Hitachi dál významně investuje do výroby energetických komponent

Až 100 nových pracovních míst bude potřeba po rozšíření a modernizaci závodu na výrobu energetických transformátorů v německém Bad Honnefu. Projekt má být dokončen v roce 2026 a je reakcí na rostoucí poptávku po transformátorech, umožňujících přechod na čistou energii v Evropě.

Společnost Hitachi Energy oznámila investici ve výši více než 30 milionů eur (zhruba 760 milionů korun) do rozšíření a modernizace závodu na výrobu výkonových transformátorů v německém Bad Honnefu.

Projekt, jehož dokončení se očekává v roce 2026, vytvoří v regionu až 100 nových pracovních míst a bude reagovat na rostoucí poptávku po transformátorech na podporu přechodu na čistou energii v Evropě.

Závod v Bad Honnefu, který funguje od roku 1906, je jedním z klíčových výrobních závodů společnosti Hitachi Energy v Evropě. Továrna vyrábí velké výkonové transformátory, které jsou kritickou součástí elektrické sítě sloužící ke zvyšování nebo snižování úrovně napětí pro efektivní přenos a distribuci.

„Elektřina bude páteří celého našeho energetického systému. V globální energetické soustavě roku 2050 budeme potřebovat přibližně čtyřikrát větší kapacitu výroby elektrické energie a přenos až třikrát většího množství elektrické energie než v roce 2020,“ uvedl Bruno Melles, výkonný ředitel obchodní jednotky Transformátory ve společnosti Hitachi Energy.

„Zařízení v Bad Honnefu je jedním z příkladů našeho závazku rychle rozšiřovat naši globální působnost a kapacitu, abychom uspokojili zrychlující se poptávku vyvolanou přechodem na novou energetiku,“ dodal.

Investice znamená rozšíření závodu na více než 15 000 metrů čtverečních. V kombinaci se zdokonalením procesů je modernizovaný závod zaměřen na optimalizaci provozní výkonnosti a zvýšení celkové výrobní kapacity, aby bylo možné uspokojit rostoucí poptávku.

Továrna v Bad Honnefu v průběhu let dodávala transformátory mnoha předním provozovatelům přenosových soustav, energetickým společnostem a průmyslovým odvětvím v Evropě, například těm, které jsou zahrnuty do strategického partnerství se společností TenneT.

Rozšíření této továrny odráží navyšování kapacity Hitachi Energy v Evropě. V loňském roce společnost rozšířila výrobu ve Švédsku o dalších 2 000 nových pracovních míst v průběhu následujících dvou let, a to kromě akvizice společností zabývajících se výkonovou elektronikou eks Energy a COET.

zdroj: tisková zpráva

25 Comments on “Hitachi dál významně investuje do výroby energetických komponent”

  1. V Cine na zacatku dubna je podil prodanych aut pres 50% EV. A k tomu ted Cina nabizi srotovne na starsi auta a EV maji vetsi bonus. Tak spalovak jde v Cine do hajzlu. I ty nejvetsi zastanci spalovaku se domnivaji, ze spalovak si zachova 40% podil. A to jsou optimisticke odhady vyrobce, ktery se snazi jeste udat stare spalovaky. Avsak to je jaksi uz uzavrena vec. Aspon teda v Cine. V CR jsme uplne na druhem konci, no klasika. 100 let za opicema.

    1. Možná jsem četl stejný článek a mám ještě dva další postřehy:
      1. Že prý se tam asi budou postupně prosazovat hybridy na úkor BEV, což mi přijde jako blbost, když trend je přesně opačný.
      2. A taky vyslovená obava, že evropský výrobci (spalováků) to prý budou mít těžké NA ČÍNSKÉM TRHU.
      Jo kdyby jen tam! A to jak dinosauři opět přibrzďují plány na elektrifikaci (misto aby se snažili dohnat náskok Číny) jim do budoucna taky zrovna nepomůže.🥴

        1. Když pomineme že většina zaměstnanců nemá v práci zajištěné ani samotné parkování (a ti co mají – většinou management různé úrovně, z větší části může nabíjet doma), tak zaměstnavatel bude tu elektriku dávat zaměstnancům zdarma jako benefit ? Jak se to bude třeba danit ?

