Elektromobil Smart ED se sice pořád ještě prodává, ale slyšet o něm moc není. V půlce roku 2012 jsme si vyzkoušeli jeho třetí generaci a o čtyři roky později je tu generace čtvrtá.
foto: Smart
Elektromobil Smart fortwo ED čtvrté generace se ve světové premiéře představí na autosalonu v Paříži 2016. Bude tomu dva roky po uvedení redesignu fosilního Smart fortwo.
Smart ForTwo Electric Drive (ED) bude opět k dispozici jako kupé i kabriolet. Elektromotor vzadu nabídne 80 koní (o 6 víc než třetí generace), z 0 na 100 km/h zvládne zrychlit pod 12 vteřin. Na jedno nabití ujede 160 km dle NEDC.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Paříž 2016: přichází nový Smart ED
Zásadním vylepšením projde nabíjecí systém. Auto bude možné údajně dobít z 230V zásuvky během pouhých 2,5 hodiny, a to díky 7,2kW palubní nabíječce. To znamená baterii o kapacitě kolem 18 kWh. Předchozí generace měla 17,6 kWh.
Poprvé bude v nabídce Daimleru také plně elektrický Smart ForFour. Ani tady ale zatím nejsou známy přesné specifikace.
Chystá se mini Leaf,
Chystá se mini Leaf, zřejmě obdoba Zoe.
Off
Majitel
Off
Majitel megaůspěsného crowfundingu na elektrokola za 500 $ Sondor se pouští do elektrotříkolek od 10 000 $ stejnou cestou.
https://electrek.co/2016/09/23/sondors-to-unveil-a-10000-stylish-electric-car-concept-to-be-financed-through-crowdfunding/
Zajímavé, díky!
Zajímavé, díky!
Vylepšený nabíjecí
Vylepšený nabíjecí systém? Já měl za to že Smart se nabíjel přes AC až 22kW…..nebo se pletu?
nechci slevu zadarmo!
nechci slevu zadarmo!
Mate samozrejme pravdu, ale
Mate samozrejme pravdu, ale jednalo se o priplatkove vybaveni asi za 80.000, neviim presne
Ano, Smart půjčený od
Ano, Smart půjčený od E.ONu měl možnost nabíjet 22 kW z 400V/32A (nebo Mennekes 32A), samozřejmě jištěno 3X 32A. 10% baterie za 5 min, tedy např. baterii ze 40% na 100% za 30 min! Dojezd 95 až cca 130 km dle stylu (17,6 kWh). To se to jezdilo! Tohle kdyby měl Leaf a další „jednofázovky“, nepotřebujeme rychlonabíječky!
Tak tak, kolega se právě
Tak tak, kolega se právě vrací z eRuda v Německu a hlásí, že je tam Zoe ve velké oblibě skrze svou palubní nabíječku obrovského výkonu. Nepotřebuje totiž rychlonabíjecí stojany, nabije se sám rychle a všude z libovolné zásuvky.
Ano, také mi bylo při
Ano, také mi bylo při Smartovi skoro jedno, kolik má zásuvka jištění (byl jsem rád i za 16A), hlavně, že byla třífázová! Rychlost nabíjení byla jen o příslušný poměr menší (např. 16/32A, tedy o polovinu). Pro veřejnost by se dalo také uvést, že zásuvka 400V/32A pětikolík umí utáhnout 3 Nissany Leafy najednou s palubní nabíječkou 6,6 kW (každé auto na 1 fázi) nebo 1 Renault ZOE nebo 1 Smart. To hovoří za vše.
!!! NOVY LEAF ?? —
!!! NOVY LEAF ?? — http://newsroom.nissan-europe.com/cz/cs-cz/media/pressreleases/426153179/prichazi-revoluce?utm_campaign=NewsAlert_149508&utm_medium=Email&utm_source=newsroom.nissan-europe.com
Ne, to by měl být nový
Ne, to by měl být nový Nissan Micra.
☺tak jo diky
☺tak jo diky
„Běžná“ 230V zásuvka
„Běžná“ 230V zásuvka 7,2Kw nedá (to je 32A).
Pravda, slovo „běžná“
Pravda, slovo „běžná“ jsme proto raději vypustili.
Ano, podle mne u nás 230V
Ano, podle mne u nás 230V zásuvka může mít max 16 A a touto zásuvkou protáhnete max 3,6 kWh. pitii
Ale dá. Smart má dva
Ale dá. Smart má dva kablíky, ten druhý jde k sousedovi 🙂
Nj, meli napsat bezna
Nj, meli napsat bezna karavanova zasuvka 🙂