Nový Peugeot 908, který byl vynesen na světlo světa letos v únoru, se na ženevském autosalonu představuje v hybridní verzi Hybrid4. Model 908, splňující nové technické předpisy pro vytrvalostní závody, je součástí ofenzívy značky Peugeot pro rok 2011.
V Peugeotu 908 Hybrid4 se odráží závazek šetrného přístupu k životnímu prostředí . Tento závazek bude v roce 2011 plnit především technologie HYbrid4, spojující dieselový a elektrický pohon.
Od roku 2008, kdy tým Peugeot Sport představil v Silverstone demonstrační hybridní vůz, nepřestal na této technologii dál pracovat, vždy v úzké spolupráci s inženýry skupiny PSA.
Specifikace:
Délka: 4640 mm
Šířka: 2000 mm
Rozvor: 2950 mm
Výška: 1030 mm
Hmotnost: 900 kg
Podvozek:
karbonová skořepina
Převodovka:
Sekvenční, hydraulická, šestistupňová + zpátečka
Spalovací motor
Diesel V8 HDi FAP
Objem válců: 3,7 l
Výkon: 550 koní
Peugeot 908 HYbrid4 používá systém založený na principu rekuperace kinetické energie vozu při brzdění a jejího využití při rozjíždění. Využití této energie značně zlepšuje výkon pohonné jednotky.
Systém zajišťuje během několika vteřin, kdy je energie opětovně využita, zvýšení výkonu o 60 kW (80 k). Rekuperovaná energie (500 kJ mezi dvěma fázemi brzdění) uložená v lithium-iontových bateriích je při akceleraci automaticky dodávána zadním kolům (bez funkce „push to pass“).
Elektrický režim se bude moci používat jen v boxech a bude použit pro homologaci vozu.
Novým cílem týmu Peugeot Sport je účastnit se 24. dubna v Le Mans oficiálního testování na závod 24 hodin Le Mans. Dosažení tohoto cíle bude záviset jak na průběhu přípravy nového Peugeotu 908 na závod 24 hodin Le Mans, tak na výsledku prvních testovacích jízd vozu 908 HYbrid4, které proběhnou na konci letošního března.