prodej hybridů v USA

Prodej hybridů v USA – 3% nových automobilů

Prodej hybridních automobilů v USA se během dubna 2008 zvýšil na 39 898 kusů, to jest o 46% více proti stejnému období roku 2007. Spolu se snížením prodejů lehkých osobních a užitkových automobilů to znamenalo zvýšení podílů hybridů na celkových prodejích nových automobilů na 3,2%. Toto číslo navíc nezahrnuje prodeje hybridů od General Motors. Nejúspěšnější byl opět model Toyota Prius, toho se během dubna prodalo 21 757 kusů. Celkově už Toyota prodala 680 000 Priusů v USA. Toyota Camry Hybrid se prodalo 6678 kusů, Toyota Highlander Hybrid pak 2578 kusů a luxusního Lexusu Rx 400h právě 1624 kusů. Honda Civic Hybrid pak zaznamenala 4324 prodaných kusů, což je zvýšení o 51% proti dubnu 2007 a toto číslo představuje 12,7% všech prodaných modelů Honda Civic. Na konci pelotonu je pak Nissan se svým modelem Nissan Altima Hybrid, kterého se prodalo 801 v omezené distribuci.

Toyota staví novou továrnu na baterie

Nedávno Toyota oslavila milion prodaných hybridních automobilů Toyota Prius. Během letošního či začátkem příštího roku bychom se měli dočkat třetí generace Priusu a navíc možná i dalších modelů. Není proto divu, že v Japonsku staví Toyota nový závod za 192 milionů dolarů na výrobu baterií pro hybridy. Toyota do podniku investuje společně s koncernem Matsushita (Panasonic). Půjde o výrobu NiMH baterií, takže je prakticky jasné, že i další generace Toyoty Prius bude (alespoň z počátku) tento typ baterií využívat. Podle japonských zdrojů však automobilka buduje nebo připravuje ještě další továrnu na lithium-iontové baterie.

Toyota uvede 18 nových vozů s nízkými emisemi

si hodlá udržet status „nejzelenější“ automobilky i v následujících letech. Prezident Toyota Motor Europe Tadashi Arashima řekl pro magazín Automotive News Europe, že do konce příštího roku se chystá 18 nových modelů vozů Toyota pro uvedení v Evropě, které budou mít emise nižší než 140 g/km. Momentální průměrné automobilů Toyota dostupných v jsou 149 g/km. Zcela jistě jde především o reakci na agresivní snižování emisí požadované . Prezident Arashima nenaznačil, o jaké konkrétně vozy půjde, případně jaké technologie pohonu či pro budou využívat. Je dost dobře možné, že jedním z vozů bude nový model , připadně další nové chystané modely této řady.

Toyota Prius

100 000 hybridních Priusů v Evropě

Oficiální statistiky hovoří jasně. Toyota dokázala od roku 1997 prodat více než milion Priusů. Ke konci dubna jich mělo být prodáno 1 028 000, z čehož 100 000 bylo registrováno v Evropě. Každý si tedy dokáže snadno spočítat, že pouze každý desátý Prius mířil na náš kontinent. Hodnota je ale značně nepřesná právě kvůli sledovanému období 1997 – 2008. V současné době je podíl prodejů na evropském trhu mnohem vyšší. Za posledních 12 měsíců dorazil do Evropy každý třetí vyrobený kus.

zdroj: Toyota, autobloggreen.com

Toyota iQ

Toyota iQ bude větší

Toyota iQ, připravované městské minivozítko automobilky Toyota, které má konkurovat Smartu a dalším podobným, se pravděpodobně stane základem dalšího, většího automobilu. iQ je výjimečný automobil v tom, že je postaven ze zcela nových součástí, které Toyota nesdílí s žádnými dalšími modely. Proto je pro automobilku poměrně odvážný tah investovat takové prostředky do vývoje automobilu, kterého se prodá „pouze“ kolem 100 000 kusů ročně. Podle některých zdrojů blízkých automobilce se proto chystá větší verze Toyota iQ, dost možná obdoba modelu Smart ForFour či Volkswagen up! Podle těchto zdrojů se nechystá hybridní verze Toyota iQ (málo místa na baterie, příliš těžké). Obecně se proto předpokládá, že Toyota iQ přijde na trh počátkem roku 2009 se dvěma benzinovými a jedním dieselovým motorem, splňujícími ty nejpřísnější ekologické normy. Navíc bude obsahovat start-stop systém pro šetření paliva. Cena modelu Toyota iQ by se měla pohybovat mezi Mini a novým modelem Fiat 500.

Toyota Prius

Nová Toyota Prius – větší, šetrnější motor

Přichod nového modelu (v katalogu) se blíží a s tím také narůstají spekulace o jeho možné podobě a specifikacích. Ty nejnovější přináší magazín Auto Observer když informuje, že nový bude mít 1,8l motory namísto současných 1,5l. To by mělo znamenat dvacet koníků navíc a 160 koní celkem. Přitom by však měla klesnout průměrná spotřeba, a to až o 10% na 4,2 l/100 km. Z dalších, už dříve známých informací také víme, že hodlá z Priusu udělat značku, takže pravděpodobně v roce 2009 společně s novým Priusem uvede ještě kombi verzi a dost možná také nové modely . Právě ty by mohly být postaveny na dražších , zatímco nový Prius bude nejspíš stále využívat starších .

