V únoru 2013 se v USA prodalo 40 173 hybridů, 2789 plug-in hybridů a 2616 elektromobilů. Celkově jde o 45 578 aut s částečně nebo plně elektrickým pohonem, s i bez možnosti dobíjení. Prodej dosud nejoblíbenějšího hybridu Toyota Prius překvapivě poklesl.
foto: Hybrid.cz
Američané se, zdá se, Priusů už přejedli. Prodej klasické verze hybridu Toyota Prius (liftback) totiž meziročně poklesl o 31 % na 11 428. Pochopitelně část prodejů kanibalizovaly nové verze Toyota Prius plug-in hybrid (693), Prius c (3148) a Prius V (2543).
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
LEDEN 2013: prodej hybridů v USA roste, daří se Fordu
Celkově se Priusů prodalo v USA za únor 2013 úctyhodných 17 812, což však představuje meziroční pokles o 13,5 %. Celkově hybridy značky Toyota v USA meziročně poklesly o 1,71 % na 26 966 prodaných kusů.
Velmi dobře se naopak daří hybridním autům značky Ford. Za uplynulý měsíc si Ford Fusion Hybrid připsal 3806 prodaných kusů, o 242,88 % více než minulý rok. Nový plug-in hybrid Ford Fusion Energi PHEV si připsal prvních 119 prodaných kusů. Lincoln MKZ Hybrid se propadl o 58 % na 177 kusů.
Velmi dobře se ale daří modelu Ford C-Max Hybrid s 2849 prodaných kusů i jeho plug-in hybrid verzi Ford C-Max Energi (334). Elektromobilu Ford Focus Electric se prodalo 158 kusů, celkově už má Ford prodáno 239 elektromobilů za rok 2013.
Chevrolet Volt si v únoru 2013 připsal 1626 čárek, o 58 % víc než minulý rok touhle dobou. Nissan Leaf se v tomto období zvedl o 37 % na 653 kusů. Za oba dva měsíce je zatím prodáno 1303 kusů. Snad se tedy letos Nissanu konečně podaří v USA překonat hranici 10 000 kusů.
Mitsubishi jako kdyby vstalo z mrtvých a v únoru 2013 udalo 337 kusů elektromobilu Mitsubishi i. Proti únoru 2012 je to nárůst o 665 % ze 44 kusů. Gratulujeme. Hybridy značky Porsche výrazně klesly a podobně tomu bylo i případě hybridů Honda.
Honda Civic Hybrid se udal celkem 433 novým zákazníkům (-41 %), Honda CR-Z 381 (-18 %), Honda Insight 388 (-50 %). Nová Acura ILX Hybrid prodala 154 kusů. Honda dál nezadržitelně klesá a nepomáhá dokonce ani nová Honda Accord plug-in hybrid, které se prodalo pouze 17 kusů. Jen o málo víc, než kolik se podařilo pronajmout elektromobilů Honda Fit EV (15).
V přehledu chybí elektromobil Tesla Model S. Tam se střízlivé odhady pohybují kolem 1400 prodaných kusech. Co se týká sériového plug-in hybridu Fisker Karma, tam střízlivé dohady hovoří o 10-15 kusech.
A nesmíme zapomenout ani na Toyota RAV4 EV – v únoru 2013 prodáno celkem 54 kusů (za leden 2013 to bylo 25). Pravděpodobně zejména díky obrovským slevám, které Toyota na elektrické SUV nabízí (někde se slevy, včetně dotací, blíží až k $17 000 a sráží tak cenu blízko ke $30 000).
Už příští měsíc vstoupí do elektrického kolbiště také nová 3. generace elektromobilu Smart ED, a to včetně kabrio verze. Půjde o nejlevnější elektromobil na americkém trhu. Jeho cena začne na $25 000 (a to ještě není započítána federální dotace $7500, ani žádné regionální).
Ach, ta Honda. Zajímalo by
Ach, ta Honda. Zajímalo by mě, jestli to časem Honda nezabalí. Nebo v tom trendu bude muset pokračovat dál. Myslím si, že ale bude pokračovat dál. Doba si to žádá. Držím palce.