V Číně byl představen první vlak pro rychlodrážní tramvaj využívající pohonu na palivové články. Je výsledkem spolupráce soukromé společnosti zabývající se vývojem elektromotorů a univerzitních výzkumníků.
Zdrojem energie pro nový stroj jsou vodíkové palivové články. Ty dodávají energii pokročilému synchronnímu elektromotoru s permanentním magnetem.
Autobusy v Číně budou jezdit na elektřinu, rozšíří dobíjecí stanice
Novinka má mnoho různorodých aplikací v oblasti lehké (městské) železnice, metra, tramvajové dopravy a také těžebním průmyslu. Zcela nový výkonný a velmi lehký elektromotor je navíc první vlaštovkou ukazující smě vývoje čínského motorového průmyslu.
Experti věří, že úspěšné využití nového typu motoru v rychlodrážní lokomotivě s palivovými články povede k rozsáhlé elektrifikaci městské veřejné dopravy v celé Číně. Zároveň půjde o propagační nástroj zvýrazňující obnovitelné a další nové zdroje energie.
Nepochybuju o vyspelosti
Nepochybuju o vyspelosti cinskych soudruhu, ale ten obrazek se mi nejak nezda. Proc tam jsou videt sberace a trolej, kdyz je to na palivovy clanky?
asi by nebylo ekonomicky
asi by nebylo ekonomicky prilis vyhodne aby kvuli jedine tramvaji vybudovali extra drahu bez troleji…
Aj tie palivove clanky sa
Aj tie palivove clanky sa predsa nejako musia dobijat, ak tam naozaj su. Druha moznost je, ze sa jedna o ilustracne foto.
Odkedy sa palivové články
Odkedy sa palivové články dobíjajú cez troleje? Až dodnes som si myslel že vodíkom.
Ten obrázek je čistě
Ten obrázek je čistě ilustrační, snímek lokomotivy o které je v článku řeč bohužel nebyl k dispozici.