Americký průmyslový gigant GE oznámil, že nakoupí celkem 2000 plug-in hybridů Ford C-MAX Energi. Jde o součást plánu na nákup 25 000 elektrických aut. Ten bude díky nákupu vozů značky Ford splněn už z jedné pětiny.
foto: Ford
Součástí dohody o nákupu 2000 vozů Ford C-MAX Energi je také propagace infrastrukturních řešení GE ze strany automobilky Ford. Jde například o dobíjecí stanice WattStation nebo plnící stanici na zemní plyn “CNG in a Box”.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
GE představuje elektrický autobus budoucnosti
Ford uvedl nebo v současné době uvádí na trh řadu nových aut na elektřinu, ať už jde o zmíněný C-MAX Energi, C-MAX Hybrid nebo elektromobil Ford Focus Electric. Kromě toho nabízí také Ford Fusion Hybrid, brzy přibude plug-in hybridní verze Fusion Energi a luxusní sedan Lincoln MKZ Hybrid.
Americká automobilka Ford se tak stává významnou konkurenci pro japonskou Toyotu i domácí General Motors. Prodeje jejích hybridů i plug-in hybridů, a potažmo dokonce i elektromobilu Focus, totiž nejsou vůbec špatné.
Ford C-MAX Energi se může pochlubit nálepkou “nejúspornější plug-in hybrid v USA”. EPA jej totiž ohodnotila na ekvivalent spotřeby 108 MPGe ve městě a 100 MPGe kombinovaných. Jeho cena začíná na $29 995 včetně federální dotace, díky čemuž bude dostupnější než Chevrolet Volt i Toyota Prius plug-in hybrid.
VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.
EPA lže.
108 mil na galon
EPA lže.
108 mil na galon odpovídá spotřebě 2,18 litru na 100 km.
A to tohle auto nemá ani omylem.
To už spíš uvěřím té hodnotě 47 MPG, což je něco kolem 5ti litrů. Jenže to dám v neupraveném starém twingu taky.
VYSVĚTLENÍ: MPGe je
VYSVĚTLENÍ: MPGe je jednotka udávající ekvivalent k ujetým mílím na galon (3,785 l) paliva s tím, že je určeno, že 1 galon benzínu = 33,7 kWh.
Já to chápu.
Ale Ford
Já to chápu.
Ale Ford uvádí 47 MPGe, takže buď EPA nebo Ford lžou
A vzhledem k tomu, že těch 108 MPGe odpovídá spotřebě 2,18 litrů benzínu na 100km tak v tomto případě budu věřit fordu.
Ale to přece není chyba – spotřeba 5l/100 je nižší než u Priusu s jeho spotřebou 5.5l/100
EPA nelze, ucinnost
EPA nelze, ucinnost elektrickeho pohonu je mnohem vyssi nez spalovaciho motoru. To je taky duvod proc elektricke auta dosahuji MPGe kolem 100.
Napr Nissan Leaf 99MPGe, Honda FIT EV 118MPGe, Tesla Model S 89MPGe ci 95MPGe podle typu, atd…
Jeden galon benzinu obsahuje 33,7kWh energie.
Což mě ovšem v případě
Což mě ovšem v případě hybridu nezajímá.
Tam používám oba motory, takže účinnost bude někde mezi.
Navíc tohle auto na baterii ujede cca 38km a pak přechází čistě na benzín.
A pro průkazné měření spotřeby se musí vycházet ze stavu s PRÁZDNOU baterií.
Pokud budu počítat spotřebu s tím, že do toho nezapočítám nabíjení baterie tak klidně vytvořím perpetum mobile.
Nevim jak vy, ale pokud bych
Nevim jak vy, ale pokud bych si kopil auto s baterii tak bych vzdy zacinal cestu s PLNOU baterii, nejsem idiot abych si priplatil za drazsi auto a pak nevyuzival to za co jsem si priplatil. To proste nedava smysl.
Navic EPA obvykle udava MPGe celkove i ciste benzinove, napr tady mate nalepku pro Prius plug-in hybrid. Stejnou si muzete jiste najit i pro C-MAX.
Perpetum mobile by jste vytvoril kdyby celkova ucinnost systemu byla vetsi nebo rovna 100%, tedy system baterie i system motoru dohromady. Pokud tedy nezapocitate nabijeni baterie jak navrhujete porad nemate perpetum mobile, protoze samotny elektromotor ma ucinnost mensi nez 100%. Nechapu tedy jak jste prisel na to perpetum mobile, to je s prominutim zas nejaky nesmysl.
To jste pochopil
To jste pochopil správně.
Vyrobit perpetum mobile je nesmysl.
Jenže když nezapočítám nabitou baterii, tak prvních X kilometrů ujedu se spotřebou energie 0. A co mám – stroj s účinností vyšší než 100%
Já tady tvrdím, že 108MPGe je nesmysl, neboť do výpočtu nezapočetli energii baterie. Z mého pohledu se jedná o klamání spotřebitele. A více mě mrzí že se do takovéto lži zapojuje EPA, která by měla prostředí chránit.
Jo a děkuji za tu samolepku – ten údaj MPG je pro mě směrodatný, neboť z něho vím jaká je spotřeba. To MPGe je prostě lež.
Nemate pravdu, vy tech
Nemate pravdu, vy tech prvnich X kilometru totiz ujedete se spotrebou energie xyz kWh/100km, misto xyz l/100km, neni to spotreba energie 0 (!!), takze stejne nedostanete perpetum mobile!
A prave tato spotreba je zapocitana v tom MPGe s prevodni konstantou 33,7kWh. Muzete si to snadno overit… Kdyby to totiz nebylo zapocitano, tak by vsechny elektromobily (nevyuzivajici ani kapku benzinu) mely nekonecno MPGe.
MPGe u hybridu je lez
MPGe u hybridu je lez zamerena na klamani spotrebitele. Do toho vypoctu se schvalne nezapocitavaji ruzne parametry a dve pohonne soustavy a dany test se provadi schvalne nepresne.
Konkretne u tohoto vozu – kapacita baterie je 7.6kWh, coz vystaci asi na 38km jizdy rychlosti do cca 90km/h
Test je navrzen pro 17 km mestskeho provozu s prestavkami a rychlosti 32km/h
nasleduje 16 km s prumernou rychlosti 77km/h
toto se opakuje 5x a zprumeruje
Test studeneho/tepleho motoru vynecham, nema smysl
Takze v pripade tohoto vozu se cely test vejde do elektrickeho rezimu – ovsem s tim, ze na zacatku se pouzije plne nabita baterie
Mereni MPGe ma smysl u ciste elektickeho vozu. U hybridu je to klamani spotrebitele. Zvlaste v USA, kde je pro spoustu lidi bezne dojizdet do prace denne 120 km.
Proto verim udaji ktery uvadi ford to jest 47MPG a ne tomu co uvadi EPA, ten v realnem provozu americane nedosahnou.
PS: Tim, ze Ford udava realnou MPG se vyhne soudnim sporum, i kdyz v USA se da soudne napadnout i udaj MPGe od EPA. A s dost slusnou sanci vyhrat kompenzaci za palivo navic.
No aspon ze uz netvrdite ze
No aspon ze uz netvrdite ze vznikne perpetum mobile.