Spotřeba automobilů  v Evropě klesá – výjimkou je ČR

Průměrná spotřeba prodaných v roce 2009 klesla o pět procent oproti roku předchozímu. s nejmenší , a tudíž i emisemi, vyrábí – průměrné emise činí 131 gramů CO2 na kilometr. Na opačném konci žebříčku se nachází společnost se 167 g CO2/km. Skupina zahrnující i obsadila nelichotivé 12. místo se 153 g, těsně před Daimlerem a Nissanem. Analýzu emisí CO2 a spotřeby osobních automobilů za rok 2009 dnes zveřejnila bruselská nevládní organizace Transport & Environment.  

Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě automobilu. 100 g CO2/km odpovídá spotřebě přibližně 3,8 l/100 km nafty, resp. 4,3 l/100 km benzínu. Ve srovnání průměrných emisí z automobilů registrovaných v jednotlivých zemích dopadli nejlépe Francouzi (134 g CO2/km) Na konci řebříčku se umístilo Lotyšsko se 177 g. a Rumunsko byly jedinými zeměmi v rámci EU, ve kterých se spotřeba automobilů meziročně zvýšila, a to o již druhým rokem v řadě. tak se svými průměrnými emisemi 156 g CO2/km (oproti 154 g v roce 2008) zaujímá až 18. místo v .

Dle výpočtů Transport & Environment lze více než polovinu z uvedeného průměrného o 5% přičíst technologickým inovacím. Další snížení emisí je zapříčiněno tím, že lidé kupovali menší a méně výkonná auta. Většina evropských výrobců aut uvedla do výroby tzv. „ekologické“ modely, u kterých byla spotřeba díky inovativním technologiím snížena až o 30%. Například řada od Volkswagenu má spotřebu o 27-28% nížší než srovnatelné modely z roku 2007, u řada DrivE snížila spotřebu o 23-31%, či u Mercedesu o 25%-32%.

Tabulka 1 – Průměrné emise v g CO2/km u osobních automobilů prodaných v EU v roce 2009

Zdroj: Transport & Envoronment

V roce 2008 schválila závazné cíle zvyšování efektivnosti osobních automobilů. V roce 2015 by už průměrné emise vozů prodávaných v EU neměly přesáhnout 130 g CO2/km. V současné době se na evropské úrovni dokončuje schvalování legislativy týkající se lehkých .

Jos Dings, ředitel Transport & Environment, tento vývoj komentuje slovy: „Před třemi lety argumentoval proti navrhované legislativě tím, že není schopen těchto cílů dosáhnout včas. Dnes se ukazuje, že jich výrobci dosáhnou vlastně už o několik let dříve. Nyní se ten samý průmysl snaží odsunout připravovanou legislativu, která by stanovila obdobné limity u … Je čas zamyslet se nad věrohodností těchto tvrzeni.“

Jiří Jeřábek z českého Centra pro dopravu a energetiku dodává: „Osobní automobilová doprava je celosvětově velkým zdrojem emisí skleníkových plynů a dalšího znečištění. Ukazuje se však, že výrazné zvýšení efektivity automobilů není problémem, a to i v poměrně krátkém čase. by měly začít využívat tyto technologie ve všech vozech a ne pouze v  „ekologických“ řadách. Kromě nižšího tak sníží i svých zákazníků. Zároveň se tímto zmenší i česká závislost na .“

