Honda se snaží. Pustila na trh svou dravou rybu jménem Honda CR-Z, první hybrid, kterému nejde o spotřebu, ale o zábavu. Na autosalonu v Los Angeles se nás teď snaží přesvědčit, že má do budoucnosti nakročeno tou správnou nohou. Ukázala elektromobil Honda Fit EV a podvozek pro svůj plug-in hybrid.
Koncept elektrického auta Honda Fit EV vychází z původního úspěšného modelu Honda Fit/Honda Jazz. Aktuálně Honda představila také jeho hybridní verzi – Honda Jazz Hybrid, která by se měla začít prodávat během roku 2011. Plně elektrická verze je určena pro Japonsko a Spojené státy, kde by měla být uvedena do prodeje v roce 2012.
Elektromobil Fit EV je navržen tak, aby uspokojil požadavky průměrného městského řidiče. Nabídne tedy stejnou pětimístnou konfiguraci jako klasický Fit. Výrobní verze pak bude získávat energii z lithium-iontové baterie. Max. rychlost bude 144 km/h při dojezdu 160 km. Podobně jako CR-Z hybrid nabídne tři různé módy jízdy – Econ, Normal a Sport.
Honda Jazz Hybrid – podrobnosti, bude nový Accord Hybrid?
Sportovní mód nabídne podobný výkon jako auto vybavené dvoulitrovým benzinovým motorem. Ovšem za cenu snížení dojezdu proti Econ módu až o 25%, tedy plnou čtvrtinu. Řidič bude mít v autě neustále k dispozici několik systémů, které mu budou radit jak co nejvíce snížit spotřebu energie, a tak prodloužit dojezd. Navíc bude možné se k autu připojit s pomocí smartphone nebo osobního počítače.
Mobilní aplikace a speciální webová stránka umožní majitelům elektromobilu Honda Fit EV například nechat si zasílat zprávy o dobíjení auta, nastavit vhodné časy pro dobíjení a zároveň nabídnou 24hodinovou asistenci. Plus mapu dobíjecích stanic. Dobití ze 120V bude trvat 12 hodin, z 240V pak méně než šet hodin.
Kromě čistokrevného elektromobilu představila Honda také podvozek svého budoucího plug-in hybridu. Půjde o sedan střední třídy, který bude chtít soupeřit s vozy jako Chevrolet Volt nebo Toyota Prius plug-in hybrid. Využije 6kWh lithium-iontovou baterii a 120kW elektromotor. V čistě elektrickém módu dokáže auto ujet 16 – 25 km max. rychlostí 100 km/h. Plné dobití baterie bude trvat na 240V zásuvce od 1 do 1,5 hodiny.
Autosalón Los Angeles: Honda predstaví elektromobil a plug-in hybridnú platformu
O pohon se postará kromě elektrického motoru a baterie také dvoulitrový čtyřválec VTEC naladěný na Atkinsonův cyklus, podobně jako v hybridním automobilu Toyota Prius. Ten bude napojen na E-CVT převodovku a zároveň dokáže díky generátoru dobíjet baterii.
Honda by chtěla co nejdříve dohonit náskok, který má konkurenční Toyota. Přitom co se týká technologií, není o tolik pozadu. Její auto na vodík v podobě modelu Honda FCX Clarity dosud je jedním z prvních na trhu. Svým výzkumem a vývojem Honda zasahuje daleko za automobilový průmysl, především do oblasti infrastruktury a domácností. Navíc spolupracuje např. se Stanfordskou univerzitou nebo společností Google.
Velmi intenzivně se zabývá výzkumem tenkovrstvých solárních článků, které postupně instaluje na střechy svých továren. Tam vytvářejí obrovské solární elektrárny, které šetří energii. Navíc zkoumá možnosti výroby vodíku za pomoci solární energie. S ohledem na domácnosti se zabývá mikro-kogenerací a solárními panely, které dokáží zároveň vyrábět elektřinu a vytápět.
Pouze ve Spojených státech dnes automobilka Honda nabízí model Honda Civic GX na CNG. V nabídne má nebo bude brzy mít také celkem čtyři hybridy: Honda Civic Hybrid, Honda CR-Z, Honda Insight a Honda Jazz Hybrid.