Toyota Prius do zásuvky dostupná v ČR!

Toyota oficiálně chystá svůj plug-in hybrid Prius teprve za dva až tři roky, navíc s dojezdem směšných 20 km na elektřinu. Přitom Toyotu Prius jako plug-in hybrid je možné mít už dnes! Ve Spojených státech se přestavbami zabývá několik firem, v České republice zatím jedna, ale zato pořádně.

To, co je dnes i ve světě poměrně málo běžné, zvládá česká společnost EVC Group během pěti dnů. Jakoukoliv verzi Priusu, tedy včetně nejnovější generace, která se u nás právě začala prodávat, dokáže přetvořit na plug-in hybrid s dojezdem 90 km čistě na elektřinu a průměrnou spotřebou 2,7 l/100 km. „Oficiální“ plug-in hybrid Prius přitom slibuje spotřebu 3,6 l/100 km.  
Toyota plug-in Prius přestavba od EVC Group

Palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu 2,7 l/100 km po ujetí 1000 km


O podrobnosti týkající se přestavby se s námi podělil Ing. Martin Solař, vedoucí konstrukce a vývoje v EVC. „Předělání Toyoty Prius na plug-in hybrid vyšlo z požadavků našich zákazníků. Byla to pro nás velká výzva a chtěli jsme přijít na trh nejen s výborným elektromobilem, ale také s dokonalým hybridem což se nám teď podařilo,“ řekl nám v odpovědi na otázku jak vlastně přišel samotný nápad.

Vývoj přestavby trval tříčlennému týmu sedm měsíců. „Předělávání probíhalo postupně přes nutné proměření a nastudování stávajícího systému, zakomponování komunikace přidaných baterií s automobilem až po důkladné praktické testování,“ vysvětluje Solař.

Technicky jde především o přidání baterií o hmotnosti 110 kg a energii 10 kWh. Jedná se o baterie ThunderSky s životností asi 3000 dobíjecích cyklů. „Celá soustava je hlídána vlastním BMS systémem, dodává Solař. Baterie jsou umístěny v kufru, včetně 2kW nabíječky. Dobití trvá okolo pěti hodin. UPDATE 5.9.2009 14:40: Na jednu nádrž ujede plug-in hybrid bez problémů až 1650 km proti 1100 km u běžného Priusu 3. generace.
Toyoty Prius plug-in hybrid - přestavba EVC Group

Toyoty Prius plug-in hybrid - přestavba EVC Group Toyoty Prius plug-in hybrid - přestavba EVC Group Toyoty Prius plug-in hybrid - přestavba EVC Group

„Původní úložný prostor má dvojité dno. Do spodní části jsme umístili baterie s nabíječkou a odklápěcí dno je pevně fixováno o 2cm výše oproti původnímu provedení. Hlavní zavazadlový prostor byl tedy nepatrně zmenšen.“ Přesto se podle zkušeností vejde do kufru i složený kočárek. Menší nevýhody představuje měkké odpružení, díky čemuž je zadek auta výrazně pokleslý. „To vyřešíme tvrdšími pružinami,“ zní pochopitelné vysvětlení.

A jak je to s cenou? Předělání automobilu na plug-in hybrid stojí 280 000 Kč bez DPH. Výpočet návratnosti je i podle Solařových slov velmi obtížný a i on přiznává, že zákazník bude po dojetí životnosti baterií zhruba na nule. „Kromě ekonomické návratnosti je důležité se také zamyslet nad ochranou životního prostředí, hlavně ve městech, kde dochází ke snížení vypuštěného CO2 téměř na nulu,“ upozorňuje Solař.

V současné době se EVC Group zabývá také vývojem vlastního elektromobilu. Ten by mohl být k vidění už koncem roku.

