Toyota je tu se spoustou novinek. Ohlásila novou generaci modelu Toyota Highlander Hybrid a jeho ceny. Stejně tak oficiální americké ceny Priusu pro rok 2011. A v roce 2012 údajně začne masově vyrábět pro Čínu svůj první „čistý“ elektromobil.
Na Hybrid.cz jsme o Číně už několikrát psali jakožto o trhu, který má ty nejlepší předpoklady stát se vůdčím v oblasti elektromobility. A zdá se, že tyto spekulace se začínají pomalu naplňovat. Toyota se totiž přidává k automobilkám Honda a Nissan, které v Číně také chtějí nabídnout vlastní malá elektrická auta.
Toyota RAV4-EV se vrací, Plug-in Prius v polovině 2012
Toyota už má k dispozici prototyp založený na modelu Vios. Hromadná výroba by mohla začít už v roce 2012 s tím, že se auto nebude prodávat pod značkou Toyota, ale lokálním brandem čínského joint venture. Cena má být posazena níž než u konkurenčních elektrických aut aby si Toyota ukousla co největší část trhu.
Japonská automobilka také ohlásila nový Highlander Hybrid pro rok 2011. Jeho cena se bude pohybovat od 37 290 do 42 945 dolarů. Půjde o čtyřkolku s udávanou spotřebou 8,4 l/100 km. O tuto hodnotu se samozřejmě klasicky postará hybridní pohon Hybrid Synergy Drive vybavený nově 3.5l šestiválcovým motorem. Celkový výkon bude 280 koní.
Další novinka: nový Prius pro rok 2011 bude, ač prakticky beze změn, ve Spojených státech stát od 23 050 do 28 320 dolarů. To znamená o 250 dolarů víc než Prius roku 2010.
Toyota tak nějak nepřímo potvrdila hybridní verzi malé úsporné Toyoty Yaris. Neřekla samozřejmě na férovku, že půjde o Yaris, ale vydala tiskovku, že v továrně Valenciennes ve Francii (kde se vyrábí benzinový Yaris) začne brzy vyrábět nový hybrid. Vzhledem k tomu, že spekulace o malém hybridu postaveném na Yarisu kolují světem už delší dobu, není těžké dát si dvě a dvě dohromady.
Toyota chce prodat 5 milionů hybridů do roku 2015
Toyota prodala 2,5 milionů hybridů, z toho 200 000 Priusů v Evropě
Prozatím to vypadá, že Toyota Yaris Hybrid (nebo Yaris HSD) bude obsahovat menší motor než je 1.8l z Priusu a bude určena především pro Evropu. Na trh se má dostat v roce 2012. A nakonec jsou tu zprávy o tom, že automobilka, vida minimálně reklamní úspěch malé sportovní Hondy CR-Z (test připravujeme), chystá vlastní hybridní sportovní auto.
Toyota dnes nedisponuje žádným skutečně sportovním autem. Spolu se Subaru ale vyvíjí pro rok 2012 sportovní model FT-86. Mohl by být kandidátem na hybridní sporťák právě on? Na autosalonu v Tokiu začátkem roku ukázala Toyota také koncept s otevřenou kabinou založený na modelu MR2. A podle prvních zkušeností novinářů je právě tohle etalon „sportovního hybridu“. Tak uvidíme.