tisková zpráva, foto: Scaleme.com

28 Comments on “Spotřeba automobilů  v Evropě klesá – výjimkou je ČR”

  1. Energie vzniká spalováním
    Energie vzniká spalováním uhlíku v palivech na CO2 a čím lépe uhlík shoří, tím více dostaneme energie, ale i CO2. Nejdůležitější je tedy palivo dokonale spálit a pokud možno takto získanou energii co nejlépe proměnit v kinetickou, která pohání vozidlo. Méně CO2 znamená jasně menší výkon, tak o co jde? Je třeba dělat auta, která neváží 2 tuny, ale třetinu a k jejich rozpohybování bude potřeba méně výkonných motorů. A hlavně, komplikuje-li se jakékoliv zařízení, musí se na jeho zhotovení spotřebovat víc energie, kterou dnes většina „ekologů“ zapomíná započítávat do celkové energetické bilance ujetého kilometru, ačkoliv je nade vše jasné, že peníze představují jen spotřebovanou energii, protože věc je vždy dražší proto, že se na její výrobu spotřebovalo víc energie. Dovolím si tvrdit, že úměra mezi cenou a spotřebovanou energií je přímá, takže auto za milion už v okamžiku prodeje způsobilo v přepočtu takové znečištění ovzduší, které 30 let stará Škoda 105 nedosáhne za celou dobu své kouřivé existence. A elektromobily. To je dnes jedna velká lež, směřující trvalým masírování hlupáků k tomu, aby se nakonec uzákonily absurdní dotace na jejich pořízení a provoz, ovšem při dostatečně vysoké zůstatkové ceně, aby na to běžný smrtelník nedosáhl, ale jen platil provoz těm o patro výš a zajistil jim tak štědrou elitářsky socialistickou existenci. Nebo si někdo myslí, že elektřina pro elektromobily se někde vyrobí ekologicky – z uhlí, ropy, atomu, plynu? Ani ne, ale na konci své cesty – v elektromobilu – se jako čistá už může tvářit, že? Vrcholem dopravní ekologie je tedy bicykl, ale dál už i auto na benzín, na plyn, na naftu – pokud není příliš drahé a má malou spotřebu – tedy pidiauto, ale elektromobil za půl milionu rozhodně ne. Kdo dával ve škole trochu pozor, tomu je to jasné.

    1. Bohužel Vás musím
      Bohužel Vás musím upozornit na to, že jste zřejmě nedával ve škole pozor vy.

      1 ani náhodou neplatí že množství vyrobené energie je přímo úměrné množství CO2 – tato závislost je mnohem složitější
      2 když už si chcete hrát na znalce a uvažovat veškeré energie (a tím i veškeré znečištění) potřebné k výrobě automobilu resp. elektromobilu, tak byste si měl uvědomit že poháněcí soustava elektromobilu má zhruba 50x až 100x menší množství pohyblivých dílů (u spalovacího motoru téměř výhradně strojírenské a metalurgické technologie – tedy vysoce energetické náročnosti). A mimochodem máte snad pocit, že to co tankujete u pumpy tam přiteklo samospádem přímo ze země z nejbližšího naftového vrtu???!! Říká Vám vůbec něco proces krakování ropy ? Tušíte jak je tento proces energeticky náročný a jaké ohromné množství škodlivin se při něm uvolňuje??

      Promiňte mi pane, jste jen obyčejný hloupý demagog
      a měl by jste si pro příště odpustit zveřejňovat své slaboduché bláboly a soudy o věcech, o kterých evidentně nemáte ani tušení jak fungují.

