Lamborghini ukázalo dlouho očekávanou elektrickou pecku, má jen jeden velký háček
Jmenuje se Lamborghini Lanzador EV. První elektromobil italského výrobce supersportů si jde pro peníze globálních milionářů.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Jmenuje se Lamborghini Lanzador EV. První elektromobil italského výrobce supersportů si jde pro peníze globálních milionářů.
Bridgestone byl vybrán jako exkluzivní partner pro pneumatiky první terénní varianty modelu Lamborghini Huracán s označením Sterrato.
Tesla přichází s dalším patentem, který slibuje levnější a zároveň lepší baterie. A Elon Musk už zase slibuje plnohodnotné robotické řízení.
Lamborghini patří pod Volkswagen, a tak je jasné, že ani téhle značce se elektrifikace nevyhne. Koncept Terzo Millennio je toho důkazem.
Koncept SUV Lamborghini Urus se objevil už v roce 2012. A mnoho nadšení nevzbudil. Teď se vrací a v roce 2018 má jít na trh jako plug-in hybrid.
McLaren P1. Porsche 918 Spyder. Ferrari LaFerrari. V závěsu BMW i8. A teď konečně vstupuje do hry také Lamborghini. Ač je plug-in hybrid Lamborghini Asterion LPI 910-4 prozatím pouze koncept, je podle nás prakticky jisté, že se dočká výroby.
– oficiální stránky www.volkswagen.com
– české stránky www.volkswagen.cz
Volkswagen je německý automobilový koncern se sídlem ve Wolfsburgu. Byl založen 28. května 1937. Skupina Volkswagen je dnes druhým největším aumobilovým výrobcem na světě po japonské automobilce Toyota.
Designér Flavio Adriani vzdáva vo svojej novej tvorbe hold športiaku Lamborghini Countach vytvoreného týmom Marcella Gandhiho. Nový dizajnový koncept je ním nielen inšpirovaný, ale je to v podstate prepracovaná elektrická verzia vozidla. Už na prvý pohľad vyzerá auto veľmi elegantne a luxusne a zároveň svojimi vlastnosťami uisťuje, že luxusné značky v ‚zelenej‘ verzií automobilov, by rozhodne nemali byť fádne a nudné.
Ferrari už před časem ohlásilo, že ukáže koncept hybridu. Uvést na trh jej prý hodlá kolem let 2014-2015. To by v tom byl čert, aby jeden z hlavních konkurentů, italský výrobce sportovních vozů Lamborghini, nepřišel s něčím podobným. Magazín Popular Science informuje, že v rozhovoru pro německý automobilový magazín Automobilewoche se ředitel automobilky Stephan Winkelmann prokecl, že hybridní automobil od Lamborghini přijde na trh v roce 2015. Kromě klasického deseti- nebo dvanáctiválcového motoru bude navíc hybrid vybaven elektromotorem, který však auto využije pouze při pomalém popojíždění nebo rozjíždění. Koncept hybridního pohonu hodlá Lamborghini otestovat na modelu Gallardo a následně jej nejspíš zabudovat také do nejnovějšího modelu Murcielago. Chcete-li se o něm dozvědět víc, čtěte článek Autospy.cz: Murciélago 670-4 SV – nejrychlejší netopýr všech dob.
Výrobce sportovních automobilů Lamborghini se po Ferrari a dalších luxusních značkách taktéž musí přizpůsobit módní zelené vlně. Chystá investici 35 mil. euro do velké solární elektrárny na jedné ze svých továren (Sant’Agata Bolognese), která má znamenat až 30% snížení emisí oxidu uhličitého do roku 2010. Dále upraví některé své vozy tak, aby se jejich emise snížily o 35% do roku 2015. Střešní fotovoltaická elektrárna má do roku 2010 vyrábět ročně 1,582 MWh, pokryje plochu 17 000 m2. Zároveň bude střecha továrny zateplena, nainstalováno nové osvětlení a provedena další opatření ke snížení spotřeby energie. Co se týká automobilů, prvním modelem, který se nesl na zelené vlně bylo Lamborghini Gallardo LP 560-4 u kterého se konstruktérům podařilo snížit emise o 18%. To je mimochodem naživo k vidění na letošním Autosalonu Brno 2009. Další pokroky v budoucnosti se mají nést ve znamení snižování hmotnosti, zlepšení spalování, snižování odporu, zavedení Stop&Start systému, hybridním pohonu (!) a biopaliv.
Italská společnost Tazzari Group nedávno odhalila koncept elektromobilu Tazzari Zero. Váží pouhých 542 kg a dojezd až 150 km poskytují lithium-iontové baterie, díky kterým elektrické autíčko vyvine maximální rychlost 90 km/h. Dobije se – Tazzari však neříkají jak moc – už za 45 minut a zrychlení z 0 na 50 km/h zvládne pod pět sekund. Pochází z komuny Imola, známého centra motorismu poblíž Boloně (působí zde firmy jako Lamborghini, Maserati či Ducati). Podle zakladatele společnosti Tazzari Erika Tazzariho se v elektromobilu Zero pojí sportovní duch i ekologie. Na výzkumu nových technologií strávili inženýři a výzkumníci více než tři roky. Kdy bude elektromobil na trhu a za jakou cenu, to zatím nevíme. Věříme však, že vedle oblé krásky v podobě Pininfarina B0 se trochu méně moderní Tazzari Zero nebude špatně vyjímat.