Čína by mohla vyrábět v roce 2020 až milion elektromobilů ročně

se aktuálně stala největším exportérem světa, předběhla . Jen o pár měsíců dřív získala také titul největšího automobilového trhu světa. Každý měsíc se tam prodá přes milion aut. V roce by však samotná Čína mohla údajně sama vyrábět až milion za rok.   

Nebývalý ekonomický rozmach Číny, který pozvedl stamiliony lidí z chudoby, má i své nevýhody. Jednou z nich je raketově stoupající . Ty nejenže plní silnice velkoměst, ale zejména znečišťují tamní vzduch. v byly zřetelným důkazem toho, že je jedním z nejpalčivějších problemů moderní Číny.

Toho si je vědoma i tamní vláda. Čínský ministr vědy a techniky Wang Gang údajně nedávno prohlásil, že automobily s jsou pro rozvoj čínského klíčové. Dost možná právě s tímto prohlášením souvisí také postupné snižování vývozů vzácných kovů z Číny do světa, které aktuálně vyvolává v médiích nemalý zájem.

Z Číny pochází asi 90% globální produkce všech vzácných kovů. Ty se nejčastěji využívají v elektronice a automobilovém průmyslu, dnes vzájemně těsně propletených odvětvích. A právě elektromobily a budou na vzácné kovy ještě náročnější než současná .

Čína začíná podporovat přechod automobilového průmyslu směrem k . V celkem 25 velkých čínských městech začal v roce 2009 pilotní projekt, který má za cíl podpořit rozvoj bezemisní i osobní dopravy. To znamená jak zavádění nových , testy a jiných vozů s alternativním pohonem, tak i dotace pro nákup .

Zatím jedinou automobilkou, která se pokouší na domácím trhu prorazit s elektromobily v oblasti osobní dopravy, je . Ve spolupráci s evropským chce uvést na trh první během následujících dvou let. Kromě toho však v jezdí celá řada elektrických strojů jako jsou , a různé další , které sice připomínají pouze vzdáleně, ale použitelné jsou. prodává pouze v Číně speciální plně elektrický model .

Mimochodem, milion aut vyrobených za rok je meta, kterou letos pokoří také . Škoda, že nejde o auta elektrická. Ale kdo ví, jak to bude vypadat za deset let!

Napsat komentář