      1. Vážený pane, vrozená
        Vážený pane, vrozená slušnost mi brání urážet Vás podobně, jako se toho dopouštíte Vy v závěru Vašeho, jinak na rozdíl od mého, opravdu výhradně demagogického textu. Jsem ale vysokoškolsky technicky vzdělaný a kromě toho též v širokém kontextu navazujících skutečností uvažující člověk a věřím, že většinu Vámi uváděných, tzv. „mnohem složitějších“ závislostí, bych dovedl i exaktně popsat. To ovšem není jádrem věci. Tím je pochopení souvislostí. Lehce lze dokázat, že výroba elektromobilu včetně akumulátorů není ekologičtější, než výroba běžného automobilu. Ekologičtější není v důsledku ani jeho dotovaný provoz na rozdíl od provozu na silně zdaněná paliva. Lehce lze též dokázat, že výroba benzínu či nafty od vytěžení ropy po distribuci nevytváří o nic větší znečištění, než výroba elektřiny. Nebo se snad domníváte, že za miliardami na výstavbu bloku jaderné elektrárny zůstane jen čistá, rozkvetlá louka? Bohužel tomu, kdo vidí jen finální produkt a pozbývá schopnosti komplexního uvažování a spojení souvislostí nezbývá, než dál šířit propagandistická hesla byznys-ekologů, kteří mají své jasné finanční cíle. Právě nedovzdělanost řady lidí ale pak napomáhá šíření těchto „ekologických“ hesel a stávají se z nich ekologové z víry, nikoliv z pochopení věcí a zdravého rozumu, což je tragédií současného světa. Bohužel to, co uvádíte jako argumenty ve svém textu Vy, je přesně z tohoto konce spektra. Mohu Vás ujistit, že velikost tzv. ekologické stopy je skutečně v základu přímo úměrná tomu, jaká je cena věci, což je jednoduchá rovnice, vyplývající ale z hlubokého poznání a pochopení souvislostí. Druhou zásadní složkou je způsob nakládání, protože na druhou stranu není problém i laciným jedem zamořit půl světa. Možná ale jako technik, kterým se nazýváte, těžko porozumíte skutečnosti, že vyšším zdaněním se jednoznačně zvýší ekologická stopa benzínu nebo že tato stopa nebude větší u výroby 100 malých součástek benzínového motoru proti výrobě jednomu elektromotoru s 500m měděného drátu uvnitř. Závažnějším může být pro životní prostředí problém unikajících olejů, otěru penumatik, milionů litrů kapalin z ostřikovačů či jiných, ale to je opravdu třeba hodnotit komplexně.
        Jste-li opravdu na vzdělanostní úrovni, která Vám dovolí se mnou plnohodnotně komunikovat, můžeme o těchto věcech diskutovat. Samozřejmě ale nejdříve rád přijmu Vaší omluvu za neuvážené výroky. Mýlit se může každý, ale náprava je možná jen s upřímnou snahou o ni. Hodně štěstí v cestě za poznáním, moudrostí a v neposlední řadě slušností.

        1. Mohu souhlasit s přímou
          Mohu souhlasit s přímou úměrou ceny a energetické náročnosti. A právě proto byste měl připustit, že elektromobil je dnes již levnější jak spalovací mobil. Něco o jedech z uhelné elektrárny nezkoušejte, protože zcela jistě víte, že spaliny jsou filtrovány s mnohem větší účinností, než které dosáhnete u každého malého spalovacího motoru.

          Nehledě na to, že polovina elektřiny je z opravdu čistých zdrojů a ano, jádro mezi ně patří!

          1. Já si zase myslím, že
            Já si zase myslím, že přímá úměra ceny a energetické náročnosti není zas tak docela přímá. Že tam taky trochu do toho zasahuje konkurence. Kdyby tu byl jeden výrobce elektromobilu, tak by ten elektromobil nestál třeba milion, ale možná dva. Rovněž tak kdyby byl jediný výrobce auta na benzin či naftu, taky by auto nestálo třeba 300 000 Kč, ale možná půl milionu. Ta konkurence umí srazit ceny, bez ohledu na náročnost výroby. podívejte se třeba na pneumatiku do osobního automobilu, dejme tomu rozměr 14 palců. Tu můžete mít od renomovaného výrobce za 3 000 Kč, nebo od Číňana za 750 Kč. Myslíte, že ta energetická náročnost u Číňana je 4x nižší ?

