlat se na ten exot zvaný Chameleon charger.

  2. Nádhera. Takže máme auto
    Nádhera. Takže máme auto za 19000EUR, neboli 475000CZK s náklady na palivo na kilometr (při nájezdu 15000km/rok a spotřebe 15kWh/100km, 3CZK/kWh) 2,05CZK.
    Tak tohle mě opravdu přesvědčilo že si ho mám pořídit.

    Chci elektromobil už roky, ale přece nejsem úplný blázen.

Napsat komentář