Toyota Prius hybrid

350 000 hybridů v USA v roce 2007

V roce 2007 vzrostl počet registrovaných hybridních automobilů v USA na rekordní počet 350 289, alespoň podle výsledků průzkumu marketingové společnosti R.L. Polk & Co. Přestože celkový prodej automobilů v USA poklesl o 2,2%, prodej (resp. nové registrace) hybridů rostl meziročně o 38%. Podle analytiků za to může především mnohem větší výběr hybridů různých značek. Přesto největší část trhu (51% proti 43% v roce 2006) opět obsadila Toyota se svým hybridním automobilem Toyota Prius. Druhým důvodem zvyšující se oblíbenosti hybridů je prý skutečnost, že lidé začínají této technologii věřit.

Toyota Prius

Toyota zvýší výrobu Priusu o 60% do roku 2009

Toyota Prius japonské automobilky Toyota je dnes jednoznačně nejúspěšnějším hybridním automobilem na světě. Přestože nedávné testy ukázaly, že co do spotřeby není Toyota Prius zas až takový zázrak (srovnávalo se s nejmodernějším BMW s dieselovým motorem), což potvrzují i zkušenosti českých řidičů, stoupající prodeje hybridů Priusu i dalším hybridním modelům hrají do karet. Podle nejnovějších informací hodlá Toyota do roku 2009 navýšit výrobu modelu Toyota Prius o 60%, což bezpochyby souvisí s přípravou třetí generace Priusu a nových vozů Lexus. V roce 2007 vyrobila Toyota celkem 280 000 vozů Toyota Prius. Aktuálně se chystá rozšířit výrobu ve dvou továrnách v Japonsku tak, aby v roce 2009 mohla vyrobitaž 450 000 kusů hybridních automobilů. Do roku 2020 chce Toyota vyrábět milion hybridů ročně.

Honda FCX Clarity

2015: klíčový rok pro komercializaci palivových článků

Na profesním semináři se nedávno v Japonsku sešli zástupci předních japonských automobilek a Ministra ekonomiky, obchodu a průmyslu v rámci demonstračního programu „Vodík a palivové články“. Předně bylo zdůrazněno, že narozdíl od hybridních automobilů mají před sebou auta na palivové články ještě dlouhý kus cesty. Yasuhiro Daisho, profesor na Waseda University, přednesl trefné přirovnání: „Pokud bych měl tato vozidla připodobnit letadlu, řekl bych, že hybridy už létají a elektromobily pomalu startují a stoupají, zatímco FCV zatím popojíždějí po ranveji.“

Honda CR-Z

Honda představí dva nové hybridy

Už letos v září na Pařížském autosalonu chce Honda odhalit koncepty dvou nových hybridních automobilů. Dosud nepojmenovaný první hybrid by měl na evropský trh dorazit už na jaře 2009, do USA pak brzy poté. O tom druhém zatím nevíme zhola nic. Honda už v minulosti jeden čistě hybridní model vyráběla, šlo o automobil Honda Insight, který se však přestal vyrábět v roce 2006 z důvodu nízkého zájmu a konkurence modelu Toyota Prius. Právě Toyota je pro Hondu v oblasti hybridních automobilů největším konkurentem. V roce 2010 chce Honda prodávat 10% svých automobilů s .

Chystaný hybridní model má přilákat především evropské zákazníky – nabídne nízkou cenu (mezi €16 000 a €20 000) i nízkou spotřebu. Emise by se měly dostat pod 100g/km, pro srovnání Honda Civic Hybrid má 109g/km a Toyota Prius produkuje 106g/km. I přes tato velmi zajímavá čísla to Honda nebude mít jednoduchá. Jiná čísla jsou totiž podobně neúprosná a říkají, že zatímco Honda minulý rok v Evropě prodala 10 515 vozů Honda Civic Hybrid, Toyota prodala 31 963 vozů Toyota Prius.

Honda Insight

Toyota pracuje na novém typu zinkové baterie

Toyota už delší dobu zápasí s . Podle ní dosud nejsou připravené na masové nasazení, které automobilka chystá teprve po roce 2010 v připravovaném plug-in hybridu. Přitom a další automobilky už je používat začínají. Objevují se ale informace o tom, že japonská automobilka pracuje na nové generaci zinkové (zinc-air) , která má lepší parametry než současné lithium-iontové. S jejím masovým zavedením počítá Toyota kolem roku 2020 jakožto součástí strategického plánu „Global Vision“.

Prius plug-in hybrid

Prius se spotřebou 2 l/100km

Pokud se vám zdá spotřeba u hybridní stále vysoká, nabízí řešení. Jedná se o nový rozšiřující kit, který udělá z klasického .

Kdo by si nepřál jezdit po městě se spotřebou 2 l/100km? Druhá strana mince je ovšem samotné pořízení takového rozšíření. Nejenže musí majitel nechat svůj vůz asi 4 týdny v servisu, ale ještě zaplatit v přepočtu kolem 400 tisíc korun.