            1. Řekl bych, že jste to
              Řekl bych, že jste to trochu zamotal, ale energetická náročnost chudého číňana je jistě nižší než „renomovaného“ podnikatele. Srazím-li cenu, snížím ekologickou stopu výrobku. Příklad. Podnikatel či dobře zaplacený zaměstnanec vezme výplatu a odfrčí letadlem (absolutně nejméně ekologickou dopravou) na druhý konec světa a na výlet 1 pasažéra padne možná 300 litrů (nebo tuna) paliva v letadle + další spotřeby. Číňan, co dostal za vylisování pneumatiky 5 juanů, odjede na kole domů, vezme si rohlík a pustí si TV s LED podsvícením a spotřebou 40W. Uvědomte si, že náklady reprezentují uskutečněnou spotřebu a zisky či uložené peníze spotřebu budoucí. A ještě k dotacím na ekobyznys. Pokud není to „ekologické“ levnější než „neekologické“ a není to tedy výdělečné, jsou na ně potřeba dotace. Dotace se musí někde získat. V prodělečném „ekologickém“ procesu ale vzniknout nemohou. To by bylo perpetuum mobile na peníze a v tom je jádro pudla. Dotace se musí získat z procesů, které ekologičtější než ty dotované být nemohou. Pak by totiž bylo asi lepší dotovat je, ne? Snad to není moc zamotané, ale dotace vlastně vedou k potřebě vyrábět a spotřebovávat víc, než by bylo potřeba bez nich, neboť kvůli nim vzniká spotřeba, která by bez „ekologických“ řešení nebyla vůbec nutná. Ekologii nakonec možná ovlivňují víc daně. Vyberu daň z benzínu, kterou spotřebuje úředník – ten co jí vymyslel, druhý co jí vybírá a třetí, který Vás zavře, když jí neplatíte. Na náklady Vašeho věznění se složíme všichni, co jsme tu daň zaplatili. Jsme přitom rádi, že jsme mohli dát soudci větší plat a zaručit tak jeho neúplatnost, než bychom riskovali, že mu dáte díky té nezaplacené dani větší úplatek a on Vás pustí. Co by pak bylo s našimi daněmi, když by nemohly být utraceny za Vaše věznění? A představte si, že prachy v tomhle kolotoči se nakonec všechny promění ve spotřebu. Nebudu to ale hnát ad absurdum, abychom neskončili u toho, že neekologičtí jsou i nepřizpůsobiví občané, kteří žijí jen z dotací, odhaduji už v 3.generaci, takže už nemohou od svých předků naučit pracovat a způsobovat svojí prací ještě větší ekologickou stopu. Nicméně předpokládám, že se na tomto fóru stále najdou experti, kteří budou tvrdit, že co je dotované, snižuje spotřebu i ekologickou stopu. Hawk.

        2. Moc děkuji za vysvětlení.
          Moc děkuji za vysvětlení. Jelikož velikost tzv. ekologické stopy je skutečně v základu přímo úměrná tomu, jaká je cena věci, což je jednoduchá rovnice, vyplývající ale z hlubokého poznání a pochopení souvislostí, uvědomil jsem si, že výroba automobilu Buggati Veyron zanechá přibližně stejnou ekologickou stopu jako výroba 14 ks automobilu Tesla Model S.

      2. Myslíte,že elektromobily
        Myslíte,že elektromobily nemají převody?Co taková předražená třítunová třímilionová tesla má u motoru?Není to zbytečný diferenciál?Víte co člověkem vyrobené nejvíc znečišťuje ovzduší?Je to asi 6 námořních lodí,vyprodukují toho víc,než všechno ostatní člověkem vyrobené pojízdné,pohybující se na zemi.A že těch lodí není jen 6,ale ještě mnohem víc dalších menších.Zakažte lodě.Zakažte letadla,v poměru na přepravovaný náklad/člověka/kg,nejvyšší spotřeba paliva!Elektromobily nepotřebují ropu?Ale ale…to je mi novina,všechno na nich je vyrobené z ropy a drahých kovů,jen trochu plechu na kastli…,ropa se na spotřebě osobní dopravy podílí minimálně a ještě méně než minimálně se podílí osobní doprava na globálním znečištění,navrch doby hulících ikarusů,rozežraných tater a přetížených avií už dávno skončily,zato uhlí a atomu je spotřebováváno čím dál víc!No mám sice auto na elektriku,ale když někdo vidí naftový vrt rovná se nádrž auta,je to demagog.

