Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Objevovat je můžete třeba s novým plug-in hybridem Toyota Prius se solárními panely na střeše.
Právě střecha s fotovoltaickými panely, která je standardně k dispozici pro verzi Executive, může prodloužit dojezd v elektrickém režimu až o devět kilometrů za den. Přestože je její plocha menší než dříve, nové fotovoltaické panely mají o více než 15 % vyšší celkovou účinnost. Navíc lze baterii plně dobít, pokud vůz necháte zaparkovaný něco málo přes týden. Na naše tipy vám ale bude stačit i jediný den.
Rozhledna Radovič
Celoročně přístupnou rozhlednu Radovič najdete na stejnojmenném vrchu u Velvar. Má sice jen tři metry, přesto nabídne krásný výhled právě na Velvary, ale také na České středohoří, horu Říp, Mělník a Kladno, za jasného počasí odtud můžete spatřit i Krušné a Lužické hory a Krkonoše. Je také perfektním místem pro piknik, na její plošině je totiž i stůl s lavicemi.
Zdymadlo Hořín
Pochází z konce 19. století, a protože je chráněnou a před dvěma lety zrekonstruovanou technickou památkou, udrželo si zdymadlo Hořín na Vltavě svůj někdejší půvabný vzhled. Zdymadlo překonává Vraňanský jez a je nejvyšším plavebním stupněm v úseku Praha – Mělník. V roce 1996 tu vznikla ještě malá vodní elektrárna, jejíž kanál bývá využíván také pro veslařské závody.
Písečný přesyp
Na východním okraji Přírodního parku Kersko-Bory najdete unikátní a dodnes pohyblivou písečnou dunu, která tu vydržela už od čtvrtohor. Tehdy s sebou proud řeky Labe přinášel nánosy štěrku a písku, a jeho nejjemnější části vítr nafoukal do tvaru tohoto přesypu. Tahle zvláštní „pláž“ je však výjimečná také několika pískomilnými živočišnými druhy, které tu žijí, například mravkolvi nebo svižník lesní.
Bývalý Švehlův památník
Původně měl připomínat československého politika Antonína Švehlu. Pak ho ale stát zabavil a používal jako pomník obětem nacismu a padlým bojovníkům za svobodu během druhé světové války. Dnes se mu kvůli jeho špatnému stavu i posazení uprostřed zeleně přezdívá český Stonehenge. Najdete ho ve Ždánicích.
V elektrickém režimu ujede 86 km
V každodenním provozu lze Toyota Prius Plug-in Hybrid používat jako elektromobil. Díky velké baterii s kapacitou 13,6 kWh je dojezd v režimu EV až 86 km, což umožňuje každodenní jízdu bez nutnosti spouštět spalovací motor. Použití baterie s vyšší kapacitou umožnil také systém Regeneration Boost.
Nový Prius brzdí elektromotorem intenzivněji, a proto je rekuperace energie intenzivnější. Řidič si může zvolit jeden ze tří různých režimů rekuperace – mírný, střední a silný, přičemž až přibližně 80 % zpomalení je dosaženo bez sešlápnutí brzdového pedálu.
Hybridní pohonný systém páté generace zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, jde tak o nejdynamičtější model v historii značky Prius. Vůz kombinuje dvoulitrový motor TNGA o výkonu 112 kW s novým předním elektromotorem o výkonu 120 kW.
Celkový výkon soustavy je 164 kW, což je téměř dvojnásobek výkonu předchozí generace modelu Prius Plug-in Hybrid (90 kW).
zdroj: tisková zpráva
…Již za 1 150 000 Kč… Auto ve všech třech rozměrech menší než levnější Tesla Y a v základu mnohem chudší.
Zato s neomezeným dojezdem, s motorem co prokazatelně vydrží milion km (opakovaně ovětřeno mnoha taxikáři), postaveno firmou, která je etalonem kvality. Tesla je také etalonem kvality, ale na opačné straně stupnice.
Prius není ekonomická varianta. Na to má Toyota Corollu nebo třeba Yaris, proto nebude nejlevnější.
A bez Toyoty by to nešlo?