Hybridní škorpion od Audi

Automobilka Audi pracuje na novém super-sportovním hybridním automobilu s pracovním názvem Scorpion (Škorpion). Půjde o „civilní“ verzi závodního speciálu R-18 e-tron Quattro, vítězného auta v legendárním 24h závodě Le Mans z roku 2012.

První grafický náčrt hybridního supersportu Audi Scorpion (Audi R20)
foto: Audi

Nový supersport Scorpion (někdy také Audi R20) je nyní ve fázi konceptů a představ. Podle magazínu Car and Driver pracuje Audi na dvou designových verzích – retro autu nebo verzi vzhledově podobné R18.

Audi chce plně využít své zkušenosti nabité v automobilových závodech. Scorpion má mít karoserii z uhlíkových vláken a kostru z lehkých hliníkových slitin. Díky tomu, podobně jako R-18 e-tron Quattro, se má hmotnost auta pohybovat pod jednou tunou.


Technologie R-18 e-tron Quattro již brzy na ruských nebo dubajských silnicích
video: YouTube

Pohonná soustava bude převzata přímo se závodního speciálu. Srdcem R-18 e-tron Quattro je dieselový šestiválec V6 TDI o objemu 3,7 litrů, který pohání zadní nápravu. Na přední nápravě jsou umístěné dva elektromotory/generátory, každý o výkonu 75 kW.

Zdroje však mlčí, zda Scorpion bude plug-in hybrid nebo bude převzata technologie setrvačníku, jako u závodního speciálu. U R-18 e-tron Quattro slouží elektromotory hlavně při výjezdu z ostrých zatáček.

Při brždění před zatáčkou generátory vyrábějí elektrickou energii, která je akumulována v setrvačníku KERS . Při výjezdu ze zatáčky pak setrvačník vyrábí elektrickou energii, napájející oba přední elektromotory. Otázka je, zda u silničního superauta bude podobná „agresivní“ technologie užitečná.

Podle zdrojů blízkých Audi se má nový sport objevit na trhu někdy kolem roku 2016 nebo 2017. Konkurovat má supersportům jako je P1 McLaren nebo Ferarri LaFerarri. Pokud ale nejste ropný šejk nebo ruský oligarcha, můžete si o budoucím „super autě“ Audi nechat jen zdát.

One Comment on “Hybridní škorpion od Audi”

Napsat komentář