        1. Elektromobil má PODSTATNĚ
          Elektromobil má PODSTATNĚ méně převodů, než spalovač. Ano, diferenciál má taky, ten je stejný. A pak většinou ještě jeden stálý převod, na rozdíl od převodovky spalovače,kde máte těch koleček „milion“. …Ve světovém měřítku spotřebovává doprava okolo 80 % ropných produktů, což představuje 98 % energetického využití v dopravě (OECD 1998)…. Zdroj enwiki cz

          1. Bohužel to není až tak
            Bohužel to není až tak pravda,že jen doprava spotřebovává 80%,ano doprava…ale veškerá doprava,to nevidíte to slovo doprava?Tedy znovu,nejvíc spotřebovává a znečišťuje lodní doprava,ano ta,která vozí komponenty a chemii kolem světa křížem krážem i k elektromobilům,lodí vozí lithium ponořené v petroleji,ten je taky z ropy,pak další jiná doprava,to jest letecká,vlaková,nákladní,autobusová,včetně gum,olejů,plastů…a na konci žebříčku je s pár procenty palivo do osobních aut,navrch není až tak pravda,že elektromobil má méně převodů,citystromer má převodovku,eltra má převodovku,a jo,stará koncepce,budiž,ale proč ta tesla a diferenciál?Protože je to levné řešení,stála by o milion víc,kdyby měla dva motory,zlodějna…Z ropy se dělá kupodivu i jídlo,léky,oblečení,silnice,nádobí,okna…

        2. Možná těch Ávií, Karos
          Možná těch Ávií, Karos a Tater už jezdí méně, není však pravda, že jsou pryč. Zato dnes jde černý kouř od výfuku všemu, co má čtyři kola. Což dříve nebylo, protože osobáky jezdily na benzín. Mimochodem taková loď spotřebuje přepočteno na 1t nákladu na přepravu z číny do evropy asi 0,9 l paliva. A nečmoudí mi pod nos.

          1. Samozřejmě že loď
            Samozřejmě že loď spotřebuje,protože i Vy to kupujete,tak nekupujte,nikam nejezděte a nevím o tom,že by osobáky na benzín kdysi nesmrděly,rovnou si dejte pohlavek,takový konec prázdnin na sídlišti v Řepích vyžadoval velmi pevné nervy a odolnost vůči smradu,vyprodukovaném vracejícími se turisty z NDR,zato dnes se dá v klidu na téže trase občas i dýchat.Vaše názory jsou velmi zcestné,sám víc než 40 let bydlím poblíž nejexponovanější křižovatky v Praze 3 a rozdíl je víc než patrný.Psal jsem IKARUS a ten už tu neprojel žádný víc než 15 let,avie už ani neexistují,tatry do Prahy ani nesmí.Ale proč se hádat s někým,kdo neumí číst…

        3. Parametry Tesly S 7O,
          Parametry Tesly S 7O, hmotnost 2 112 kg, tedy spíše 2 tuny, než 3. 4,970 mm (196″)
          Width 2,187 mm (86″, including mirrors)
          Height 1,445 mm (57″)
          Wheelbase 2,960 mm (117″)
          Front track 1,662 mm (65″)
          Rear track 1,700 mm (67″)
          Weight 2,112 kg (4,656 lbs)
          Weight distribution front-rear 48% – 52%

    2. Ale to jste pěkný
      Ale to jste pěkný ekoterorista. Propagace a vývoj elektromobilů je správná věc a to z mnoha důvodů.

      1)Elektromobily jsou konstrukčně jednodušší a tak se jistě byť to nedokážu přesně vyčíslit něco ušetří. K výrobě jsou tak potřeba i jednodušší technologie. Na nich se taky ušetří.
      2)Elektřina pro elektromobily jistě může být různého původu. Ale: Místo výroby a místo spotřeby je jiné. Znečišťováno nebude prostředí, kde se člověk nejvíce zdržuje města a podobné. Díky tomu budete zdravější, bude méně rakovin a plicních chorob. Bodový zdroj znečištění se lépe kontroluje a čistí a tedy může být mnohem ekologičtější než spoustu malých zdrojů uvolňujících navíc do vzduchu platinu a podobné. Dále i ve výrobě elektřiny existují ekologická řešení. A nemyslím tu solární kde dotace na ní brání v nástupu skutečně ekologického řešení, které ovšem jsou nevhodné z politických důvodů.
      3) Samozřejmě elektromobily nejsou v současnosti ideálním řešením. Ale jednou s postupem technologii na skladování elektřiny budou. Čím dříve tím lépe a dotace a podpora to urychlí.

