Největší výzvy automobilek? Ceny elektřiny v Evropě a cena práce v USA
Druhý celosvětový průzkum ABB zahrnující i české autobilky odhalil obavy z rostoucích nákladů na energie v Evropě a vzrůstající ceny práce v USA.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Druhý celosvětový průzkum ABB zahrnující i české autobilky odhalil obavy z rostoucích nákladů na energie v Evropě a vzrůstající ceny práce v USA.
Výrobci automobilů se potýkají s jedinečnými výzvami v oblasti kybernetické bezpečnosti. Zde jsou čtyři nejčastější, na které je třeba si dát pozor.
Japonskou automobilku Mitsubishi aktuálně tvrdě zasáhl skandál s podvody při měření emisí. Ne nepodobný dieselgate Volskwagenu. Podle japonského deníku Nikkei chce nyní 30%+ podíl v Mitsubishi koupit Nissan!
Automobilka BMW oznámila, že globálně čerpá 51 % využívané elektřiny z obnovitelných zdrojů energie. Cílem je ale dosáhnou 100 % během následujících několika let, podobně jako třeba švédská IKEA.
– oficiální stránky www.volvocars.com
– české stránky www.volvocars.com/cz/
Volvo Car Corporation je švédský výrobce prémiových automobilů založený v roce 1927 v Gothenburgu. V roce 1999 automobilku koupila americká společnost Ford. V roce 2010 ji od Fordu koupila čínská holdingová společnost Geely.
Korejská automobilka Hyundai udávala u mnoha svých modelů v USA (vč. značky Kia) nižší spotřebu než jaké auta ve skutečnosti dosahovala. Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) proto nařídil, aby zákazníkům uhradila rozdíl mezi starou a novou oficiální spotřebou.
Elon Musk, šéf automobilky Tesla Motors, která vyrábí elektromobily Tesla Model S, s velkou slávou oznámil, že firma se minulý týden konečně dočkala do černých čísel. Až dosud byla automobilka pouze ztrátová.
Užší provázanost teorie a praxe je jedním z cílů, které automobilka Škoda Auto svou dlouhodobou spoluprací s vysokými školami sleduje. Zástupci firmy proto nedávno předali zástupcům ČVUT šek na 700 000 Kč na podporu studentských aktivit v rámci mezinárodních soutěží Formula Student a Formula Student Electric.
Evropská unie stanovila, že do roku 2015 nesmí nově vyrobené automobily přesáhnout průměrné emise 130 g/km. Některé automobilky už této hranice dosáhly, jiné se tam rychle blíží. Zásadní zlepšení v poslední roce zažilo švédské Volvo.