32 Comments on “Toyota Prius do zásuvky dostupná v ČR!”

  1. Smrad sem smrad tam..
    Kdyz

    Smrad sem smrad tam..
    Kdyz si uvedomim, ze v dnesni dobe ma vetsina z nas dost hluboko do kapsy, dost problematicky financuje domacnost, v podstate vsichni co sem pisi zmoulaji bebedobresrani a onanuji nad prestavbou priuse na delsi dojezd, za cenu mensiho smradu na km a zapominaji na nekolik dulezitych faktu:
    Vypocet ceny na ujety 1km, kdy se spocitava :
    porizovaci cena vozidla ( vcetne navyseni o leasing)
    kompletni naklady na servis, pozarucni i mimozarucni, ev. doplatky na zarucnim servisu
    vsechny spotrebovane dily na provoz daneho auta (gymy, disky, doplnky aj.)
    vsechny polozky pojisteni spojeneho z provozem auta, zakonne i povinne havarijni v dobe leasingu, pozdeji havarijni, co kdyby?

    vsechen projety benzin i olej…
    Po prodeji, nebo odprodeji se odpocita tato cena ze sumy..

    toto se vydeli poctem ujetych km

    A mame vysledek kilometricke hodnoty, kterou nas stalo, nebo stoji auto ktere sme meli

    Bohuzel, jedine mozne nejlevnejsi reseni je nahodna koupe CNG/Benzin ( Ne LPG!!!) nekde v zahranici obvykle ze svycar BMW, Mercedes, chysler a pod. ktery pokud jezdime ve meste provozujeme na zemni plyn, na delsi trasy kombinaci benzin/plyn
    Maji obvykle nejnizssi bilanci CO2/km, jako jednopalivove automobily.

    O ekologii zde nelze hovorit, ale pouze o projete cene.
    Jelikoz sme vsichni chudi a malo vydelecni ( prumer CR) nemuzeme si dovolit drahe ekologicke dobrodruzstvi v podobe priuse, nebo lexuse, ponevac je to stejne, jako dat nekde v africe na trhu do prodeje na misto mopedu na benzin elektroskutr..
    Obvykle nejlepsi sou bohuzel jen nejlevnejsi reseni a pokud mame trocha ekologicke mysleni tak preferujme pouze alternativy fosilnich neropnych paliv, coz u nas muze byt pouze zemni plyn..
    Ten se da plnit pomoci kompresoru i doma, neni li dostupna CNG stanice blizko.

    Cena takoveto ojetiny neprevysuje nikdy cenu nejlevnejsiho srackomobilu v CR, SR, obvykle BMW 320, nebo combi mercedes ma bohatou vybavu a neporovnatelny komfort z nasimy tuzemsky prodavanymi novymi automobily.

    Cena servisu i GO ktera nas nemine, ma li takovyto „poklad“ najeto pres 320.000km stoji zhruba 1/3 toho co stoji „zarucni servis“ na voze novem.
    Ostatni spotrebni material, zakonne pojisteni stoji stejne to co stoji na automobil novy.
    Odpada totiz vnucene pripojisteni havarijni a proti odcizeni, cimz se chrani predevsim leasingova spolecnost na ukor nasi kapsy..

    zdar!

  2. Nevím, kdo z
    Nevím, kdo z diskutujících Priusem vskutku jezdí. My už jej máme 5 let a ujeli jsme cca 80 000 z dobrým pocitem, že to tolik nesmrdí jako ostatní. Spotřeba je na úrovní cca 5,2 na 100. Záruka (životnost?) baterek Panasonic mi za 3 roky končí a musím vědět, co dál. A je nás takových ekologických bláznů několik stovek. Tahle nabídka mne zajímá, i když je na první pohled dosti vysoká. Za to by přece byla dobře vybavená Fabie!!! Ale smrdící …

  3. Zkratit elektricky dojezd,
    Zkratit elektricky dojezd, snizit cenu. Vetsina vyrobcu se chysta na plugin, s dojezdem nejakych 50-60km. Ono to neni proto, ze by delsi dojezd neumely. Jsou za tim rozsahle marketingove studie, ktere rikaji, ze nejcetnejsi ujeta vzdalenost denne, je u vetsiny ridici do 30km. To znamena, ze za jakoukoliv kapacitu nad cca 50km dojezdu zaplatite tezke penize, ale pouzijete ji parkrat do roka. Ale prave pro ten ucel ojedinelych dlouhych jizd je tam spalovaci motor. A navic pro vetsinu tech kratsich jizd bude tvorit velka baterie zbytecnou zatez.

