Shinzo Kobuki z Toyoty je člověk zodpovědný v průmyslovém gigantu za byznys kolem baterií. V rozhovoru pro magazín Automotive News se aktuálně zmínil o tom, že pro klasické hybridy zůstane Toyota i na dalších deset let u osvědčené technologie NiMH baterií.
Toyota montuje NiMH baterie do hybridních aut Toyota Prius. Jde o malé moduly schopné dát autu energii na cca 2 km jízdy čistě na elektřinu. V současné době už ale existují mnohem vyspělejší lithium-iontové a lithium-polymerové baterie.
Toyota testuje prototyp pevné baterie
Lithium-iontové baterie stárnou jako lidé, nevratně
Elektrická auta srovnatelná s benzinovými za pět let, říká Steven Chu
Ty používají automobilky jako Mitsubishi, Nissan či General Motors pro svá nová elektrická auta. Tedy elektromobily Nissan Leaf, Mitsubishi iMiEV nebo plug-in hybrid Chevrolet Volt.
Toyota přesto trvá na svém. Pro dalších deset let bude u klasických hybridů i nadále používat NiMH baterie. „Přechod z NiMH na li-ion znamená ve výsledku zlepšení výkonu auta maximálně o 1 až 2%,“ řekl Kobuki magazínu Automotive News.
Japonská automobilka tedy zůstává jako vždy čistě pragmatická. Na druhou stranu nezastírá, že lithium-iontové baterie pravděpodobně v budoucnosti využije u svých čistých elektromobilů a plug-in hybridů.
Výhodou li-ion baterií proti NiMH technologii je především vyšší energetická hustota, a tedy i vyšší kapacita a nižší hmotnost a rozměry. To je pro elektromobily a další auta do zásuvky klíčové.
Toyota zahajuje recyklaci NiMH baterií
Elektrické Audi A2 ujelo 605 km na jedno nabití, díky revolučním bateriím
Na druhou stranu, NiMH baterie mají lepší parametry v oblasti vybíjení a dobíjení a jsou i levnější. Proto jsou do klasických hybridů výhodnější.
Toyota už přes deset let vyrábí NiMH baterie ve společném podniku Primearth EV Energy Co., který založila se společností Panasonic.
Kromě toho dlouhodobě testuje novou verzi hybridu Prius, a to Toyotu Prius plug-in hybrid. Jde o Prius do zásuvky, který bude možné dobíjet a čistě na elektřinu ujede až 20 km. I tento model, který se dostane do prodeje v roce 2012, bude ale zpočátku využívat NiMH baterie.
Teprve u dalších generací plug-in Priusu se očekává přechod na li-ion baterie.
Pro režim v hybridních
Pro režim v hybridních automobilech (vysoké vybíjecí proudy, hluboké vybíjecí cykly) jsou niklové baterie bohužel stále ekonomickou alternativou a nasazení lithia by auto nejspíš prodražilo. Vzhledem k tomu že Japonsko musí lithium dovážet, postupuje Toyota v tomto případě čistě pragmaticky a možná čeká na nějakou novou technologii, která bude mít ještě mnohem lepší parametry.
Je to tak, Toyota se seč
Je to tak, Toyota se seč může snaží v oblasti vývoje nových typů baterií – zinkových, sodíkových, lithium-vzduchových a dalších typů. Navíc nedávno začala s recyklací NiMH baterií.
Špatná zpráva. Nikl je
Špatná zpráva. Nikl je svinstvo stejně jako olovo. Přišlo mí dřív samozřejmé, že pro další generaci Ni-MH zmizí, ale dnešní prius je tam má znovu a ještě se mluví o dalších 10 letech. Nějaká studie dokázala, že ekologická zátěž způsobená Priusem a jeho zaostalými bateriemi je tak velká, že je lepší klasické auto jen se spalovákem, takže jediné plus je snad jen rozšíření povědomí o elektromotorech mezi úplnými blby.
O tom som už niečo počul.
O tom som už niečo počul. Ťažbou niklu pre batétrie Priusu sa devastuje príroda na tichomorských ostrovoch.
Každá ťažba devastuje
Každá ťažba devastuje prírodu – čo je ale podstatnejšie, na ťažbe pracujú najchudobnejší ľudia v úplne neĺudských podmienkach, ale o tom sa nehovorí.
Čo sa týka recyklácie, asi bude potrebné recyklovať aj Lítiové batérie a mimochodom, lítium sa tiež nedá natierať na chlieb.
Podľa mňa je vôbec podstatné, aby sa batérie nevyhadzovali, bohužial, nevieme recyklovať ani len tie tužkové.
100% souhlas,to by si měli
100% souhlas,to by si měli uvědomit hlavně ekoteroristé,kteří si myslí,že ježděním čímkoliv na elektřinu přírodě vyloženě pomáhají
To je nejspíš jeden z
To je nejspíš jeden z důvodů, proč Toyota zahajuje recyklaci NiMH baterií.