Do mladoboleslavské automobilky Škoda Auto přichází nový šéf. Penzistu Reinharda Junga (59) nahrazuje Winfried Vahland (53). Zdánlivě nepodstatná novinka. Jenže Vahland přichází z Číny, nejprogresivnějšího automobilového trhu na světě. Co to bude pro Škodovku znamenat?
Čína je dnes největším automobilovým trhem na světě. Volkswagen tam má ze „západních“ automobilek jedno z nejlepších postavení. V době ekonomické krize a snížené poptávky v euroamerické oblasti si hojil rány především v Číně, kde poptávka po autech Volkswagen neustále stoupá. Díky tomu přežila bez větších šrámů také samotná Škodovka, která profitovala také ze šrotovného v okolních zemích. Jenže tomu je teď konec, a tak na Vahlanda čeká nelehký úkol.
Elektromobily – kdy přijde ten správný čas?
Německo za 10 let – milion elektromobilů
Škoda Auto připravuje elektromobil, ČEZ spustí elektromobilitu
Volkswagen si už před časem předsevzal, že do roku 2018 se stane největší automobilkou na světě. K tomu mu může výrazně dopomoct právě Čína. Šéf koncernu Martin Winterkornv dokonce prohlásil, že „Čína je pro VW druhým domácím trhem“. Fakt, že bývalý šéf čínské pobočky teď šéfuje mladoboleslavské továrně proto o lecčems vypovídá. Je možné, že Škoda Auto získá v rámci celého koncernu vyšší prestiž.
Už pár dnů předem se šuškalo, že autosalon v Paříži navíc přinese blíže nespecifikovanou premiéru značky Škoda. Kromě druhé generace řady úsporných vozů Greenline měl tedy okřídlený šip v rukávu ještě něco dalšího. Spekulace šly tak daleko, že by snad mohlo jít o elektrickou Škodu Octavia. To se potvrdilo a Škoda Auto dnes v Paříži představila vůz Škoda Octavia Combi na elektřinu. Podrobnosti přineseme v samostatném článku ještě dnes.
Volkswagen e-Lavida – o úspěchu elektromobilů rozhodne Čína
e-Golf, první elektromobil od Volkswagenu, přijede za tři roky
Už před časem se spekulovalo, že závod ve Vrchlabí by mohl vyrábět elektrická auta značky Volkswagen. To se nakonec nestalo a Škoda zůstává v oblasti ekologických/šetrných aut, resp. aut s alternativním pohonem, poněkud pozadu. Jenže právě Vahland pomáhal v Číně uvést na trh exkluzivní elektrický model E-Lavida a podle Aktuálně.cz je příznivcem elektromobilů. O Vahlandovi se údajně mluví dokonce jako o možném nástupci Martina Winterkorna, šéfa celého koncernu.
vzhledem k tomu jak se
vzhledem k tomu jak se posledni tydny o skodovce mluvi jako o nezadouci soucasti koncernu minimalne tak ze jeji uspech materske vedeni nemuze dale prehlizet tak jmenovani cinskyho bosse na tom asi nic nezmeni spis tu je otazka proc prave jeho…budto tam vedeni poslalo jeste lepsiho cloveka takze zakonite ten co tam byl jde jinam tudiz zlepseni pro skoda auto nulovy a nebo prave proto ze v cine pochytil „zlepsovaky“ pro jeste levnejsi vyrobni procesy a tim padem idealni pro to aby skodovka nastartovala procesy k opetovne „favoritizaci“ ala „orezly plechy“ v podobe nove rady „levnych lidovych aut“ co pripravujou.Ale to vse sou jen spekulace ukaze cas co vymena sefa prinese.Pokud to bude era elektricka pak to bude jedine dobre!
Hmmm, takze s cim zacnou s
Hmmm, takze s cim zacnou s dovozem z Ciny? Blatniky, kapoty, motory …. ??? Nemam z toho dobrej pocit