    Tak bud udelame mensi baterii a snizime cenu, a nebo tam ten spalovak nebudeme davat vubec a zvetsime jeste baterii. Velka baterie + spalovak soucasne nedava smysl. Trochu za tim citim pristup technika, ktery je pysny na dlouhy dojezd, ale chybi malicko pohled obchodnika, ktery by to korigoval tak, aby se to zakaznikovi take vyplatilo. Ale jinak samozrejme blahopreji a fandim.

    1. Prerobiť je možné temer
      Prerobiť je možné temer všetko, čo ma ale nevýslovne jeduje, je diskriminácia zákazníkov v určitých krajinách.
      Takže je na nás, aby sme nekupovali to čo si niečo na základe marketingových štúdií niekde odklepli (myslím teraz firmu TOYOTA). Skutočne neviem, prečo by som si mal dávať prerábať nové auto a prichádzať o záruky + komplikovať si servis. Mimochodom automobilky sa dostali do krízy vlastným pričinením, majú dosť draho platený výskum, ktorý spolu s nákladmi na reklamu ja ešte drahšie zaplatím v nadobúdacej cene auta, ale v podstate pre mňa nič neurobili.
      Takže ako mi povedal jeden známy: Keď, tak čistý elektromobil, keď nie je kde nabiť, tak do kufra prenosnú elektrocentrálu a je vybavené….

      1. Vlozenim elektrocentraly do
        Vlozenim elektrocentraly do kufru se z elektromobilu stane plugin hybrid. Neni pak lepsi, nez se mordovat s elektrocentralou v kufru, zabudovat ji primo pod kapotu? Ale jinak mate pravdu. Podobne upravy delaji male firmy v USA jiz alespon 10 let. Za tu dobu mohl vyrobce davno reagovat a nabidnout takoveto rozsireni treba jako priplatkovou vybavu.

    2. Suhlas. Ak niekto jazdi po
      Suhlas. Ak niekto jazdi po meste, tak 50-60km staci (vzhladom k vysokej cene baterii), ak chce ist niekto dalej, tak je pre neho 90km malo. Aj ked to znie v dnesnej dobe smiesne, tak cena ekologie je nevycislitelna. Nat tak zvysny 1 meloun, tak si to kupim od EVC hned.

  4. lidi, čekal bych větší
    lidi, čekal bych větší nadšení 🙂 vždyť to je super , automobilky tohle dokážou nejdřív za tři roky… (to hraničí s ignorantstvím)… Elektromobil nebo plug-in hybrid v čechách nekoupíte drív než za 3-5 let.. s tímhle vývojem možná ještě později.. 🙂 …

    co se týká částky pro srovnání :
    ojetá Skoda Octavia me bude stát 250tis najezdim 50 tis rocne za 5 let ji prodám tak za 50 protoze auto na benzin uz nikdo nebude chtit 🙂
    ojetý PRIUS za 200 tis + 300 tis – rocne setrim cca 80 tis na benzinu za pet let ho jeste prodam za 200 páč tou dobou bude elektromobil stat tak 500 🙂

    takze ne na nule, je treba pocitat investici do vozu..
    a sem po peti letech porad 300 tis v plusu .. a kde sou ropáci 🙂

    jinak gratulace firmě…

    … nebýt lhostejnosti lidí už sme na elektro mohli pár let jezdit… Lidi nekupujte už nová auta 🙂 ..

    1. Celkom dobrý nápad, ako
      Celkom dobrý nápad, ako obohatiť rodinné auto o vlastnosti CityElu (do 50ky na elektriku). Keby išla prestavať aj 1. generácia, bolo by to úplne super, pretože sa dá zohnať už za cenu do 6000 eur. Ale nie je to len o ľahostajnosti ľudí. Ide predovšetkým o know-how a finančnú stránku. Len málo ľudí má obe.

  5. Moje představa efektivního
    Moje představa efektivního hybridu:elektrický pohon pouze doplňkově, pro brždění rekuperací, rozjezd a popojíždění v koloně když se jede krokem a účinnost spalováku je moc malá.Pak by stačily malé baterie které by byly levnější(nebo kondenzátory a ty by tenhle provoz zvládaly mnohem líp).Bylo by to levnější, šlo by s tím jezdit na dlouhé cesty a zároveň by se dalo ušetřit ve městě.

