Volkswagen připravuje záplavu plug-in hybridů, Škoda Octavia je jistá

Jan Horčík - 09 Leden 2013

Koncern Volkswagen uspořádal ve své laboratoři elektrických pohonů v Belmontu v Kalifornii speciální tiskovku pro pět vybraných novinářů. Prezentoval tam své plány týkající se elektrického pohonu. Jsou jednoduché: chce se stát jedničkou v elektromobilitě. A chystá spoustu plug-in hybridů.Volkswagen Touareg Hybrid

Volkswagen Touareg Hybrid
foto: Hybrid.cz

O speciální tiskovce informuje magazín PluginCars.com, jehož redaktor patřil mezi vybrané pozvané novináře. Hlavním prezentátorem byl Dr. Rudolf Krebs, hlavní osoba skupiny Volkswagen zodpovědná za elektrický pohon.

Proč se evropský Volkswagen, který aspiruje stát se největší světovou automobilkou, rozhodl své budoucí elektrické plány prezentovat právě v v Kalifornii? Je to jednoduché. V roce 2012 v USA vzrostl prodej elektrických aut o 349 % na 50 000 kusů.

Teď už nechce nikdo zůstat pozadu. Ford, Chevrolet, Toyota už své koně mají, teď je musí dohonit ostatní. Bude to boj a Volkswagen ho chce vyhrát. V roce 2018 má podle Krebse dělat prodej mixu elektromobilů a plug-in hybridů 3 % z celkových prodejů Volkswagenu.

Krebs zároveň potvrdil, že v polovině letošního roku se začne vyrábět Volkswage e-up! (a tedy asi i první elektrická Škodovka e-Citigo) a na podzim 2013 se začne prodávat. Začátkem roku 2014 půjde do výroby elektromobil Golf. e-Golf se narozdíl od e-Up! bude prodávat také v USA, stejně jako další plug-in hybridy Volkswagen.

Krebs novinářům prezentoval powerpointový slide ze kterého je jasně patrné, že budoucnost ve Volkswagenu patří plug-in hybridům. V roce 2010 uvedl koncern na trh hybridy Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne S, o rok později hybridy Audi Q5 a Porsche Panamera S.

V roce 2012 to byly hybridy Volkswagen Jetta, Audi A6 a Audi A8. V letošním roce Volkswagen představí už zmíněné e-Up!, elektrický Volkswagen Golf a ultimátní plug-in hybrid Porsche 918 Spyder.

Nejzajímavější to začíná být od roku 2014. Volkswagen má připravenu doslova záplavu plug-in hybridů: Audi A8, Audi Q7, Volkswagen Passat, Audi A6, Audi A3, Volkswagen Golf a také další koncernové značky. Je jasné, že to bude i Octavia plug-in hybrid (PHEV) a nejspíš i Seat a další.

Plug-in hybridy Volkswagen, tedy hybridní auta do zásuvky, budou mít dojezd čistě na elektřinu mezi 56 km až 65 km.

To odpovídá spíš modelu Chevrolet Volt (45-65 km) než Toyota Prius plug-in hybrid (max. 25 km), a tedy i větší baterii (10-12 kWh). Z toho plyne pravděpodobně i o něco vyšší cena, která by ale mohla být kompenzována průběžným snižováním cen těchto komponent v následujících letech.

Zároveň Krebs zdůraznil, že se hodlají držet koncepce nákupu baterií u třetích stran. Volkswagen nechce akumulátory sám vyrábět. Taková cesta je prý flexibilnější. Krebs dále řekl, že je lepší spoléhat se na řešení baterií určených přímo pro automobilový průmysl než na klasické články typu 18650, které vyžadují spoustu další práce (používá je např. Tesla Motors pro výrobu vlastní akumulátorů).

K elektromobilům je Krebs veskrze skeptický: jsou prý pětkrát cenově náročnější než auto s klasickým spalovacím motorem. Navíc mají klíčový nedostatek, a to omezený dojezd. Právě proto Volkswagen sází na plug-in hybridy.

A když to udělá dobře, bude to sázka, kterou neprohraje. “Skupina Volkswagen elektrifikuje všechny třídy svých vozidel,” zní nadpis powerpointové prezentace. A my už se nemůžeme dočkat nových modelů s logem VW ve znaku.

 
Obrázek uživatele hathaway

No, marketingové oddelenie maká na plné obrátky. Myslím že Volkswagen by sa mal v prvom rade zamyslieť nad spolahlivosťou svojich áut. Ak v nej bude pokračovať aj u hybridov, každopádne aspoň odťahovky budú prosperovať :). No a stým dojazdom to je marketingovo fakt bezva, jediný háčik bude keď si prečítate cenovky na tých autách.
Koniec koncov, netreba chodiť ďaleko, stačí pozrieť na tiež koncernové Audi Q5 hybrid. Za príplatok viac než 20 000 Euro oproti bežnej verzii dostanete hybrid s ktorým sa spotrebou iba s ťažkosťami dostanene pod 8 litrov. A to má dojazd na batériu cca 3-4 km, takže o trošku viac ako Prius.
Ako sa hovorí, keď dvaja robia to isté, nieje to to isté :)

---

Prius is my best car.

Obrázek uživatele honza.t

Už mi připadají jako Svědkové Jehovovi (vypotí nějaké datum konce světa a ono nic No tak vypotí jiné tutové ).
Taky pouštějí nějaké
sliby a data do Světa a pak je zase ticho po pěšině.Asi nějaké Marketingový trik jak zmást konkurenci a zákazníka ?

Golf plug-in hybrid VW .... už vloni v únoru se holedbali, že ho představí na podzim 2012 v Paříži.
viz. odkaz uprostřed dnešního článku
http://www.hybrid.cz/volkswagen-golf-plug-hybrid-se-predstavi-na-autosalonu-v-parizi

Nevím, zda představili či nepředstavili, ale do prodeje ten Golf nešel. Tak teď další "strašení" = bude to v roce 2014. Krucinál, tomu VW se do toho těžce nechce .... (o "čistých elektromobilech" ani nemluvě)

Obrázek uživatele honYa

Bezva, bude-li s tímto dojezdem kombi za zajímavé peníze, vidím na obzoru blýskat se spořivou domácí mulu. Pokud však ŠkoFin nepřijde se zajímavou formou leasingu pro překonání počáteční vysoké investice, vidím to na na straně českých rodin na velmi vlažné přijetí...

---

honYa

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

Řízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyElektromobil a akumulace energie s dotacíEVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicPůjčte si elektromobil Tesla Model X!Prodej pneu 100% online