Hyundai následuje Toyotu a zakládá vodíkový investiční fond, klíčem bude Čína

Nově uzavřená spolupráce má položit pevné základy pro zahájení prodeje elektromobilů Hyundai s palivovými články (FCEV) v Číně.

Hyundai a pekingský výzkumný institut BTIRDI uzavřely smlouvu o založení fondu „Hydrogen Energy Fund“. Fond bude podporovat růst startupů s inovativními vodíkovými technologiemi.

Nově uzavřená spolupráce má položit pevné základy pro zahájení prodeje elektromobilů Hyundai s palivovými články (FCEV) v Číně.
foto: Hyundai

Hyundai podepsal memorandum o shodě s průmyslovým výzkumným a vývojovým institutem BTIRDI (Beijing-Tsinghua Industrial R&D Institute), na jehož základě obě smluvní strany společně založí fond „Hydrogen Energy Fund“ (Fond pro energii z vodíku). Jihokorejský výrobce automobilů se svým čínským partnerem od této smlouvy očekává zvýšení vlivu na vodíkový „ekosystém“ a urychlení příchodu „vodíkové společnosti“.

Fond „Hydrogen Energy Fund“ bude řízen společnostmi Hyundai Motor a Yield Capital, investiční firmou institutu BTIRDI, a jeho cílem bude získat celkem 100 milionů USD. Fond se zaměří na získávání investic od předních firem z oblasti rizikového kapitálu se sídlem v Číně, Evropě a USA.

Hlavním cílem čínsko-korejské iniciativy je zvýšení investic do vodíkového průmyslu a dodavatelského řetězce i podpora růstu slibných startupů v Číně a Koreji. Fond bude konkrétně vyhledávat inovativní společnosti disponující různými infrastrukturami v souvislosti s vodíkem a vedoucím postavením v zásadních vodíkových technologiích.

Partnerství bude využívat společné znalosti v oblasti vodíkových technologií k sestavování podrobných analýz potenciálu budoucího růstu u kandidátů na investice, aby bylo možné uskutečňovat nejlepší investice, jež budou ku prospěchu celého průmyslu a ekosystému.

Činnost fondu Hydrogen Energy Fund nebude omezena pouze na přímé investice, nýbrž bude zahrnovat také aktivní a systematickou podporu na základě programů pro rozvoj nově založených společností a korporátních strategií v oblasti rizikového kapitálu každého člena fondu.

„Ze založení fondu Hydrogen Energy Fund s průmyslovým výzkumným a vývojovým institutem Beijing-Tsinghua Industrial R&D Institute máme velkou radost,“ řekl Hsiu Fu Wang, výkonný viceprezident společnosti Hyundai Motor Group (China) Ltd. „Spolupráce je důležitým prvním krokem pro urychlení vývoje globálního vodíkového ekosystému. Naše partnerství na základě silné důvěry nabídne mnoho příležitostí pro růst.“

„Hyundai Motor má nejlepší technologie pro elektrický pohon vozidel napájených palivovými články v automobilovém průmyslu a my pro ně nalezneme skvělé uplatnění v čínském vodíkovém ekosystému,“ řekl Zongkai Shi, zástupce ředitele rady Univerzity Čching-chua, a dodal: „Prostřednictvím fondu Hydrogen Energy Fund vyvineme platformu, která významně přispěje k vytvoření vodíkové společnosti.“

Společnost Hyundai Motor od založení fondu „Hydrogen Energy Fund“ očekává, že jí v Číně přinese nové obchodní příležitosti, související s vodíkem. Čínsko-korejská spolupráce konkrétně položí silné základy, díky nimž bude moci Hyundai Motor v budoucnosti proniknout na čínský trh elektromobilů, napájených palivovými články (FCEV).

Z vodíku se postupně stává klíčový pilíř budoucího růstu v Číně. V únoru oficiálně zahájila činnost „Čínská národní aliance pro vodík a palivové články“ (China National Alliance of Hydrogen and Fuel Cell, krátce „Čínská vodíková aliance“ – China Hydrogen Alliance) s cílem urychlit praktické využívání vodíku v Číně a podporovat výstavbu vodíkové společnosti v této zemi.

Čínská vláda také vytyčila cíl využívat do roku 2030 elektromobily s palivovými články ve velkém měřítku. Konkrétně má být na konci příštího desetiletí v provozu jeden milion vozidel FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) s palivovými články a jeden tisíc vodíkových plnicích stanic.

