Pár týdnů poté co do mladoboleslavské automobilky Škoda Auto nastoupil nový šéf Winfried Vahland začínají vyplouvat na povrch prvotní změny. Škodovka se dočká nového loga, které by mělo lépe upomínat skutečnost, že patří do koncernu Volkswagen. Zároveň automobilka chystá hned dva nové modely.
grafika: Hospodářské noviny
Právě nové logo Škodovky rozdmýchává mezi českými lidmi obrovské vášně. Původní logo navrhl nejspíš Otto Gutfreund, přední český kubistický sochař, ovšem pro plzeňské Škodovy závody. V roce 1923 byly přihlášeny k registraci u Úřadu pro zápis známek a vzorků v Plzni dvě varianty ochranné známky.
Nový šéf Škoda auto přichází z Číny
Autosalon Paříž 2010: elektrická Škoda Octavia, nová řada Greenline
První, okřídlený šíp s pětipérovou stylizovanou perutí v kruhu se slovem ŠKODA, byl používán v letech 1924-25. Druhá varianta měla okřídlený šíp s pouze třípérovou perutí v kruhu, bez nápisu ŠKODA (ten byl umístěn vedle kruhu).
Symbolický význam loga byl následující: indián – křídla = na křídlech pokroku, šíp = stále vpřed, otvor v hlavici šípu = s přesnými výrobky, kroužek kolem celého znaku = v kruhu svých zákazníků. Od toho se pak odvíjel slogan Škodových závodů:
„Na křídlech pokroku, stále vpřed, s přesnými výrobky, v kruhu svých zákazníků.“
Logo se postupně měnilo až do dnešní podoby, jejíž nejmodernější verze je vidět na přední masce modelu Škoda Yeti. První informace o tom, že Škoda Auto chystá další modernizaci loga, přinesl list Škodovácký odborář. Návrhy nebyly uveřejněny, ale v médiích se přeci jen objevila jedna možná podoba. Konečná podoba nového znaku může být však odlišná.
V průběhu následujících dvou let se mají objevit také dva nové vozy Škoda Auto. Ve spolupráci s Volkswagenem pracuje Škodovka na novém malém autě prozatím označovaném jako „NSF – New small family“. To má být menší než Škoda Fabia. Druhý model vyvíjí Škoda Auta sama, rozměrově se zařadí mezi modely Fabia a Octavia a spekuluje se o obnovení názvu Felicia, prozatím nese označení „A-Entry“. Výroba by se mohla rozjet už v dubnu 2012.
Nová Škoda Felicia se bude vyrábět v Mladé Boleslavi, posléze také v Číně a nejspíš i v novém závodě v ruské Kaluze. Tam nedávno automobilka dodala šest nových, vysoce výkonných svařovacích linek. Vysoce komplexní svařovací linka pro výrobu dílů karoserii, vyrobená v nářaďovně největší české automobilky, je jedinečná, hned pro tři modely vyrábí po šesti dílech karoserie. Nářaďovna Škoda tím opět prokázala svou silnou pozici v koncernu.
Malé rodinné auto označované NSF bude nejspíš vycházet z konceptu miniaturního vozu Volkswagen Up! Bude se vyrábět v závodě v Bratislavě na Slovensku. Prodávat s bude pod značkami Volkswagen, Seat a Škoda. Podle týdeníku Ekonom již proběhla v Mladé Boleslavi zkušební výroba nových převodovek určených pro tyto minivozy.