      1. Add 1. Je-li elektromobil
        Add 1. Je-li elektromobil 1,5 či spíše 2x dražší než benzínové auto a celkové náklady za jeho provoz po dobu životnosti náklady klasického automobilu přesahují, je to důkaz, že se nikde nic neušetřilo, naopak vyšší náklady znamenjí vyšší potřebu celkové energie a tedy větší znečištění ŽP. Na tomto faktu řeči o jednoduchosti atd. nic nezmění. Až bude – bez dotací( ty jsou také znečištěním ŽP)! – EM levnější, pak se ekologii lze bavit. Cena vždy koresponduje s celkovou spotřebou energie na výrobek.
        add 2. Zase jeden krátkozraký sobec, co se domnívá, že při znečištění vzduchu jinde než ve městě je atmosféra vlastně všude průzračně čistá. Tuto Vaši myšlenku považuji za zločinou. Kéž čisté větry z elektráren zavanou k Vašemu nosu.
        add 3. Je třeba nejdříve dotáhnout řešení do úrovně, kdy bude celkový náklad na EM včetně provozu nižší než u klasického auta apak to spustit, ne zadělat nejdříve svět s pomocí dotací.
        Nestavte prosím na pár logických předpokladech, které vytrhnete z komplexního zhodnocení problematiky, mylné ekologické ideologie. Lze celkem snadno dovodit, že ropa je aktuálně jeden z nejekologičtějších zdrojů energie, pokud se kvalitně spálí. Bussines kolem ní ale zvyšuje ekologickou stopu, byť tomu se asi nevyhneme. Je jen neštěstí, že Vám podobných ideologů jsou celé parlamenty států i EU apod. Poslanci ale vědí, že je to především kšeft, a tak pro každou dotaci hlasují.

          1. Nevím o tom,že by byl
            Nevím o tom,že by byl problém ujet s dnešním autem stejné třídy za třetinovou cenu tesly,ale se spalovacím motorem milion km,všechny superby a oktávky od taxikářů ten milion mají,jen jsou stočené tachometry na 160 000 km.Takových aut jsou plné bazary,vypadají pěkně,mají pravidelný servis,nejsou odřené,protože měly komplet žlutý polep a mají kožené sedačky.

    3. Kdo dával ve škole trochu
      Kdo dával ve škole trochu pozor a sleduje média tak ví, že auto na benzin potřebuje na výrobu 1 litru benzinu asi 1,2KWh elektřiny. Tedy auto při spotřebě 7 litrů/100 km spotřebuje na výrobu toho benzinu asi 8,4 Kwh a na to ujede elektromobil třeba 50 kilometrů, zatímco spalovač ten benzin teprve natankuje. Další věc je ta, že kouř z uhelné elektrárny se dá lépe odfiltrovat, než čmoud ze čmouda. A v neposlední řadě máme nejenom uhelné elektrárny, ale i vodní a jiné, které již po vybudování nemají žádné exhalace. Na Slovensku dodávají vodní elektrárny 2/3 energie a v Norsku se to blíží 100%.

  2. Není pravda, že spotřeba
    Není pravda, že spotřeba a emise jdou ruku v ruce. Právě kvůli emisím je snad u všech dnes vyráběných aut snížena efektivita spalování ve prospěch „emisí“ až o 30%.

    Splňovat emisní limity se spalovací technologií je totiž stále těžší ne-li nemožné. Proto se používají fígle typu systému Start-stop system, které jsou výhodné pouze během umělého cyklu na dynamometru.