          1. pro Jimmy…. Nevěřím že ,,,,většina zaměstnanců nemá zajištěné ani parkování““. Možná v Praze, ale nezapomeň že v hlavním městě žije pouze cca 15% obyvatel ČR. Ve městech která znám, je situace zcela jiná a parkování pro zaměstnance je naprostý standard.
            Pokud jde o otázku financování elektřiny – nechal bych na zaměstnavateli, jestli jí nechá jako benefit, nebo si nechá zaplatit za odběr. Akorát by určitě neměl chtít víc než sám za elektřinu platí….
            To o těch daních nechápu… To má být problém? 😱😃😁😆

            1. Nejsem z Prahy, ale podívejte se jak vypadá třeba běžná průmyslová zóna. Výrobní závod má běžně stovky, nebo i menší tisíce zaměstnanců, ale rozhodně nemá tolik míst k parkování. To by často parkoviště bylo větší než celý zbytek firmy. To u nás opravdu není běžné. Nejsme v USA.
              Nebo třeba jakýkoliv úřad v „centru města“. Tam bývá často pár míst ve vnitrobloku, kde část ještě zabírají služební vozy, takže když tam zaparkuje 10% zaměstnanců, můžete si gratulovat.

              Daně. Řekněme že každý den si nabijete baterku za 20 kč. Pakatel, že ? Ale to dělá ročně při cca 250 pracovních dnech 20*250= 5 000 Kč ročně. Pronásobte si to počtem zaměstanců kteří to budou využívat. Opravdu si myslíte, že to finančák nebude zajímat pokud se to trochu rozšíří ?

              1. Pro Jimmy… Daně – Další ,,neřešitelný“ problém pána bez invence?? A nebo snad jen hledáš jakékoliv obstrukce (často absurdní nebo neexistující) jen proto, že ty osobně máš strach z příchodu nové technologie (nemáš garáž)??

                A kde ty zaměstnanci teda parkujou?? Co to tady píšeš za nesmysly?😡
                Máš nějaké statistiky ze kterých vyplývá, že ,,,,většina zaměstnanců nemá v práci zajištěné parkování““❓

                1. Většina zaměstnanců parkuje svá auta doma, protože do práce jezdí MHD. Neznáte ? Velmi ekologické. Někteří dokonce jezdí do práce takový velkým EV bez baterky (trolejbus), nebo ještě větším EV (tramvaj), nebo když bydlí dál, tak musí občas přestoupit z ještě většího EV (vlak). Někteří jezdí o něco méně ekologickým autobusem, v časech kdy většina lidí jezdí do práce bývá tak plný, že na osobu bude vycházet asi tak malé pivo nafty na 100km, takže vlastně docela ekologické.

                  Chápu že pokud bydlíte někde na samotě kde není ani elektřina, tak tam MHD nejezdí, ale většina lidí kupodivu nebydlí na samotě uprostřed ničeho. V ČR žije v nějakém městě 70% obyvatel a tedy minimálně 70% obyvatel má v dosahu nějakou MHD. Reálně to je více, protože MHD jezdí i do menších obcí v okolí měst.

                2. Pokud je to opravdu většina tak je to dobrá zpráva. Dříve to tak bylo ale poslední dobou se obávám, že se lidi rozežrali a už to většina není. Benzin je v poměru k platům zatraceně levný.

                3. pro Jimmy…. 😃No máš recht že to moc neznám. Na nejbližší tramvaj to mám cca 150km😅… Příměstská HD je u nás tak mizerná, že jí jezdí jen děti a vdovy. Za prací všichni osobáky, 1 až 2 persony na vozidlo, a samozřejmě naprostá většina parkuje u zaměstnavatele. Nemyslím že by to bylo v sousedních vsích jinak.

                  Na co vlastně potřebují dobíjet auto lidi, co s ním nejezdí do práce?? Jedou na nákup jasně.. Tak nabiju tam, ne?…Na chalupu, za rodiči na vesnici.. Tak nabiju tam, ne? .. A nebo cestou.

                  Jimmy teď smrtelně vážně 😉. Dokázal bys vysvětlit, proč by ti vadilo opatření, které by umožnilo (výrazně usnadnilo) elektromobilitu velké části obyvatel bytových domů???❓

                4. Drvoštěp : Já nenapsal, že by mě to vadilo. Já napsal, že by to nebylo tak jednoduché a moc by to neřešilo. Takže ano, vlastně jsem proti, jak z principu tak z praktických důvodů.