BTIRDI je průmyslový výzkumný a vývojový institut, založený v roce 1998 pekingskou místní samosprávou a Univerzitou Čching-chua. Institut, zaměřený na rozvíjení inovací a podporování univerzity při vývoji průlomových řešení v oblasti vědy a techniky, slouží jako inkubační centrum pro špičkové technologie a poskytuje čínské vládě technické poradenství.

Yield Capital, investiční firma založená v roce 2014 institutem BTIRDI, již učinila několik investic do vodíkového průmyslu a dodavatelského řetězce, včetně společností, které vyrábějí a uchovávají vodík, i do firem, které vyvíjejí sady a systémy palivových článků.

tisková zpráva

50 komentářů u “Hyundai následuje Toyotu a zakládá vodíkový investiční fond, klíčem bude Čína”

      1. To neni pravda, viz text clanku:
        Čínská vláda také

        To neni pravda, viz text clanku:

        Čínská vláda také vytyčila cíl využívat do roku 2030 elektromobily s palivovými články ve velkém měřítku. Konkrétně má být na konci příštího desetiletí v provozu jeden milion vozidel FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) s palivovými články a jeden tisíc vodíkových plnicích stanic.

        1. Ale no tak, to je prece logicke, ze Cina na vodik nekasle.
          Ale no tak, to je prece logicke, ze Cina na vodik nekasle. Cina je tak velka, ze ma na to, aby rozvijela vsechny rozumne alternativy, at neni v zadne z nich pozadu, az se ukaze jako perspektivni. To jan par k*kotu z hybridu si mysli, ze sezrali vsechnu moudrost a maji jasno, Ja osobne proste nevim, co bude mit budoucnost. Uvidime.

        1. Tak jsem jemne na pochybach. Zdejsi osazenstvo je sice obcas
          Tak jsem jemne na pochybach. Zdejsi osazenstvo je sice obcas docela dobry oddil s pomerne znacnym odporem k logickemu mysleni, ale tohle uz je moc. To musi byt prdel, ze jste nepochopil, ze pisatel pred Vami si z Vas dela legraci. Jinak jste fakt uplne hloupy. Samozrejme, ze na Slunci je vodik. A ze je ho tam hodne, kdo by to rekl. A taky tam je Helium. A casem tam bude uhlik, ale to uz tady nebudeme.

  1. Nechápu tu hysterii ohledně vodíkových aut tady na tom
    Nechápu tu hysterii ohledně vodíkových aut tady na tom serveru,
    sám sice vodíkové auto zatím nemám jen elektromobil a plug-in hybrid.

    Ale moje letité zkušenosti říkají že do města a okolí jedině elektriku, ale na delší cesty hybrid s externím dobíjením.

    A právě zkušenosti s plug in hybridem jsou velice dobré, jen kdyby tam nebyl ten spalovák /servis, oleje,vejfuk, automatická převodovka/

    a to právě v pohodě nahradí toto, když to splní všechny bezpečnostní směrnice , tak kdo by to jako nedovoliv vyrábět?

    fdrive.cz/clanky/projeli-jsme-vodikovy-mercedes-glc-f-cell-je-to-krok-do-budoucnosti-2160

      1. Tak levnější , než čistě na elektřinu to asi logicky
        Tak levnější , než čistě na elektřinu to asi logicky nikdy nebude když to má 1/4 účinnost.

        Ale zase mnohem menší dobu tankování, bez problémové ježdění v zimě protože vzniká mnoho odpadního tepla.

        Provoz na naftu a benzín je také 5-10x dražší než provoz na elektřinu a kolik lidí na to jezdí o cenu přeci až tak nejde jde v zásadě o pohodlí.

        A vodíkový plug-in hybrid kombinuje obojí, jako dnes jezdím hybridem s tím že tam za měsíc jedu koupit 10-20 litrů benzínu, tak prostě v budoucnu taky budu jezdit na elektřinu a občas si zajedu natakovat „mámo jedu do města pro vodík , nechceš koupit něco v samce? Jo vem chleba a nekuř mi pro dnešek v tom autě !!“ :-))

        1. mnohem menší dobu tankování?? a jaks na tu blbost
          mnohem menší dobu tankování?? a jaks na tu blbost prosímtě přišel? víš jak dlouho se tankuje vodíkomobil když stanice nemá vodík? a kde by ho taky takový kvanta pro socku aby si mohla jen vozit pldel asi tak vzala? na slunci?? natáhnem trubky co :))

  2. „jeden milion FCEV a jeden tisíc vodíkových plnicích
    „jeden milion FCEV a jeden tisíc vodíkových plnicích stanic“, tomu říkají ve velkém měřítku? Vydělte si to stovkou podle počtu obyvatel a vyjde vám 10 tisíc FCEV a 10 vodíkových stanic pro ČR v roce 2030. To vůbec nemůže mít pro nikoho smysl. Teda pro někoho jo – pro ty, co se chtějí přisát na dotační a úplatkový penězovod.

