Toyota zůstane u NiMH baterií

Jan Horčík - 22 Prosinec 2010

Shinzo Kobuki z je člověk zodpovědný v průmyslovém gigantu za kolem . V rozhovoru pro magazín Automotive News se aktuálně zmínil o tom, že pro klasické zůstane Toyota i na dalších deset let u osvědčené technologie .   

hybridy Toyota Prius NiMH baterie

Toyota montuje NiMH baterie do . Jde o malé moduly schopné dát energii na cca 2 km jízdy čistě na elektřinu. V současné době už ale existují mnohem vyspělejší a .

Ty používají jako , či pro svá nová . Tedy , nebo .

Toyota přesto trvá na svém. Pro dalších deset let bude u klasických hybridů i nadále používat NiMH baterie. "Přechod z NiMH na li-ion znamená ve výsledku zlepšení výkonu auta maximálně o 1 až 2%," řekl Kobuki magazínu Automotive News.

Japonská automobilka tedy zůstává jako vždy čistě pragmatická. Na druhou stranu nezastírá, že lithium-iontové baterie pravděpodobně v budoucnosti využije u svých čistých a plug-in hybridů.

Výhodou li-ion baterií proti NiMH technologii je především vyšší energetická hustota, a tedy i vyšší kapacita a nižší hmotnost a rozměry. To je pro elektromobily a další klíčové.

Na druhou stranu, NiMH mají lepší parametry v oblasti vybíjení a dobíjení a jsou i levnější. Proto jsou do klasických hybridů výhodnější.

Toyota už přes deset let vyrábí NiMH baterie ve společném podniku Primearth EV Energy Co., který založila se společností .

Kromě toho dlouhodobě testuje novou verzi hybridu Prius, a to . Jde o do zásuvky, který bude možné a čistě na ujede až 20 km. I tento model, který se dostane do prodeje v roce , bude ale zpočátku využívat NiMH baterie.

Teprve u dalších generací plug-in Priusu se očekává přechod na .

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro režim v hybridních automobilech (vysoké vybíjecí proudy, hluboké vybíjecí cykly) jsou niklové baterie bohužel stále ekonomickou alternativou a nasazení lithia by auto nejspíš prodražilo. Vzhledem k tomu že Japonsko musí lithium dovážet, postupuje Toyota v tomto případě čistě pragmaticky a možná čeká na nějakou novou technologii, která bude mít ještě mnohem lepší parametry.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Je to tak, Toyota se seč může snaží v oblasti vývoje nových typů baterií - zinkových, sodíkových, lithium-vzduchových a dalších typů. Navíc nedávno začala s recyklací NiMH baterií.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Špatná zpráva. Nikl je svinstvo stejně jako olovo. Přišlo mí dřív samozřejmé, že pro další generaci Ni-MH zmizí, ale dnešní prius je tam má znovu a ještě se mluví o dalších 10 letech. Nějaká studie dokázala, že ekologická zátěž způsobená Priusem a jeho zaostalými bateriemi je tak velká, že je lepší klasické auto jen se spalovákem, takže jediné plus je snad jen rozšíření povědomí o elektromotorech mezi úplnými blby.

Obrázek uživatele Jan Horčík

To je nejspíš jeden z důvodů, proč Toyota zahajuje recyklaci NiMH baterií.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O tom som už niečo počul. Ťažbou niklu pre batétrie Priusu sa devastuje príroda na tichomorských ostrovoch.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Každá ťažba devastuje prírodu - čo je ale podstatnejšie, na ťažbe pracujú najchudobnejší ľudia v úplne neĺudských podmienkach, ale o tom sa nehovorí.
Čo sa týka recyklácie, asi bude potrebné recyklovať aj Lítiové batérie a mimochodom, lítium sa tiež nedá natierať na chlieb.
Podľa mňa je vôbec podstatné, aby sa batérie nevyhadzovali, bohužial, nevieme recyklovať ani len tie tužkové.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

100% souhlas,to by si měli uvědomit hlavně ekoteroristé,kteří si myslí,že ježděním čímkoliv na elektřinu přírodě vyloženě pomáhají

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSe-SalonProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group

Newsletter