Toyota Hi-CT

Toyota Hi-CT

Na Autosalon Tokio chystá Toyota představení mnoha svých konceptů automobilů budoucnosti. Jedním z nich je i Toyota Hi-CT, malé městské vozítko s unikátním designem vzdáleně připomínajícím vozy Dodge. Jako pohon slouží hybridní zařízení sestávající z 1,5 l benzinového motoru a elektromotoru. Rozměry vozítka jsou 3330 mm x 1695 mm x 1780 mm, přičemž jej lze dobíjet ze zásuvky. Do kufru lze nacpat surfové prko, kola nebo další vybavení. Kompletní galerie Toyota Hi-CT.

Nejekologičtější auta – vítězí Smart Roadster

Magazín Autoweb přinesl zajímavý článek o nejekologičtějších autech současnosti. Jedná se o komplexní výzkum, který bere v potaz jak emise, tak i ekologickou zátěž při výrobě. Žebříček vypadá následovně:

  1. Smart Roadster – 66.2 bodů
  2. Cabriolet – 59.8
  3. Citroen C1 1.0 – 40.1
  4. 107 1.0 – 38.6
  5. Citroen C1 1.4 HDI – 31.3
  6. Panda 1.2 Dualogic – 28.4
  7. Ford Ka 1.3 – 27.5
  8. Yaris 1.0 – 27.2
  9. Fiat Panda 100hp – 23.6
  10. Pegueot 206 1.4 – 23.5
  11. Mini Cooper D – 23.3
  12. Toyota Prius 1.5 – 23.2

Nejmenší ekologické zatížení životního prostředí tedy způsobují velmi malá městská auta. Toyota Prius je výjimečná v tom, že se do žebříčku dostala i přesto, že se jedná o vůz vyšší třídy.

Lexus LS 600h

Lexus LS 600h v současné době představuje nejluxusnější hybridní vůz na trhu. Jeho spalovací motor 5,0 l V8 je doplněn výkonným elektromotorem, které dohromady poskytují jízdní komfort hodný nejvyšší třídy. Se svojí spotřebou se jistě neřadí k ekologicky nejšetrnějším hybridním vozům, ale ve své třídě zcela určitě. Tomu samozřejmě odpovídá i další vybavení a cena.

Pavilon hybridů v ZOO Praha

Pavilon hybridů v ZOO Praha

Dnes odpoledne byl v pražské ZOO slavnostně otevřen Pavilon hybridů. Nejedná se o expozici nového živočišného druhu, ale o akci nejaktivnější automobilky na poli hybridních automobilů – .

Toyota se tak snaží seznámit širokou veřejnost s jejími hybridními technologiemi a plány do budoucna. Přímo v pavilonu se mimo videoprojekce nachází mnoho informačních panelů týkajících se Toyoty, a obecně.

Pavilon hybridů v ZOO Praha

Asi největším lákadlem jsou vystavené vozy a . Přímo na místě si lze také objednat testovací jízdu s výše zmíněnými . Pokud si chcete vše prohlédnout na vlastní oči, pavilon bude otevřen do pátku 14.9.

Toyota prodala milion hybridů

Automobilka Toyota, jasný lídr mezi světovými automobilkami v oblasti alternativních paliv, oznámila, že celosvětově prodala již přes milion hybridních automobilů. Přitom první model byl představen před deseti lety. momentálně vyrábí hybridní automobily v Japonsku, Číně a nově také v USA (Georgetown, Kentucky).
Ne všechny hybridní vozy se prodávají stejně dobře. Jasně vede Toyota Prius. Jen v USA hodlá příští rok prodat Toyota kolem 250 000 těchto vozů. Na druhou stranu modelů Lexus RX400h a Toyota Highlander Hybrid se prodalo od roku 2005 pouze 85 000, resp. 67 000 kusů.

Toyota Prius se solární střechou

Přesně na tohle nejspíš spousta majitelů vozu Toyota Prius čeká. Mnozí z nich doufají, že samotná automobilka Toyota zahrne střešní solární články do nového modelu vozu (i když, aktuálně se objevily dohady, že dokonce nepůjde ani do výkonnějších lithium iontových baterií, které ještě nejsou tak bezpečné jako dosud využívané nikl-kadmiové).
Automobilku Toyota mezitím předběhla společnost Solar Electrical Vehicles, která montuje solární střechy nejen do vozu , ale také Highlander Hybrid a Ford Escape Hybrid. poskytuje zhruba 200-300 W výkonu a dobíjí doplňkovou baterii vozů. Díky tomu může Toyota Prius ujet pouze na elektrický mód asi 32 kilometrů.

Nové flex-fuel vozy Toyota pro Brazílii

Brazílie dnes patří mezi „ethanolovou velmoc“. Ethanol je hlavním palivem pro osobní i nákladní vozy. Toho si začínají všímat i velké automobilky, nejnověji Toyota.
Chystá se na brazilském trhu příští rok uvést flex-fuel (tedy s pohonem na ethanol) modely Corolla XLi a Fielder. Oba vozy budou k dispozici už v lednu 2008 a budou vybaveny 1,8l motorem s výkonem 136 koní. Nejedná se o nějak zvláštní řešení, jde o původní benzinový motor pouze lehce upravený pro spalování ethanolu. Vozy jsou navíc vybaveny doplňkovými nádržemi umístěnými v kufru. Cena je stanovena na přibližně $30 000.

Toyota Prius se spotřebou 1,9 l/100 km

Automobilka chystá v nejbližší době uvést nový model vozu Toyota Prius, do té doby ovšem mají prostor jiné společnosti, které nejoblíbenější hybridní automobil světa neustále zlepšují. Nejnověji je to společnost Lithium Technology Corporation, která představila svůj model Toyota Prius vybavený speciální li-ion bateriemi (namísto klasických nikl-metal hydridových). Díky novým bateriím se spotřeba Priusu dostala až na neuvěřitelných 1,9 l/100 km. Na druhou stranu, extrémně nízká spotřeba bude nejspíš vykoupena extrémní cenou, protože lithium-iontové baterie jsou stále velmi drahé.

Prius oslaví desáté narozeniny

Nejznámější hybrid na světě, Toyota Prius, oslaví letos své desáté narozeniny. A to i přesto, že jeho konstruktéři v úspěch zpočátku vůbec nevěřili.
Vše začalo v roce 1994, kdy ředitel Toyoty Akihiro Wada postavil vývojáře před nelehký úkol: vyvinout vůz, který by měl poloviční spotřebu v porovnání s ostatními. Navíc mělo být vše hotové do konce roku 1997. Odpověď od šéfkonstruktéra první generace Priusu byla jasná: „To není možné“.