                  Já do práce MHD jezdil roky. Naštěstí jako kancelářský s časovým posunem oproti běžné směně 6-14, protože jak na tu šestou, tak kolem té druhé je MHD opravdu narvaná co to je. Na 7 nebo půl osmou je také plná, ale přeci jen méně. Takže vidím běžně ty davy lidí, kteří naštěstí nejezdí všichni autem.

                  Přiznávám že poslední roky už jezdím na skútru (8-9 měsíců v roce)/autem, protože ačkoliv mám potenciálních tras a linek několik, všechny trvají ráno cca 45 minut a odpoledne často i více, což mě přestalo bavit když na skútru to mám 15-20 minut kdykoliv a v autě 15-45 (většinou 20) minut. Na kole je to asi 35 minut, ale po příjezdu do práce bych si musel dát sprchu.

                  Jinak v práci máme parkovacích míst asi 100-150 a nabíječek přesně 5 pro služební auta. Z toho asi 40 míst není za závorou, tak tam si volně přístupnou firemní dobíječku neumím moc představit. Tam by to nebylo jen „přidat zásuvku“.

                5. pro Jimmy… Tvůj první odstavec mi připomněl slavnou ,,sebeobranu posráním“ … Šlo teda o obranu ženy před znásilněním 😱💩

                  K dalším odstavcům: Co ty si znovu a znovu nedokážeš představit si já dokážu představit v několika řešeních.
                  Upřímně a bez urážky: zamysli se nad svým přístupem k existenci, pokud nechceš být pro své okolí za pitomce 🙄

                6. Osobni elekromobilita je nastesti minulosti, takze uz neni duvod kvuli tomu huntovat klavesnici a chodit sem. Ostep mele – tedy pardon recykluje svoje ho.na, skopcak ten se z tesly po.ral v kine a visper se kouka do pi.ci a tvrdi, ze vidi do budoucnosti. Proste panoptikum zoufalcu.

                7. pro Dlaždicy…. Došlo k tomu, že média na objednávku opět, a doufám že už naposledy, začala hejtovat elektromobilitu… Jestli jim to baštíš, tak jsi nenapravitelnej trouba🤪😃

                8. Média hejtují elektromobilitu, média hejtují Ukrajinu… Ve skutečnosti média jednou jen po povrchu a přestože mají teď zrovna náhodou pravdu, je to z úplně jiného důvodu, než většinou tvrdí.

                  Oba případy mají mnoho společného – přání je zaměňováno za reálné možnosti, obrovské přesuny peněz z kapes daňových poplatníků, jakékoliv finanční nebo politické zakolísání poodkrývá reálný stav.

                  Elektromobilita nekončí protože v Q1 prodeje začaly klesat. Ukrajina neprohrává válku protože ztratila za týden osm vesnic. Elektromobilita i Ukrajina nevyhnutelně prohrávají, protože ideologie nezmění hluboké systémové nedostatky.

                  Je to kulturní slabina. Západ začal prosazovat myšlenku, že co chceš, to dosáhneš. A přiznání, že na to nemáš, považuje za slabost. Ale realita takto nefunguje.

                9. pro Runnču….. I kdyby to bylo jak píšeš (na Západě), vůbec ti do toho neštymuje Čína a rozpadá se tak celý tvůj myšlenkový konstrukt…

                10. Čína se chová zcela racionálně. Podpora elektromobility bude pokračovat a bude mít stejné dva strategické cíle – oslabit co zbylo ze Západní průmyslové základny a transferovat čínské lokální emise z megapolí.

                  Čína z geopolitického hlediska je jednu z příčin krize na Ukrajině. USA se snaží skrze Ukrajinu oslabit Rusko jako činského spojence a v mezidobí před konfliktem s Čínou přezbrojit vlastní armádu. Nic to nedemonstruje lépe, než tzv „pomoc Ukrajině“, která se počítá takto – vláda zaplatí zbrojovkám nový tank za 10 milionů dolarů a starý tank v ceně 1 milion se pošle na Ukrajinu. Vyúčtuje se to jako pomoc v hodnotě 10 milionů dolarů. Že část zaplatí spojenci je bonus.

Napsat komentář