  3. 1kg vodiku stoji cca 250,- a vystaci na cca 60-120km dle
    1kg vodiku stoji cca 250,- a vystaci na cca 60-120km dle spotreby a stylu jizdy.
    Plna nadrz 6,6kg vyjde na 1650,- …myslim ze zejmena cechy nijak vodik motivovat nebude.
    Nemluve o tom, ze je potreba 40-60kWh na vyrobu 1kg vodiku..tak jestli neni lepsi tu energii rovnou projezdit v EV 🙂

    1. bude to možno motivovať všetkých tých
      bude to možno motivovať všetkých tých turbo-cestovateľov, pre ktorých je BEV slepá cesta a nemá budúcnosť a oni si nikdy žiadne nekúpia, kým sa nebude dať nabiť na 100% za 3 minuty (celá operácia aj s príchodom na nabíjaciu stanicu, platením a odchodom) a jedno takéto nabitie neposkytne minimálne 1000 km dojazd (aj s klimatizáciou a „v zápchach“) 🙂

          1. hoši, neriešte technické detaily, logiku alebo fyzikálne
            hoši, neriešte technické detaily, logiku alebo fyzikálne zákony, to sú všetko kraviny.

            proste berte ako fakt, že minimálne na Slovensku (ale aj v ČR, čo tak pozerám) je OBROVSKA skupina ľudí, ktorí pravidelne potrebujú ísť do Chorvátska, či kam, prejsť 1000 km na jeden záťah, tam natankovať za 3 minuty a môcť hneď pokračovať v jazde.

            títo ľudia distribučné siete moc neriešia.

            respektíve riešia takto – sieť nabíjačiek je zúfalá, a predstavte si, že koľko atómových elektrární bude treba kvoli BEV postaviť. BEV sú nezmysel, vodík je budúcnosť 🙂

              1. Proc ne? To je jen otazka kapacity zasobniku. Auto ma nadrz na
                Proc ne? To je jen otazka kapacity zasobniku. Auto ma nadrz na nejakych 10kg, pokud mam zasobnik na 1000kg, tak naplnenim jednoho auta klesne tlak v systemu minimalne.
                Plus predpokladam, ze by se dalo nejak carovat se skladovanim zkapalneneho vodiku a zplynovat/tlakovat dle potreby (u pumpy se neni treba omezovat s rozmery/izolaci/… zasobniku jako u auta).

                1. Chtělo by to znát právě tu kapacitu zásobníku. Unás je
                  Chtělo by to znát právě tu kapacitu zásobníku. Unás je jeden a nevím kdo u něj čerpá . Asi nikdo, tudíž proč 1000kg. Možná ho tlakují na zavolání na den a hodinu, jinak nesmysl. Vodík je fakt nesmysl.

                2. Tady jsem neco fotil v Nemecku, pokud se nekdo citi
                  Tady jsem neco fotil v Nemecku, pokud se nekdo citi kvalifikovany odhadnout, kolik v tom je (netusim, jak to ma tluste steny, jestli je tam nejaka izolace a tak), s chuti do toho…
                  http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=23&p=2274#p2274

                  EDIT: mimochodem, bylo to bliz k baraku nez supercharger i e-on charger 🙂

          2. Běžné základní vodíkové stanice dávají 130-200
            Běžné základní vodíkové stanice dávají 130-200 kg/den, zatím jsem neslyšel o žádné nad 1000 kg/den (v Evropě je tuším jen jedna taková na 1000kg v Hamburgu, jejíž náklady na vybudování přesáhly 5 milionů €).
            Pokud budeme brát Toyotu Mirai, tedy 5 kg na plnou nádrž (na max. 500 kg po městě/400 kg po dálnici), pak je to 26 až 200 aut denně u jedné vodíkové stanice, tedy odpověď na otázku výše 1 až 10 aut za hodinu dle velikosti stanice.
            Jenom pozor aby tam před vámi nejel nějaký kamion s nádrží na 50-100 kg vodíku, to už si rovnou můžete začít procházet Booking.com.

