Ženevský autosalon: Toyota do diesel-hybridů nepůjde

Dieselové hybridy doslova ovládly letošní ročník ženevského autosalonu. Evropské automobilky od Volkswagenu přes Mercedes-Benz až po BMW předvedly alespoň jeden diesel-hybrid. Japonská Toyota, dnes přední světový výrobce hybridních automobilů, se ale této technologie straní. Podle prezidenta společnosti Katsuaki Watanabeho nemá Toyota žádné plány na její využití. Hlavním problémem je podle něj vyšší cena dieselových motorů, což by ještě víc zdražilo celkovou cenu hybridů. Na druhou stranu prezident Watanabe potvrdil, že do roku 2020 nabídne Toyota hybridní verze všech svých modelů.

zdroj: autobloggreen

Panasonic navýší produkci baterií

Panasonic hodlá výrazným způsobem navýšit produkci baterií pro hybridní automobily. Společnost Panasonic EV, společný podnik japonských gigantů Matsushita a Toyota, plánuje v roce 2009 vyrobit 800 000 baterií pro hybridy. Většina produkce budou nikl-metal hydridové baterie, koncem roku chce ale Panasonic začít také s produkcí lithium-iontových baterií pro testovací sérii vozů Toyota. Toyota bude v roce 2009 představovat dva nové hybridní modely – třetí generaci vozu Toyota Prius a také nový Lexus. Ty však budou stále využít starší Ni-MH baterie, použití novějších li-ion baterií se očekává u značky Toyota teprve v budoucnu. Také další automobilky spolupracují s výrobci elektroniky a baterií na společných projektech, např. Honda a Sanyo či Nissan a NEC.

Toyota iQ

Ženevský autosalon: Toyota iQ

Minulý rok Toyota na Frankfurtském autosalonu odhalila koncept svého mikroautíčka Toyota iQ. Ženevský autosalon zanedlouho přinese možnost prohlédnout si produkční verzi tohoto miniaturního městského vozítka. Teprve tam se nejspíš také dozvíme podrobnosti týkající se pohonu a dostupných verzí vozu Toyota iQ. Produkce by měla začít už během letošního roku a velmi pravděpodobná je verze s 1.0l benzinovým motorem – pro začátek.

ekoindikátory

Toyota: ekoindikátory standardem

Toyota na svém firemním blogu nazvaném Open Road podrobněji popsala techlogii „eko indikátorů“. Ty momentálně využívá pouze v některých hybridních modelech, ale brzy je hodlá kontovat do všechy svých vozů – Toyota Prius, Lexus i Highlander Hybrid.

Budou řidičům poskytovat informace o tom zda řídí efektivně, jakou mají okamžitou spotřebu, jaký je výkon regenerativních zdrojů a podobně. Podobné iniciativy vyvíjejí i další automobilky, například Nissan.

Proč ne? ptá se Toyota

Japonská automobilka Toyota odstartovala největší reklamní kampaň ve své historii. Ta by měla trvat až do března příštího roku. Ústřední motivy mají být tři: závazek k životnímu prostředí, ekonomické dopady a sociální odpovědnost. Vše je spojeno jedním heslem Why not? (Proč ne?).

Plány jsou to velkolepé, avšak již po prvních dnech kampaně se musela Toyota za jeden reklamní spot omluvit. Nechvalně se v něm totiž vyjádřila o jednom americkém městě, které pak podalo oficiální stížnost. Na zmiňovaný klip popisující budoucnost se můžete podívat na vlastní oči:

Toyota i-Real

Toyota i-Real

Toyota i-Real je už poněkud starší koncept osobního dopravního zařízení značky Toyota. Mělo by jít o jakousi konkurenci pro Segway, bližší představení vozítka Toyota i-Real se očekává na letošním autosalonu Tokio.

i-Real je následovníkem podobných konceptů PM, i-Unit a i-Swing. Je postaven na třech kolech, dvou vpředu a jedním vzadu. V pomalém módu se jejich vzdálenost zmenší aby mohlo zařízení lépe manévrovat, v rychlém módu se odstup kol zvětší pro lepší stabilitu. Vozítko je doplněno detektorem kolizí, který má zabránit případným nehodám s chodci nebo dalšími účastníky provozu. Prohlédněte si kompletní galerii.

Toyota Prius plug-in

Toyota: zlevníme hybridy

Nová generace hybridního vozu Toyota Prius je už netrpělivě očekávána. Podle aktuálního prohlášení výkonného vice prezidenta společnosti Toyota, Kazuo Okamota, „bude pohonný systém nové generace o polovinu menší a levnější než současná generace“. Jedná o tzv. hybrid synergy drive, který Toyota využívá ve všech svých hybridních vozech. Potvrdil také, že namísto lithium-iontových baterií budou v nové generaci Priusu využity starší nikl-metal hydridové baterie (li-ion nejsou připravené).

Bohužel, nikdo zatím neví, kdy se nová generace Toyoty Prius na trhu objeví. Očekává se, že snad někdy v průběhu příštího roku. Okamoto dodal, že Toyota se nechystá operovat v oblasti dieselů, které jsou dnes doménou především evropských automobilech, a dokonce ani diesel-hybridů. Diesely jsou podle něj lépe uzpůsobeny pro jízdu po dálnici a na dlouhé vzdálenosti. Nezapomněl ale dodat, že budoucí hybridy od Toyoty budou stejně dobré, ne-li lepší, než současné diesely. Nutno podotknout, že v USA, ale ani v Japonsku diesel téměř nejezdí.

Elektromobil Th!nk City

Think Global investuje do lithium-iontových baterií

O velmi zajímavém elektromobilu Think jsme už před časem informovali. Společnost Think Global má za sebou takové společnosti jako Segway nebo Google, a nyní také Ener1. Think Global a Ener1 totiž uzavřeli kontrakt, na jehož základě dodá Ener1 výrobní prototypy nových lithium-iontových baterií pro elektromobily Think. Prototypy budou dodány v březnu 2008, součástky pro ostrou výrobu by pak měly být dodány v průběhu července 2008. Je tedy pravděpodobné, že elektromobil Think se začne prodávat někdy koncem roku 2008. Ener1 očekává, že na prodejích Think v letech 2008-2010 vydělá až 70 milionů dolarů, celková hodnota dohody by pak měla být kolem 200 milionů dolarů. Think Global zjevně hodlá vyrábět elektromobily Think v opravdu masovém měřítku, v řádech desítek až stovek tisíc kusů ročně a zjevně k tomu má dobrý obchodní model. Co na to Toyota a další? Koupili byste si Think?