  6. S těmihle parametry a za tu
    S těmihle parametry a za tu cenu bych si radši koupil čistý elektromobil, možná zvýšit kapacitu na 15kWh a do města by to bylo super vozidlo.Spíš takhle:koupil bych si elektromobil na popojíždění po městě a na delší cestu bych jel vlakem nebo autobusem,vyjde to levnějš. Takhle je to sice univerzální auto, ale je to moc drahé.Navíc při jízdě na elektřinu taháme zátěž v podobě spalováku.

  7. A čo maximálna rýchlosť?
    A čo maximálna rýchlosť? Bežný prius má len akési tlačidlo, s ktorým sa prepne do elektrického módu. Vtedy nemôže ísť rýchlejšie, než úbohých 50 km/h. A s najväčšou pravdepodobnosťou ide len o pridané batérie vyššej kapacity napojene na pôvodný obvod, teda jazdné vlastnosti sú v konečnom dôsledku rovnaké. Alebo sa mýlim?

    1. Jaký z toho má člověk
      Jaký z toho má člověk užitek? Pane, kdybyste žil ve městě, jistě byste se zajímal o to co dýcháte. Co dýchají Vaše děti v ulicích plných fosiláků? Elektřinu je třeba prosazovat. Až se projedete elektrákem pocítíte ten rozdíl i na komfortu jízdy. A nikomu nebubláte pod okny.

      1. Ale no tak, můžete nás
        Ale no tak, můžete nás houpat, ale centrifugu s námi dělat nemusíte. Cena cca.85ks TS-40Ah je v ČR dostupná za 135tis.bez DPH.(MOC), takže ani ne polovinu z ceny 280tis.Kč, je to sice největší podíl, ale zas ne takový, aby to stálo 280tis. bez DPH. a k tomu max.rychlost 50km/h z důvodu záruky od Toyoty. Takže reálně prodejní cena, kterou by vzalo víc lidí je tak pod 200tis. bez DPH. Už jenom samotná cena Priuse přes 600tis.Kč je hodně, uvidíme kolik bude oficielní nová cena 8.9. Každý si spočítá, že se mu při takovéto ceně vyplatí raději investovat do sluneční elektrárny a ušetří víc, jak v peněžence, tak na živ.prostředí než s touto přestavbou.(roční průjezd ve městě 10000km čistě na elektřinu je výdej cca. 1100kWh, roční produkce FVE za stejnou cenu je cca.2500-2800kWh). Je to sice velice pěkné, ale hold pro tuto chvíli ještě pro spoustu lidí nedostupné.

        1. Až na to, že FVE je silně
          Až na to, že FVE je silně anti-ekologická stavba, která není mimo laboratorní podmínky schopna vyrobit více energie, než kolik jí je potřeba na výrobu..

          Stejně tak by mne zajímalo, kde se vzal ten údaj 2500-2800kWh..?
          To by totiž při mizivé účinnosti na území ČR muselo dojít k likvidaci hodně velkého pole.. Na tolik panelů by necelých 300 tisíc nestačilo..

      2. Myslim,ze tie baterie je
        Myslim,ze tie baterie je nieco podobne, ako trh s mobilnymi telefonmi. Existuju uz nove moderne, ale stare a menej efektivne modely sa este musia dopredat, aby z nich bol nejaky zisk, ked uz su vyrobene.

        Ja by som to asi riesil tak, ze by som nechal prestavat prius na cisty plug-in elektromobil-zvysenim kapacity baterii, co by dana firma urcite zvladla a benzinovy motor z Priusu by sa dal pouuzit do nejakeho starsieho auta.

        1. Dnešné moderné
          Dnešné moderné akumulátory je možné nabiť za cca 15 až 20 minút. Problém ale pri rýchlom nabíjaní je inde. V domácnosti máte zásuvku dimenzovanú cca do 10 až 16A pri 220V. Ak by ste chceli rýchle nabíjať, potrebujete väčší príkon, t.j. 380V a zodpovedajúce ampére….+ rýchlonabíjačku.
          Mimochodom, rýchlosť nabíjania nie je až také dôležité kritériuim.

Napsat komentář