  3. Milfd VV, až se te9 bandě
    Milfd VV, až se te9 bandě padouchů, co za poocmi nestydate9ho lhaned, uřvane9 propagandy a oblbove1ned naivnedch zelenfdch troubů a jinak ale zcela bez ohledu na předrodned a ekonomicke9 ze1kony, podařed na jedne9 straně prosadit ve většed medře tzv alternativned zdroje energie a na druhe9 dedky tomu zarazed rozvoj energetiky jaderne9, tak ree1lně hrozed to, že elektřina hodně podražed a take9 hrozed to, že energeticke1 přenosove1 soustava dedky nevhodne9mu mixu zdrojů bude trpět častfdmi a rozse1hlfdmi vfdpadky. Pak už si moc nepokece1me, protože jak zne1mo, internet bez dode1vek elektřiny funguje jen do te9 doby, dokud nedojde palivo v dieselagrege1tech či dokud se nevybije posledned akumule1tor ze1ložnedho zdroje. To ale způsobed, že konzumenti procitnou ze sna a začnou nevrle zjišťovat co se to děje a kdo za to může. Docela se na to těšedm.Mysledm, se že postačed v klidu a bez emoced si roztředdit dojmy a pojmy a odlišit zbožne1 pře1ned od reality, to naprosto neme1 co do činěned s všelijakfdmi Evropany, Američany, Slovany, Bivoji Husity a dalšedmi chorobnfdmi ble1boly typu „proti všem“, ktere9 se ne1m tu pokoušedte otloukat o palice.Něco věcnějšedho, racione1lnějšedho po ruce neme1te?Až třeba jednou ten vfdpadek elektřiny zavře huby i těm uvředskanfdm mediokratům a jejich zaste1ncům, třeba zrovna VV, to teprve bude klid, to bude kre1sne9 ticho. Docela se na to těšedm. Že bych se take9 stal zaste1ncem alternativnedch zdrojů energie? Proč si vůbec je1 idiot nekoupil nějakfd poře1dně velkfd pozemek u Vraňan a nepostavil na něm sole1rned elektre1rnu? Proč je1 idiot si vůbec takhle šlapu po štěsted a hlavně po vfddělku?Odpověď je takove1, že kdybych to učinil, stal bych se parazitem co prostřednictvedm dotaced z rozpočtu okre1de1 sve9 spoluobčany. S něčedm takovfdm se nedoke1žu ztotožnit a asi bych se na sebe nemohl podedvat do zrcadla. Dnes tam na mne sice hleded postaršed a ne zrovna bohatfd pe1n, ale aspoň tam na mne nehleded cynickfd nestydatfd parazit a vyžedrka.To jen k tomu, co se ne1m tu z nezne1mfdch pohnutek snažed propagovat VV a RRR, neboť agentury na ovlivňove1ned veřejne9ho medněned, kterfdch se tu proti panu Kalouskovi zaste1vajed RRR a VV ne1m tu velmi ree1lně pomohly dosadit a prosadit politicke9 sedly, co majed na svědomed onen sole1rned tunel. Teď, když se ony medie1lned sedly pokoušejed zachovat si koordinovanfdm medie1lnedm tlakem na vle1du a parlament ve vlastnedm zištne9m ze1jmu nižšed sazbu DPH a cosi nemravne9ho na ně prostřednictvedm Kalouska praskne, tak nemrava je Kalousek a ne ty agentury. To je ale zajedmave9, nezde1 se ve1m? Impe9rium vraced fader.

  4. Neustálé povídání o
    Neustálé povídání o elektromobilech, aniž by se dal nějaký
    továrně udělaný koupit, mne otravuje. Spíš se nabízí úvaha,
    že kromě verbální masáže není ze strany státu a producentů
    benzinu snaha vůbec nějaký elektromobil na trh pustit. Vždyť
    třebas v Praze by se polovina vnitroměstské dopravy dala realizovat elektromobily, postavenými profesionálně na současné
    technice a úplně by to stačilo. Místo toho jsme masírováni
    plky o popelářských autech v Číně.

Napsat komentář