      1. většina debilního vodíku se vyrábí z debilního zemního
        většina debilního vodíku se vyrábí z debilního zemního plynu CNG eko jako svina ještě větší jak elektrolýzou 😉 A to chcete do 12ti let roztátou sibiř nebo Evropskou polopoušť?? :)))))))))

        zpravy.idnes.cz/globalni-oteplovani-zprava-vedci-tri-stupne-ipcc-mezivladni-panel-osn-1zk-/zahranicni.aspx?c=A181008_100946_zahranicni_kha

        Nelezte ropákoj nalopatu vy blázni!! :)))))))))))

      2. Proboha zkuste i vy trochu přemýšlet než něco napíšete.
        Proboha zkuste i vy trochu přemýšlet než něco napíšete. Pokud by byl vodík tak energeticky výhodný (odpadní produkt), tak už tu dávno máme vodíkové elektrárny nebo alespoň vodíkové generátory. A viděl jste snad někde nějaké?

  4. Tohle musí na titulku !! 🙂 vod Kuka 1*************
    Při

    Tohle musí na titulku !! 🙂 vod Kuka 1*************
    Při požáru bouranýho BEV tě zkusej z auta záchranaři zachránit.
    Při požáru vodíkovýho auta k němu nikdo nepáchne ani zlatý prase. Jen se budou dívat z nějakýho bunkru jak se škvaříš a pak rozprskneš po vokolí.
    Maximálně za tebou pošlou robota s cedulkou “sorry”. :)))
    Já když pojedu vokolo tak honem dupnu na plyn a zmizím co nejrychlej to půjde. Na tak blbýho hrdinu si hrát nebudu.
    Po nehodě/požáru vodíkovýho auta nastane kompletní evakuace okolí a vyhlásí se stav nouze. Jedině trouba Erych tam bude stát jak tvrdý Y a uklidňovat se tím že tý kucí v těch automobilkách přece vědí co dělaj a všichni ostatní jsou hloupí idioti. :-)))))))))

    Požár cisterny s vodíkem co ještě nebouchla
    USA 2/2018
    foxla.com/news/local-news/truck-hauling-hydrogen-tanks-catches-fire-in-diamond-bar

    Pokud to někomu nedochází ano vodíkový auta jsou pojízdný bomby.
    p.s. Už se někdo ptal hasičů jak se na to těšej?

    hybrid.cz/vodikove-auto-hyundai-nexo-vyjimecna-bezpecnost-i-diky-autonomnimu-brzdeni#comment-160261

    kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

      1. Ze sobeckeho osobniho hlediska je podobna udalost tragedie,
        Ze sobeckeho osobniho hlediska je podobna udalost tragedie, ale z „globalniho“ hlediska jsme jen cisla ve statistice a jednotlivec nikoho nezajima. A pokud podle hnuti duha (verohodnost neresme) emise zabiji 5700 lidi a vybuchla cisterna u kempu „jen“ 200 (resp. muze jich pobliz kempu vybuchnout skoro 30), je to z hlediska velkych cisel zajimave. Je to blbe, ale je to tak.

        1. hej kefalín a co ty kvanta nasrrr radikálních
          hej kefalín a co ty kvanta nasrrr radikálních elektomobilistů asi tak udělají až evropa polopoušť a kolém projéde cisterna s hen tím vodíkém co zabil elektromobil po2hé pouze s průstřelným ocelovým opláštění a bez ochranky. Povídej přeháněj :)))))))))))))))))))))

          Myslíš že to bude pak fungovat, ekonomicky prosperující evropa kde se krásně žije?? :)))DD

  5. No, myslim, ze vodik je pro spoustu automobilek jedina cesta,
    No, myslim, ze vodik je pro spoustu automobilek jedina cesta, jak neztratit vsechno. Neinformovana vetsina vodiku stale veri a baterky na ciste elektromobily proste nemaji v dostatecnem poctu a cene. Vodik je tedy jedina sance, jak se alespon trochu udrzet na technologicke spicce.

      1. Vodík má rozhodně budoucnost a bude si v klidu žít spolu
        Vodík má rozhodně budoucnost a bude si v klidu žít spolu s externě nabíjenými vozidly.

        Vůbec je super kombinace vodíkový plug-in hybrid, po městě o okolí za levno na elektřinu ze sítě a na dálku Vás to bude stát stejně jako na elektřinu z drahé DC nabíjecí stanice.

        1. dyt poudám za 12 let evropa polopoust a kvanta nasrrr
          dyt poudám za 12 let evropa polopoust a kvanta nasrrr elektromobilistů kerejm vodik zabil elektromobil po2hé. Myslíš že ekonomika pošlape aby se mohl vozit cisternama 25% účinný vodík? A bez ochranky?? Vážně myslíš že to bude fungovat??? 🙂 To je jako na slona, nemůžou se netrefit :DDDD

Napsat komentář