Mercedes-Benz představuje E 200 NGT BlueEFFICIENCY

V březnu, současně s výstavní premiérou na , přichází do evropské prodejní sítě nová verze známého modelu E 200, a to – NGT BlueEFFICIENCY s bivalentním pohonem na (). Stejně jako minulá generace úspěšné třídy E přichází i nový model s úspornou a ekologickou variantou prémiové limuzíny.   

Základem ekologického a hospodárného pohonu na zemní plyn je osvědčený čtyřválec přeplňovaný kompresorem o výkonu 120 kW (163 k), který byl modifikován montáží přídavných vstřikovacích trysek na spodní straně sacího potrubí. Díky tomuto uspořádání spaluje buď zemní plyn, nebo bezolovnatý benzin Natural 95.

Regulátor tlaku se senzorem a elektromagnetickým přerušovacím ventilem řídí přívod zemního plynu a udržuje na konstantní úrovni potřebný systémový tlak. Inovativní řízení motoru umožňuje kdykoli jemně a plynule přejít z benzínu na plyn a opačně, a to i za jízdy, aniž by to posádka mohla jakkoli zaznamenat.

Kromě standardní, nezmenšené nádrže na benzín jsou ve vozidle uloženy tři tlakové nádoby na zemní plyn tak, aby opticky nenarušovaly vzhled vozidla. Jedna nádrž je umístěna za opěradlem zadních sedadel a dvě nádrže jsou pod podlahou zavazadlového prostoru. Všechny tři dohromady pojmou 121,5 litru, resp. 19,5 kg zemního plynu.

Průběh výkonu a točivého momentu moderního čtyřválce zůstává zachován i v provozu na zemní plyn. Ve spojení s pětistupňovou samočinnou převodovkou zrychlí sedan Třídy E z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 224 km/h. benzinu se podařilo v porovnání s předchůdcem snížit o 1,2 litru na 8,1 litru na 100 kilometrů (kombinovaný režim EU). Při provozu na zemní plyn klesla spotřeba o 0,6 kg na 5,5 kg na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši 149 g na kilometr.


Dojezd na je přibližně 360 kilometrů a 59 litrů benzinu v palivové nádrži umožní ujet dalších cca 730 kilometrů. Celkový dojezd je tedy téměř 1100 kilometrů. Předností provozu na zemní plyn je o cca 10 procent a emisí CO2 o více než 20 procent při výrazně čistších emisích než u srovnatelných modelů spalujících výhradně benzín.

Značka Mercedes-Benz se řadí na čelní místa mezi automobilkami, které nabízízejí automobily poháněné zemním plynem i obecně. Paleta () obsahuje kompaktní třídu B (TEST), třídy E, automobil , a .

Ve standardní nabídce modelů s alternativními pohony je dále model , Sprinter poháněný a Atego. V sériové produkci dále vyrábí tyto : , třídu A a dodávkové .

tisková zpráva

One Comment on “Mercedes-Benz představuje E 200 NGT BlueEFFICIENCY”

  1. Výrobci aut CNG bojkotují.
    Výrobci aut CNG bojkotují. Jak jinak vysvětlit trapnou nabídku, kdy se nedělají auta se speciálními motory jen na CNG s vyšším výkonem. Chlubit se, že při jízdě na CNG nedojde k poklesu výkonu (jak je to bohužel časté) je ubohost – CNG svými vlastnostmi překonává i ten nejlepší 100 oktanový benzín, tak ať už konečně vyrobí něco silnějšího bez stupidní benzínový nádrže a třeba i šestiválec.

Napsat komentář