Asie klíčovým trhem budoucnosti pro auta do zásuvky

Oblast a Pacifiku, tedy de-facto nejlidnatější kout země, se podle výzkumné společnosti Pike Research má stát hlavní oblastí rozvoje . V roce zde kumulativní prodeje mají dosáhnout 1,4 milionu kusů.   

Hlavní podíl na tomto počtu s více než 300 000 automobily dnes zaujímá . Zbytek připadá na , a další země. Právě Čína se má ale stát hlavním růstovým trhem, zatímco Japonsko už poroste pouze málo.

Ne nadarmo se odhaduje, že do roku bude v jezdit přes 200 milionů aut. Hlavními důvody, které přimějí Čínu a potažmo i jiné země regionu masivně přejít na jsou podle Pike Research především ceny ropy a obavy z vývoje klimatu.

Čína se v období do roku 2015 postará o celkem 53% prodejů všech aut na elektřinu. Ostatně, už dnes v Číně elektrická doprava bují – jsou běžnou samozřejmostí, , a různá taktéž.

Z dílny Pike Research jde o další důkaz jak mocným a důležitým místem se Čína v blízké budoucnosti stane. Tamní ovzduší dnes trpí pod náporem desítek milionů nových automobilů. Vláda se snaží a bude snažit přechod na elektrický pohon podporovat.

Stejně tak i další země, například , která je jedním z největších producentů oxidu uhličitého v . Postupně podporu pro převezmou i další státy, které začnou poskytovat dotace, zavádět elektrickou nebo .

Zajímavý je následující údaj: podle Pike Research bude většina prodaných v Číně čisté . Naproti tomu v , druhém největším trhu s , půjde údajně převážně o . Kam na tohle experti z Pike Research chodí, to bychom sami rádi věděli.

Autobloggreen, graf: Pike Research

Napsat komentář