Značka Mercedes-Benz, potažmo celý koncern Daimler, zatím v oblasti hybridních aut nehraje významnou roli. To se ale má v průběhu následujících let změnit. V rozhovoru pro HybridCars.com to řekl Dr. Christian Mohrdieck, ředitel vývoje vozů na baterie a palivové články.
V současné době má značka Mercedes-Benz na trhu hybridní modely Mercedes S400 Hybrid a SUV ML450 Hybrid. Prodává je po stovkách kusů, zatímco konkurenční Toyota Prius, lidové hybridní auto, se prodává po tisících a desetitisících.
Samozřejmě, značky Toyota a Mercedes-Benz nelze přímo srovnávat, jde o odlišné kategorie aut. Přesto je z výše uvedeného patrné, že Daimler v oblasti hybridů neexceluje. „V budoucnosti budeme mít hybridní model u všech našich modelových řad,“ říká ale Mohrdieck.
Zároveň slíbil, že se budou hybridy v Mercedesu vyrábět v mnohem vyšším množtví. Půjde o třídy E, C, R a M. Co se týká technologií, sází Mercedes jak na dosud opomíjené diesel-hybridy, tak i plug-in hybridy. Přitom v minulosti se Volkswagen vyjadřoval k diesel-hybridům spíše záporně, především kvůli ceně.
V oblasti diesel-hybridů Mercedesu bude konkurovat především tandem Peugeot–Citroen s technologií Hybrid4. V oblasti plug-in hybridů zase Opel, resp. General Motors se svým Opel Ampera/Chevrolet Volt. Stranou nezůstává ani Volvo, které připravuje dokonce plug-in diesel-hybrid Volvo V60 už na rok 2012.
Mohrdieck zdůraznil, že plug-in hybridy jsou velmi dobrý koncept zejména pro větší auta. Jen je třeba hlídat spravnou rovnováhu mezi velikostí baterie a motoru tak, aby auto mělo dostatečný výkon i cenu.
Auta na vodík budou do roku 2015 stát stejně jako hybridy
Dva hybridy od Mercedesu pre rok 2011
Autosalon IAA Frankfurt 2009: Mercedes-Benz S 500 plug-in hybrid do zásuvky
Nepříliš překvapivě Mohrdieck zmínil Čínu. Ta se pro Mercedes stala jedním z nejdůležitějších trhů. A zdaleka ne jen pro Mercedes. Obrovskou sílu tam má např. i Volkswagen. Naopak americké automobilky jako by zaspaly – ještě donedávna to platilo nejen i Číně, ale v globálu. Bankrot a znovuvzkříšení General Motors tomu jest důkazem.
„Čína šílí po hybridech,“ dodává ale překvapivě Mohrdieck. A zároveň potvrzuje, že Daimler investuje do hybridních aut a aut na spalovací motor mnohem více peněz než do elektromobilů a palivových článků. „… protože jde už dnes o vysokoobjemové produkty… V blízké budoucnosti tu bude spousta hybridů.“
,,celý koncern Daimler,
,,celý koncern Daimler, zatím v oblasti hybridních aut nehraje významnou roli“ ??? Tohle me fakt rozesmalo … Kdo krome toyoty ma tolik typu seriove vyrabenych hybridu ? At uz jde o mercedes cars ci mercedes vans, smart , …