železniční doprava - vysokorychlostní vlak Siemens Velaro

Rozhovor: Jan Maj, šéf divize Siemens Mobility, o budoucnosti železnice

Železniční doprava zažívá počátkem 21. století renesanci. Vysokorychlostní vlaky jsou žhavým tématem od Spojených států po Čínu. Kolejová vozidla šetří energii i místo a dostávají se tak čím dál tím víc do hledáčku běžných lidí i politiků. Rozhodli jsme se proto uskutečnit rozhovor o aktuální situaci v oblasti železnice s osobou nejpovolanější. Šéfem české divize Mobility společnosti Siemens, panem Janem Majem.  

Vysokorychlostní jednotka Velaro D určená pro Německo, spoluvyvíjená ve vývojovém centru v ČR

elektromobily Čína Shenzen TILI Czech Republic

Asie ujíždí Evropě levnými elektromobily

Shenzhen (Čína). žije . 25. světové sympozium a výstava baterií, hybridů a elektromobilů (EVS25) v  ukázali nejnovější trendy v rozvoji nízkoemisní a . Stovky vystavovatelů představily současná řešení pro lepší život ve městech a udržitelnou . Zástupce společnosti mapoval možnosti spolupráce pro .   

elektromobily - elektromotor - neodym - magnet

Čína omezuje vývoz vzácných kovů, nahradí ji Grónsko a další státy?

dosud držela světový monopol na vývoz drahých kovů. Teď ale vývozy snižuje a její místo má zastoupit Grónsko, , a další státy. Mezi vzácné kovy patří např. rhodium, platina, zlato, palladium, osmium, iridium či neodym. Nacházejí uplatnění v moderní elektronice jako jsou notebooky, iPhony, ale především také v a , které se pak montují do hybridních aut, nebo .   

elektromobily - TNT - flotila elektrických dodávek Čína, Šanghaj

TNT prvním expresním přepravcem v Číně s flotilou elektromobilů

Společnost TNT zahájila jako první expresní přepravce v  provoz flotily vozidel na . Celkem pět s nulovými emisemi doručuje zásilky v , která je důležitým mezinárodním přepravním centrem. byla představena v rámci Fóra pro zodpovědnou přepravu pořádaného u příležitosti . Firma plánuje v následujících třech letech pořídit 3 000 .   

Hybrid.cz obrázky Čína Peking zácpa

Zácpa dlouhá 100 km trvá už devět dní – v Pekingu

jako kdyby symbolizoval překotný rozvoj celé dnešní . Dnes metropole o 22 milionech obyvatel se za posledních 50 let rozrostla desetkrát. Zároveň s tím ale čelí řadě problémů. Není to jen nedostatek vody, ale také a věčně ucpané silnice. V současné době sedí tisíce řidičů ve více než 100 km dlouhé . Trvá už devět dní a může trvat celé týdny.