Toyota zůstane u NiMH baterií

Shinzo Kobuki z je člověk zodpovědný v průmyslovém gigantu za kolem . V rozhovoru pro magazín Automotive News se aktuálně zmínil o tom, že pro klasické zůstane Toyota i na dalších deset let u osvědčené technologie .   

Toyota montuje NiMH baterie do . Jde o malé moduly schopné dát energii na cca 2 km jízdy čistě na elektřinu. V současné době už ale existují mnohem vyspělejší a .

Ty používají jako , či pro svá nová . Tedy , nebo .

Toyota přesto trvá na svém. Pro dalších deset let bude u klasických hybridů i nadále používat NiMH baterie. „Přechod z NiMH na li-ion znamená ve výsledku zlepšení výkonu auta maximálně o 1 až 2%,“ řekl Kobuki magazínu Automotive News.

Japonská automobilka tedy zůstává jako vždy čistě pragmatická. Na druhou stranu nezastírá, že lithium-iontové baterie pravděpodobně v budoucnosti využije u svých čistých a plug-in hybridů.

Výhodou li-ion baterií proti NiMH technologii je především vyšší energetická hustota, a tedy i vyšší kapacita a nižší hmotnost a rozměry. To je pro elektromobily a další klíčové.

Na druhou stranu, NiMH mají lepší parametry v oblasti vybíjení a dobíjení a jsou i levnější. Proto jsou do klasických hybridů výhodnější.

Toyota už přes deset let vyrábí NiMH baterie ve společném podniku Primearth EV Energy Co., který založila se společností .

Kromě toho dlouhodobě testuje novou verzi hybridu Prius, a to . Jde o do zásuvky, který bude možné a čistě na ujede až 20 km. I tento model, který se dostane do prodeje v roce , bude ale zpočátku využívat NiMH baterie.

Teprve u dalších generací plug-in Priusu se očekává přechod na .

7 komentářů u “Toyota zůstane u NiMH baterií”

  1. Pro režim v hybridních
    Pro režim v hybridních automobilech (vysoké vybíjecí proudy, hluboké vybíjecí cykly) jsou niklové baterie bohužel stále ekonomickou alternativou a nasazení lithia by auto nejspíš prodražilo. Vzhledem k tomu že Japonsko musí lithium dovážet, postupuje Toyota v tomto případě čistě pragmaticky a možná čeká na nějakou novou technologii, která bude mít ještě mnohem lepší parametry.

  2. Špatná zpráva. Nikl je
    Špatná zpráva. Nikl je svinstvo stejně jako olovo. Přišlo mí dřív samozřejmé, že pro další generaci Ni-MH zmizí, ale dnešní prius je tam má znovu a ještě se mluví o dalších 10 letech. Nějaká studie dokázala, že ekologická zátěž způsobená Priusem a jeho zaostalými bateriemi je tak velká, že je lepší klasické auto jen se spalovákem, takže jediné plus je snad jen rozšíření povědomí o elektromotorech mezi úplnými blby.

      1. Každá ťažba devastuje
        Každá ťažba devastuje prírodu – čo je ale podstatnejšie, na ťažbe pracujú najchudobnejší ľudia v úplne neĺudských podmienkach, ale o tom sa nehovorí.
        Čo sa týka recyklácie, asi bude potrebné recyklovať aj Lítiové batérie a mimochodom, lítium sa tiež nedá natierať na chlieb.
        Podľa mňa je vôbec podstatné, aby sa batérie nevyhadzovali, bohužial, nevieme recyklovať ani len tie tužkové.

Napsat komentář