Doba, kdy se na nový vůz čekalo půl roku nebo i rok, je naštěstí pryč, přesto musí zákazník počítat s tím, že s novým autem hned při první návštěvě showroomu neodjede. I u vozů skladem u dealera se doba potřebná k vyřízení kupních formalit a registrace pohybuje okolo tří týdnů, říká produktový manažer české Toyoty Václav Zikmund v novém pořadu Na rovinu s Toyotou.
Pokud vůz není skladem, ale zákazník si jej objednává z výroby, je nutné počítat s dobou dodání zhruba od jednoho do čtyř měsíců. Do jednoho měsíce dorazí vůz z továrny Toyota v Kolíně, dva až tři měsíce trvá dodání z ostatních evropských závodů značky a tři až čtyři měsíce pak objednávka z Japonska.
Zákazník si vedle skladových aut nebo vozů takzvaně na cestě z výroby počká nejkratší dobu na modely Toyota Aygo X nebo Toyota Yaris, včetně hybridní verze, které vyrábí kolínský závod.
Záleží na vzdálenosti závodu, ale i na počasí
„Vedle vzdálenosti od závodu, kde se vybraný vůz vyrábí, závisí doba dodání například na specifikaci požadované výbavy a mohou ji ovlivnit i externí vlivy, třeba i jako tsunami nebo písečné bouře,“ uvedl Zikmund v pořadu, který pravidelně natáčí české zastoupení automobilky.
V posledních několika letech ceny nových aut rostou kvůli stále přísnějším emisním nebo bezpečnostním požadavkům či zvyšujícím se cenám surovin. Zdražují tak podobným tempem zhruba všechny značky na trhu. Zároveň ale v boji o zákazníka přichází značky s akčními nabídkami.
Ty vedle slevy z ceníkové ceny mohou obsahovat například zimní výbavu či příslušenství zdarma či s akční slevou nebo v případě Toyoty bonus až 50 000 Kč při výkupu starého vozu zákazníka.
Prodej nových osobních vozů v ČR v prvním čtvrtletí vzrostl o 2,2 % na 57 605 aut. Toyota zvýšila za první čtyři měsíce prodeje o 19 % na 7729 osobních a lehkých užitkových vozů a posunula se tak na celkové druhé místo na trhu.
zdroj: tisková zpráva
Toyota proste vi jak na to. Toyota je dobra. Diky svym masive prodavanym hybridum snizi emise CO2 vice nez kdejaka „Tesla“.
R. I. P. Toyota