Oblast Asie a Pacifiku, tedy de-facto nejlidnatější kout země, se podle výzkumné společnosti Pike Research má stát hlavní oblastí rozvoje aut do zásuvky. V roce 2015 zde kumulativní prodeje mají dosáhnout 1,4 milionu kusů.
Hlavní podíl na tomto počtu s více než 300 000 automobily dnes zaujímá Japonsko. Zbytek připadá na Čínu, Jižní Koreu a další země. Právě Čína se má ale stát hlavním růstovým trhem, zatímco Japonsko už poroste pouze málo.
Asie ujíždí Evropě levnými elektromobily
Čína by mohla vyrábět v roce 2020 až milion elektromobilů ročně
Autobusy v Číně budou jezdit na elektřinu, rozšíří dobíjecí stanice
Ne nadarmo se odhaduje, že do roku 2020 bude v Číně jezdit přes 200 milionů aut. Hlavními důvody, které přimějí Čínu a potažmo i jiné země regionu masivně přejít na elektrický pohon jsou podle Pike Research především ceny ropy a obavy z vývoje klimatu.
Čína se v období do roku 2015 postará o celkem 53% prodejů všech aut na elektřinu. Ostatně, už dnes v Číně elektrická doprava bují – elektrokola jsou běžnou samozřejmostí, elektrické skútry, tříkolky a různá vozítka taktéž.
Z dílny Pike Research jde o další důkaz jak mocným a důležitým místem se Čína v blízké budoucnosti stane. Tamní ovzduší dnes trpí pod náporem desítek milionů nových automobilů. Vláda se snaží a bude snažit přechod na elektrický pohon podporovat.
Stejně tak i další země, například Jižní Korea, která je jedním z největších producentů oxidu uhličitého v Asii. Postupně podporu pro elektromobilitu převezmou i další státy, které začnou poskytovat dotace, zavádět elektrickou hromadnou dopravu nebo dobíjecí stanice.
Zajímavý je následující údaj: podle Pike Research bude většina elektrických aut prodaných v Číně čisté elektromobily. Naproti tomu v Japonsku, druhém největším trhu s elektrickými auty, půjde údajně převážně o plug-in hybridy. Kam na tohle experti z Pike Research chodí, to bychom sami rádi věděli.